Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Vi har også været afsted i dag og sikke en dag, det blev.

 

Championbanen var først og da jeg så baneskitsen tænkte jeg bare "goddag IB". Masser af højrehandling og flere "hade"øvelser.

 

Men det gik fantastisk. Da 1. øvelse (skift foran = en af hadeøvelserne) lykkedes, var stilen lagt. Vi kom også igennem dobbelt-spring med ro, dobbelt tysker og 2 skridt bak i højre handling, knækket dobbeltspring (hun springer tit for stort til at få kroppen rundt til 2. spring) og endnu en bak denne gang på venstre side.

 

Det var lige så jeg rystede i benene, da vi var færdige. Dommeren sagde "det var det bedste, jeg nogensinde har set jer gå" - mit svar var bare "det VAR det bedste, vi nogensinde har gået".

 

97 point blev det til - og en førsteplads foran danmarksmesteren fra 2012 :banan:

 

Da vi så kom til åben, var lidt af gassen gået af ballonen, og hun hang lidt i første øvelse (8-tal) og skulle lige klø sig ude ved fremsendelseskeglen og sætte sig ned samtidig.

Resten af banen gik fint og der endte vi på 93 point og en 4. plads.

 

Livsen fik vist fortalt mig, at hun altså er klar til at tage til DM, hvis nu lillesøsters kvalifikation i C-klassen glipper.

 

Kæft jeg elsker den hund.

 

121098-grindsetd.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rallytræning er åbenbart overvurderet mener Yoda.....

 

Sidste weekend fik han sin sidste oprykning til ekspert - Igen med over 90 point, så der var ligesom ikke andet for, end bare at kaste os ud i det i dag, selvom jeg slet, slet ikke har trænet nok med ham.

Han har f.eks aldrig prøvet noget der ligner en æresplads, så det var jeg temmelig spændt på.

 

Men han gik super, super fint.

Uden fejl indtil 3 sidste skilt, som var ,stop, sidestep til venstre, stop, og det var simpelthen for mærkeligt for ham, så han brændte lidt sammen og han lavede total spasser hop mellem første og andet forsøg = -10 for spasser hop :lol:

Men han laver øvelsen og så troede han ikke på, at han rent faktisk måtte tage springet i, stop-spring-ro-stop, for han var en smule brændt sammen efter det der sidestep til venstre :mrgreen:. Så den måtte vi også lave om.

 

Og så skulle han ligge ved siden af på ærespladsen, hvilket jeg tænkte var dømt til at gå galt, men han fangede hvad det var jeg ville have ham til, selvom han synes det var temmelig mærkeligt.

Men han lå fuldstændig stille.

 

Så det blev til 83 point og en 4 plads i vores allerførste ekspert klasse :klap:

 

 

Kaia..... Kaia var viiiirkelig i sin egen verden i dag.

Hun blev IB'et i åben, fordi hun skred ud af banen til belønningsfeltet der duftede dejligt :roll:

Ej, men hun var en lille lort, altså.

 

I ekspert var hun ved at begynde at gå i snus og gå sin egen bane som i åben og jeg besluttede mig for, at fandeme nej, om hun skulle have mig til at stå og arbejde for at få kontakt.

Så jeg gik bare - Og jeg gik STÆRKT, hele banen igennem, så hun virkelig måtte kæmpe for at holde trit med mig.

Og det virkede faktisk rigtig fint, selvom det kostede en del point her fordi jeg knap så skiltene, men udelukkende fokuserede på, at hun bare ikke skulle have et sekund til ikke at holde øje med mig.

Men det tror jeg bestemt er vejen frem med hende.

 

Ærespladsen glippede som forventet - Tror aldrig jeg får det kræ til at dække på vådt græs i 2½ minut :lol:

Så 73 point, men trods alt bestået!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke - i er så seje! Det er de gode gener :blink:

 

Ej det sguda lidt sjovt. Far og to sønner kvalificeret til DM næste lørdag. Og hvor mange at de tre har fået mere end sammenlagt 5 timers rallytræning! Som du sagde - tænk hvad vi kunne nå hvis virkelig med faktisk trænede :mrgreen:

 

Haha, ja.... Hvis vi en dag trænger afveksling fra lydigheden, så ligger det åbenbart nærmest i generne at gå rally og der er vist ingen grænser for hvor langt de kunne nå med lidt træning :mrgreen:

Det var virkelig vildt - Havde vi ikke lavet spasser-flip ved det ene skilt, så var der en pind i hus i første forsøg.

 

Tænk sig, hvor pænt det kunne blive hvis hunden rent faktisk havde lært øvelserne, før den blev præsenteret for dem på banen :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ja.... Hvis vi en dag trænger afveksling fra lydigheden, så ligger det åbenbart nærmest i generne at gå rally og der er vist ingen grænser for hvor langt de kunne nå med lidt træning :mrgreen:

Det var virkelig vildt - Havde vi ikke lavet spasser-flip ved det ene skilt, så var der en pind i hus i første forsøg.

 

Tænk sig, hvor pænt det kunne blive hvis hunden rent faktisk havde lært øvelserne, før den blev præsenteret for dem på banen :sjov:

 

 

Ej ej ej det går slet ikke! Så er der jo ikke noget sjovt tilbage hvis hunden rent faktisk kan øvelserne...? :sjov:

Heldige os med så fine hunde! Tror sgu ikke lige den går med hverken bonus eller Joppe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag gik det væsentligt bedre. Vi blev trukket tre point fordi vi skulle se på på det store kødben i det fristende 8-tal(dommeren havde trukket 10 point, men jeg var så overbevist som jeg nu kunne være om at så skulle den røre ved fristelserne, og det viste sig jeg havde ret), og så havde vi en enkelt langsom reaktion. Så vi endte på 96 point og blev 2. Vinder på dagen og samtidigt klubmester i border collie klubben.

 

hun uk var igen super meget på.

 

og så er det lidt pudsigt at vi i DKK ikke bliver trukket for at hun generelt sætter sig langsomt(det er sådan hendes bevægelsesmønster er efter den skade hun havde for knap to år siden), når der både skal trækkes for hver enkelt gang hun gør det og i helhedsindtrykket i DcH. Nå, skidt med det. Vi har haft en rigtig fin sidste konkurrence inden DM, og det var rart at få bekræftet at hun altså godt kan komme om på den anden side af de 95 udover den ene gang hun fik 100 point.

 

Samtidigt fik jeg lov til at at køre i vejarbejde i flere kilometer, og fik kørt et par timer i dag, så jeg er klar til turen til Vamdrup.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ej ej det går slet ikke! Så er der jo ikke noget sjovt tilbage hvis hunden rent faktisk kan øvelserne...? :sjov:

Heldige os med så fine hunde! Tror sgu ikke lige den går med hverken bonus eller Joppe :mrgreen:

 

Haha, det fjerner i hvertfald en del af spændingen :engel:

 

Synes virkelig det er vildt, at det bare sådan nærmest kan læse tanker. Yoda har aldrig prøvet at løbe til et felt mere end en meter eller to væk og slet ikke som en del af en bane.

I dag så løber han ud sådan lidt forvirret over hvad dælen jeg nu mener, men har forstået han skal væk fra mig og tænker..... Gad vide hvad hun vil have mig til..... Hmmmm..... Der ligger noget der, lad mig prøve at løbe ud i til det og vupti - Felt :mrgreen:

 

Sådan er han bare med alle øvelser, tjaaa...... Hun vil jo have mig til noget, det her giver mening, så lad mig prøve det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rallytræning er åbenbart overvurderet mener Yoda.....

 

Sidste weekend fik han sin sidste oprykning til ekspert - Igen med over 90 point, så der var ligesom ikke andet for, end bare at kaste os ud i det i dag, selvom jeg slet, slet ikke har trænet nok med ham.

Han har f.eks aldrig prøvet noget der ligner en æresplads, så det var jeg temmelig spændt på.

 

Men han gik super, super fint.

Uden fejl indtil 3 sidste skilt, som var ,stop, sidestep til venstre, stop, og det var simpelthen for mærkeligt for ham, så han brændte lidt sammen og han lavede total spasser hop mellem første og andet forsøg = -10 for spasser hop :lol:

Men han laver øvelsen og så troede han ikke på, at han rent faktisk måtte tage springet i, stop-spring-ro-stop, for han var en smule brændt sammen efter det der sidestep til venstre :mrgreen:. Så den måtte vi også lave om.

 

Og så skulle han ligge ved siden af på ærespladsen, hvilket jeg tænkte var dømt til at gå galt, men han fangede hvad det var jeg ville have ham til, selvom han synes det var temmelig mærkeligt.

Men han lå fuldstændig stille.

 

Så det blev til 83 point og en 4 plads i vores allerførste ekspert klasse :klap:

 

 

Kaia..... Kaia var viiiirkelig i sin egen verden i dag.

Hun blev IB'et i åben, fordi hun skred ud af banen til belønningsfeltet der duftede dejligt :roll:

Ej, men hun var en lille lort, altså.

 

I ekspert var hun ved at begynde at gå i snus og gå sin egen bane som i åben og jeg besluttede mig for, at fandeme nej, om hun skulle have mig til at stå og arbejde for at få kontakt.

Så jeg gik bare - Og jeg gik STÆRKT, hele banen igennem, så hun virkelig måtte kæmpe for at holde trit med mig.

Og det virkede faktisk rigtig fint, selvom det kostede en del point her fordi jeg knap så skiltene, men udelukkende fokuserede på, at hun bare ikke skulle have et sekund til ikke at holde øje med mig.

Men det tror jeg bestemt er vejen frem med hende.

 

Ærespladsen glippede som forventet - Tror aldrig jeg får det kræ til at dække på vådt græs i 2½ minut :lol:

Så 73 point, men trods alt bestået!

 

Tillykke med Yodas debut...

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag gik det væsentligt bedre. Vi blev trukket tre point fordi vi skulle se på på det store kødben i det fristende 8-tal(dommeren havde trukket 10 point, men jeg var så overbevist som jeg nu kunne være om at så skulle den røre ved fristelserne, og det viste sig jeg havde ret), og så havde vi en enkelt langsom reaktion. Så vi endte på 96 point og blev 2. Vinder på dagen og samtidigt klubmester i border collie klubben.

 

hun uk var igen super meget på.

 

og så er det lidt pudsigt at vi i DKK ikke bliver trukket for at hun generelt sætter sig langsomt(det er sådan hendes bevægelsesmønster er efter den skade hun havde for knap to år siden), når der både skal trækkes for hver enkelt gang hun gør det og i helhedsindtrykket i DcH. Nå, skidt med det. Vi har haft en rigtig fin sidste konkurrence inden DM, og det var rart at få bekræftet at hun altså godt kan komme om på den anden side af de 95 udover den ene gang hun fik 100 point.

 

Samtidigt fik jeg lov til at at køre i vejarbejde i flere kilometer, og fik kørt et par timer i dag, så jeg er klar til turen til Vamdrup.

 

Tillyke. :-) Jeg så jer gå banen, det så rigtig godt ud. :5up: Jeg lagde godt mærke til de meget langsomme sitter i plads (hun satte sig ikke lige så langsomt, da hun skulle sætte sig foran dig?) - det var nok noget, jeg personligt ville arbejde med, men det er du jo så også lidt tvunget til, når du bliver trukket for det i DCH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, vi arbejder og arbejder, men så snart hun kommer en på en konkurrencebane, så er vi tilbage dertil. Frank sagde at han ikke ville trække for det, fordi hun er ret konsekvent.

 

når vi varmer op eller træner, så ved hun der falder godbidder af og så ryger rumpen noget hurtigere i græsset. Så lige nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal stille op med hende. Det handler nok om at ændre billedet af den øvelse, men så er spørgsmålet hvordan, for det vi kører nu virker bare ikke.

 

Men jeg ville bare have en glad hund og det var hun. På et tidspunkt lidt for tændt(det var efter hun havde siddet foran), der kom lidt lyd på hende og hun var lige ved at give mig et hak i låret, som hun gør når det ikke er hurtigt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag gik det væsentligt bedre. Vi blev trukket tre point fordi vi skulle se på på det store kødben i det fristende 8-tal(dommeren havde trukket 10 point, men jeg var så overbevist som jeg nu kunne være om at så skulle den røre ved fristelserne, og det viste sig jeg havde ret), og så havde vi en enkelt langsom reaktion. Så vi endte på 96 point og blev 2. Vinder på dagen og samtidigt klubmester i border collie klubben.

 

hun uk var igen super meget på.

 

og så er det lidt pudsigt at vi i DKK ikke bliver trukket for at hun generelt sætter sig langsomt(det er sådan hendes bevægelsesmønster er efter den skade hun havde for knap to år siden), når der både skal trækkes for hver enkelt gang hun gør det og i helhedsindtrykket i DcH. Nå, skidt med det. Vi har haft en rigtig fin sidste konkurrence inden DM, og det var rart at få bekræftet at hun altså godt kan komme om på den anden side af de 95 udover den ene gang hun fik 100 point.

 

Samtidigt fik jeg lov til at at køre i vejarbejde i flere kilometer, og fik kørt et par timer i dag, så jeg er klar til turen til Vamdrup.

 

Stort tillykke!

 

Dejlig opvarmning til DM!

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.

Skive havde lavet et genialt tiltag.

 

Mens vi ventede på præmie overrækkelse, havde Line som er dommeraspirant en for sjov bane, som man gav 25 kr. for at gå og så måtte man belønne på banen og gøre som man ville.

Simpelthen genialt!

 

Kunne se Kaia gloede virkelig mærkeligt på mig, da hun fik sit første klik og godbid, for hun er så konkurrenceklog, at hun udmærket godt ved hun ikke får noget på banen.

Så det var super godt at kunne få trænet i konkurrencemiljøet! :5up:

 

Det skal vi HELT sikkert også have lavet til vores næste konkurrence - Tænker man jo ikke behøver en uddannet dommer til at stå på banen, hvis man lægger op til, at det bare er "konkurrencetræning". :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.

Skive havde lavet et genialt tiltag.

 

Mens vi ventede på præmie overrækkelse, havde Line som er dommeraspirant en for sjov bane, som man gav 25 kr. for at gå og så måtte man belønne på banen og gøre som man ville.

Simpelthen genialt!

 

Kunne se Kaia gloede virkelig mærkeligt på mig, da hun fik sit første klik og godbid, for hun er så konkurrenceklog, at hun udmærket godt ved hun ikke får noget på banen.

Så det var super godt at kunne få trænet i konkurrencemiljøet! :5up:

 

Det skal vi HELT sikkert også have lavet til vores næste konkurrence - Tænker man jo ikke behøver en uddannet dommer til at stå på banen, hvis man lægger op til, at det bare er "konkurrencetræning". :hmm:

 

Det er da også en måde at tjene penge på.

 

Som regel plejer man at kunne spørge dommeren, om de vil lade banen stå lidt inden de rydder op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også en måde at tjene penge på.

 

Som regel plejer man at kunne spørge dommeren, om de vil lade banen stå lidt inden de rydder op.

 

Jeps, men der er jo ikke tid til at 12-14 hundeføre liiiige skal træne lidt på banen bagefter. Det får nok i hvertfald hurtigt en ende :lol:

 

Synes det var rigtig rart det var med "dommer" på banen og det hele lignede en fuldstændig alm. konkurrencebane og man havde den tid man havde lyst til at bruge på sin egen banegennemgang.

Så det smider jeg gerne lidt håndører for engang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.

Skive havde lavet et genialt tiltag.

 

Mens vi ventede på præmie overrækkelse, havde Line som er dommeraspirant en for sjov bane, som man gav 25 kr. for at gå og så måtte man belønne på banen og gøre som man ville.

Simpelthen genialt!

 

Kunne se Kaia gloede virkelig mærkeligt på mig, da hun fik sit første klik og godbid, for hun er så konkurrenceklog, at hun udmærket godt ved hun ikke får noget på banen.

Så det var super godt at kunne få trænet i konkurrencemiljøet! :5up:

 

Det skal vi HELT sikkert også have lavet til vores næste konkurrence - Tænker man jo ikke behøver en uddannet dommer til at stå på banen, hvis man lægger op til, at det bare er "konkurrencetræning". :hmm:

 

Sidste DKK stævne jeg var til - hos Ridgebackklubben - havde man samme mulighed for en 20'er. Det var super godt. Jeg gik en begynderbane med johna og fik lidt feedback fra dommeren. Ikke noget jeg ikke vidste i forvejen - men stadig en god mulighed synes jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kun 2 dage til DM, tøser!

 

 

**************************************

 

Mht. "billig" banegennemgang. Sidste år havde vi sammen med en anden klub en holdturnering for begynderhundene. Vi nåede at afholde 6 konkurrencer i alt. Dommeren var dommeraspirant og fik træning i at dømme og lave baner, og vi andre fik en status på hvor vi var og efterfølgende kunne man gå samme bane igen med beløning på. Det kostede en 10'er pr. konkurrence og var skide hyggelig, fordi vi var flere der mødte hinanden flere gange og så var der jo klubbens ære at kæmpe om. Det synes jeg var rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist kommet til at melde mig til rallystævne hos Holstebro på søndag. Nogen der kommer?

 

 

Desværre..... Havde egentlig tænkt mig, at jeg ville have været med.

Men da jeg jo skal afsted til Vamdrup i morgen og Herning næste weekend og weekenden efter er der klubmesterskab, så synes jeg det blev sådan lige rigeligt....

 

Men det var super hyggeligt i Holstebro sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt med skønne klubkammerater... Har lige fået en sms fra min gamle træner(vi trænede hos hende indtil april i år, og hun er stadig træner af og til på det hold vi er med på) og det er bare en rigtig flot held og lykke besked. Og så er den efterfulgt af et spørgsmål om jeg vil køre med til Roskilde :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...