Hop til indhold

Nytårs aften....


Gæst Cleo
 Share

Recommended Posts

Vi skal igennem vores første Nytårs aften og vil gerne høre om gode råd/vejledning til hvordan vi bedste klare denne aften.

 

Min fornemmelse siger mig at Cleo ikke vil synes om lige det der med raketter o.s.v.

Hun er extremt meget på vagt når det er mørkt og jeg tror helt sikkert hun vil få en rigtig skidt aften :???:

 

Nogle siger til mig "brug Baldrian" og andre siger "lad hende være - hun kommer over det" og andre igen mener hun skal godt og grundig "dopes"

 

Jeg er meget i tvivl og ved ikke rigtig ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal igennem vores første Nytårs aften og vil gerne høre om gode råd/vejledning til hvordan vi bedste klare denne aften.

 

Min fornemmelse siger mig at Cleo ikke vil synes om lige det der med raketter o.s.v.

Hun er extremt meget på vagt når det er mørkt og jeg tror helt sikkert hun vil få en rigtig skidt aften :???:

 

Nogle siger til mig "brug Baldrian" og andre siger "lad hende være - hun kommer over det" og andre igen mener hun skal godt og grundig "dopes"

 

Jeg er meget i tvivl og ved ikke rigtig ?

 

 

Ja nytårsaften er heller ikke lige noget for vores hund.

 

Vi har lejet et sommerhus så vi kommer væk fra infernoet her på Nørrebro allerede den 29. december. Vi bliver omkring 15 personer og to hunde, så de kan hygge sig lidt med hinanden og ingen af gæsterne har krudt med.

 

Men ellers ville det nok være en god ide at trække gardinerne for og spille noget musik, så raketterne bliver overdøvet lidt. Og så lad være med at ynke hende og sørg evt. for at have nogle gode ben/konger der kan holde hende lidt beskæftiget.

 

Vi brugte også baldrian sidste år, Samson var forholdsvis rolig (men stadig ikke så glad for at komme ud), så måske hjalp det - jeg ved ikke om vi også bruger det i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

UHa den med at dope ville jeg holde mig fra. Jeg har hørt om mange hunde, hvor ejeren har kunnet se at det var kroppen der var dopet men hovedet var frisk og hunden så angst ud.

 

Men det er vel nok egentlig dem der har prøvet det, der skal på banen her....

 

 

Vi har valgt at holde nytår med svigerne :( HVAD JEG IKKE GØR FOR MIN HUND!!!!

 

De har to labber som er totalt ligeglad med fyrværkeri, og vi håber dette smitter på Aslan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal igennem vores første Nytårs aften og vil gerne høre om gode råd/vejledning til hvordan vi bedste klare denne aften.

 

Min fornemmelse siger mig at Cleo ikke vil synes om lige det der med raketter o.s.v.

Hun er extremt meget på vagt når det er mørkt og jeg tror helt sikkert hun vil få en rigtig skidt aften :???:

 

Nogle siger til mig "brug Baldrian" og andre siger "lad hende være - hun kommer over det" og andre igen mener hun skal godt og grundig "dopes"

 

Jeg er meget i tvivl og ved ikke rigtig ?

 

Man kan bestille en lyd cd fra dyrenes beskyttelse med høje lyde.. Azza fik en og er nu vandt til det :)

 

Her: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/lyde

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg så en af dem som doper sin hund Nytårs aften.

Da Bubber var en unghund, var der en person som kastede en jumping jack direkte mod ham og siden har han været bange for fyrværkeri.

Jeg har prøvet at træne det vær med cden i samråd med dyrlægen og adfærds behandler uden held :cry:

 

Da han ikke synderligt reagerede på cden, troede jeg i min naivitet at han ikke var blevet så skræmt. Men da selve nytårs aftnen kom stod jeg med en hund som hylede,rystede, gispende og som løb rundt op ad vægen pga stress.

Jeg kan kun sige ALDRIG NOGEN SINDE MERE vil jeg udsætte en hund eller et andet dyr for det så hellere dope det.

 

Bubber for både nogle sløvende: Plegicil 10ml 1,1/2 stk. plus stesolider 4 stk.

 

Han ligner en rigtig junki, men heller det end alternativet.

Redigeret af ridiger
Ændret til medicinens navn og dosis
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid svært, hvad man lige skal gøre og man vil jo allerhelst gøre det bedste for sine dyr.

 

Jeg ville helst bruge noget "naturligt" udfra at jeg tidligere, med min tidligere Westie, forsøgte med "dope" hvor han netop som skrevet, var ude af stand til at bevæge sig, men havde et vildt udtryk i øjnene.

 

Helt at undgå Nytåarsaften, kan vi nok ikke. Der vil altid være noget larm men jeg har ikke lyst til at hunden får en skidt oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er det jo ikke kun selve Nytåraften. :evil:

 

Vi har endnu en måned til og jeg vil da opfordre alle der har, eller tror de får problemet, til at gå igang med at træne.

 

Mine hunde har aldrig været bange for fyrværkeri, dog var der et år hvor Ascha lige pludselig ikke syntes det var så fedt. Så gjorde jeg det, at jeg kastede en godbid til hende (når der blev fyret noget af) og med glad stemme sagde "bangkiks". Der gik ikke lang tid, så indfandt hun sig forventnigsfuldt ved min lomme, hver gang hun hørte en raket eller et skud.

 

Så vidt jeg ved er det Plegisil som man ikke skal bruge alene. Det er kun kroppen det virker på. Stesolid virker afslappende men kan virke modsat på visse hunde, så de bliver urolige og forvirrede.

 

Jeg ville passe på med at bruge medicin hvis jeg ikke var klar over hvordan min hund reagerede. Alene den underlige fornemmelse hunden får, kan gøre at hunden oplever situationen meget ubehagelig.

 

En guldøl er det vildeste jeg har haft brugt (bare for at tage toppen 1. gang hunden skal opleve Nytårsaften). :blink: Og nu er det blevet en vane. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En guldøl er det vildeste jeg har haft brugt

 

Hjalp det?

 

Blev hunden fuld eller slappede den bare af? (kan han bevæge sig normalt rundt på gulvet?)

 

Hvor meget per kilo?

 

Vil det have indflydelse på de 2 andre hunde? (gider de stadig Aslan)

 

 

 

Ja, så skal du slet ikke føle presset jeg har lagt på dig :mrgreen:

 

undskyld

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjalp det?

 

Blev hunden fuld eller slappede den bare af? (kan han bevæge sig normalt rundt på gulvet?)

 

Hvor meget per kilo?

 

Vil det have indflydelse på de 2 andre hunde? (gider de stadig Aslan)

 

 

 

Ja, så skal du slet ikke føle presset jeg har lagt på dig :mrgreen:

 

undskyld

 

Jeg har givet dem hvad de selv har villet drikke, ca. en halv øl hver (Ascha var en større øl elsker end Thailo). De vaklede jo ikke rundt i en salig brandert, og måske var det bare mig der syntes at de virkede mere afslappede. Dog skal jeg lige sige at de kommer til at tisse en del.

 

Med hensyn til om andre hunde der ikke har en lille pind i øret, vil reagere på en lettere tilrislet hund, så kommer det vel meget an på hvordan de ellers er. Men jeg drak jo også begge mine hunde under bordet. :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke anbefale Baldrian. Jeg prøvede det på mig selv sidste år. Her i huset har vi nemlig det omvendte problem: Hunden er ligeglad med nytårsaften - jeg er rædselsslagen.

 

Jeg synes kun det virker på kroppen - altså man bliver mere afslappet og doven, og det summer mærkeligt i kroppen, men man er stadig lige bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet dem hvad de selv har villet drikke, ca. en halv øl hver (Ascha var en større øl elsker end Thailo). De vaklede jo ikke rundt i en salig brandert, og måske var det bare mig der syntes at de virkede mere afslappede. Dog skal jeg lige sige at de kommer til at tisse en del.

 

Med hensyn til om andre hunde der ikke har en lille pind i øret, vil reagere på en lettere tilrislet hund, så kommer det vel meget an på hvordan de ellers er. Men jeg drak jo også begge mine hunde under bordet. :mrgreen::lol:

 

 

Hmm, jeg å jo lige hjem og vende det med kæresten :mrgreen:

 

Han er god til det der med om hvor vidt det er fornuftigt elelr ej :oops:

 

 

Hvordan får man egentlig trænet det, hvis man nu ikke har noget fyrværkeri?

 

Vi kan larme alt hvad vi vil med gryder og alle mulige andre ting......men han har skyts 2-3 gange og hver gang blev han bange (lidt/meget) (hver gang har der ikke været nogen grund til at det skulle komme, så vi har ikke haft en ærlig chance for at "passe på" ham)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid svært, hvad man lige skal gøre og man vil jo allerhelst gøre det bedste for sine dyr.

 

Jeg ville helst bruge noget "naturligt" udfra at jeg tidligere, med min tidligere Westie, forsøgte med "dope" hvor han netop som skrevet, var ude af stand til at bevæge sig, men havde et vildt udtryk i øjnene.

 

Helt at undgå Nytåarsaften, kan vi nok ikke. Der vil altid være noget larm men jeg har ikke lyst til at hunden får en skidt oplevelse.

 

På tro-fast.dk kan du købe et udemærket hæfte med masser af gode råd.

De sidste tre dage op mod Nyår kan du lave en masse ekstra aktivitet med hende, fodersøg, spor eller andet, så er hun godt træt. Hos dyrlægen kan du få piller som ikke sløver hunden, men den vil ikke blive bange. Kan ikke lige huske hvad de hedder, men de bruges til mennesker med angsanfald. Groa fik sidste år, hun blev total ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

En guldøl er det vildeste jeg har haft brugt (bare for at tage toppen 1. gang hunden skal opleve Nytårsaften). :blink: Og nu er det blevet en vane. :mrgreen:

 

He he, jeg sad og tænkte på, om jeg turde dele, hvad jeg syntes var en ret pinlig historie - nemlig at min mor gav min barndomshund en øl nytårsaften, så den ikke skulle være så bange. Men så læste jeg dit indlæg, så min mor har åbenbart ikke været helt galt på den. :mrgreen:

 

Måske jeg skulle overveje at drikke mig en lille kæp i øret sammen med Tyson-manden? :hmm::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, jeg sad og tænkte på, om jeg turde dele, hvad jeg syntes var en ret pinlig historie - nemlig at min mor gav min barndomshund en øl nytårsaften, så den ikke skulle være så bange. Men så læste jeg dit indlæg, så min mor har åbenbart ikke været helt galt på den. :mrgreen:

 

Måske jeg skulle overveje at drikke mig en lille kæp i øret sammen med Tyson-manden? :hmm::blink:

 

Og det vil vi selvfølgelig gerne se på nogle billeder - både under og efter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Ascha

 

 

Tak for et godt grin her på morgenkvisten :blink:

 

Jeg har en frygtelig fantasi men det er helt sikkert - kræet bliver s.. drukket under bordet - vi deler en guldbajer :vinken:

 

Og skulle hun, mod forventning, alligevel reagere, farer jeg op fra gulvet (hvis JEG stadig kan stå på benene) - og skriger "BANKIIIIIIIIS" :lol:

 

Det kan ende med at blive en fantastiskNytårs aften - yipeeeeeee.......................

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal bare passe lidt på med det der øl til kræene.

 

Man kan risikere at de dagen efter nægter at drikke vand, skulle dette ske kan man tage en af bundslatterne (helst uden div. skoder i) og hælde i vandskålen (et par dryp kan gøre det) og vupti drikker vapsen vand igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, jeg sad og tænkte på, om jeg turde dele, hvad jeg syntes var en ret pinlig historie - nemlig at min mor gav min barndomshund en øl nytårsaften, så den ikke skulle være så bange. Men så læste jeg dit indlæg, så min mor har åbenbart ikke været helt galt på den. :mrgreen:

Virkede det så ?.

Måske jeg skulle overveje at drikke mig en lille kæp i øret sammen med Tyson-manden? :hmm::blink:

Det er ihvertfald sjovere end at skulle sluge piller.:blink: Hvis Tyson kan lide øl, vel og mærke. Kendte en hund der foretrak rødvin. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo også første nytårsaften for vores 2. Jeg er helt sikker på, at Sascha ikke vil reagere stort. Nok heller ikke Silver. Vi har gået ture i skoven mens der var jagt (skydning efter lerduer), det er der nemlig hver mandag i skoven ude ved mine forældre. Det sagde de intet til. Og Sascha er ikke bange for noget som helst. De er også vant til, at min kæreste spiller høøøøjt musik, så... :roll:

 

Men man ved aldrig - så vi holder vist nytår ude ved mine forældre, hvor der er relativt stille, da det er ude på landet. Faktisk larmer der stort set ikke. For det meste tager hestene det også helt fint.

 

Her den anden dag væltede Sascha en øl med halen :???: og så begyndte hun selv at slikke øllet op... dygtig oprydningshund... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvordan får man egentlig trænet det, hvis man nu ikke har noget fyrværkeri?

 

Vi kan larme alt hvad vi vil med gryder og alle mulige andre ting......men han har skyts 2-3 gange og hver gang blev han bange (lidt/meget) (hver gang har der ikke været nogen grund til at det skulle komme, så vi har ikke haft en ærlig chance for at "passe på" ham)

 

Det er svært at træne på ting man ikke selv er herre over men hvis du vænner ham til et bestemt ord, der betyder noget godt i forbindelse med at han hører et skud f.eks. (du kan købe legetøjspistoler i BR) så kan du altid sige ordet, idet lyden kommer. Jeg behøver vel ikke at skrive at man i starten skal træne langt fra lyden. :-) Godbiden må så vente til du har fundet en frem, men det er måske en god idè at have nogle små bunker liggende forskellige steder i huset, så du hurtigt kan få fat i en.

Link til indlæg
Del på andre sites

baylie er Rollo også fan af... har både formået at slikket et glas helt rent uden at det faldt ned af bordet da vi havde lagt os til at sove... og de tomme lukkede flasker der ligger til afhentning af spejderne har vi måtte flytte udenfor da de bliver hentet op til hans yndlingsplads i haven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...