Hop til indhold

Nyt middel mod lopper/flåter


Hope
 Share

Recommended Posts

Først: jeg arbejder ikke for MSD animal, jeg er bare lidt begejstret :)

Der er idag kommet et nyt produkt på markedet: Bravecto, en pille som har effekt i 12 uger og som virker mod flåter og lopper. Da mine hunde har reageret på pour-on midler (dem i nakken) er jeg lidt begejstret. Hvad bruger i nu og kunne i finde på at bruge en pille istedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder spændende :-) Jeg kender umiddelbart kun til Capstar/Program vet. men det er vist kun mod lopper.

 

Ved du hvad de koster så?

 

Jeg bruger Advantage, det fungerer min fint med. Hun har kun haft lopper én gang da hun var lille.

 

Altså jeg kunne sagtens finde på at prøve det i hvertfald, hvis det ikke er alt for pebret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej det kunne jeg ikke tænke mig at prøve. Jeg er altid loren over sådanne nye "viunder ting" da man ikke kender de langsigtede virkninger. http://www.ema.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Summary_for_the_public/veterinary/002526/WC500163861.pdf

 

Desuden kan jeg læse mig til andet sted at der bruges beagler i forsøget med det her medicin og sådan noget støtter jeg ikke - jeg støtter generelt ikke dyre forsøg!

 

De midler jeg anvender er på natur basis og det virker udmærket - har brugt det i snart 2 år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig ville det være en kæmpe fordel med en pille!! Bella behandles jo med advocate hver 4. uge pt, og skal igen fra september og året ud (vil forsøge at forebygge HL orm). Så hvis jeg kan slippe for at dryppe hende med flåt/loppebeskyttelse også, vil jeg ikke skulle holde hende fra yndlingsbeskæftigelsen, badeture og svømning, 2 gange om måneden.

 

Hope, skal jeg bare bede Dr. Dyr om en recept?

Link til indlæg
Del på andre sites

De receptorer stoffet virker på er forskellige hos pattedyr og parasitterne. Præparatet er ikke kun afprøvet på beagler, men mange hunderacer inkl. div. collie racer med mdr1- (eller hvad det nu hedder) , drægtige tæver, hanhunde til avl og hvalpe. Nye midler mod lopper/flåter er receptpligtige de første år. Indrapporterede bivirkninger overvejes før midlet gøres til håndkøb. Der er en risiko ved alt man indtager for bivirkninger.

Man kan kun vaccinere mod Borrelia, men ikke andre flåtbårne sygdomme så selvom man vaccinerer med trilyme bør man behandle mod flåter. Jeg har fjernet flere flåter fra min hanhund - de kravlede rundt på ham. Pga. en allergisk reaktion ved tidligere vaccination holdes vaccineringer på minimum (ikke mod Borrelia) og pga. allergisk reaktion på pour-on i nakken har jeg ikke behandlet ham. Spændende at se om han bliver dårlig af pillen ;)

Lidt off topic: man bør altid se på hvordan nye præparater er testet, men det er naivt at tro at man helt kan undgå at bruge medicin der på et tidspunkt ikke er testet på dyr/mennesker. For at noget kan være et lægemiddel skal effekt og bivirkninger være påvist. Hvordan skal man for eksempel kende dosis uden at have undersøgt det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden kan jeg læse mig til andet sted at der bruges beagler i forsøget med det her medicin og sådan noget støtter jeg ikke - jeg støtter generelt ikke dyre forsøg!

 

De midler jeg anvender er på natur basis og det virker udmærket - har brugt det i snart 2 år nu.

 

lidt off topic det her, men alt der er godkendt i DK er testet på dyr, ellers kan det ikke godkendes.

nogen præperater indeholder så blot tidligere testet stoffer og derfor skal slut produktet ikke testes på dyr igen, men du kan ikke komme uden om at indholdsstofferne i dine produkter er testet på dyr.

 

Det behøver de så ikke skrive nogen steder fordi slutproduktet ikke er testet, så må man sågar markedsføre det (hvis jeg ikke husker helt forkert), som at produktet ikke er dyretestet - nope for det sure arbejde har andre gjort.

 

 

angånede natur midlerne, så det desværre ikke alle det har en positiv effekt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt at man nu kan få hunden vaccineret mod den sygdom som flåter kan give.

 

Det kan man ikke - kun mod borrelia og det er jo langt fra nok. Derfor skal man stadig beskytte hunden mod flåter.

 

De receptorer stoffet virker på er forskellige hos pattedyr og parasitterne. Præparatet er ikke kun afprøvet på beagler, men mange hunderacer inkl. div. collie racer med mdr1- (eller hvad det nu hedder) , drægtige tæver, hanhunde til avl og hvalpe. Nye midler mod lopper/flåter er receptpligtige de første år. Indrapporterede bivirkninger overvejes før midlet gøres til håndkøb. Der er en risiko ved alt man indtager for bivirkninger.

Man kan kun vaccinere mod Borrelia, men ikke andre flåtbårne sygdomme så selvom man vaccinerer med trilyme bør man behandle mod flåter. Jeg har fjernet flere flåter fra min hanhund - de kravlede rundt på ham. Pga. en allergisk reaktion ved tidligere vaccination holdes vaccineringer på minimum (ikke mod Borrelia) og pga. allergisk reaktion på pour-on i nakken har jeg ikke behandlet ham. Spændende at se om han bliver dårlig af pillen ;)

Lidt off topic: man bør altid se på hvordan nye præparater er testet, men det er naivt at tro at man helt kan undgå at bruge medicin der på et tidspunkt ikke er testet på dyr/mennesker. For at noget kan være et lægemiddel skal effekt og bivirkninger være påvist. Hvordan skal man for eksempel kende dosis uden at have undersøgt det?

 

Spændende! Det vil jeg klart prøve!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
lidt off topic det her, men alt der er godkendt i DK er testet på dyr, ellers kan det ikke godkendes.

nogen præperater indeholder så blot tidligere testet stoffer og derfor skal slut produktet ikke testes på dyr igen, men du kan ikke komme uden om at indholdsstofferne i dine produkter er testet på dyr.

 

Det behøver de så ikke skrive nogen steder fordi slutproduktet ikke er testet, så må man sågar markedsføre det (hvis jeg ikke husker helt forkert), som at produktet ikke er dyretestet - nope for det sure arbejde har andre gjort.

 

 

angånede natur midlerne, så det desværre ikke alle det har en positiv effekt på.

 

Og sådan lidt videre off topic

Alt det der ved jeg skam godt!

Og jeg skriver ikke at det kun handler om beagle forsøg - men generelt om dyreforsøg.

 

Det jeg ikke fatter er at folk frivilligt bruger sådan nogle ting på deres hunde. Hundene kan ikke sige fra og du har ikke en jordisk chance for at vide hvordan den har det hvis/når folk vælger den i mine øjne, lette løsning.

Det kan godt være jeg lyder hård i mine ord - men det er nu engang min holdning. Jeg er med på at det kan være nødvendig at medicinere med f.eks. antibiotika i en periode - men det er immervæk en periode - her tales om præparater som skal gives med jævne mellem rum - det er undskyld mig ikke betryggende. Jeg bruger selv medicin daglig som er testet via forsøg - og det har jeg det da ikke godt med - men det er så en anden historie.

 

Der findes så mange naturlige midler som man kan anvende i stedet og som er meget mere humant for hunden - det andet er at springe over hvor gæret er lavest.

 

Jeg skriver ikke det her for at ligge op til yderligere disksution - for der er ikke mere at diskutere omkring det

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sådan lidt videre off topic

Alt det der ved jeg skam godt!

Og jeg skriver ikke at det kun handler om beagle forsøg - men generelt om dyreforsøg.

 

Det jeg ikke fatter er at folk frivilligt bruger sådan nogle ting på deres hunde. Hundene kan ikke sige fra og du har ikke en jordisk chance for at vide hvordan den har det hvis/når folk vælger den i mine øjne, lette løsning.

Det kan godt være jeg lyder hård i mine ord - men det er nu engang min holdning. Jeg er med på at det kan være nødvendig at medicinere med f.eks. antibiotika i en periode - men det er immervæk en periode - her tales om præparater som skal gives med jævne mellem rum - det er undskyld mig ikke betryggende. Jeg bruger selv medicin daglig som er testet via forsøg - og det har jeg det da ikke godt med - men det er så en anden historie.

 

Der findes så mange naturlige midler som man kan anvende i stedet og som er meget mere humant for hunden - det andet er at springe over hvor gæret er lavest.

 

Jeg skriver ikke det her for at ligge op til yderligere disksution - for der er ikke mere at diskutere omkring det

 

Til det sidst markerede...det kan man altså ikke sige :lol: Jeg har sagt mit, så nu er der ikke mere at diskutere :lol:

 

Til det først markerede. Nej ikke hvor gærdet er lavest. For nogen virker naturpræparaterne ikke - hvorfor skal jeg ikke kunne sige. Men vi fik loppeangreb i stor stil sidste år (til trods for forudbehandling med halsbånd m.m), hvor vi også passede en hund med loppeallergi, og intet andet end kemi virker her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sådan lidt videre off topic

Alt det der ved jeg skam godt!

Og jeg skriver ikke at det kun handler om beagle forsøg - men generelt om dyreforsøg.

 

Det jeg ikke fatter er at folk frivilligt bruger sådan nogle ting på deres hunde. Hundene kan ikke sige fra og du har ikke en jordisk chance for at vide hvordan den har det hvis/når folk vælger den i mine øjne, lette løsning.

Det kan godt være jeg lyder hård i mine ord - men det er nu engang min holdning. Jeg er med på at det kan være nødvendig at medicinere med f.eks. antibiotika i en periode - men det er immervæk en periode - her tales om præparater som skal gives med jævne mellem rum - det er undskyld mig ikke betryggende. Jeg bruger selv medicin daglig som er testet via forsøg - og det har jeg det da ikke godt med - men det er så en anden historie.

 

Der findes så mange naturlige midler som man kan anvende i stedet og som er meget mere humant for hunden - det andet er at springe over hvor gæret er lavest.

 

Jeg skriver ikke det her for at ligge op til yderligere disksution - for der er ikke mere at diskutere omkring det

 

Det drejer sig ikke om at diskutere, men at udveksle synspunter.

Der er masser af synspunkter i denne sag!

 

Jeg været utallige naturprodukter igennem, det har ingen effekt, noget af det kan han faktisk slet ikke tåle!

Så at sprænge over hvor gærdet er lavest? Nej det er da slet ikke at behandle med noget, og så bare krydse finger.

 

Hvis hunden først er smittet kan den blive temmelig syg, og så det måske på en masse medicin som er testet endnu mere i alverdens dyreforsøg.

 

om det er en periode eller langsigtet er hip som hap, det giver ikke flere dyreforsøg at det er godkendt til langsigtet løsninger. faktisk er det MEGET bedre at forebygge end helbrede, antibiotika skal vi værne om, også i forhold til vores dyr, vi ser en resistens som aldrig før, så når du og jeg er rigtig syge så kan vi ikke bahandles.

 

Og i øvrigt drejer det sig ikke kun om medicin i forhold til dyreforsøg, men din tandpasta, din shampoo, creme, osv.

bare den vaccine dine hunde får fra de er født til de dør er teste på dyr!

 

Og skal jeg være ærlig, så vil jeg da aldrig begynde at bruge et præperrat af sådan art der ikke er gennemtestet først!

 

Så kan vi snakke om bedre vilkår for de kære dyr der bruges, men det kan vi også i landbruget, rideskoler, hos dyrebutikker, og sårgar hos os som kæledyrsejere!

 

 

Og nej jeg er overhovedet ikke mod natur medicin, men det skal virke, ellers er det hul i hovedet!

jeg er selv på cantharon mod blærebetændelse, og det kan holde det på afstand, jeg er jublende lykkelig for at det virker, men når det ikke gøre, så kan vi ikke bare lukke øjnene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Til det først markerede. Nej ikke hvor gærdet er lavest. For nogen virker naturpræparaterne ikke - hvorfor skal jeg ikke kunne sige. Men vi fik loppeangreb i stor stil sidste år (til trods for forudbehandling med halsbånd m.m), hvor vi også passede en hund med loppeallergi, og intet andet end kemi virker her.

 

Beaglerne var angrebet af lopper her sidst på efteråret - det blev da bekæmpet naturligt - nuvel det kan være det tager lidt længere tid end med det kemiske skidt - men det tager jeg hellere med end jeg fylder dem med kemi :-)

Oscar blev i denne forbindelse angrebet i huden hvor han mistede noget af pelsen - og her fik han naturligvis en antibiotika kur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Inden folk klapper for meget i hænderne, så faldt jeg lige over det her:

 

Special warnings for each target species:

 

Parasites need to start feeding on the host to become exposed to fluralaner; therefore the risk of the transmission of parasite borne diseases cannot be excluded.

 

Ja det var blandt noget af det jeg også læste i det link jeg lagde ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun bayvantic og seresto jeg kender til som virker repelerende, med alle andre registrerede midler er det nødvendigt at flåten får kontakt med hunden (bider). Deres studie om pillen viste blandt andet at flåterne ikke have nået at indtage blod inden de døde. Igennem alle 12 uger er effekten lige høj. Så bayvantic og seresto er bedre hvis man ønsker at flåterne ikke sætter sig, men mere besværligt? Desuden er der nogle hunde der er allergiske. Har ikke læst studiet og planen er nu mere at få sovet på sofaen med hundene ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man ikke - kun mod borrelia og det er jo langt fra nok. Derfor skal man stadig beskytte hunden mod flåter.

 

 

 

Spændende! Det vil jeg klart prøve!!

 

Ja, men får man da ikke borrelia fra flåter?

Ved udmærket godt det ikke er nok, men i mine øjne bedre end igen ting. Giver Groa mod flåter, men er så heller ikke altid sikker på det er nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...