Hop til indhold

Rottweiler avl.


Gæst Javer85
 Share

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:roll:

Undskyld mig men den kommentar er da for latterlig!

 

Ved du ingenting om anatomi eller vil du bare ikke høre på fornuft.

 

Jeg syntes det er helt fint du vil ha hvalpe, men det mindste du kan gøre (hvis du ikke vil lave hvalpene på aner du kender), er da at tjekke hunden for arvelige sygdomme.

 

:5up:

Hvis Groas opdrætter havde gjort det havde vi ikke haft en hund med dårligt knæ. Det er i MEGET mild grad, men alligevel. Groa´s ene søster har sygdommen i mere svær grad.

TS, du skal tænke dig om, om ikke andet så for hvalpenes skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan tænkt mens jeg læste denne tråd. Og der er noget meget væsentligt, som jeg tror, at TS ikke tænker over, mht. tanker om hovedløs avl. (Siden han mener, at vi er tavle-snobber).

 

MAN KAN OGSÅ AVLE HOVEDLØST PÅ 2 HUNDE AF SAMME RACE, SOM BEGGE HAR TAVLE!

 

Altså- det, at en hund har tavle er ikke i sig selv billetten til tankefuld, og forsvarlig avl. Hvis man ikke bruger tavlerne, er det jo fuldstændig ligemeget om de er der. (Dog kan kommende hvalpekøbere selv bruge tavlen, og se, om/at det er en gang skidt de køber). Det væsentlige er, at tavlen giver MULIGHEDEN for at tjekke anerne, men gør man det ikke, er det mindst lige så hovedløst som at avle på en hund uden tavle.

 

Min pointe er, at det ikke udelukkende handler om tavle eller ej. Det handler om, at tjekke alt det, som tjekkes kan, for at minimere risikoen for et kuld syge hvalpe, og maksimere chancen for at få et rigtig godt og sundt kuld. Så jeg tror jeg taler for alle, hvis jeg siger, at 2 tavle hunde kan få et nok så hovedløst kuld, som ikke burde have været bragt til verden, hvis baggrundstjek, sundhedstjek, fotografering osv. ikke har været!!

  • Like 8
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan tænkt mens jeg læste denne tråd. Og der er noget meget væsentligt, som jeg tror, at TS ikke tænker over, mht. tanker om hovedløs avl. (Siden han mener, at vi er tavle-snobber).

 

MAN KAN OGSÅ AVLE HOVEDLØST PÅ 2 HUNDE AF SAMME RACE, SOM BEGGE HAR TAVLE!

 

Altså- det, at en hund har tavle er ikke i sig selv billetten til tankefuld, og forsvarlig avl. Hvis man ikke bruger tavlerne, er det jo fuldstændig ligemeget om de er der. (Dog kan kommende hvalpekøbere selv bruge tavlen, og se, om/at det er en gang skidt de køber). Det væsentlige er, at tavlen giver MULIGHEDEN for at tjekke anerne, men gør man det ikke, er det mindst lige så hovedløst som at avle på en hund uden tavle.

 

Min pointe er, at det ikke udelukkende handler om tavle eller ej. Det handler om, at tjekke alt det, som tjekkes kan, for at minimere risikoen for et kuld syge hvalpe, og maksimere chancen for at få et rigtig godt og sundt kuld. Så jeg tror jeg taler for alle, hvis jeg siger, at 2 tavle hunde kan få et nok så hovedløst kuld, som ikke burde have været bragt til verden, hvis baggrundstjek, sundhedstjek, fotografering osv. ikke har været!!

 

Her ville jeg give dig karma, for et super godt indlæg - og så kan jeg ikke, fordi jeg gav dig sidst jeg gav! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber bare evt. hanhundeejer er opmærksom på sine forpligtelser, og i øvrigt er klar over hvilke konsekvenser det kan have, hvis man eksempelvis bruger en DKK hund på en ikke-DKK parring.

 

Nu er dette jo et offentligt forum - som så mange andre - så man ved aldrig hvem der læser med...

 

(håber ikke jeg dermed fik ødelagt chancen for at få navnet på hanhunden, der nu får lov at have sjov i gaden, med en meget villig skøge)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg står og mangler en stor hanrottweiler til avl på min tæve.

Hvis der er nogen der ude der er interessert i at hjælpe mig må i meget gerne skrive til mig.

Håber på at høre fra nogen.

 

 

Hej :-) jeg har en stor rotweiler Han, på 5 år og 7 måneder..

Han er rigtig flot og har et godt sind..

har ledt efter en hun tæve han kunne bedæk i langtid nu..

så her er muligheden, vis du ik har fundet en..

vil meget gerne se dig tæve, for er lidt usikker på højden..

vis din er meget høj.

Hilsen nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-) jeg har en stor rotweiler Han, på 5 år og 7 måneder..

Han er rigtig flot og har et godt sind..

har ledt efter en hun tæve han kunne bedæk i langtid nu..

så her er muligheden, vis du ik har fundet en..

vil meget gerne se dig tæve, for er lidt usikker på højden..

vis din er meget høj.

Hilsen nanna

 

 

Velkommen til :blink:

 

Hvad med at fortælle lidt om dig selv i en introduktionstråd først?

 

Har du læst tråden? Har du "de små grå" i fuld behold?

Hvad kan din hanhund byde ind med, der gør ham egnet til avl?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-) jeg har en stor rotweiler Han, på 5 år og 7 måneder..

Han er rigtig flot og har et godt sind..

har ledt efter en hun tæve han kunne bedæk i langtid nu..

så her er muligheden, vis du ik har fundet en..

vil meget gerne se dig tæve, for er lidt usikker på højden..

vis din er meget høj.

Hilsen nanna

Ja, jeg synes også du skal læse tråden igennem først og søge på "inden du avler" herinde... Der er skrevet mange gode indlæg med ting man burde overveje inden man lader sin hund indgå i avl.

 

Dette er ikke ment negativt, men for at undgå de både psykisk og fysisk syge hunde, der går rundt pga. dårlig avl og for at sikre hvalpe og hvalpekøbere de bedste muligheder.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd er nok så godt som lukket, men jeg prøver lige alligevel.

 

Til: Javer85 og *Buzz*

 

Hvis I har tænkt jer at gennemfører parringen vil jeg råde jer til at se om I kan finde en der har erfaring med hundeparringer (hmmm - lyder "grimt, men I ved nok hvad jeg mener ;-)). Så vidt jeg lige har forstået er der ingen af jer der før har været med til en hundeparring.

 

En parring kan være en smule volsom, specielt når der som i jeres tilfælde ikke er nogle af hundene der har erfaring med det, og desværre er der set skader på både hanhund og tæve i forbindelse med parring.

 

I skal jo gerne kunne hjælpe hundene hvis det bliver nødvendigt og på det rigtige tidspunkt.

 

Dette indlæg er ment som et velment råd og ikke et surt opstød, selv om dette projekt stadig ikke får mig til at klappe i mine hænder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...