Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

WAO er jo også derovre næste år .... Håber virkelig at jeg kan blive udtaget igen!

 

Ja vi snakkede også om at tage over og se WAO så har jeg også en undskyldning for at tage til England ;) Krydser for du bliver udtaget, jeg vil også prøve at deltage i udtagelserne næste år. Ikke at jeg tror jeg har en chance, men da meget sjovt alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helle, prøv at læs hvad du selv skriver:

 

Så det var det at min sammenligning er baseret på og så er det tydeligt at du ikke kender mig og min baggrund (men hvordan skulle du også kunne det :) )...

 

Har du ikke lige gjort nøjagtig det samme, ved at sætte mig i samme bås som "alle andre" end lige dig selv? Jeg må indrømme at jeg synes du er hamrende unfair! Men du har åbenbart besluttet dig for at der er kæmpe forskel og det må stå for din regning. Jeg kan bare på ingen måde se nogen forskel på at lave lektier 3-4 gange i løbet af to uger og så

så lave et par minutters "lektier" i haven en gang i mellem i løbet af de 14 dag
:vedikke:

 

men det er åbenbart kun mig der ikke ved hvad du går og laver, måske du skulle overveje at du heller ikke selv ved alt om hvad alle andre laver med deres hund...

 

Men ok, man har åbenbart mindre travlt når man starter til agility med sin hund som 5 måneder når man hedder Helle, end hvis man hedder Camilla og starter når den er 5½ mdr. :vedikke:

 

Ja, undskyld, men synes godt nok det hamrende dobbeltmoralsk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helle, prøv at læs hvad du selv skriver:

 

 

 

Har du ikke lige gjort nøjagtig det samme, ved at sætte mig i samme bås som "alle andre" end lige dig selv? Jeg må indrømme at jeg synes du er hamrende unfair! Men du har åbenbart besluttet dig for at der er kæmpe forskel og det må stå for din regning. Jeg kan bare på ingen måde se nogen forskel på at lave lektier 3-4 gange i løbet af to uger og så

:vedikke:

 

men det er åbenbart kun mig der ikke ved hvad du går og laver, måske du skulle overveje at du heller ikke selv ved alt om hvad alle andre laver med deres hund...

 

Men ok, man har åbenbart mindre travlt når man starter til agility med sin hund som 5 måneder når man hedder Helle, end hvis man hedder Camilla og starter når den er 5½ mdr. :vedikke:

 

Ja, undskyld, men synes godt nok det hamrende dobbeltmoralsk!

 

Vil svare en sidste gang...

 

Nej, jeg kender dig ikke sådan super godt, men mit/e indlæg var skrevet på baggrund af mange af de indlæg som jeg har læst igennem årene herinde fra dig, og det var - hvad enten du vil det eller ej - ment som en konstruktiv feedback på det indlæg hvori du bla skriver, at du arbejder med at få Calle til at slappe mere af. Uanset hvad, så er det en form for "øjebliksbillede" og det er som jeg kommenterer på... Igen, synes jeg selv, på en konstruktiv måde og for at måske at kunne komme med noget brugbart feedback.

 

Måske er det fordi at du er super flittig til at lave små opdateringer her eller på fb som gør at man får indtrykket af, at du laver en masse/meget forskelligt med dine hunde og det måske var her at man kunne finde en årsag til Calles stress? Har I fx ikke været til færdighedspøver etc? @PinPoynter og mit forslag om at skrue lidt ned for træningen var jo blot et konstruktivt forslag.

 

Udover det, så bliver jeg så lige nødt til at bede dig om at læse mine indlæg - og især mit forrige igen - inden du kalder mig dobbeltmoralsk.

 

Kan man sige at udtrykket "gå efter bolden, ikke manden" kunnet anvendes her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Helle, nu er det jo mig der har stået for Calles træning. Det er mig der ved hvad han har været igennem og hvornår.

 

Jeg har talt sammen, der har været lavet i alt 21 agilityvideoer med Calle. Jeg har været glad for min hund og har ville vise vores træning. Alt hans træning er blevet filmet, fordi han netop har deltaget i et online kursus. De 14 videoer inkludere lidt sammenklip fra de to kurser han var på som hhv. 6/4 og 1/5. Videoerne går fra han er 5 mdr. til han er omkring et år. Altså har han i den periode været trænet decideret agility max 21 gange. Og nogle af videoerne er ikke engang på forhindringer, men noget som dette:

 

[video=youtube;AePPQfUfo-s]

 

og

 

 

Og hvorfor skal der nu hives en færdighedsprøve ind i det hele? Ved du overhovedet var man laver til de prøver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaa, det kunne være rigtig godt!

 

hvor afholder de WAO?

 

Taget fra WAO siden

 

The 2016 World Agility Open will take place in England on 13th- 15th May at Addington Manor Equestrian Centre. This fabulous venue is situated in central England within one hour of both London Heathrow and Birmingham Airport, and a 2-1/2 hour drive from Dover. For more information on the site, please visit www.addingtonmanor.co.uk.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Cassi

 

 

Vi havde så god en træning i morges hjemme hos min veninde. Leah kan godt være meget A-bræt fikseret, så vi trænede meget diskriminering. Man kunne næsten se hende tænke og hun lavede kun fejl en enkelt gang. To gange var hun næsten på vej op ad A'et, men drejede så af og tog tunnelen. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Cassi

 

 

Vi havde så god en træning i morges hjemme hos min veninde. Leah kan godt være meget A-bræt fikseret, så vi trænede meget diskriminering. Man kunne næsten se hende tænke og hun lavede kun fejl en enkelt gang. To gange var hun næsten på vej op ad A'et, men drejede så af og tog tunnelen. :banan:

 

Det sjoveste er at hun bagefter kiggede på mig med det blik der bare fortæller en "hold kæft, hvor var jeg lige sej!"

 

 

det med at hunden foretrækker en forhindring kender jeg alt til... Problemet med Cassi er bare at det skifter lidt med årstiderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Film fra træning i dag. Ikke de bedste løb der blev filmet, jeg var lidt off da jeg følte mig rimelig syg men det gik ok.

 

Jeg stopper hende egentlig lidt før balancen, hun havde lige drillet mig de sidste par gange så ville være sikker på at jeg fik hende over, desuden fik jeg ikke hentet hende ordentligt efter serpentineren så buen blev noget stor. Ellers synes jeg det var ok.

 

Siden hun var rigtig strid til at hoppe feltet i dag valgte jeg at smide vente kommandoen på, det standser hende lidt i balancen men det er bedre end hun springer feltet. Vi skal desuden øve os på at komme længere ud på den vippe, mister vi tid på. Synes ellers at hun var sej. Var hendes sidste løb så tempoet var ikke det højeste men hun er dejlig selvstændig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

@PinPoynter jeg tænkte at det var værd med en tilbagemelding. Jeg har ikke læst hele bogen endnu, tager en "aften" og arbejder så stille og roligt fremad. Det jeg kan se på ham er at han har fået en større selvkontrol. Fx har han ikke kunne se på at der blev kastet legetøj uden at skulle suse efter det, det kan han nu. Vi kan bruge en del af øvelserne som opvarmning(og lige nu forstår jeg slet ikke hvorfor man "kun" introducerer kontakt siddende foran fører, det vil jeg da ændre på på mit familiehold). Samtidigt er der en klubkammerat der har lidt de samme problemer med hendes hund(den stresser dog ikke på samme måde som Calle) og vi prøver at mødes for at bruge hinanden lidt som forstyrrelser. Vi har så en aftale om at der kun er en hund, der var løs af gangen, så de ikke får succes med at smutte afsted sammen.

Vi har også trænet med at lægge på tæppe og være i ro(det synes han forøvrigt er skide skægt) og Cassi har så efterhånden kunne få en rolle som forstyrrelse(det har så sket mere og mere, fx har hun stået ved siden af mens vi har trænet leave it).

Vi har kombineret det lidt med Susan Garrets Gamedays, men ved ikke helt om jeg vil bruge øvelserne fra dag tre og fire endnu, da der skal køres drift i hunden, når der trænes indkald og der synes jeg ikke helt vi er endnu. Men han har især været glad for it yer choice legen og det sætter virkelig gang i tankevirksomheden for ham.

Så vi tager en lille uge af gangen.

Jeg tror at mens det her står på at så skal han ikke træne noget agility på hold. Det ville være så ærgerligt at blive sat tilbage i forhold til andre hunde, så han får lov til at træne det uden forstyrrelser, når der nu er tid til det, og så håber jeg at jeg må tage lille Carla med til træning i stedet, for det giver ikke meget mening at tage Cassi med på det hold, selvom hun helt sikkert vil elske det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nå ja, mht. Cassis pels, så er hun blevet klippet, men kun på rumpen. Hun har været meget plaget af de lopper der valgte at tage ophold i hendes pels, og havde næsten gnavet hul(hun var helt hårløs i en cirkel på ca. 5 cm), og da hun har så tæt en underuld, så har jeg klippet al pels af omkring det, så det kan få luft og så er det blevet vasket en enkelt gang(var bekymret for at det skulle udvikle sig).

 

Mere pels ryger der nok ikke, ikke med mindre hun lige pludselig bliver plaget igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

@PinPoynter jeg tænkte at det var værd med en tilbagemelding. Jeg har ikke læst hele bogen endnu, tager en "aften" og arbejder så stille og roligt fremad. Det jeg kan se på ham er at han har fået en større selvkontrol. Fx har han ikke kunne se på at der blev kastet legetøj uden at skulle suse efter det, det kan han nu. Vi kan bruge en del af øvelserne som opvarmning(og lige nu forstår jeg slet ikke hvorfor man "kun" introducerer kontakt siddende foran fører, det vil jeg da ændre på på mit familiehold). Samtidigt er der en klubkammerat der har lidt de samme problemer med hendes hund(den stresser dog ikke på samme måde som Calle) og vi prøver at mødes for at bruge hinanden lidt som forstyrrelser. Vi har så en aftale om at der kun er en hund, der var løs af gangen, så de ikke får succes med at smutte afsted sammen.

Vi har også trænet med at lægge på tæppe og være i ro(det synes han forøvrigt er skide skægt) og Cassi har så efterhånden kunne få en rolle som forstyrrelse(det har så sket mere og mere, fx har hun stået ved siden af mens vi har trænet leave it).

Vi har kombineret det lidt med Susan Garrets Gamedays, men ved ikke helt om jeg vil bruge øvelserne fra dag tre og fire endnu, da der skal køres drift i hunden, når der trænes indkald og der synes jeg ikke helt vi er endnu. Men han har især været glad for it yer choice legen og det sætter virkelig gang i tankevirksomheden for ham.

Så vi tager en lille uge af gangen.

Jeg tror at mens det her står på at så skal han ikke træne noget agility på hold. Det ville være så ærgerligt at blive sat tilbage i forhold til andre hunde, så han får lov til at træne det uden forstyrrelser, når der nu er tid til det, og så håber jeg at jeg må tage lille Carla med til træning i stedet, for det giver ikke meget mening at tage Cassi med på det hold, selvom hun helt sikkert vil elske det.

dejlig tilbagemelding, håber du får noget rigtig godt ud af det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Willewup skal jo lave et eller andet i efteråret. Vi fortsætter med jagttræningen, men føler at dyret har brug for mere end 1 gang om ugen på hold. Så hun bliver meldt til hvalpe ag også. Jeg er lidt spændt på hvordan jeg kommer til at have det med det - jeg har ikke lyst til at løbe agility nemlig, så har jeg mon lyst til at starte en agility hund op? I know not... men nu må vi se. Willewupdyret er 9 mdr nu og rendyrket unghund med ombygning på førstesalen. Men hun er skarp i hovedet og vil hjertens gerne arbejde - helst med øvelser hvor man også flytter sin krop ud af stedet! *These legs were made for running!*

Link til indlæg
Del på andre sites

@Amocca, måske lysten kommer med arbejdet med en helt ny, kommende agilityhund :hmm: Tænker du har været lidt ramt af ting som gør det hele lidt trælst, først en Johna, der ikke helt blev den agilityhund du ønskede(og er der ikke noget med hendes knæ, som gør hun ikke ville kunne give sig helt ud alligevel) og så en Karla der blev skadet og ikke helt er kommet tilbage i topform, og det har nok taget lidt af lysten. Jeg havde i hvert fald ikke meget lyst til at have noget med agility at gøre da Cassi pådrog sig en skade igen sidste sommer.
Link til indlæg
Del på andre sites

@Amocca, måske lysten kommer med arbejdet med en helt ny, kommende agilityhund :hmm: Tænker du har været lidt ramt af ting som gør det hele lidt trælst, først en Johna, der ikke helt blev den agilityhund du ønskede(og er der ikke noget med hendes knæ, som gør hun ikke ville kunne give sig helt ud alligevel) og så en Karla der blev skadet og ikke helt er kommet tilbage i topform, og det har nok taget lidt af lysten. Jeg havde i hvert fald ikke meget lyst til at have noget med agility at gøre da Cassi pådrog sig en skade igen sidste sommer.

 

Johna er pensionist nu. Hun er på dagligt smertestillende og massage og skal leve indtil kroppen ikke holder længere :megaked: Jeg tror desværre nærmere det har været mig selv og al min sygdom og depression og stress der har taget livet af agilitylysten - selvom Karlas skade selvfølgelig ikke hjalp. I en periode havde jeg jo slet ingen hund at løbe med... Nu må vi se om jeg får lyst igen. Jeg synes sjovt nok stadigvæk, at det er sjovt nok at undervise i agility :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...