Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu blev jeg jo nødt til at google det... :lol: Og kan se at Harlev og Sabro ligge lige ved siden af hinanden! Og i nærheden af Århus! Så helt væk var jeg da ikke. :lol: Ærgerligt at du ikke kommer i juni, jeg skal ikke med til Viby... :(

 

Hvis du vil se hvornår DcH-stævnerne ligger (dem er der jo flest at i Jylland) burde du kunne gå ind og se dem her: http://www.dch-tilmeld.dk/ DKK's ligger på hundeweb.dk, under "aktiviteter". Den i Viby er f.eks. DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt mærkeligt. Jeg elsker at træne pt. Med alle tre dyr, ikke kun agilityhunden. Men hver gang jeg overvejer at åbne dch tjlmeld eller hundeweb, så bliver jeg træt og tænker: nej, det gider jeg sgu ikke... Man skulle ellers tro, efter et år som sidste år, hvor vi nærmest ikke kunne løbe stævner, at jeg ville være SÅ klar... Men nej :vedikke: det er ikke fordi jeg er træt af agility, vil som sagt rigitgt gerne træne... Men stævner? Åbenbart ikke.

 

satser på det kommer når udendørssæsonen starter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt mærkeligt. Jeg elsker at træne pt. Med alle tre dyr, ikke kun agilityhunden. Men hver gang jeg overvejer at åbne dch tjlmeld eller hundeweb, så bliver jeg træt og tænker: nej, det gider jeg sgu ikke... Man skulle ellers tro, efter et år som sidste år, hvor vi nærmest ikke kunne løbe stævner, at jeg ville være SÅ klar... Men nej :vedikke: det er ikke fordi jeg er træt af agility, vil som sagt rigitgt gerne træne... Men stævner? Åbenbart ikke.

 

satser på det kommer når udendørssæsonen starter...

Mon ikke det kommer igen, når vejret også lokker lidt..? Jeg elsker stævner, og er virkelig sulten - men de der kolde indendørs vinterstævner skal jeg godt nok overtale mig selv lidt til alligevel... Undtaget vores eget i Højme, selvfølgelig! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lørdag eftermiddag/aften var Nala og jeg på kursus med Natasha (samme som Camilse, men på holdet efter)

Fokus var at handle med en forhindring imellem os, og den slags udfordringer var der bestemt masser af på banen!

 

Det var lærerigt og inspirerende som altid og Nala var en stjerne som arbejdede fantastisk :hjerte:

 

 

lgqY_jC4w
Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lige nødt til at fortælle om Cassis stunt i dag. Helt ude i kanten(slet ikke i nærheden af forhindringerne) står en pose, godt pakket sammen. Jeg bliver spurgt om hun kunne finde på at tage den, og jeg siger jo bare nej, så dum er hun trods alt ikke...

 

Ehm... :damn: Det var blondinen så. Hun kom for fulde drøm over springet og besluttede sig for at den pose skulle hun da tage, og det selvom jeg var på vej i en helt anden retning. Hun nåede i sidste øjeblik at opdage at der var noget galt, så farten kom da lidt af, men det var ikke nok til at hun tog den med hovedet først lige ind i den :stupid: Hun er heldigvis helt OK og driver den nu af på gulvet... Det har været en goooood dag synes hund...

Pyha. Sikke en forskrækkelse!

Godt der ikke skete noget :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tigerdyr, kan se vi løb den samme bane... Cassi syntes også den slalom indgang var meget svær, så vi skal også træne...

 

Lillebror syntes forøvrigt Nala så meget spændende ud :blink:

Slalomindgangen var svær når man vendte fronten til - hvis bare jeg løste den som jeg ville gøre til en konkurrence var der ingen problemer (altså ryggen til, og hund der tjekker ind til hånden). Men Natasha havde en pointe med hvorfor man skulle vende fronten til, så selvfølgelig skulle det da prøves, og det skader aldrig at prøve noget nyt!

 

Jeg kunne ikke se om det var lillebror eller Princessen der var med ;-)

Han så sød og glad ud :lun:

 

i blev ikke filmet denne gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Slalomindgangen var svær når man vendte fronten til - hvis bare jeg løste den som jeg ville gøre til en konkurrence var der ingen problemer (altså ryggen til, og hund der tjekker ind til hånden). Men Natasha havde en pointe med hvorfor man skulle vende fronten til, så selvfølgelig skulle det da prøves, og det skader aldrig at prøve noget nyt!

 

Jeg kunne ikke se om det var lillebror eller Princessen der var med ;-)

Han så sød og glad ud :lun:

 

i blev ikke filmet denne gang?

 

tror det var Calle du så. Kan ikke huske om prinsessen var pakket i bilen da du kom. Da du havde Nala ude og lufte var det lillebror jeg stod med(han er stadig for lille til agility endnu). Han syntes forøvrigt det var sååååååå fedt at hilse på Natasha, hihi. Der var ikke rigtig nogen der gad hilse på ham, så når der endelig var en, så var det et hit.

 

Hun er forøvrigt fantastisk til at læse hundene hende Natasha. Fik at vide at min hun var rigtig fin, jeg skal bare tage det roligt og sørge for at hun kan løbe i lige linjer, for jeg har en hund der nemt søger tingene selv og følger min bane... Så nu må jeg sørge for at huske alt det der skal huskes når vi tager til konkurrence om små to uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso var en bandit til træning i aften!!! Jeg var også dum, og startede med lidt selvtræning på en viiirkelig hurtig lille springbane... :stupid: Så går der jo fartdjævel i det. Så havde vi en agilitybane bagefter, og der sad vi fast efter 4 forhindringer, hvor Iso ikke så sig for på det 5. spring - og tonsede ind i det gang på gang. Til sidst sprang hun lige ind i den fjerne springvinge så jeg blev helt bange for at hun kom til skade..! Fuldstændigt ligeglad med om hun slog sig! Det stod også ret tarveligt, og den måde jeg handlede på gav ikke en skide god linje. Lillefisen blev stoppet og båret ud af banen - ikke mere træning når man er så uforsigtig! :fyfy: Efter lidt pause skiftede jeg handling, så hun fik en bedre løbelinje, og så gik det jo fint. Lidt svær bane ellers, så vi skulle lige ha' den et par gange før det gik ok. Til sidst gik vi tilbage på springbanen, og nu gik det søreme helt fint! Iso rev lidt, men til sidst kom vi faktisk igennem det uden fejl. Det handler jo også bare SÅ meget om min timing og placering, og det er sgutte nemt når det går så rasende hurtigt... Fik sluttet af med noget de andre havde haft på kursus, svært - men den satte vi sgu lige i skabet i første hug! :5up: Det var lidt fedt!

 

I morgen skal jeg i hallen med en veninde, og så skal jeg i hvert fald træne at kalde Iso af tunneller - det er svææært!!! :lol: Og så skal jeg lave lidt af de øvelser vi fik til kursus, det er lidt styrkeøvelser på spring. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig der har set opslaget om Jenny Damms kursus hos IEC/indog, og synes det er helt vildt dyrt..? De skal ha' 2.895,- for 2,5 dags kursus! :shock: Og sælger derudover "observatørpladser" til 600,-. Jeg skal til et andet kursus med Jenny og Zeljko Gora, i samme måned - det koster 1.750,- for 2 dage. Det uden"ekstra indtjening" vha. observatørpladser, og selv om Zeljkos flyrejse også skal dækkes... Er godt nok lidt spændt på at se om IEC får solgt alle pladser, for det er godt nok dyrt..! Selv om jeg er kæmpe Jenny-fan har jeg ikke den mindste overvejelse om IEC-kurset, ikke når jeg ved hvor meget hun "plejer at koste"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig der har set opslaget om Jenny Damms kursus hos IEC/indog, og synes det er helt vildt dyrt..? De skal ha' 2.895,- for 2,5 dags kursus! :shock: Og sælger derudover "observatørpladser" til 600,-. Jeg skal til et andet kursus med Jenny og Zeljko Gora, i samme måned - det koster 1.750,- for 2 dage. Det uden"ekstra indtjening" vha. observatørpladser, og selv om Zeljkos flyrejse også skal dækkes... Er godt nok lidt spændt på at se om IEC får solgt alle pladser, for det er godt nok dyrt..! Selv om jeg er kæmpe Jenny-fan har jeg ikke den mindste overvejelse om IEC-kurset, ikke når jeg ved hvor meget hun "plejer at koste"...

 

Har set det og er helt enig!! Det er alt alt for dyrt selvom jeg virkelig godt gad....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde super sjov træning herhjemme i går. To af mine holdkammerater kom med en masse spring og en tunnel. Vi lavede en bane og skiftedes til at løbe den igennem. Der var godt nok meget sætten spring op og ned, da der udover Leah var to mellem størrelse hunde og en chihuahua. :lol:

 

Skulle have haft enetime i dag, men regnen har stået ned hele dagen, så det blev aflyst. Så jeg må hellere komme afsted til match i morgen, selv om det er over to timers kørsel hver vej. Til gengæld kan man løbe en bane lige så mange gange man overhovedet gider - mod betaling, selvfølgelig. Og man må bruge legetøj. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig der har set opslaget om Jenny Damms kursus hos IEC/indog, og synes det er helt vildt dyrt..? De skal ha' 2.895,- for 2,5 dags kursus! :shock: Og sælger derudover "observatørpladser" til 600,-. Jeg skal til et andet kursus med Jenny og Zeljko Gora, i samme måned - det koster 1.750,- for 2 dage. Det uden"ekstra indtjening" vha. observatørpladser, og selv om Zeljkos flyrejse også skal dækkes... Er godt nok lidt spændt på at se om IEC får solgt alle pladser, for det er godt nok dyrt..! Selv om jeg er kæmpe Jenny-fan har jeg ikke den mindste overvejelse om IEC-kurset, ikke når jeg ved hvor meget hun "plejer at koste"...

 

Jeg synes det er mange penge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå! Skal Lemon ikke være agilityhund når hun bli'r stor?

 

Jo, på et tidspunkt, men nok ikke lige med det første. Jeg har set lidt for mange bordere, der får tændt en arbejdsgøen, når de begynder at løbe ag, og som overfører den til andre typer arbejde. Og i forvejen er freestyle jo en sport, der tænder mange hunde ret meget og kan trigge gøen, så jeg tør ikke risikere det, før hun er ældre og har mere erfaring med at arbejde uden lyd.

 

Det er heller ikke ligefrem fordi vi mangler noget at træne eller har specielt meget tid til at træne på en ny sportsgren - vi har rigeligt med at træne FS-/HTM-øvelser, forstyrrelses- og miljøtræning samt Canis' grundfærdigheder, som vi skal til eksamen i i slutningen af juni. Og jeg vil gerne debutere med fs-program i slutningen af maj, så det skal vi også snart i gang med at træne på. Men jeg savner også bare lidt agilityen, så nogle gange hiver det alligevel lidt i mig efter at komme i gang med hende ;-) - jeg ville jo sagtens kunne starte hende op med flatwork og den slags nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, på et tidspunkt, men nok ikke lige med det første. Jeg har set lidt for mange bordere, der får tændt en arbejdsgøen, når de begynder at løbe ag, og som overfører den til andre typer arbejde. Og i forvejen er freestyle jo en sport, der tænder mange hunde ret meget og kan trigge gøen, så jeg tør ikke risikere det, før hun er ældre og har mere erfaring med at arbejde uden lyd.

 

Det er heller ikke ligefrem fordi vi mangler noget at træne eller har specielt meget tid til at træne på en ny sportsgren - vi har rigeligt med at træne FS-/HTM-øvelser, forstyrrelses- og miljøtræning samt Canis' grundfærdigheder, som vi skal til eksamen i i slutningen af juni. Og jeg vil gerne debutere med fs-program i slutningen af maj, så det skal vi også snart i gang med at træne på. Men jeg savner også bare lidt agilityen, så nogle gange hiver det alligevel lidt i mig efter at komme i gang med hende ;-) - jeg ville jo sagtens kunne starte hende op med flatwork og den slags nu.

 

Det ville jeg gøre... Det kan jo også bruges i freestylen... Det gør jeg i hvertfald med cassi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige en spontan halv enetime i dag, det var rigtig godt. Vi arbejdede meget med diskriminering da Leah af og til kan have "tunnel vision" - men i dag valgte hun rigtigt hver eneste gang! :banan:

 

Og så arbejdede vi på bagkryds. Hun er stadig sådan en, jeg helst skal følges med fra start til slut, så til sidste stævne da et bagkryds var oplagt, da snurrede hun rundt for ikke at miste mig af syne. Det var hendes eneste fejl til det stævne. Vi fik nogle gode øvelser at arbejde med herhjemme, så synes virkelig det var en super time!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...