Hop til indhold

Så er det vitterligt


PBC
 Share

Recommended Posts

  • Svar 215
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er det altså bare et par dejlige hunde du har, og Maggie har da bestemt udviklet sig til en nydelig ung dame. Nyder virkelig at følge med i denne her tråd. :mrgreen:

 

Ja, der er jo ikke så mange kommentarer - og sådan set heller ikke nogen grund til at der skulle være det, men jeg kan da se at en del kigger ind forbi, så jeg går udfra at nogen har fornøjelse af at høre lidt og se billeder ikke mindst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det nogle skønne hunde og hvor er Maggie dygtig selvom hun ikke er ældre :hjerte: Aner ikke en dyt om jagt, men synes det er fascinerende at de kan aflevere et dyr så forsigtigt tilbage til føreren :blink:

 

Det må være lidt samme mekanisme som stående hunde har. Altså de søger og jager, men når de så er tæt på fuglen angriber de den ikke men tager stand - 2-5 meter foran den og får fuglen til at trygge - altså blive hvor den er. Løber fuglen lidt følger hunde og prøver at "sætte" den igen. Først når føreren kommer op til hunden og beder den "rejse" fuglen går den frem og tvinger fuglen på vingerne, hvorefter hunden stoppe og viser respekt for vildt. Det er fachinerende at man på den måde har kunne avle visse dele at bytteadfæren væk og forstærket andre.

 

Det må være lidt det samme med apportering. Men det er måske naturligt at bringe levende "byttedyr" med hjem til eventuelle hvalpe, så de kan lære at håndtere også det. Det er nok dette instinkt man bygger apporteringen på, hvor hundene ikke må skade vildtet. Lidt mærkeligt, for man ville jo tro det var naturligt at slå byttet ihjel, når det var fanget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Vi var på WT Maggie og jeg sidste week-end.

 

Dommeren sagde:

 

ewn hund der virkelig vil og kan gå på jagt

første hund på prøven hvir vi ser en hund virkelig jage

klarer alle momenter flot, stopper for vildt der rejses og jager videre på kommando

stopper for skud og markerer en kastet fugl, som apporteres og leveres til hånd

søger videre i et smukt effektivt søg

godt ført

apportere en kastet due perfekt fra vand og afleverer perfekt

 

Desværre var der jo lidt lyd lige i starten, så desværre kan hun ikke bestå, men skøn jagthund

 

image_zps1udbmmru.jpeg

 

nå vi prøver igen på lørdag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Det er pokkeme svært ikke at være vildt glad for en pragtfuld jagthund, bare fordi den siger: Juhuuuuuu....... Når den får lov at arbejde.:-D

 

elsker når der lige er lidt lyd på det giver bare sådan et kick at hunden virkelig elsker det den laver :-)

Fin kritik til Maggie :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

WT idag på Jensgårds jorder. Maggie og jeg prøvede igen.

Vi kom på som nr 9 ved 11 tiden og med det flotte, sommerlige vejr, kunne vi tydeligvis godt holde varmen. Starten gik lydefrit så det var jo dejligt.

Dommeren sagde at Magge er en hund med masser af fart og at hun klarede alle momenter fint - flush, apportering og vand. Og så er hun jo ydermere lydig og gør hvad du siger, så du skulle sådan set bare have sørget for at hendes søg dækkede venstre side også.:stupid:

Men dejlig hund, som gør det godt og bestået.

Dommeren sagde ikke at med en bedre fører ville hun have haft en bedre chance, men det var vist underforstået.

Jeg er naturligvis stolt over min lille hund og lidt skuffet over mig selv, men det er så svært at huske det hele på en gang. Der er dog en trøst og det er at øvelse gør mester og vi øver os.:banan:

 

 

 

13173997_10210297153331969_9112108611672701285_n.jpg?oh=53ce3acb24af8d411ba2e293279d01fc&oe=57DD6F20

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I seje.

Her har hr mand droppet prøver efter han blev trukket i point efter dommer trak point fordi hun mente hunden var for lav og ikke pæn.......... det var så det kendskab vi havde til retrieverklubben*GG*

 

det lyder som Retrievernes kvalifikationsprøve hvor både eksteriør, apporteringsevner og lydighed vurderes. Hr mand skal bare gå til rene arbejdsprøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder som Retrievernes kvalifikationsprøve hvor både eksteriør, apporteringsevner og lydighed vurderes. Hr mand skal bare gå til rene arbejdsprøver.

 

Nope i følge retrieverklubben skulle hun ikke vurdere udseende, men at klage til det forstokkede system er ikke let.

Vi mangler en til at hjælpe os med at træne vand - Luna har jo fået stød og er blevet usikker på vandet. Men hjælperne er der kun verbalt. Så så længe hun er usikker på vand kan vi ikke gå til arbejdsprøver og ej heller dem igennem dansk jæger forbund :(

Meeeen pyt, Det var en dyr måde at få understreget at vores temperament ikke passer til retrieverklubben.

De hånede vores hund pga hendes afstamning ( pga coco loco bugatti) meeeeen det var nu Luna der kom hjem med fasanen, ikke retrievermandens lab som ikke gad arbejde.

Tror bare vi skal holde os fra prøver og bare nyde vores hund ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder lidt mærkeligt men jeg kender ikke "Retrieververdenen".

 

vent med vandarbejdet til lidt varmere elle køb neopren vaders. Det funher at gå med ud.

Ja i min verden lød det også meget underligt. Men har efterfølgende hørt fra flere at det er ganske normalt for retriever klubben heroppe :(

 

Vi har vaders og talte om at afprøve dem i morgen. Inden hun fik stød kunne hun sagtens svømme i ryå og hun nød det helt vildt. Nu går hun ikke længere ud end hun kan bunde og vi kan bare ikke lokke hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke til Maggie og fører :banan::banan::banan:

 

Og vær nu ikke så hård ved dig selv, du har en hund som tydeligvis er glad for sit arbejde og det skyldes jo også dig og din måde at arbejde med Maggie og det er jo det vigtigste :ae:. Der er altid noget som kan finpudses, lægges oveni osv., men arbejdsglæde og samarbejde mellem fører og hund er jo hele fundamentet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke PBC, og sikke en fin kritik (af hunden:lol:)! Vær glad for at du har en hund der ikke sådan lader sig påvirke af din glemsomhed (nervøsitet?).

 

Men er det ikke utroligt at en voksen mand, som har ført Spaniels på 100 vis af jagter bliver rystende nervøs og glemmer indlysende ting, bare fordi der er en dommer og lidt tilskuere. Jeg fatter det ikke. Jeg kan mageligt holde foredrag for 100 jægere, urtosser eller IT folk uden at blive nervøs, men skal jef føre hund på prøve eller skyde en buk sveder jeg og er nervøs. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...