Hop til indhold

Spilops Wild Weather Wilma


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så må vi hellere opdatere igen. Jeg havde været noget så nervøs ved at skulle tage på juleferie kun 2,5 dag efter hun var kommet hjem, og så især til et ikke hundehjem hvor der også ville være et ikke-hundevant barn på halvandet år... Men min fantastiske hundehvalp har gjort alle mine bekymringer til skamme.

 

 

Hun vandrede ind i mine forældres hjem som om hun ejede stedet sammen med de andre to. Har charmeret alt og alle og været så dygtig med det lille barn. Har ikke bidt ungen en eneste gang - kun slikket på hende. Og væltet hende, ups :lol:

Hun tog juleaften helt roligt og faldt i koma midt i gaver og indpakningspapir.

 

 

Karla bliver mere og mere tolerant og gør små tilnærmelser af og til. Hun er dog stadig ikke helt tøet op, men det går støt fremad. Den bette har efterhånden godt styr på sit og kontakt, og ser hun nogen i køkkenet slår hun nærmest automatisk røven i sædet :lol:

 

 

hun har ikke haft et eneste uheld indenfor, hverken hjemme eller her, og hun sov igennem i nat i 6 timer. Hun er simpelthen et pragteksemplar af en hundehvalp!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla overgav sig 2. juledag så nu ånder alt fred og idyl. Vi kom hjem tidligere idag og fik prøvet sne under fusserne. Hundehvalpen har taget alle skift, virak og uro som en drøm. Men nu tror jeg vi tager det helt roligt denæste par dage og bare er herhjemme og får evt trænet lidt gå i snor og sele. Det er Wilma nemlig IKKE fan af

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Hende og Karla har lige leget så fint i haven, men jeg havde selvfølgelig hverken kamera eller telefon med ud, og da jeg hentede det, holdt de op :roll:

 

de leger meget forskelligt sammen. Johna og Wilma leger vildt brydeleg. Johna leger med hende, som om de begge to var hvalpe, og jeg bliver som oftest nødt til at stoppe dem, når jeg synes det er nok, da Johna åbenbart ikke har en stopknap. :vedikke: og selv når hun stopper selv, så respekterer Wilma det sjældent og må fjernes fra hende fysisk.

 

Karla leger meget mere forsigtigt med hende, lader hende tage teten, og stopper når hun synes det er nok, eller hvis hun synes hvalpen kører for højt op. Wilma respekterer altid når hun stopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen hun lyder jo til at være en rigtig FT Spaniel. Klarer alt i stiv arm, men det med at gå i snor/sele er en stærkt overvurderet fornøjelse, efter deres mening.

 

Tak for fine billeder og beskrivelser. Dejligt at det går godt sammen med de gamle hunde. Det er kun lige de første par uger men går og holder meget øje, så har de gamle accepteret at der er kommet et nyt team medlem og man kan slappe lidt mere af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjuhej hvor det går. Det er så sjovt med hundehvalpe, de kommer og vender hele verden på hovedet, men nu er der gået en uge og man kan næsten ikke huske at hun ikke altid har været her.

 

 

Hun er på rigtigt mange måder en supernem hvalp. Hun sover om natten. Hun respekterer de voksne og har et fint sprog, hun løber i sit bur når hun får noget lækkert, hun går til døren når hun skal noget, de par uheld vi har haft har været min fejl og er sket lige foran havedøren. Hun er super ivrig efter at arbejde med mig og hun er ikke bange for noget som helst!

 

 

men hun er også en hvirvelvind af rang, der er i alt og snupper alt, som skriger af utålmodighed når der laves mad til dem, hun lægger sig oven på de store i sofaen og ignorerer når de knurrer af hende (og får sin vilje, for de opgiver som regel bare og lader hende ligge :lol: ). Hun hopper og springer og danser og hvis jeg ikke stopper hende, så springer hun op og ned af sofaen 1400 gange om dagen. Og nøj hvor bliver hun utilfreds når hun skal vente bag babygitteret, fx på at det er hendes tur til at træne...

 

 

alt i alt en helt perfekt hundehvalp :lun:

 

hun har været med på en lille skovtur idag og gik faktisk rigtigt fint i line sammen med de to store.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

10 uger er hun nu, den lille rod. Hun er stadig et pragteksemplar afen hundehvalp. Hun sover igennem om natten nu, så 6-7 timers uafbrudt søvn kan vi få. Dejligt. Hun er næsten renlig, dermed menes, at hun går troligt til døren hver gang, så det er kun hvis hendes mor ikke ser det, at vi har uheld.

 

Hun er fuld fart fremad og ikke bange for en skid. Tager alting i stiv pote og med høj haleføring. Hun elsker at arbejde med mig - og jeg mindes pludseligt hvor sjovt dt var at træne med Karla. Hvalpetræning er så meget sjovere med en arbejdsmotiveret hvalp!

Vi har været til hvalpetræning idag for første gang og Wilma var selvfølgelig den bedste af dem alle sammen :mrgreen: dette hænger så nok også lidt sammen med, at alle de andre på holdet er førstegangs hundeejere og at vi ligesom havde styr på basisting som kontakt og sit og den slags. Og vi var langsomt begyndt på baljeøvelsen også.

 

Hun vokser og vokser og bliver frækkere og frækkere. Igår var vi på stranden og hvalpebarnet sprang i vandet! Karla var et år før hun kunne lokkes i - men elsker det dog nu, når det er varmt! - Johna nægter at få mere end våde fusser.

 

og så lidt billedspam.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at der er lidt bøvl med HF lige pt... Jeg kan godt se Amoccas billeder her i tråden, men tilgengæld lagde Buddha et billede i AOI i går aftes og det kunne jeg godt se i aftes og jeg er også ret sikker på at jeg likede det, men her til morgen er der bare et blåt spørgsmålstegn i stedet for billedet og ingen likes på hendes indlæg :vedikke:

 

Men kan som sagt stadig godt se billederne af Wilma fra i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...