Hop til indhold

Dogwhisperer Henrik L., endnu engang


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Bare en lille "side-tanke", omkring det med at kalde sig "dogwhisperer"... Hvis man nu virkelig var en "whisperer", burde det så ikke være en selvfølge at man ikke havde brug for diverse remedier, som f.eks. kæder og specialkonstruerede halsbånd etc..?? Så burde man vel også kunne "snakke med hunden" uden? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bare en lille "side-tanke", omkring det med at kalde sig "dogwhisperer"... Hvis man nu virkelig var en "whisperer", burde det så ikke være en selvfølge at man ikke havde brug for diverse remedier, som f.eks. kæder og specialkonstruerede halsbånd etc..?? Så burde man vel også kunne "snakke med hunden" uden? :vedikke:

 

Jo egentlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter ikke lige hvorfor, men efter at have smidt en smiley ind i mit svar endte jeg i en helt anden tråd :hmm:

 

Jeg træner på hold med en, der desværre har benytte sig af vedkommendes tilbud:cry: Vores træner har givet besked om at hun ikke ønsker at se de tiltag, som Henrik har sagt der skulle bruges som en del af træningen :5up:

 

Der var mange som forsøgte at tale vedkommende fra det, bl.a. En hundeadfærdskonsulent. Men der blev ikke lyttet. Nogen gange tales der, desværre, for døve ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter ikke lige hvorfor, men efter at have smidt en smiley ind i mit svar endte jeg i en helt anden tråd :hmm:

 

Jeg træner på hold med en, der desværre har benytte sig af vedkommendes tilbud:cry: Vores træner har givet besked om at hun ikke ønsker at se de tiltag, som Henrik har sagt der skulle bruges som en del af træningen :5up:

 

Der var mange som forsøgte at tale vedkommende fra det, bl.a. En hundeadfærdskonsulent. Men der blev ikke lyttet. Nogen gange tales der, desværre, for døve ører.

 

Hvad siger "vedkommende" så til det, at jeres træner ikke vil se Henriks tiltag? Kan vedkommende selv se at det ikke er pæne metoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger "vedkommende" så til det, at jeres træner ikke vil se Henriks tiltag? Kan vedkommende selv se at det ikke er pæne metoder?

 

Vedkommende accepterede det(der var jo tale om et ultimatum, drop det eller forsvind). Desværre er der så nogen, som ikke har håndteret sagen så pænt(man har virkelig malet fanden på væggen, for nogens vedkommende uden at ane hvem manden er), så det er en sag der ikke vendes yderligere. Hunden er akkurat så glad som den var før.

 

Jeg må indrømme at jeg ikke gider vende sagen med personen. Jeg ved at det er ret nytteløst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vedkommende accepterede det(der var jo tale om et ultimatum, drop det eller forsvind). Desværre er der så nogen, som ikke har håndteret sagen så pænt(man har virkelig malet fanden på væggen, for nogens vedkommende uden at ane hvem manden er), så det er en sag der ikke vendes yderligere. Hunden er akkurat så glad som den var før.

 

Jeg må indrømme at jeg ikke gider vende sagen med personen. Jeg ved at det er ret nytteløst.

 

Altid noget, at hunden er glad. Det er jo det vigtigste. Men det havde jo været godt hvis vedkommende selv kunne se, at der er forskel på god og dårlig hundetræning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den kæde irriterer godt nok også mig. Og så det at han ikke virker til at have specielt meget grundlæggende viden om hunde og indlæring. Det er altså ikke godt nok.

 

Vi må vist prøve at spørge ham hvorfor det er han brugerkvæl, når nu det kun er på grund af lyden? For så kan han jo lige så godt bruge en halv kvæler, der passer til hundens hals bredde. . .

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vedkommende jo selv sagt at han baserer sin træning på konens træning af heste(eller husker jeg meget galt), så det er vel ikke så mærkeligt at det nu engang foregår som det gør?

 

så de træner ikke kun hunde uden forståelse... men også heste.

 

jo tvang virker... men ikke det der virker bedst og giver det bedste samarbejde mellem dyr og menneske

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund må også have en exceptionel god hørelse ifht de hunde han har inde.

 

For min kan fint høre et lille bitte klik på 50 meters afstand, selvom han spurter derudaf i en fremadsendelse - så mon ikke han også fint ville kunne høre kæden selvom den er længere nede på halsen?

 

Eller har min bare en specielt god hørelse??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har uhyre let ved at høre en tilladelse til at apportere, jeg er betydelig mere gennemtrængende i mit signal, når jeg vil have den til at respektere en fasan som den flucher.

 

At få dem til at gå pænt på jagt er stadig uden for min rækkevidde, hvis det skal være med storlogrende hale, noget lettere, hvis jeg hæver stemmen, men så falder halen. Om det er mere nænsomt end at rasle men et halsbånd, tror jeg ikke.

 

Jeg troede egentlig debatten ville løbe ud af sig selv hvis ingen havde et adet synspunkt end jer, men det synes ikke at være tilfældet, så hermed et lille pip fra mig, bare for at undgå at I tror alle er helt 100 % enige � hvad man jo ellers kunne få en fornemmelse af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har uhyre let ved at høre en tilladelse til at apportere, jeg er betydelig mere gennemtrængende i mit signal, når jeg vil have den til at respektere en fasan som den flucher.

 

At få dem til at gå pænt på jagt er stadig uden for min rækkevidde, hvis det skal være med storlogrende hale, noget lettere, hvis jeg hæver stemmen, men så falder halen. Om det er mere nænsomt end at rasle men et halsbånd, tror jeg ikke.

 

Jeg troede egentlig debatten ville løbe ud af sig selv hvis ingen havde et adet synspunkt end jer, men det synes ikke at være tilfældet, så hermed et lille pip fra mig, bare for at undgå at I tror alle er helt 100 % enige � hvad man jo ellers kunne få en fornemmelse af.

 

Kan det egentlig ikke være ligegyldigt om man tror alle er enige eller ej?

 

Hvad er det du ikke er enig i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal altid være opmærksom på at man nemt kan få sådan en selforstærkende tro på egen ufejlbarlighed hvis man befinder sig i en osteklokke med ligesindede. Sådan er det også lidt i jagtstuen, omklædningsrummet og andre lukkede grupper.

 

Efter min opfattelse er det vigtigt at man forstår det og ikke snyder sig selv.

 

Jeg orker ikke at gå ind i endnu en debat om hvad jeg er uenig i, fik blot lyst til at pippe, som sagt

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har uhyre let ved at høre en tilladelse til at apportere, jeg er betydelig mere gennemtrængende i mit signal, når jeg vil have den til at respektere en fasan som den flucher.

 

At få dem til at gå pænt på jagt er stadig uden for min rækkevidde, hvis det skal være med storlogrende hale, noget lettere, hvis jeg hæver stemmen, men så falder halen. Om det er mere nænsomt end at rasle men et halsbånd, tror jeg ikke.

 

Jeg troede egentlig debatten ville løbe ud af sig selv hvis ingen havde et adet synspunkt end jer, men det synes ikke at være tilfældet, så hermed et lille pip fra mig, bare for at undgå at I tror alle er helt 100 % enige � hvad man jo ellers kunne få en fornemmelse af.

 

 

Oooork det kender jeg skam godt.

Min høre også temmelig dårligt på får!

 

Men det ændre da ikke på om hunden bedre kan høre kæden bag ørerne eller ej?

Hvis kæden ikke skal bruges til andet end at give lyd med, så er det ifht hundens hørelse, bedøvende ligegyldigt om den sidder oppe bag øret eller behageligt nede langs halsen, så man ikke ved en fejl liiiiiige kommer til at give den et nyk et rigtig følsomt sted.

 

Bare min pointe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må vist prøve at spørge ham hvorfor det er han brugerkvæl, når nu det kun er på grund af lyden? For så kan han jo lige så godt bruge en halv kvæler, der passer til hundens hals bredde. . .

 

Vedkommende standardsvar er vist at man er velkommen til bare at komme og se hvad der sker, hver eneste gang man kommer med spørgsmål til hvorfor han gør som han gør. Var det ikke den besked du fik, Ninjamor?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vedkommende standardsvar er vist at man er velkommen til bare at komme og se hvad der sker, hver eneste gang man kommer med spørgsmål til hvorfor han gør som han gør. Var det ikke den besked du fik, Ninjamor?:vedikke:

 

det selvfølig rart vi er velkomne.... men hvad hvis vi gerne vil høre en faglig begrundelse? hans tanker og overvejelser

mon han forstår det er det der bliver spurgt til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vedkommende standardsvar er vist at man er velkommen til bare at komme og se hvad der sker, hver eneste gang man kommer med spørgsmål til hvorfor han gør som han gør. Var det ikke den besked du fik, Ninjamor?:vedikke:

 

Jeg blev tilbudt et 48 timers ophold samtidig med at han havde hunde i opdragelseslejr. Bagefter skulle jeg så forklare hans træning herinde.

 

Jeg synes faktisk han plejer at skrive, at man er velkommen til at ringe, hvis man vil vide noget om træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal altid være opmærksom på at man nemt kan få sådan en selforstærkende tro på egen ufejlbarlighed hvis man befinder sig i en osteklokke med ligesindede. Sådan er det også lidt i jagtstuen, omklædningsrummet og andre lukkede grupper.

 

Efter min opfattelse er det vigtigt at man forstår det og ikke snyder sig selv.

 

Jeg orker ikke at gå ind i endnu en debat om hvad jeg er uenig i, fik blot lyst til at pippe, som sagt

 

Jeg tror ikke, at mange herinde føler sig ufejlbarlige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...