Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har fået vores slalom hjem idag. Den har været udlånt siden jeg pensionerede Johna sidste vinter. Så vi trænede faktisk lidt slalom idag. Burde nok lige få uploadet en lille video

 

Karla træner lidt indgange, Johna tager bare lidt slalom. Wilma ser vippeslalommen for 3. gang i sit liv, 2. gang på alle pinde) så synes egentlig hun er ret så sej. Gad ikke vippe den op til de andre, så de fik lov at løbe på de skrå pinde.

 

Det havde været lidt federe at filme det her fra en vinkel, istedetfor lige på :roll: må prøve igen imorgen

 

edit. hvorfor filan må jeg ikke få lov at lave embedded videoer længere herinde?

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Karla træner lidt indgange, Johna tager bare lidt slalom. Wilma ser vippeslalommen for 3. gang i sit liv, 2. gang på alle pinde) så synes egentlig hun er ret så sej. Gad ikke vippe den op til de andre, så de fik lov at løbe på de skrå pinde.

 

Det havde været lidt federe at filme det her fra en vinkel, istedetfor lige på :roll: må prøve igen imorgen

 

edit. hvorfor filan må jeg ikke få lov at lave embedded videoer længere herinde?

 

Hvis du vil have videoen embedded, skal du kopiere URL'en fra browserens adressefelt i stedet for det korte delingslink, som Youtube genererer. Sådan her:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, det er sgu lidt dårligt med baner på nettet... Agilitycourses.dk er der jo, men jeg tror mest der ligger konkurrencebaner, i hvert fald af nyere dato. Men du kan jo evt. pille en sekvens ud fra en konkurrencebane. Er det kunstgræsset fra active-floor? Det er bare SÅ fedt at løbe på, hundene bli'r totalt tosseglade af at løbe på det! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg leder efter en simpel lille handlingsbane, som jeg selv kan træne i aften. Vi har fået nyt underlag i hallen og det er SÅ fedt at træne på. Så jeg bliver nødt til at løbe lidt agility!

Kan man finde en baneoversigt nogen steder?

 

Hvad søger du? Jeg har en del små handlingsmoduler som jeg har brugt til mine begyndere og letøvede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, det er sgu lidt dårligt med baner på nettet... Agilitycourses.dk er der jo, men jeg tror mest der ligger konkurrencebaner, i hvert fald af nyere dato. Men du kan jo evt. pille en sekvens ud fra en konkurrencebane. Er det kunstgræsset fra active-floor? Det er bare SÅ fedt at løbe på, hundene bli'r totalt tosseglade af at løbe på det! :lun:

 

Ja, eller det er ikke fra active floor, men direkte fra Juta. Men det er vel det samme?

Det er super godt og vi har ekstra tyk shock pad under. Det er en fornøjelse at løbe på! Hundene bliver totalt vilde :blink:

 

Hvad søger du? Jeg har en del små handlingsmoduler som jeg har brugt til mine begyndere og letøvede.

 

Ja, sådan noget i den stil. Små handlingsmoduler! Altså bare lidt spring en tunnel og eventuelt en enkelt feltforhindring. Eller bare spring - vi er ikke så kritiske eller ambitiøse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, eller det er ikke fra active floor, men direkte fra Juta. Men det er vel det samme?

Det er super godt og vi har ekstra tyk shock pad under. Det er en fornøjelse at løbe på! Hundene bliver totalt vilde :blink:

 

 

 

Ja, sådan noget i den stil. Små handlingsmoduler! Altså bare lidt spring en tunnel og eventuelt en enkelt feltforhindring. Eller bare spring - vi er ikke så kritiske eller ambitiøse :mrgreen:

 

Ok, nu er jeg på job. Men havde disse liggende i bilen, så beklager kvaliteten. Der er en bane jeg har brugt til at lave serpentinertræning og bagkrydstræning (den med tunnellen) Og så den anden bane, som jeg genbruger igen og igen, fordi den kan bruges til alle typer af kryds, forkryds, bagkryds, blindkryds) og serpentiner. Primært bruger jeg den til at tvinge dem til at tænke over hvordan de gerne vil handle og hvad der passer bedst til dem og deres hund.

 

Banen med de 6 spring, fordelen ved at arbejde på så lidt plads er, at du skal være meget tydelig i din handling hele tiden, for at hunden ikke henter et forkert spring. Forkert placerede fusser giver som regel kontant afregning ved kasse 1 :mrgreen:

 

IMG_9058.jpg

 

NB. Jeg er typen der kan finde på at improvisere undervejs, da jeg nogle gange får tegnet noget der er for svært eller for nemt. Så hvis der er noget af det I ikke kan løbe, så kan dte tænkes, at det er min fejl og ikke jeres :mrgreen:

kryds_41.JPG

IMG_9055.jpg

IMG_9056.jpg

IMG_9057.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak Amocca! Glæder mig allerede til at prøve. Det bliver ikke kønt, men det bliver sjovt! :blink:

 

Med de unge hunde (Edith og de to unge drenge), er det så bedst at lade dem springe 45-50?

 

Mine begyndere store hunde springer som regel kun omkring 45. Især hvis der er meget handling, så de ikke kan få lov til at løbe stærkt. For mine kursister betyder det ikke det store, der er ingen af dem der vil løbe konkurrencer, de vil bare hygge sig. Springene skal dog være høje nok til at hundene ikke bare "hjerner derudaf" og ender med at flå hele banen fra hinanden (her tænker jeg primært border collier)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine begyndere store hunde springer som regel kun omkring 45. Især hvis der er meget handling, så de ikke kan få lov til at løbe stærkt. For mine kursister betyder det ikke det store, der er ingen af dem der vil løbe konkurrencer, de vil bare hygge sig. Springene skal dog være høje nok til at hundene ikke bare "hjerner derudaf" og ender med at flå hele banen fra hinanden (her tænker jeg primært border collier)

 

Tjek - det er noteret! Skal nok lige berette om hvor galt det gik, når vi kommer hjem fra træning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, eller det er ikke fra active floor, men direkte fra Juta. Men det er vel det samme?

Det er super godt og vi har ekstra tyk shock pad under. Det er en fornøjelse at løbe på! Hundene bliver totalt vilde :blink:

Jo, det er det samme. Active-floor har Danmarksagenturet for Juta. Pisselækkert at løbe på!

 

Det tror jeg så nok ikke lige vi gør! I stramme løbebukser... :shock:

Joooo!!! :lol: Det gør alle vi andre jo også... :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er det samme. Active-floor har Danmarksagenturet for Juta. Pisselækkert at løbe på!

 

 

Joooo!!! :lol: Det gør alle vi andre jo også... :oops::lol:

 

Nårh ja, det er rigtigt at de har det i DK, tror bare det var en særaftale mellem IEC og Juta, der gjorde at Miriam kunne få det direkte uden mellemled. Det er fedt at løbe på, synes jeg. Hundene står virkelig godt på det! Og de elsker at løbe på det!

 

Det gik mega godt med banen. De to små fik lov til at prøve lidt af den - ærgerligt jeg ikke går mere op i agility, for det er de sgu ret gode til. Joppe er virkelig fin, lytter, springer mega godt (enormt ubesværet og bedømmer afstand mega godt). Bonus er sindssygt hurtig! Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal kunne styre det Godt det mest er for sjov :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner slalom med begge hunde. Cassi skulle bare have den forstærket. Hun er blevet lidt ked af den efter indendørstræningen, så hun havde brug for noget super nemt inden weekendens konkurrence.

 

Calle var egentlig startet op først med buer og så forsøgte jeg med alle, og resultatet var det samme. En super stresset Calle der bare pløjede ind i pindene.

så tog i dag den beslutning der hed at der skulle være fuldstændig ro og fokus hos Calle. Tog tre gange og lokkede ham igennem, og så begyndte han selv at tilbyde og fik så for hver gang han tog to porte en godbid. Det gav ham godt nok ro på og han fik lige slået sit hoved på. Men for Søren hvor han er er hurtig til at fange tingene. Da vi var færdige kunne han tage hele slalommen, godt nok ikke hurtigt, men med begyndende hop mellem pindene. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at med min lille stressbombe af en hund, så er det her det helt rigtig valg. Det kan godt være at han så ikke kan tage en lynhurtig slalom på et par uger, men han har det mentalt godt og det er vigtigt for ham.

Og det at han ikke en eneste gang sagde vov siger ikke så lidt, når der er tale om en hund der normalt ikke kan få nok af at høre på sig selv. Sikre indgange kan komme senere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en sjov ting jeg har observeret. Jeg er jo begyndt at træne med Scoop, og det er som om Leah er jalous. Når jeg løber med ham og hun venter i buret, gør hun, og når hun får lov at løbe, er hun pludselig dobbelt så hurtig som før Scoop kom ind i billedet. Hun er ligeglad når hun venter mens mine veninder løber med deres hunde, det er kun når Scoop er på banen, at hun brokker sig. :lol:

 

Scoop brokker sig også når Leah løber og han er vildt ivrig og stolt af sig selv. Efter han har løbet skal han lige rundt til alle der er tilstede og sikre sig at de så hvor dygtig han var! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en sjov ting jeg har observeret. Jeg er jo begyndt at træne med Scoop, og det er som om Leah er jalous. Når jeg løber med ham og hun venter i buret, gør hun, og når hun får lov at løbe, er hun pludselig dobbelt så hurtig som før Scoop kom ind i billedet. Hun er ligeglad når hun venter mens mine veninder løber med deres hunde, det er kun når Scoop er på banen, at hun brokker sig. :lol:

 

Scoop brokker sig også når Leah løber og han er vildt ivrig og stolt af sig selv. Efter han har løbet skal han lige rundt til alle der er tilstede og sikre sig at de så hvor dygtig han var! :-D

 

Helt normalt. Jeg har misbrugt det ved Johna a helvede til. Når hun ikke gad arbejde, eller bare luntede omkring, så røg hun i bur og Karla og jeg havde en fest istedet, så kunne hun pludselig godt lave noget når hun kom ud igen. Karla skriger af arrigskab når jeg træner med de to andre, ligemeget hvad vi træner, derfor der som regel er musik på mine videoer :lol:

 

Jeg prøver dog at stoppe det, for jeg gider egentlig ikke have det. Hverken Johna eller Wilma larmer dog når jeg træner med de andre, så det håber vi bliver ved!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv...

 

Har for en time siden nusset denne dejlige dreng bag øret for sidste gang :megaked:

 

border-collie-joy.jpg

 

Han var min træningsmakker i små fire år og grunden til at jeg blev forelsket i racen og elsker agility i dag. Vi har haft mange oplevelser sammen og ingen tvivl om at han er den bedste lærermester man kunne ønske sig.

 

Jeg er dybt taknemlig for at min søster tog sig tid til at finde mig ude på træningspladsen så jeg kunne få sagt farvel til ham(hun bor oppe ved Roskilde), og selv Cassi fik lov til at hilse en sidste gang, og nøj hvor blev hun glad for at se sin gamle legeonkel.

 

Det gør altid ondt at sige farvel til en hundeven og det var så tydeligt at søster lige skulle bruge et kram, men Joy er blevet en gammel hund, det var tydeligt og nu leger han snart i hundehimlen sammen med alle de andre hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv...

 

Har for en time siden nusset denne dejlige dreng bag øret for sidste gang :megaked:

 

[ATTACH=CONFIG]129053[/ATTACH]

 

Han var min træningsmakker i små fire år og grunden til at jeg blev forelsket i racen og elsker agility i dag. Vi har haft mange oplevelser sammen og ingen tvivl om at han er den bedste lærermester man kunne ønske sig.

 

Jeg er dybt taknemlig for at min søster tog sig tid til at finde mig ude på træningspladsen så jeg kunne få sagt farvel til ham(hun bor oppe ved Roskilde), og selv Cassi fik lov til at hilse en sidste gang, og nøj hvor blev hun glad for at se sin gamle legeonkel.

 

Det gør altid ondt at sige farvel til en hundeven og det var så tydeligt at søster lige skulle bruge et kram, men Joy er blevet en gammel hund, det var tydeligt og nu leger han snart i hundehimlen sammen med alle de andre hunde...

 

Sov godt Joy!

:ae: :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...