Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er så absolut fuldstændig grøn og total nybegynder inden for dogdancing.

Men kunne enormt godt tænke mig at komme i gang. Har en hund der elsker og lave tricks.

Hvad er vigtigt i starten ? Hvad skal jeg ligge vægt på? alt viden info of ideer modtages med kyshånd :cool: Er der nogle steder i Jylland Ribe Esbjerg man kan træne dogdancing i klub ? Køre også gerne for det.

 

 

Tak til sonja77 for at minde mig om at jeg egentlig har en profil herinde :-D

 

Velkommen til Metteb :vinken:

 

Der er desværre ingen steder i Jylland hvor du kan træne dogdancing på et hold, som med agility f.eks. Men vi er nogle stykker der mødes engang i mellem i Hotdoghallen ved Løsning mellem Vejle og Horsens. Jeg mødes også med nogle i Hangar 17 i Rønde på Djursland. Du er mere end velkommen til at være med, hvis du får lyst til at se lidt nærmere på sporten :) Hvis du er på Facebook, har vi en gruppe der hedder Dogdancing.dk. Her kan du prøve at søge efter træningsbuddies i nærheden af dig. Mener at Jette R. Falk kommer fra Esbjerg området, hun konkurrerer med sin lille terrier.

Som andre har foreslået, er færdighedsprøver et godt sted at starte. Jeg tror flere klubber tilbyder tricks-hold, det er nok primært private træningspladser og måske DKK som også er dem der har konkurrencerne. Det er endnu ikke muligt at konkurrere i DcH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hot dog hallen er kun for medlemmer, så de træningsdage og kurser der afholdes der, kræver medlemskab for at man kan deltage.

 

Men ved at nogle medlemmer mødes udenfor hallen også og tror - men ved ikke - om det også er for ikke medlemmer.

 

Og så er der som nævnt fællestræning i hangaren engang imellem og det er så vidt jeg ved for alle.

 

Der er også en Facebook gruppe der hedder jysk dogdancing og der er de fleste af de jyske udøvere inde.

Så prøv evt at spørge der - der er i hvertfald god chance for at nogen kender nogen.

For der er desværre ikke rigtig noget undervisning at komme efter i Jylland, ud over de skønne kurser der med jævne mellemrum arranges.

 

Regner muligvis med at starte et 5-6 ugers basis-trick hold op i midtjylland i løbet af efteråret i år, eller til foråret.

Men det er jo også ret langt væk fra dig.

 

Er også enig med de andre i, at færdighedsprøverne er et mega godt sted at starte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man andet end at juble højlydt for sig selv når ens "wannabe unghund forever"-Calle har kørt hele sitnye program igennem udendørs for første gang. Og så helt uden at sige vov :banan: han er altså ret skøn når det lige rammer ham. Og så har det været en lidt hård dag i dag...

 

image.jpg

 

Jeg tror vi har fundet en gylden middelvej hvad angår øvelser. Det han skal lave kræver en del ro og præcision, så der er ikke alt for meget at hidse sig op over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Sverige og dømme lørdag-søndag, og i går stillede jeg også selv op med Lemon. For første gang gennemførte vi FS3 uden at lave træningsrunde. Lemon blev nr. 4 efter Johanna/Soda og to ekvipager fra det svenske Freestylelandshold, så det kunne jeg jo kun være tilfreds med. :-) Hun kørte lidt for højt op og fik lyd, så på et tidspunkt stoppede jeg op og nussede hende for at få hende ned, og det trak den ene dommer ret meget for i udførslen (hvilket er fair nok), så vi bestod ikke udførsel. Men vi fik super flotte point i indhold & sværhedsgrad og i fortolkning og pæne kommentarer med fra dommerne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Sverige og dømme lørdag-søndag, og i går stillede jeg også selv op med Lemon. For første gang gennemførte vi FS3 uden at lave træningsrunde. Lemon blev nr. 4 efter Johanna/Soda og to ekvipager fra det svenske Freestylelandshold, så det kunne jeg jo kun være tilfreds med. :-) Hun kørte lidt for højt op og fik lyd, så på et tidspunkt stoppede jeg op og nussede hende for at få hende ned, og det trak den ene dommer ret meget for i udførslen (hvilket er fair nok), så vi bestod ikke udførsel. Men vi fik super flotte point i indhold & sværhedsgrad og i fortolkning og pæne kommentarer med fra dommerne. :5up:

 

super flot... Jeg er altså virkelig spændt på at følge jer i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er der mindre end en uge til at Cassi og jeg har været i ringen i Østrig. Vi har ikke helt den sikkerhed, som jeg gerne vil have, og der er et eller andet ved hende jeg ikke helt kan sætte en finger på, men tror at det skyldes at hun var i løbetid for to måneder siden og at der er tale om noget falsk drægtighed. Det passer meget godt med at hun skal have fornyet sin vaccine når vi er hjemme, så må tage en længere snak med dyrlægen. Heldigvis er hun jo rigtig glad. Hun gider bare ikke arbejde så længe ad gangen.

 

Calle har i dag vist at han virkelig har rykket sig. En halv times træning og ikke en eneste gang kom der lyd på ham. Og det selvom vi arbejde med springserier. Han er meldt til i for sjov på Samsø, så det er spændende at se hvordan det kommer til at gå. Planen er at vi bare går ind og laver lidt tricks, ikke noget program, vi skal bar have en succesoplevelse. Og hvor har han bare en lækker energi. Men det bedste og vigtigste var at vi bagefter bare kunne smide os i græsset og han var helt afslappet... For et halvt år siden ville han begynde at gø af mig. Så det er bestemt et kæmpe skridt i den rigtige retning...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Åh, har haft den fedeste tur ever til Østrig. Turen inde i ringen var så fed, også selvom prinsessen var en lille smule starstrucked, da hun kækt sprang ind ene og alene i ringen og så opdagede de mange mennesker der kiggede på hende. Samværet med de andre på landsholdet har været så skønt, og så har det været så fedt at få lov til at se rutinerne live, ikke mindst at se Elkes og Sandras programmer live.

 

Er så fyldt af inspiration og er i gang med Cassis nye freestyleprogram. Og så er det gået op for mig hvor travlt jeg har. Er nemlig meldt til i tre klasser på Samsø, og to programmer er ikke på plads endnu. Eller hele Cassis HTM1 er lavet, der er bare to stykker musik jeg gerne vil bruge, men har ikke valgt hvilken endnu. Calle tror jeg bare skal have lov til at fyre nogle af sine tricks af og sp tænker vi ikke på om et passer til musikken, han skal bare have en god oplevelse i ringen.

Cassis nye freestyleprogram regner jeg med først at have klar til det næste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, glæder mig til at arbejde videre med mit nye 3'er program. Jeg har en ide, som jeg selv synes er super sjov. Jeg har nogle ting som Cassi lige skal lærer og så fik jeg jo en masse gode ideer i går :slem:

 

om minde end to uger så skal Cassi have sin anden start i HTM1. Vi har et helt nyt program her også og har lige kørt det igennem, og nøj hvor hun elsker sin nye position. Hun bevæger sig fint i den i tre retning(vi har dog kun to retninger med i vores program når vi tager til Samsø). Men kan slet ikke fatte at min lille mus det syntes at det der HTM var dødssygt bare elsker at arbejde med det nu. Og arbejdet med lige denne position har jeg fået sneget ind hver gang der har været mulighed for det.

 

Calle er fantastisk hjemme i stuen. Når han kommer udenfor går der fuldstændig unghundehjerne i ham, og nu må vi da snart komme os over det. Han er snart 2,5 år, og det har stået på siden han var otte måneder. Men han er i det hele taget hamrende umoden, så håber stadig det kan vende. Jeg har opgivet at han skal være min lille stjerne og kan jo så trøste mig med at han herhjemme er knaldhamrende skarp og bare kan så meget som Cassi aldrig kommer til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen!

Jeg har for nyligt opstartet en ny hundeskole på Fyn, som tilbyder privat undervisning i dogdancing. :-)

Der kan undervises både på mine egne arealer, men også hjemme hos folk, hvis dette ønskes! Udover træning, så tilbyder jeg også at lufte hunde, når folk af en eller anden grund ikke har tid eller er i stand til det. Alt dette kan der læses meget mere om på min hjemmeside www . annakjaer . wixsite . com / hundevennen - I må meget gerne kigge forbi den! Mine tilbud gælder ikke kun på Fyn! :D

 

Derudover, så har jeg i forbindelse med opstarten af hundeskolen også startet en lille Facebook konkurrence, hvor man kan vinde 2 x 1 times privat undervisning - hvis dette skulle have interesse, så kig endelig forbi www . facebook . com / hundevennen. I må også meget gerne dele denne info med venner og familie :-)

 

På min hjemmeside vil I også kunne læse mere om, hvem jeg er, og hvad jeg kan inkl. diverse kurser, som jeg har været på.

 

Håber I alle har en god dag! IMG_0583jpg.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen!

Jeg har for nyligt opstartet en ny hundeskole på Fyn, som tilbyder privat undervisning i dogdancing. :-)

Der kan undervises både på mine egne arealer, men også hjemme hos folk, hvis dette ønskes! Udover træning, så tilbyder jeg også at lufte hunde, når folk af en eller anden grund ikke har tid eller er i stand til det. Alt dette kan der læses meget mere om på min hjemmeside www . annakjaer . wixsite . com / hundevennen - I må meget gerne kigge forbi den! Mine tilbud gælder ikke kun på Fyn! :D

 

Derudover, så har jeg i forbindelse med opstarten af hundeskolen også startet en lille Facebook konkurrence, hvor man kan vinde 2 x 1 times privat undervisning - hvis dette skulle have interesse, så kig endelig forbi www . facebook . com / hundevennen. I må også meget gerne dele denne info med venner og familie :-)

 

På min hjemmeside vil I også kunne læse mere om, hvem jeg er, og hvad jeg kan inkl. diverse kurser, som jeg har været på.

 

Håber I alle har en god dag! [ATTACH=CONFIG]134495[/ATTACH]

Jeg har lige været et smut forbi din hjemmeside, ikke fordi jeg bor i nærheden, men fordi det altid er rart at kunne henvise, jeg kender en del på Fyn.

Et par spørgsmål: du skriver at du er professionel hundetræner, vil det sige at du lever af det?

Har du nogensinde været til en HTM/ freestyle-konkurrence? Nu er det jo ikke alt, men dem jeg har mødt, der gerne vil igang med sporten, er meget sultne efter fif og erfaringer og forventer en der har prøvet det selv;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen!

Jeg har for nyligt opstartet en ny hundeskole på Fyn, som tilbyder privat undervisning i dogdancing. :-)

Der kan undervises både på mine egne arealer, men også hjemme hos folk, hvis dette ønskes! Udover træning, så tilbyder jeg også at lufte hunde, når folk af en eller anden grund ikke har tid eller er i stand til det. Alt dette kan der læses meget mere om på min hjemmeside www . annakjaer . wixsite . com / hundevennen - I må meget gerne kigge forbi den! Mine tilbud gælder ikke kun på Fyn! :D

 

Derudover, så har jeg i forbindelse med opstarten af hundeskolen også startet en lille Facebook konkurrence, hvor man kan vinde 2 x 1 times privat undervisning - hvis dette skulle have interesse, så kig endelig forbi www . facebook . com / hundevennen. I må også meget gerne dele denne info med venner og familie :-)

 

På min hjemmeside vil I også kunne læse mere om, hvem jeg er, og hvad jeg kan inkl. diverse kurser, som jeg har været på.

 

Håber I alle har en god dag! [ATTACH=CONFIG]134495[/ATTACH]

 

Velkommen til :-)

 

Hvor skønt med endnu end HTM mulighed på fyn :-)

Ser man dig til Konkurrencer ?

Jeg er selv aktiv med mine aussier, dog haft en lille pause grundet ryg problemer, men nu jeg klar igen og vi skal konkurrere i Hangaren i december :-)

Jeg har en facebook gruppe de fynske dog dancere du kan finde, dog har den ikke været så aktiv men er da meningen at vi skal have noget mere gang i den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

Jeg er professionel hundetræner i den forstand, at det virker som et deltidsjob for mig. Da jeg lige har opstartet Hundevennen, så har jeg ikke kunder nok endnu til at kunne leve af det. :-)

Ja, jeg har været til nogle stykker, både med min egen hund, men også bare som observatør, da jeg finder det meget inspirerende at se de forskellige programmer, som folk får lavet. :-) Udover konkurrence erfaring, så har jeg trænet tricks i 9 år og undervist siden 2011. :-)

Men tak for kigget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været et smut forbi din hjemmeside, ikke fordi jeg bor i nærheden, men fordi det altid er rart at kunne henvise, jeg kender en del på Fyn.

Et par spørgsmål: du skriver at du er professionel hundetræner, vil det sige at du lever af det?

Har du nogensinde været til en HTM/ freestyle-konkurrence? Nu er det jo ikke alt, men dem jeg har mødt, der gerne vil igang med sporten, er meget sultne efter fif og erfaringer og forventer en der har prøvet det selv;-)

 

Hej :-)

Jeg er professionel hundetræner i den forstand, at det virker som et deltidsjob for mig. Da jeg lige har opstartet Hundevennen, så har jeg ikke kunder nok endnu til at kunne leve af det. :-)

Ja, jeg har været til nogle stykker, både med min egen hund, men også bare som observatør, da jeg finder det meget inspirerende at se de forskellige programmer, som folk får lavet. :-) Udover konkurrence erfaring, så har jeg trænet tricks i 9 år og undervist siden 2011. :-)

Men tak for kigget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-)

 

Hvor skønt med endnu end HTM mulighed på fyn :-)

Ser man dig til Konkurrencer ?

Jeg er selv aktiv med mine aussier, dog haft en lille pause grundet ryg problemer, men nu jeg klar igen og vi skal konkurrere i Hangaren i december :-)

Jeg har en facebook gruppe de fynske dog dancere du kan finde, dog har den ikke været så aktiv men er da meningen at vi skal have noget mere gang i den :-)

 

Mange tak! :D

Ja, man ser mig af og til - dog mest til færdighedsprøverne, da min lidt gamle (9 år) sorte spids hund er begyndt at synes, at et program er for lang tid uden godbidder, nu når han er ved at være lidt gammel. ;) Typisk spids hunde at have sin egen mening om alting ;) Men han elsker at lave tricks - så det bliver vi jo bare ved med - meeeeen der bliver dog også smidt et enkelt program ind engang imellem. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! :D

Ja, man ser mig af og til - dog mest til færdighedsprøverne, da min lidt gamle (9 år) sorte spids hund er begyndt at synes, at et program er for lang tid uden godbidder, nu når han er ved at være lidt gammel. ;) Typisk spids hunde at have sin egen mening om alting ;) Men han elsker at lave tricks - så det bliver vi jo bare ved med - meeeeen der bliver dog også smidt et enkelt program ind engang imellem. ;)

 

Fedt super :-)

 

Hvonår har du været til konkurrence og stiller du i frreestyle eller htm?

Måske det har været det sidste års tid hvor jeg har været fraværende?

Vil du kunne hjælpe folk igang med programmer og evt. hjælpe erfarne udøvere klasse 2 og 3 niveau ?

Det er rart at kunne henvise fok og der er efterspørgseel på især htm og freestyle, tricks træning er der flere tilbud

om, men det svært for folk at få hjælp til deres programmer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt super :-)

 

Hvonår har du været til konkurrence og stiller du i frreestyle eller htm?

Måske det har været det sidste års tid hvor jeg har været fraværende?

Vil du kunne hjælpe folk igang med programmer og evt. hjælpe erfarne udøvere klasse 2 og 3 niveau ?

Det er rart at kunne henvise fok og der er efterspørgseel på især htm og freestyle, tricks træning er der flere tilbud

om, men det svært for folk at få hjælp til deres programmer :-)

 

Jeg stiller selv i Freestyle normalt :-) Men ja, det har nok været det sidste halvanden års tid, da jeg ikke har vidst, at det fandtes i Danmark før for 2 år siden. :-)

 

Jo, jeg kan sagtens hjælpe "erfarne" konkurrence udøvere også, så længe at de selv kommer med idéen til deres "historie" og selv har idéer til musikken. Så kan jeg sagtens hjælpe med alt det praktiske og sammenkædning af de forskellige øvelser og dramaturgien :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Min sødeste Lemon vandt FS3 på Samsø i går og fik cert. :hjerte:

 

 

Hun debuterede også med sit nye HTM-program i For sjov-klassen. Hun skal stille i HTM1 til Nations Cup i Stuttgart midt i november, så det var jo ved at være på tide, at få programmet klart. :)

 

 

Lemon syntes, at det var en svær hal, og alligevel gjorde hun det bare så super godt i ringen. Jeg er meget stolt af hende. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...