Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at dommerne går ind og retter banetider, hvis der ikke er nogle af de fejlfrie som kan komme under banetiden(og hvis de vel og mærke løber i et fornuftigt tempo). Men ikke hvis der er nogen der kan klare sig under.

 

i foråret da vi var på Stevns satte de banetiden i AGÅ væsentligt under SPÅ, så det var kun Natashas to sheltier og Gitte Hoffmeister der kunne komme igennem fejlfrit på tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg ved at dommerne går ind og retter banetider, hvis der ikke er nogle af de fejlfrie som kan komme under banetiden(og hvis de vel og mærke løber i et fornuftigt tempo). Men ikke hvis der er nogen der kan klare sig under.

 

i foråret da vi var på Stevns satte de banetiden i AGÅ væsentligt under SPÅ, så det var kun Natashas to sheltier og Gitte Hoffmeister der kunne komme igennem fejlfrit på tiden.

Hvis de kun kigger på de fejlfrie kan det forklare sagen, for der var kun to. Heriblandt den eneste hund der klarede banetiden. Blev bare forundret, for Iso har vist aldrig haft tidsfejl før! :lol: Og næsten et helt sekund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener også at enhver hund der løber fejlfrit i et rimeligt tempo, bør kunne løbe indenfor banetiden. Er der ingen retningslinjer for banetider i DK?

 

Banetiden er sat efter en skematisk udregning på hvor lang banen er og hvor mange meter i sekundet man forventer hunden løber.

 

før i tiden i DCH var den sat efter den hurtigste fejlfri hund ganget med et eller andet afhængig af klasse. Det gjorde livet ekstra spændende fx ved DM udtag eller oprykningspinde, fordi du ikke vidste om du reelt var fejlfri inden klassen var afsluttet og sidste hund havde løbet.

Karla har engang givet samtlige andre i klassen tidsfejl i en kl2 bane - og det mest pinlige var, at jeg slet ikke bar kl2 endnu, men troede jeg var, så skulle slet ikke have løbet banen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Banetiden er sat efter en skematisk udregning på hvor lang banen er og hvor mange meter i sekundet man forventer hunden løber.

 

før i tiden i DCH var den sat efter den hurtigste fejlfri hund ganget med et eller andet afhængig af klasse. Det gjorde livet ekstra spændende fx ved DM udtag eller oprykningspinde, fordi du ikke vidste om du reelt var fejlfri inden klassen var afsluttet og sidste hund havde løbet.

Karla har engang givet samtlige andre i klassen tidsfejl i en kl2 bane - og det mest pinlige var, at jeg slet ikke bar kl2 endnu, men troede jeg var, så skulle slet ikke have løbet banen :oops:

:sjov: ok, det lyder godt nok vildt urimeligt at skulle løbe uden en kendt banetid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men synes da aldrig banetiden er kendt???

Godt nok er den sat på forhånd, men det er jo ikke noget vi bliver informeret om. :vedikke:

 

Den er sat på forhånd NickiA, men eftersom dommeren har ret til at lave den om indtil x-antal hunde har løbet (hvis fx det viser sig den er alt for stram pga våd bane eller lign.) så er den sjældent offentliggjort. Men den er udregnet på forhånd - når du ser dem gå med målehjulet, så udregnes banetiden med det samme på det antal meter banen måles til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er sat på forhånd NickiA, men eftersom dommeren har ret til at lave den om indtil x-antal hunde har løbet (hvis fx det viser sig den er alt for stram pga våd bane eller lign.) så er den sjældent offentliggjort. Men den er udregnet på forhånd - når du ser dem gå med målehjulet, så udregnes banetiden med det samme på det antal meter banen måles til...

 

Ja det er jeg med på, det var mere i hvorvidt at det jo stadig ikke er kendt tid.

 

Men en anden ting er at jeg synes at i DcH så er banetiderne godt nok varieret. Til et stævne løb Aya en tur hen til banefikser og sagde hej, og fik stadig DM udtag, og så er der stævner som det i vestfyn hvor alle fik tidsfejl. Der er godt nok forskel på dommere men burde den virkelig være så stor. (Aya fik godt nok 14 tidsfejl fordi hun var hamrende langsom så de var fortjent, men der var mange hurtige hunde med tidsfejl)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er sat på forhånd NickiA, men eftersom dommeren har ret til at lave den om indtil x-antal hunde har løbet (hvis fx det viser sig den er alt for stram pga våd bane eller lign.) så er den sjældent offentliggjort. Men den er udregnet på forhånd - når du ser dem gå med målehjulet, så udregnes banetiden med det samme på det antal meter banen måles til...

 

Her på øen er der faktisk en dommer der højlydt offentliggører banetiden inden banegennemgang for hver klasse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her på øen er der faktisk en dommer der højlydt offentliggører banetiden inden banegennemgang for hver klasse...

 

Det har jeg også oplevet. Men det er en sjældenhed her, at de er offentlige på forhånd. Jeg husker dog kun at have haft tidsfejl een gang i mit liv, tror jeg. Så efter de ændrede reglerne, så har jeg altid været helt sikker på at have fået udtaget / oprykningen, hvis jeg bare var fejlfri på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy og jeg fik fx 0,50 sek. tidsfejl her i weekenden i søndagens sp3 på trods af fint flow og at vi gav den alt (i pis øsende regnvejr og glat bane)... Ok, jrg løber så med en måned gammel forstuvet ankel/ledvåndsskade mm, så er ikke på toppen, men alligevel. Spurgte dommer om små hunde virkelig skulle have samme banetid som store hunde på en bane havde meget flow, men personen insisterede at banetiden var ok, den endda øget med 2 sek pga glat føre, så i "virkeligheden" skulle vi ha haft 2,5 sek tidsfejl!?! Sammenlignet med andre lå vi som vi plejer. Sjovt nok den eneste dommer i dk, hvor Duffy og jeg har svært ved at komme under banetiden. Det kostede os så også det sidste spring cert og en champ/mester titel .... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy og jeg fik fx 0,50 sek. tidsfejl her i weekenden i søndagens sp3 på trods af fint flow og at vi gav den alt (i pis øsende regnvejr og glat bane)... Ok, jrg løber så med en måned gammel forstuvet ankel/ledvåndsskade mm, så er ikke på toppen, men alligevel. Spurgte dommer om små hunde virkelig skulle have samme banetid som store hunde på en bane havde meget flow, men personen insisterede at banetiden var ok, den endda øget med 2 sek pga glat føre, så i "virkeligheden" skulle vi ha haft 2,5 sek tidsfejl!?! Sammenlignet med andre lå vi som vi plejer. Sjovt nok den eneste dommer i dk, hvor Duffy og jeg har svært ved at komme under banetiden. Det kostede os så også det sidste spring cert og en champ/mester titel .... :(

 

Øv hvor er det bare surt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været afsted til anden afdeling af holdturneringen. Vi var noget amputeret, da en del havde valgt at tage til konkurrence i DGI i stedet. Vi var fem hunde til start(jeg havde de to med) og er normalt ca. 10 fra klubben ude.

 

Carla var rigtig fin, reagerer stadig lidt på omgivelserne, men ikke ved at blive bange, men er egentlig bare lidt nysgerrig tror jeg. Især i springløbet viste hun bare for fremadrettet hun er blevet. Hun fik lige en slalom fejl, og så da den var overstået kom der drøn på den lille og jeg måtte løbe til. Glemmer så at kigge på hende, da jeg jeg sender hende i en tunnel. Hun søger dem meget selv, og stollede på hende. Men hun smuttede da forbi den. Og så opdagede hun at hun havde gjort noget forkert, så hun blev helt slukket. Og næste forhindring var hjul, så det var lidt hårdt(og ærgerligt når det var lige i slutningen).

 

Cassi var fantastisk i agilityløbet. Det var knald på hende, og alt handling spillede. Satsede nogle steder og kan for alvor mærke at jeg begynder at vide hvor jeg har hende hende. Hun får pillet en pind, og så er vi ude i at have slalomproblemer igen... SUK... Hun hopper ud efter et par pinde. Når jeg så sender hende i igen kører hun derud af og er bare klar til at tage det hele.

I springløbet var slalom fjerde forhindring og det kunne hun lige pludselig slet ikke. Så valgte at løbe videre og så kammede hun i den grad over hvad angår nedrivninger. Handlingsmæssigt var det fint nok.

 

Og så lige en sidste tilføjelse... Calle fik nemlig også lov til at løbe. Der var tunnelløb til sidst, og med en hund som ham handler det om at lade ham få lov til at arbejde med forstyrrelser omkring sig. Målet var bare at han blev hos mig. Og sørme om han ikke vare super fin :lun: Og faktisk også ret velopdragen, når det handler om at høre efter hvad han fik besked på handlingsmæssigt. Men forsøren han kan få knald på den lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke bare med Carla at du skal blive lidt bedre til at ignorere de fejl du laver på banen, så hun ikke lukker ned?

 

Jeg plejer at løbe videre med hende, for hun skal bare have massere mod, men blev noget forvirret da der pludselig var en på sidelinjen der råbte helt hysterisk, troede der var noget galt med Carla, så kom helt ud af vores rytme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I ikke kan tåle lidt pral, så spring mit indlæg over :mrgreen:

 

Vi var afsted til DcH's DM i denne weekend, og sikke en weekend. Vejret var jo totalt på vores side, så skønt!

 

Lørdag startede med springløbet, hvor vi desværre fik 5 fejl. Jeg taber Luna så hun havner på den forkerte side af mig og får derfor en væring. Det betyder så at vi skal være fejlfri i agilityløbet hvis vi skal gøre os håb om en direkte billet til A-finalen.

 

Lørdagens springløb - desværre i modlys:

 

 

Der var jo så lidt nerver på inden agilityløbet, men Luna leverede og vi fik et fejlfrit løb. Dog synes jeg ikke hun løber igennem. Hun har været låst i sit bækken som dog er blevet behandlet og løsnet, og hun havde fået go for at løbe, men man bliver jo ekstra obs!

Lørdagens agilityløb:

 

Vi havner i A-finalen og skal løbe som nr 5, dvs forholdsvis tidligt. Luna løber fejlfrit i en rigtig fin tid, vi ender på en foreløbig 2. plads, efter Natasha med Primadonna. Så er der bare tilbage at vente på om vi bliver vippet af pinden. Der er jo en del dygtige førerere med hurtige hunde med, så det var bestemt ikke givet at vi kunne holde en top 3 placering. Det fantastiske sker, lige indtil sidste hund, Natasha med Cider, så er der ingen hurtigere end os :banan: Men der skal lige lidt mere gas på gårdhunden før hun napper cider, så vi ryger på en 3 plads. Hold kæft det var spændende at vente på sidelinien, og en helt fantastisk følelse at løbe æresrunde bagefter - man bliver helt høj!

Vores finaleløb. Advarsel, bør ses uden lyd- jeg råber, højt! det er min måde at få nerverne under kontrol :oops:

[video=youtube;h-RcbfIbXcQ]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I ikke kan tåle lidt pral, så spring mit indlæg over :mrgreen:

 

Vi var afsted til DcH's DM i denne weekend, og sikke en weekend. Vejret var jo totalt på vores side, så skønt!

 

Lørdag startede med springløbet, hvor vi desværre fik 5 fejl. Jeg taber Luna så hun havner på den forkerte side af mig og får derfor en væring. Det betyder så at vi skal være fejlfri i agilityløbet hvis vi skal gøre os håb om en direkte billet til A-finalen.

 

Lørdagens springløb - desværre i modlys:

 

 

Der var jo så lidt nerver på inden agilityløbet, men Luna leverede og vi fik et fejlfrit løb. Dog synes jeg ikke hun løber igennem. Hun har været låst i sit bækken som dog er blevet behandlet og løsnet, og hun havde fået go for at løbe, men man bliver jo ekstra obs!

Lørdagens agilityløb:

 

Vi havner i A-finalen og skal løbe som nr 5, dvs forholdsvis tidligt. Luna løber fejlfrit i en rigtig fin tid, vi ender på en foreløbig 2. plads, efter Natasha med Primadonna. Så er der bare tilbage at vente på om vi bliver vippet af pinden. Der er jo en del dygtige førerere med hurtige hunde med, så det var bestemt ikke givet at vi kunne holde en top 3 placering. Det fantastiske sker, lige indtil sidste hund, Natasha med Cider, så er der ingen hurtigere end os :banan: Men der skal lige lidt mere gas på gårdhunden før hun napper cider, så vi ryger på en 3 plads. Hold kæft det var spændende at vente på sidelinien, og en helt fantastisk følelse at løbe æresrunde bagefter - man bliver helt høj!

Vores finaleløb. Advarsel, bør ses uden lyd- jeg råber, højt! det er min måde at få nerverne under kontrol :oops:

[video=youtube;h-RcbfIbXcQ]

 

Super godt gået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I ikke kan tåle lidt pral, så spring mit indlæg over :mrgreen:

 

Vi var afsted til DcH's DM i denne weekend, og sikke en weekend. Vejret var jo totalt på vores side, så skønt!

 

Lørdag startede med springløbet, hvor vi desværre fik 5 fejl. Jeg taber Luna så hun havner på den forkerte side af mig og får derfor en væring. Det betyder så at vi skal være fejlfri i agilityløbet hvis vi skal gøre os håb om en direkte billet til A-finalen.

 

Lørdagens springløb - desværre i modlys:

 

 

Der var jo så lidt nerver på inden agilityløbet, men Luna leverede og vi fik et fejlfrit løb. Dog synes jeg ikke hun løber igennem. Hun har været låst i sit bækken som dog er blevet behandlet og løsnet, og hun havde fået go for at løbe, men man bliver jo ekstra obs!

Lørdagens agilityløb:

 

Vi havner i A-finalen og skal løbe som nr 5, dvs forholdsvis tidligt. Luna løber fejlfrit i en rigtig fin tid, vi ender på en foreløbig 2. plads, efter Natasha med Primadonna. Så er der bare tilbage at vente på om vi bliver vippet af pinden. Der er jo en del dygtige førerere med hurtige hunde med, så det var bestemt ikke givet at vi kunne holde en top 3 placering. Det fantastiske sker, lige indtil sidste hund, Natasha med Cider, så er der ingen hurtigere end os :banan: Men der skal lige lidt mere gas på gårdhunden før hun napper cider, så vi ryger på en 3 plads. Hold kæft det var spændende at vente på sidelinien, og en helt fantastisk følelse at løbe æresrunde bagefter - man bliver helt høj!

Vores finaleløb. Advarsel, bør ses uden lyd- jeg råber, højt! det er min måde at få nerverne under kontrol :oops:

[video=youtube;h-RcbfIbXcQ]

 

Super flot, stort tillykke :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark :mrgreen: Min seje trunte!

 

Hun giver sig 110% på banen og når hun så er færdig, skal hun bare hænge på "farmands" arm.... Hun er 2 så forskellige hunde på og uden for banen man skulle tro hun led af nogen personlighedssplittelse :lol:

Det er fedt når de kan skille arbejde og fritid ad, det er Dexter også rigtig god til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fedt når de kan skille arbejde og fritid ad, det er Dexter også rigtig god til :5up:

 

Lige præcis! Jeg håber virkelig Mana kan lære det også. Måske ikke i så ekstrem grad som Luna, men bare noget der ligner. Pt er hun jo den mest ustressede køter at have med til stævner, men hun har jo så heller ikke løbet selv endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...