Hop til indhold

mudderhjælp!


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Hvad gør i andre med tilmudrede hunde??

 

Nu har jeg jo mysla og hun bliver dælme mudret helt til på undervognen, bare af en lille tur:shock:

Sheila bliver stort set aldrig mere beskidt end nogle enkelte jordstænk på benene, hun kan bare lige stryges med et håndklæde, så er hun næsten ren og tør.

 

Har i ikke nogle gode tips om hvordan man rengører sådan en langhåret fætter hurtigt, så hun ikke skal hindres i at hygge med os andre til hun er tør og jeg ikke skal skifte gulvtæppe om 2 måneder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hvad gør i andre med tilmudrede hunde??

 

Nu har jeg jo mysla og hun bliver dælme mudret helt til på undervognen, bare af en lille tur:shock:

Sheila bliver stort set aldrig mere beskidt end nogle enkelte jordstænk på benene, hun kan bare lige stryges med et håndklæde, så er hun næsten ren og tør.

 

Har i ikke nogle gode tips om hvordan man rengører sådan en langhåret fætter hurtigt, så hun ikke skal hindres i at hygge med os andre til hun er tør og jeg ikke skal skifte gulvtæppe om 2 måneder?

 

Absolut INGEN råd, men følger med på sidelinjen kan jeg love dig for!:rolleyes:

 

Jeg plejer at tørre ham med et håndklæde - nuller lidt på pelsen (den sætter sig i "totter" når den er våd) så mudret rasler lidt af og giver ham så et håndklæde at ligge på (og hele huset er så fyldt med sand/jord efter ½ time:shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Absolut INGEN råd, men følger med på sidelinjen kan jeg love dig for!:rolleyes:

 

Jeg plejer at tørre ham med et håndklæde - nuller lidt på pelsen (den sætter sig i "totter" når den er våd) så mudret rasler lidt af og giver ham så et håndklæde at ligge på (og hele huset er så fyldt med sand/jord efter ½ time:shock:)

 

Jeg bruger en kombination af håndklæde, børste, eller bliv på håndklæde.

 

I langt de fleste tilfælde tørres vinter bare af i et håndklæde - selvom der er meget, er hun nem at gøre ren normalt.

 

Hvis det er lidt værre, bliver hun evt børstet lidt også.

 

Hvis hun er meget beskidt, tørres hun og jeg beder hende om at ligge på et håndklæde i et lille stykke tid. Hun får nogle gange en lille hygge kong. Nogle gange bliver hun børstet bagefter.

 

I meget sjældne tilfælde bliver hun skyllet uden sæbe.

 

men....jeg har passet en hund der var halv hendes størrelse engang, men som havde tre gange så meget i pelsen. Og som tog laaang tid at tørre. Så hvis det er sådan en slags pels du slås med....så er det måske barbermaskinen du skal have gang i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en kombination af håndklæde, børste, eller bliv på håndklæde.

 

I langt de fleste tilfælde tørres vinter bare af i et håndklæde - selvom der er meget, er hun nem at gøre ren normalt.

 

Hvis det er lidt værre, bliver hun evt børstet lidt også.

 

Hvis hun er meget beskidt, tørres hun og jeg beder hende om at ligge på et håndklæde i et lille stykke tid. Hun får nogle gange en lille hygge kong. Nogle gange bliver hun børstet bagefter.

 

I meget sjældne tilfælde bliver hun skyllet uden sæbe.

 

men....jeg har passet en hund der var halv hendes størrelse engang, men som havde tre gange så meget i pelsen. Og som tog laaang tid at tørre. Så hvis det er sådan en slags pels du slås med....så er det måske barbermaskinen du skal have gang i :mrgreen:

 

det er nok noget i den stil, hun er læææænge om at tørre.. Nu er der gået en time siden hun er kommet ind og hun er ikke tør endnu..

Jeg har faktisk overvejet at klippe undervognen, men jeg tror hun vil se pænt sjov ud, så:lol:

 

men børste var en god ide når hun er halv tør, det kan nok få det værste mudder af, det rigtige sted:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Uhh ja, den kære Islænder pels.

 

Jeg gjorde altid det at jeg tørrede Diesel med et håndklæde og så fik han besked på at blive i kurven til han var nogenlunde tør.

For alt det underuld tager evigheder om at blive gennemtør.

 

Var han mudret med noget der ikke var nem at tørre af med et håndklæde, så kom han under brugseren og fik skyllet maven og benene.

Kun der hvor mudderet sad så han ikk blev mere våd end nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heldigvis ikke tæpper på gulvene, så jeg nupper støvsugeren og støvsuger gulvet når Oskar er tør igen. er det helt slem bliver han skyllet og han bliver altid tørret med et håndklæde.

 

Du er heldig at det kun er undervognen der bliver beskidt. Oskar er det over det hele. :mrgreen:

 

Jeg er enig med Jane. I det hele, også den sidste sætning :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Vi har heldigvis badeværelse lige ved siden af hoveddøren. Silke går selv ud og stiller sig under bruseren. Hun er så vant til det. Og så skyller vi bare understellet.

 

Så ryster hun sig inden hun forlader brusenichen, og så kan et par store håndklæder klare resten.

Det ER ikke så slemt... når nu det ikke kan være anderledes....:shock:

 

Det sker, at jeg bare tørrer mave og poter efter en pløretur. Men jeg fortryder det altid senere, for hun ER ikke så lækker at nusse med når hun ligger på ryggen og slanger sig i sofaen.. --Og jeg tror da osse, at al det sand og mudder må genere..

---Nu hvor vi nærmer os tiden for salt og is, så vil det jo alligevel være skidt for poterne bare at blive tørret i et håndklæde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de langhårede kan slæbe noget med ind :-D Jeg har jo 3 banditter og de er små, så de bliver hurtigt mudrede. Jeg tørrer også med et håndklæde, resten drysser af :roll:

 

Flaffy har dog den frække vane, han vil sidde på skødet når han er våd, så jeg kan suge det våde ;-) Men så tørrer han selvfølgelig også hurtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mine er rigtig klamme når vi kommer hjem fra tur, så får de enten en skyller med bruseren eller vandslangen! Jeg skyller kun ben, inderlår og mave, og så er de lige til at tørre med et håndklæde bagefter. Og så slipper jeg for at de skal blive liggende stille på et tæppe, for de er jo rene - og de tørrer faktisk hurtigere hvis mudderet/"skovbunden" er skyllet af med vand først ;-)

 

Men hvis man ikke gider at have en ren halvvåd/halvtør hund gående rundt i huset, så kan man jo stadig ligge den af på et tæppe/håndklæde, og så give den et ben eller noget den kan hygge sig med imens. Alternativt kan man lukke den i gang eller bryggers hvis man har sådan et ;-)

 

(men nogle gange kunne jeg godt ønske mig en hundegård, så hundene kan komme derud og være lidt, når de kommer klamme hjem fra tur... men hundegården står øverst på "skal-laves-listen" når vi engang får hus og plads) :rolleyes::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...