Hop til indhold

Adfærdsterapeut


Gæst Sima
 Share

Recommended Posts

Langt!! Har også lige brug for lidt luft efter det her...

 

Er der nogen der kender til en god adfærdsterapeut i Nordsjælland ??

 

sagen er den at max har været udsat for en meget ubehagelig situation i dag...

 

han var i haven og jeg sad på mit kontor hvor jeg kan holde øje med ham gennem vinduet.

En ældre dame går så forbi med hendes hund, max hopper op af vores træ hegn for at kigge ud (hvilket han kun lige kan), pludselig begynder hun at råbe og skrige jeg sidder og overvære optrinet og max står stadig og kigger forundrede på den dame der står og skriger for tydet ordene gå ind med dig ind med dig råber hun tænker om naboens hund er løbet ud af deres have men der er ingen og hun bliver ved med at råbe gå ind med dig. Nå men går så ud i haven for at høre hvad der foregår hvor hun så slår max så hårdt over snuden at han piver !!!

 

hvad fanden laver du råber jeg til hende, han var over hegnet han var her ude og var ved at bide min hund...

fortalte hende så at det jo var løgn eftersom

jeg har siddet i det vindue og set det hele, og hun blev bare stående og fagtede med armene at han var ved at overfalde hendes hund...

 

1. Max kan ikke lide andre hanhunde og det var hendes havde han kommet ud hvilket han ikke kan havde han ædt hendes tæppe tisser han var sku ikke bare hoppet ind igen.

 

2. Han kan ikke hoppe over hegnet og jeg så det hele ligeledes gjorde mine to naboer og han var ikke ude af haven.

 

Ringede til politiet men de gør ikke noget ved det, nu er max så bange for at være i haven at han hellere tisser på gulvet i gangen (han har aldrig besørget indendøre før) så har brug for en dygtig adfærds dims der kan hjælpe os...

 

Jeg er først ved at falde ned igen var satme gal, sagde også til hende at hvis hun nogensinde rørte min hund igen så skulle jeg personligt lamme tæve hende nøj jeg var så tæt på at gå helt i selvsving men holdte mig i skindet godt det var mig og ikke manden der så det... Hvad skulle det lige til for ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest.....hvis du har i sinde at bruge en adfærdsterapeut til din hund.....så skal du nok overveje dit sprogbrug. Det er ikke for pænt.

 

Kan godt forstå du er gal og føler dig forurettet på din hunds vegne. Men eder og forbandelser hører ingen steder hjemme.

Kan anbefale http://www.hunde-psykologen.dk/ men så skal du jo køre lidt vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taler jo ikke sådan til daglig men når folk slår min hund uden nogen grund blive jeg altså ond i sulet...

Tak for linket vil tage en kigger, er egentlig ligeglad hvad langt jeg skal køre næsten bare jeg kan få min hund til at turde være i haven igen for det vil han bestemt ikke mere ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest.....hvis du har i sinde at bruge en adfærdsterapeut til din hund.....så skal du nok overveje dit sprogbrug. Det er ikke for pænt.

 

Kan godt forstå du er gal og føler dig forurettet på din hunds vegne. Men eder og forbandelser hører ingen steder hjemme.

Kan anbefale http://www.hunde-psykologen.dk/ men så skal du jo køre lidt vej.

Jeg ville nu også være rasende hvis nogen havde slået min hund, og sproget havde været deraf i et indlæg herinde for at få rast ud :blink: det er jo ikke ensbetydende med det er sådan man taler/skriver til dagligt - tænker det er en ret normal reaktion på at ens hund er blevet slået. Og jeg må indrømme jeg slet ikke tænkte at TS's sprogbrug ikke var pænt...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Taler jo ikke sådan til daglig men når folk slår min hund uden nogen grund blive jeg altså ond i sulet...

Tak for linket vil tage en kigger, er egentlig ligeglad hvad langt jeg skal køre næsten bare jeg kan få min hund til at turde være i haven igen for det vil han bestemt ikke mere ..

 

Jeg havde ikke holdt mig så meget tilbage som dig:oops: Jeg var brændt HELT sammen:evil:

 

Kender desværre ingen adfærdsbehandlere på dine kanter:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tullemus det kunne være jeg skulle prøve det i morgen.

Måske jeg må høre om der er nogen der køre ud, håber han kan blive ok igen, det er så synd for ham han skulle udsættes for det her...

 

jeg havde ærlig talt også meget svært ved at styre temperamentet men igen kommer der jo heller ikke noget godt ud af at gå helt i selv sving.....

 

min mand køre ned og køber ind så vi kan bygge et hegn længere inde på grunden så det bliver lidt som i zoo, så vi har vores hegn helt ude ved fortovet også et hegn lidt længere inde så kan folk ihvertfald ikke slå ham eller andet...

 

Men hun er åbenbart lidt landsby tossen her ude, så vidt jeg kunne forstå på mine naboer, vi har ikke boet her så længe så vi kender ikke alle men min genbo har oplevet næsten det samme hun kunne så ikke nå hans hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke se, at TS's sprog er specielt grimt? Jeg havde helt 100 også smidt et par bandeord ind, hvis jeg skrev et indlæg om, at der var en, der havde slået min hund.

 

Jeg har hørt godt om Lotte Overgaard fra Harmonisk Hundecenter:

http://www.harmoniskhundecenter.dk/cms.php?id_cms=7

 

Ellers er der Karen Frost fra Hund & Træning, hun skulle også være god:

http://www.dogtraining.dk/adfaerdsbehandling/pris.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser nu heller ikke det som grimt sprog må jeg ærligt indrømme, jeg var tændt af - der er ikke nogen der skal slå eller daske mine hunde overhovedet - og da slet ikke hvis de står bag hegnet i haven!!!

 

Vi havde faktisk besøg af min mands datters kæreste (de er ikke kærester længere) da min lille Zeus var de der 12 uger, knægten sparkede Zeus lige i maven, fordi han blev ved med at bide i hans snørebånd! var det er dask så havde jeg nok ikke tændt sådan af - men det var faktisk et spark! så ja han røg altså ud af min matrikel ! Det finder jeg mig nu ikke i.

 

Øv hvor synd for din hund.. håber I finder en løsning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser nu heller ikke det som grimt sprog må jeg ærligt indrømme, jeg var tændt af - der er ikke nogen der skal slå eller daske mine hunde overhovedet - og da slet ikke hvis de står bag hegnet i haven!!!

 

Vi havde faktisk besøg af min mands datters kæreste (de er ikke kærester længere) da min lille Zeus var de der 12 uger, knægten sparkede Zeus lige i maven, fordi han blev ved med at bide i hans snørebånd! var det er dask så havde jeg nok ikke tændt sådan af - men det var faktisk et spark! så ja han røg altså ud af min matrikel ! Det finder jeg mig nu ikke i.

 

Øv hvor synd for din hund.. håber I finder en løsning!

Engang da vi var i hundeskoven mødte vi en ældre herre som slog sin Labrador med sin stok, fordi den ikke lige kom da han kaldte - dér blev jeg fandme gal! Og det var ikke engang min hund jo. Men jeg var rasende og han fik sådan en skideballe. Til sidst satte min mand en albue i siden på mig da han vidst syntes det begyndte at blive lidt småpinligt :oops: Så jeg tror slet ikke jeg vil kunne styre mit temperament hvis nogen nogensinde sparker/slår/dasker vores hunde!! :evil::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor træls for jer og Anette, jeg synes at du føjer spot til skade, ved at begynde at angribe TS sprogbrug - hvem af os ville dog ikke bruge eder og forbandelser over for nogen, der stod og slog på vores hunde - ja, jeg ville, på trods af at mit daglige sprog er renset for de ord - helt unødvendigt at påpege sådan en ting!

 

Min holdning er, at vi så vidt muligt altid får vendt en dårlig oplevelse til en god - vi bliver på stedet, hvor der her været en træls situation og laver det jeg ved at min hund elsker - fx. lidt træning, lidt søg i græsset med godbidder, hygge og ros og allerhelst så længe, at man kan mærke at stressen over det skete er begyndt at fordampe. Vi slutter altid af med masser af godbidder, ros og en succesoplevelse og en afslappet hund.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg gå med ud i haven i de kommende dage og lave hyggelige ting med de bedste godbidder din hund ved i verden - hav det smadder sjovt sammen og leg det han elsker og lad ham ikke være alene i derude i de første dage - begynd forfra så at sige. Lav hans associationer om og helt specifikt i løbet af nogle dage lige på det sted det skete - hav RO på indeni og tag det i hans tempo. Vil han ikke derhen, så gå et stykke tilbage og nærm dig langsomt stedet med sjove aktiviteter og masser af ros, så er jeg sikker på, at det kommer til at blive godt igen. Du skal nok holde hans pote derude i en uges tid måske, før at du i kort tid af gangen lader ham hygge sig derude alene - gå ind, når han er optaget af andet og kom tilbage igen kort efter igen og sig ikke spor - ligesom alene hjemme træning :)

 

Jeg er sikker på at han glemmer episoden hurtigt, hvis du sørger for at få den rystet af dig og ikke udstråler energi der minder ham om den - bare udstrål at i har det fedt sammen i haven og det er jeres sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går lidt bedre i dag han tør dog ikke være ude på græsset han bliver utryk når han kommer ned af vores terrasse. Han laver så stort og småt på terassen, han er sådan en hund der helst ikke laver på gåture men hjemme i haven... Vi har klikke trænet en del der ude i dag og lokket med lækre godbidder men vi tager det stille og roligt nu tør han da gå lidt rundt på terrassen...

 

min mand har bygget et ekstra hegn så der nu er dobbelt hegn...

 

desværre er han begyndt at gøre udfald mod fremmede mennesker på gåturen, han springer ud i linen og gør, har stoppet ham hver gang og forsøgt at aflede hans opmærksomhed når der kommer mennesker...

 

jeg kigger lige nærmere på de adfærds terapeuter der tror det ville være godt at få en udefra til at hjælpe så vi kan komme problemerne til livs på den bedste måde..

 

er så ærgelig over at det er sket og det har sat sig sådan i ham, før var han glad ved alle mennesker vi mødte og ville bare kæles og sige Hej nu er han mega utryg øv øv ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående mennesker på tur, så prøv at holde ham væk fra steder hvor i kommer tæt på folk en uges tid, hvis det kan lade sig gøre. Han skal have den oplevelse ud af kroppen. Og så skal du alliere dig med nogle venner, som i kan møde på en gåtur. Først nogle han kender, der hilser på ham og giver godbidder og så nogle han ikke kender, som bare tilbyder ham lækre sager når i kommer tæt på. Så han igen oplever at dem han møder vil ham det godt.

 

Øv for en oplevelse, han er da virkelig blevet forskrækket- faktisk fået et mindre chok, derfor den kraftige efter reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...