Hop til indhold

Spilops Wild Weather Wilma


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wlma har været til sin første jagttræning idag, det var vældigt spændende! Og vi var ok gode, i forhold til, at det hele var helt nyt for os begge! Det eneste vi havde trænet på forhånd var kontakt og så havde vi leget en smule med apportering. At hun kommer lige hjem med den og at hun ikke knalder.

 

jeg har total berøringsangst overfor min fløjte :lol: men må vel hellere prøve at lære at bruge den

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare skøn :lun:

 

Er spændt på at se om du også bliver grebet af det dersens jagt :mrgreen:

Nogle påstår jo, at man bliver grebet af at arbejde med hundens medfødte instinkter.....

 

Alle er sikre på at det gør jeg. Nu må vi se. Jeg synes at dele af jagttræningen er super spændende og enormt brug are i hverdagen og i andre træninger også, så lige meget hvad, så skal ting som stopfløjt holdes ved lige. Og hvis det kører for mig vil jeg prøve at se om jeg kan få Johna det lært, det er selvfølgelig meget sent med en 4 årig hund, som allerede har oplevet glæden ved jagten, men det koster jo ingenting at forsøge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man opdager hvordan sådan en spanielhvalp nærmest automatisk anlægger et fint søg frem mod vinden for at finde. ............. Ja de ved vist ikke hvad de leder efter, men leder gør de. Når de så har lært at apportere en tennisboldt og man begynder at lægge dem ud (uden hvalpen ser det) og hvalpen finder dem, som om den aldrig har laver andet, er man solgt.

 

Jeg vil tro at 4 ud af 5 FT Spaniels laver dette søg, hvis man giver dem lov:cool:

 

Hvis man så også oplever, når hvalpen modnes, at der bliver sat turbo på søget og det bliver mere målrettet, kan man ikke forholde sådan en lille skid at finde det den virkelig er født til. Man må på jagt med sin hund. The real thing!

 

Hvor går du til jagttræning. Hvem underviser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man opdager hvordan sådan en spanielhvalp nærmest automatisk anlægger et fint søg frem mod vinden for at finde. ............. Ja de ved vist ikke hvad de leder efter, men leder gør de. Når de så har lært at apportere en tennisboldt og man begynder at lægge dem ud (uden hvalpen ser det) og hvalpen finder dem, som om den aldrig har laver andet, er man solgt.

 

Jeg vil tro at 4 ud af 5 FT Spaniels laver dette søg, hvis man giver dem lov:cool:

 

Hvis man så også oplever, når hvalpen modnes, at der bliver sat turbo på søget og det bliver mere målrettet, kan man ikke forholde sådan en lille skid at finde det den virkelig er født til. Man må på jagt med sin hund. The real thing!

 

Hvor går du til jagttræning. Hvem underviser?

 

Det var en del af vores "hvalpepakke" fra opdrætter. Så vi går hos Sanne Ammitzbøll.

 

Nu er hende her jo min første spanielshvalp, så jeg har allerede observeret flere ting hos hende, som er meget anderledes end ved de to andre hvalpe jeg har haft. Fx at apporteringen ligger i så dybt i hende, at hun har hentet siden hun var 8 uger gammel.

 

Karla skulle lære at hente, men gør det nu med stor glæde og entusiasme - såfremt det er et emne hun GIDER og det betyder primært bolde LOL. Johna nægter at hente noget som helst. Hvis hun endelig skulle fornedre sig til at samle op, så kan jeg glemme alt om at få det retur :lol:

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig går du hos Sanne Ammitzbøll. det giver jo sig selv. Bliv ved med det. Du finder det ikke bedre tror jeg.

 

Skulle du på et tidspunkt få lyst til lidt inspiration fra anden side mht. jagthundetræning, må du sige til. Der er flere super gode trænere i en radius på 25 km fra Horsens, som jeg tror gerne hjælper.

 

Det er rigtigt at apporteringen ligger dybt i en Cocker, men uden på nogen måde at devaluere apportering synes jeg det er langt mere unikt at det fine søgemønster, viljen og evnen til at finde noget tæt på dig også ligger der. Måske hvalpen skal være en smule ældre, før du ser det, men det er altså "så smukt".

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj en masse søde og skønne billeder. Tillykke med hende. Hvor ser hun skøn ud.

 

Men hun er da ikke en engelsk cocker ?? Hendes ører sidder højt, er hun en FT ?

 

hun er en field trial ja. Men det betyder jo ikke, at hun ikke er en cocker. Hendes far er englænder og hendes mor er svensker, så vældigt international er hun den bette Wilma :mrgreen:

som PBC skriver, så er de jo samme race alle sammen, blot forskellige typer og på stamtavlen står hun også som cocker spaniel.

 

Men man kunne snildt foranlediges til at tro, at de ikke var samme race når man kigger på en standard spaniel og en field trial. Her er hendes forældre: den lyse er mor Meinas Zuper Zenia og den røde er far Wyndhills Bragg of Drumnascamp.

Så er der et billede af Sannes 5 ft cockere og et billede med to standard-cockere.

 

wilma tror jeg kommer til at lignesin mor, med sine højtansatte ører, markante stop og lange ben.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

For h..... :banan:hun er sød!

Hvis jeg nogenside bliver træt af retriever, så skal jeg have sådan en lille bandit :drille:

 

Mange Spaniel folk siger: Når jeg bliver gammel og ikke gider så meget mere skal jeg have en retriever :engel: så du skal måske ikke vente for længe - eller også skal du bare have sådan en også.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er for tidligt at sige endnu, om detter er MIN race, må se hvordan vi udvikler os sammen, men umiddelbart tror jeg, at jeg har fundet den rette. Alt det jeg elsker ved Karla har hende her fremvist so far: mod og mandshjerte, hyperdrive, arbejdsiver i spandevis, minus kropszone, tager ikke tingene alt for alvorligt samt humor og intelligens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du træner det, men man bliver glad for at have en Spaniel som også har lært at komme hen og sitte og blive kælet for mens den forholder sige roligt. Hvad mener du med minus kropszone?

 

At hun vil være tæt, tæt på. Ligge i arm og på skød osv ;-)

 

og jo, vi træner rigtigt meget ro, at kede sig, at forholde sig roligt, at blive nusset, soigneret, pillet i poter, ører osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...