Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Synes det er sindssygt dårlig stil, når en dommer kommer hen efter et løb og siger "hvordan er den hund nogensinde rykket op i klasse 2". Tog det først med et smil og sagde "ja, det undrer jeg mig også nogle gange over", men så begyndte han at uddybe "farten fejler jo ikke noget, men den er jo fuldstændig ukoncentreret. Helt uden fokus bla bla bla...". Stop det dog. Kunne være hunden bare havde en dårlig dag. Måtte fortælle, at ikke nok med at den var rykket op, så havde den også fået tre pinde i Klasse 2. Såååå...

 

Men Poker havde en fest! Hun var all over the place. Løb ind og ud af banen i fuld fart og tog lige de forhindringer der tilfældigvis lå på vejen. Rimelig våd hund-kåd. Det styrter ned.

 

Det var da helt ufatteligt uforskammet at komme med sådan nogle kommentarer!

 

Dejligt at hun havde det sjovt selvom det ikke lige var i korrekt rækkefølge. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Synes det er sindssygt dårlig stil, når en dommer kommer hen efter et løb og siger "hvordan er den hund nogensinde rykket op i klasse 2". Tog det først med et smil og sagde "ja, det undrer jeg mig også nogle gange over", men så begyndte han at uddybe "farten fejler jo ikke noget, men den er jo fuldstændig ukoncentreret. Helt uden fokus bla bla bla...". Stop det dog. Kunne være hunden bare havde en dårlig dag. Måtte fortælle, at ikke nok med at den var rykket op, så havde den også fået tre pinde i Klasse 2. Såååå...

 

Men Poker havde en fest! Hun var all over the place. Løb ind og ud af banen i fuld fart og tog lige de forhindringer der tilfældigvis lå på vejen. Rimelig våd hund-kåd. Det styrter ned.

 

Det var da godt nok uforskammet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Louie: :lol: Det var en pisse tarvelig kommentar.

 

--------------------------------

Vi var til samme stævne og er næsten lige kommet hjem. Våde, kolde og trætte! Aalt for meget regn.

 

Dette var vores første DKK stævne og første gang udendørs. Det gik okay. Vi havde nogle gode momenter i begge løb, det blev dog ikke helt uventet til 2 disk.

 

I AG 1 blev vi disket ved posen halvt inde, hvor jeg havde regnet med at vi ville få problemer, da Rigmor stadig ikke er helt sikker i den, men dommeren var sød at holde den oppe, så hun kunne komme igennem.

 

 

Som i kan se havde vi en flyvende start :lol: Det er ærgerligt at jeg får rykket mig for hurtigt efter slalom, så hun springer sidste port.

 

I SP 1 går det galt helt fra starten hvor vi bliver disket, fordi en balance lokkede for meget. Rigmor er på dette tidspunkt trykket og træt så jeg kan slet ikke korrigere på hende uden at hun går helt i baglås. Jeg får hende dog i gang igen, og vi løber den sidste halvdel rigtig fint. Jeg tror ikke det blev filmet.

 

Vi skal have mere erfaring, og vi skal lige vende os til de noget større udendørs DKK stævner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, kæmpe klaphat altså! Godt jeg ikke er den letpåvirkelige type. Og rimelig åndssvagt at mene, at man overhovedet kan vurdere noget ud fra et enkelt løb.

 

Hvis man så hende løbe i slutningen af sidste stævnesæson og så sammenlignede med denne weekend, så vil man kunne se en enorm fremgang i fremdrift og løbeglæde, selvom hun keglede rundt og selv valgte hvilke forhindringer, der lige skulle tages hvordan. Så jeg er helt enormt tilfreds med hvad jeg håber er den nye, forbedrede Poker, selvom det udefra ikke ligefrem ligner gode løb :lol: Så længe glæden er der, er det til at overskue at arbejde på de elementer, der mangler (host, slalom... Den har hun åbenbart glemt siden sidste stævne for to uger siden - meget mystisk).

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er sindssygt dårlig stil, når en dommer kommer hen efter et løb og siger "hvordan er den hund nogensinde rykket op i klasse 2". Tog det først med et smil og sagde "ja, det undrer jeg mig også nogle gange over", men så begyndte han at uddybe "farten fejler jo ikke noget, men den er jo fuldstændig ukoncentreret. Helt uden fokus bla bla bla...". Stop det dog. Kunne være hunden bare havde en dårlig dag. Måtte fortælle, at ikke nok med at den var rykket op, så havde den også fået tre pinde i Klasse 2. Såååå...

 

Men Poker havde en fest! Hun var all over the place. Løb ind og ud af banen i fuld fart og tog lige de forhindringer der tilfældigvis lå på vejen. Rimelig våd hund-kåd. Det styrter ned.

 

Hold da kæft, hvor er det dårlig stil!! Jeg havde sgu klaget over vedkommende... :evil:

 

MissLøven - det skal helt sikkert bli' godt, når I får lidt mere erfaring, som du selv skriver! :5up:

 

--------------------

Iso og jeg har også været til stævne i dag (DcH Odder), vi er lige kommet hjem og jeg er fuldstændigt smadret... Jeg havde ikke forventet noget som helst, da jeg stadig er temmelig u-rask, havde egentlig ikke forventet at jeg overhoved ville orke løbe 4 løb. Men det gjorde jeg sgu! Eller... I det sidste løb tog jeg fuldstændigt slut, og brød midt i fordi det hele gik op i hat og blå briller... :lol: 4 disk blev det til, men vi løb faktisk ét rigtig, rigtig godt AGÅ. Jeg kom til at trykke Iso udenom et spring, ellers var det helt fejlfrit og INGEN NEDRIVNINGER!!! :banan:

 

HF var pænt repræsenteret, og med nogle fine resultater, så jeg håber de kommer herind og blærer sig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til samme stævne som Korvis i dag :klap:

 

Aya var super fin i agility 1 dog havde jeg undervurderet hendes tempo og nåede ikke at lave det forkryds jeg havde tiltænkt, så fem fejl der... men rakte stadig til en 3. plads :D så det var jo virkelig fedt!!!! :mrgreen:

 

På spring 1 så sendte jeg hende fremad men hun drejede skarpt til højre fordi det åbenbart var sjovere :stupid: så disk til os :engel:

 

På spring åben klarede hun det så super fint, hun var ikke så hurtig så hun kunne være. Men det blev fejlfrit, rakte til en 9. plads og så fik vi vores første DM udtagelse, hvilket jeg virkelig synes var FEDT!!!!

 

Alt i alt havde jeg en suveræn lille hund i dag... jeg er især stolt fordi det er vores første stævne på udebane, og kun vores andet officielle DcH stævne. Så at hun var så kold i bagdelen og bare gjorde sit bedste var jo mere end jeg havde drømt om :lun:

IMG1632.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville godt bytte fire disks med at ligge her på sofaen med forbud mod bevæge mig ret meget.

 

Har måttet aflyse stævne i næste weekend og der er vist længe til næste stævne. :cry:

 

Det kan jeg godt forstå, øv... :ae: Jeg valgte også at ta' til stævne selv om jeg på forhånd vidste at det ville gå ad r***n til, fordi det bare er hyggeligt og Iso synes det er så sjovt... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville godt bytte fire disks med at ligge her på sofaen med forbud mod bevæge mig ret meget.

 

Har måttet aflyse stævne i næste weekend og der er vist længe til næste stævne. :cry:

 

Selvom jeg har massere af disk, så ønsker jeg ikke at bytte... Har selv ligget på langs for nogle år siden efter mit knæ gik af led under agilitytræningen... Der gik et lille halvtår før jeg for alvor følte jeg kunne begynde at løbe rigtigt, og knæet driller stadig af og til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Louie: :lol: Det var en pisse tarvelig kommentar.

 

--------------------------------

Vi var til samme stævne og er næsten lige kommet hjem. Våde, kolde og trætte! Aalt for meget regn.

 

Dette var vores første DKK stævne og første gang udendørs. Det gik okay. Vi havde nogle gode momenter i begge løb, det blev dog ikke helt uventet til 2 disk.

 

I AG 1 blev vi disket ved posen halvt inde, hvor jeg havde regnet med at vi ville få problemer, da Rigmor stadig ikke er helt sikker i den, men dommeren var sød at holde den oppe, så hun kunne komme igennem.

 

 

Som i kan se havde vi en flyvende start :lol: Det er ærgerligt at jeg får rykket mig for hurtigt efter slalom, så hun springer sidste port.

 

I SP 1 går det galt helt fra starten hvor vi bliver disket, fordi en balance lokkede for meget. Rigmor er på dette tidspunkt trykket og træt så jeg kan slet ikke korrigere på hende uden at hun går helt i baglås. Jeg får hende dog i gang igen, og vi løber den sidste halvdel rigtig fint. Jeg tror ikke det blev filmet.

 

Vi skal have mere erfaring, og vi skal lige vende os til de noget større udendørs DKK stævner :mrgreen:

 

Mange flotte momenter! Og super fin fart og fremdrift :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også en rigtig god dag i går! Sally og Dexter blev begge nr 4 i steeplechase først på morgenen, begge løb rigtig fint :hjerte: og jeg ELSKER bare steeplechase, det er så godt for hundenes glæde. Derefter trænede jeg Dexter i en power and speed, men vi kom ikke engang igennem slalom en eneste gang korrekt, så jeg tænkte lidt "here we go again", men vores næste klasse var en fin springklasse som jeg også løb nfc (not for competition).. der var 10 forhindringer før slalom, så jeg løb banen hele vejen derop, og han tog slalom i første forsøg! :banan:

Prøvede at løbe samme springbane med Sally, men klokken var 12, og hun havde allerede gøet sig selv for træt til at gide mere arbejde :rolleyes: så fik ikke meget ud af hende.

Efter frokost trænede jeg en agilitybane med Dex. Vi løb banen som den var, men med belønning (legetøj) på felter og efter slalom, som han måtte bruge to forsøg på... rigtig godt løb, mor var stolt! :mrgreen:

Derefter var der lidt lang ventetid, men jeg ville så gerne have det sidste steeplechase løb med, og sørme om Dexter og jeg ikke blev nr 2 :banan: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg endte også med at komme til Odder, selvom jeg jo egentlig ikke var meldt til osv... laaang historie. Nå, men jeg tog afsted og havde bare overhovedet ikke lyst til at være der da jeg ankom :vedikke: Men jeg bed tænderne sammen og blev ved med at sige til mig selv, at jeg skulle løbe minimum 1 løb! Karla blev jo helt elektrisk lykkelig da hun så teltene! Vi løb et ganske fint ag åben løb - set i betragtning af, at vi ikke har løbet mere end 3 gange sammen i år. Hun smed desværre vippefeltet, hvilket var en skam, eftersom hun havde det flotteste løbefelt på balancen, men ellers kørte alt andet faktisk fint - så 5 fejl til os der. Men hun var så lykkelig, at hun var et stort smil :lun:

 

Spåben var noget rod, hvilket var lidt sært, for jeg havde faktisk fået det lidt bedre med at være der på det tidspunkt...??? Men, jeg fik kludret i starten, fordi jeg kunne se, at hun havde tænkt sig at tyvstarte, så skyndte mig at sætte hende igang (havde lovet mig selv, at jeg ikke ville rette noget som helst den dag), så vi blev disket allerede til at starte med og så gik alt i kludder mudder fordi Karla blev ved med at rive pinde??? Hvilket hun ALDRIG gør! Så jeg blev helt befippet og bekymret og standsede hende midt i banen, for at spørge om hun var ok? Hvilket jeg blot fik "hold nu kæft og lad mig løbe videre!" som svar på :lol:

 

Konklusion på dagen. Jeg vil tvinge mig selv til et par stævner i år. Men DM opgiver jeg på forhånd. Det vil jeg ikke kunne håndtere i mit hoved, når et stævne som Odder kan give mig hjertebanken og trang til at tude. Jeg ved at min OCD vil irriteres voldsomt over det når jeg kommer ovenpå igen, for så kommer der jo til at være et "hul" i vores DM årsmærker på væggen #luksusproblemer :lol: Men rent mentalt duer det bare ikke i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg endte også med at komme til Odder, selvom jeg jo egentlig ikke var meldt til osv... laaang historie. Nå, men jeg tog afsted og havde bare overhovedet ikke lyst til at være der da jeg ankom :vedikke: Men jeg bed tænderne sammen og blev ved med at sige til mig selv, at jeg skulle løbe minimum 1 løb! Karla blev jo helt elektrisk lykkelig da hun så teltene! Vi løb et ganske fint ag åben løb - set i betragtning af, at vi ikke har løbet mere end 3 gange sammen i år. Hun smed desværre vippefeltet, hvilket var en skam, eftersom hun havde det flotteste løbefelt på balancen, men ellers kørte alt andet faktisk fint - så 5 fejl til os der. Men hun var så lykkelig, at hun var et stort smil :lun:

 

Spåben var noget rod, hvilket var lidt sært, for jeg havde faktisk fået det lidt bedre med at være der på det tidspunkt...??? Men, jeg fik kludret i starten, fordi jeg kunne se, at hun havde tænkt sig at tyvstarte, så skyndte mig at sætte hende igang (havde lovet mig selv, at jeg ikke ville rette noget som helst den dag), så vi blev disket allerede til at starte med og så gik alt i kludder mudder fordi Karla blev ved med at rive pinde??? Hvilket hun ALDRIG gør! Så jeg blev helt befippet og bekymret og standsede hende midt i banen, for at spørge om hun var ok? Hvilket jeg blot fik "hold nu kæft og lad mig løbe videre!" som svar på :lol:

 

Konklusion på dagen. Jeg vil tvinge mig selv til et par stævner i år. Men DM opgiver jeg på forhånd. Det vil jeg ikke kunne håndtere i mit hoved, når et stævne som Odder kan give mig hjertebanken og trang til at tude. Jeg ved at min OCD vil irriteres voldsomt over det når jeg kommer ovenpå igen, for så kommer der jo til at være et "hul" i vores DM årsmærker på væggen #luksusproblemer :lol: Men rent mentalt duer det bare ikke i år.

 

Dejligt at se jer igen :-D Håber du får et par gode stævne dage i løbet af sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna og jeg var også i Odder. Resultater - tja...

 

Åben klasse kan vi ikke klare i år, så Luna vil åbenbart ikke til DM i år :roll: Eller også kan jeg bare ikke klare at VILLE med :oops:

 

Så disk i agåben. Hun løb ellers fint, god fart - lidt for meget vat i ørerne men kunne da trænge igennem med lidt skrig :mrgreen:

 

I får løbet her:

 

 

Spring åben fik vi 5 fejl i. Jeg fik løbet optaget men har ikke fået det endnu. Vi havde en kiks lidt ala den i agåben. Her blev det dog kun til en væring og 5 fejl.

 

Sp3 vinder vi. Løb alt hvad remmer og tøj kunne holde, blindcrosses hele vejen og det fungerede fint bortset fra et enkelt sted. Super hundepige :hjerte:

 

 

AG3 fejlifrit, men blev distraheret undervejs så fik lavet et kiks mod slutningen, så vi endte på en 2 plads. Ikke sikkert vi havde vundet men tror det da der var ca 0.5 sec mellem os :-D Så kikset kostede lidt, men det er okay. Vi havde et super fint løb med en masse flow.

 

Alt i alt, en okay stævne dag. Er dog frustreret over de manglende dm udtag :oops:

 

Luna begynder i den grad at fungere, alt hvad vi kan til træning kan vi også til stævner, så det er udelukkende mig som er nød. (A felt undtaget :evil:)

 

Så jeg arbejder hårdt på min egen psyke i forbindelse med stævner - det er altså hårdt! Men øver og øver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er sindssygt dårlig stil, når en dommer kommer hen efter et løb og siger "hvordan er den hund nogensinde rykket op i klasse 2". Tog det først med et smil og sagde "ja, det undrer jeg mig også nogle gange over", men så begyndte han at uddybe "farten fejler jo ikke noget, men den er jo fuldstændig ukoncentreret. Helt uden fokus bla bla bla...". Stop det dog. Kunne være hunden bare havde en dårlig dag. Måtte fortælle, at ikke nok med at den var rykket op, så havde den også fået tre pinde i Klasse 2. Såååå...

 

Men Poker havde en fest! Hun var all over the place. Løb ind og ud af banen i fuld fart og tog lige de forhindringer der tilfældigvis lå på vejen. Rimelig våd hund-kåd. Det styrter ned.

 

:damn: OMG!

 

Godt du ikke lytter til sådan nogle dumme udtalelser :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også til DKK stævne i weekenden hos Albertslund

Vi kom hjem med 4 DM point (2 point i hver) ... og et lille bitte SP-cert :cool:

 

Lørdag:

 

AG3 - Fejlfri. Nr. 4/19. DM point. En hurtig sheltie snuppede certet - vi havde 3 sek op til dem. Desværre har vi jo et langsomt ståfelt på balancen og Nala er langsom på vippen.

SP3 - Fejlfri. Nr 4/19. DM point. CERT (nr. 2 af 3)

SPÅ - Disk. Hun suser bag ryggen på mig

AGÅ - Fejlfri. Nr. 5/14. Super løb

 

Søndag:

AGhold: disk på forkert tunnelhul efter balancefelt.

SPhold: Fejlfri

AG3: disk på at hun ikke tog tunellen der lå under balancen efter balancen - svært at back'e derover synes vi

SP3: 5 fejl i indgang til slalom. Damn - sker ellers aldrig!

 

 

Nala havde ikke sin normale fart med sig, men vi nød dagene.

VEH stævnet for 2 år siden var vores stævnedebut, så det er altid hyggeligt at komme igen :lun: Gode minder!

 

-------------------------------------

 

TILLYKKE til alle jer andre med jeres flotte resultater :klap::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er sindssygt dårlig stil, når en dommer kommer hen efter et løb og siger "hvordan er den hund nogensinde rykket op i klasse 2". Tog det først med et smil og sagde "ja, det undrer jeg mig også nogle gange over", men så begyndte han at uddybe "farten fejler jo ikke noget, men den er jo fuldstændig ukoncentreret. Helt uden fokus bla bla bla...". Stop det dog. Kunne være hunden bare havde en dårlig dag. Måtte fortælle, at ikke nok med at den var rykket op, så havde den også fået tre pinde i Klasse 2. Såååå...

 

Men Poker havde en fest! Hun var all over the place. Løb ind og ud af banen i fuld fart og tog lige de forhindringer der tilfældigvis lå på vejen. Rimelig våd hund-kåd. Det styrter ned.

 

 

Hvor uforskammet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala og jeg har løbet stævne hos Hvalsø her i weekenden (DKK internationalt).

 

Lørdag:

- SPHold: Disk. Hun løber rundt om fjerneste vinge i et stakit, men skulle rundt om den tætteste. Jeg får ikke rettet op, så næste forhindring får hun taget forfra, men skulle tages bagfra. Ellers et fint løb!

- SP3: Fejlfri. En svensker snuppede certet, men vi fik da 2 DM point til kontoen ;-)

- AG3: Disk, men SUPER løb. Nala var super skarp og lavede smukke felter i et løb hvor sværhedsgraden var skuet en del op (CACIAG, DM-point, landsholdsudtagelse, årets hund og EO-udtagelse på højkant!). Desværre disk efter A'et hvor hun låser på springet lige frem og ikke det skråt til venstre som hun skulle have. Men fed følelse!

- AG3-Ekstra: Disk, men fedt løb - hurtigt og fed bane! Desværre kom jeg for sent i mit blind mellem tunnel og balance, så hun var på vej hen til hjulet i stedet for balancen som hun skulle op på. Jeg nåede helt til nedgangsfeltet før det gik op for mig hun ikke var kommet op på balancen. Jeg satte hende på feltet (så disk) og løb et super fedt løb resten af vejen.

Søndag:

- AGHold: Fejlfrit, men langsomt (hun snusede i startområde, hun var slet ikke på og vi havde ingen kontakt før halvvejs i banen). Ikke et særlig godt løb.

- AG3: Disk. Fedt løb - hun var hurtig og på! Ærgerlig disk da jeg ikke får trukket hende ind på et spring.

- SP3: Disk. Igen et fedt løb. Jeg kiksede total i min handling på de 4 første spring, så disk, men da vi lige fik samlet os blev resten SUPER fedt!

- SP3-ekstra: Gennemført. Fedt løb igen igen. Hun var på og glad min lille hund! Men hun rev en pind (undrer mig meget!), så 5 fejl.

 

 

Generelt set en super weekend på trods af de udblevne resultater. Vi gjorde hvad vi kunne og løb nogle fede løb trods disk i de fleste. Nala har lavet nogle smukke stå-felter på balancen hele wekeenden - jeg er så stolt :hjerte:

Nu har vi en LAAAANG pause - næste stævne for vores vedkomne er først KAF Cup som ligger fra 19-21. juni. CRAZY!

 

Tak til de HF'er som jeg har kunne hygge med på de de lange og blæsende stævnedage her i weekenden - altid en fornøjelse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...