Hop til indhold

Hjemtur fra kennel


LineMarie
 Share

Recommended Posts

Hej :-) !

 

Min forlovede og jeg har lige kørt hund. Den er klar til at blive hentet om en uge. Når vi henter Molly, vil han gerne at vi kører hjem til hans forældre og viser den frem før vi så kører hjem. Jeg synes det er en rigtig dårlig ide - hvad tænker I?

 

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde en sund hvalp ikke tage skade af. Tværtimod vil det være godt med et afbræk på en måske lang køretur.

Selvfølgelig vil det trætte hvalpen, men det er altså ikke skadeligt at blive træt.

 

Det, I selvfølgelig skal undgå, er at besøget bliver en stressende oplevelse for hvalpen. Hav den så vidt muligt tæt på jer hele tiden, og forbered forældrene på at der kan komme en tissetår eller det, der er værre, på gulvtæppet, så ingen overreagerer og skræmmer hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig med dig Line.

 

Det er nemlig en stor omvæltning af blive revet fra mor og søskende, tænk den lille hvalp vil føle sig alene i verden, skal måske på sin første køretur også - det er rigtig meget at kapere for så lille et væsen. Det er jo kun en "baby".

 

Så det burde være forklaring nok ;-) og enig med Bustertrold, inviter dem på kaffe et par dage efter hjemkomsten, så får I også en træt hvalp efter kaffebesøget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis svigerforældrene er meget interesserede og det er på vejen hjem - og det kan foregå roligt, kunne man vel bare betragte det lidt som en tisse-pause. Hvalpen kan godt håndtere det, tror jeg, hvis der bare er ro og og nussen.

 

Og det er altså en vigtig familiebegivenhed at vise sin nye hvalp frem. Det knytter også tingene sammen og det er godt for noget. Familie er bare vigtig - også hundens :-)

 

Jeg kunne ikke drømme om at køre en større omvej - eller blive flere timer, men et lille visit på vejen er ok.

 

Bortset fra det er det en god ide at lade tingene foregå hjemme og med ro på og kun gæster højest hver anden dag de første 14 dage. ingen grund til nogen som helst aktivering - bare udforske hjemmet og grunden og dagligdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig selv oplevet det, men min den yngste havde kun været hjemme i halvandet døgn, da vi tog på juleferie. Som Umulia siger, så vil en mentalt sund hvalp sagtens kunne håndtere den slags, selvom det selvfølgelig trætter med store skift. Wilma trampede lige ind i det nye hus - mine forældres - som om hun var hjemmevant. Og da vi kom hjem igen 4 dage senere var hun glad og lykkelig for at se alle de ting hun lige havde nået at opleve som "hendes" inden vi rejste.

 

Så det tænker jeg såmænd godt den kan håndtere, et lille visit og så hjem til jer selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

En sund hvalp burde ikke have problemer med et kort visit.

 

Meget vigtigere er hvor i har hvalpen i bilen, så den ikke oplever at bliveutryg og at i har sikret jer at i får en sund, glad og tryg hvalp

 

Da vi hentede mysla, skulle vi helt til Thy fra samsø, så vi startede med at sove hos mormor i Struer og kørte så alle mand inklusiv Sheila over deefter mysla.

Tre timers køre tur gennem Jylland blev afbrudt af tisse tår og kaffe besøg to stedet på vej hjem pluds at hun jo var med oppe på færgen og blive beundret af alle.

Hun tog det hele i stiv pote og fald da i søvn på færgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser som sådan ikke noget problem i at holde ind og lige vise hvalpen - hvis det foregår på hvalpens præmisser!

 

Udenfor er en god idé, så kan de også komme af med det den nu skal, hvis den trænger. Hvis folk sætter sig på hug og lader hvalpen komme til dem, burde det ikke være stressende eller en ubehagelig oplevelse for hvalpen.

 

Men bare vær konsekvent hvis de begynder at ville løfte og bære på hvalpen, hvis den ikke ønsker det. Så ja, lad hvalpen vælge til eller fra hvad og hvem den gerne vil hilse på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...