Hop til indhold

Når udstillingsfolk går amok!!...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

så vidt jeg husker var det mig der skrev at den belgiske dyrlæge IKKE mente det var sket på Crufts, for flere dage siden, selvom jeg er en af dem med fordomme mod udstillere.

 

Ja, han mente. Nu ved man. Og det ændrer jo ikke på at du har fået bekræftet dine fordomme, som jeg går ud fra har noget at gøre med at udstillingsfolk ikke går af vejen for at forgifte andres hunde:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan godt forstå vi er uenige, for jeg mener modsat dig, at udstillings dommere skal kunne vurdere om hunden er sat sammen/bygget, så den kan klare det arbejde, den var tænkt til at gøre.

 

Jeg mener det skal gøres ved, at dommerne må med ud og se hundene arbejde. Helst det rigtige arbejde, men ellers, til nød, træning i dette arbejde. Jeg mener faktisk udstillingsbedømmelser, som ikke gør dette kan skade racen og især racens brugsegenskaber, hvilket historien jo faktisk også viser.

 

Udstillinger i traditionel forstand er derfor ret ubrugelige i min optik.

 

Der er før lavet store ændringer i hvordan vi udstiller. hvis man har været med nogen år ved man godt at det var utænkeligt at udstille fx stående jagthunde indendørs for 30-40 år siden og at det var bænkede udstillinger, hvor hundene skulle være tilstede hele dagen. man kan godt lave om hvis man vil!

 

Nej vi er ikke uenige. Jeg synes faktisk også det ville være bedst hvis en dommer skulle tage hensyn til dette. Men da det bare ikke er fysisk muligt at afholde en udstilling der tager hensyn til dette så er det bare ikke muligt. Og man kan ikke bebrejde at en dommer ikke kigger efter noget som der ikke skal kigges efter.

 

Man kan sagtens lave det om, det har du ret i. Men hvis en hund skal dømmes først på udseenet (For det er nu engang det en udstilling er til for), for derefter at blive dømt på f.eks. en markprøve, hvad vil så være dit forslag til hvad en selskabshund dømmes på? Og hvordan får man fundet et udstillingsted der kan klare alle kravene? F.eks. hyrdehunde der skal hyrde på forskellige dyr, hvem skal sætte disse dyr til rådighed osv.

 

Personligt synes jeg at man skal lade udstillingerne dømme som de gør, og markprøver osv. skal sættes som krav fra raceklubben, det må være deres ansvar og deres opdrættere der sætter kravene for hvornår en hund er godt avlsmateriale.

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg husker var det mig der skrev at den belgiske dyrlæge IKKE mente det var sket på Crufts, for flere dage siden, selvom jeg er en af dem med fordomme mod udstillere.

 

Pyt nu være med det. Jeg mente det bare for sjovt,.. ligesom for at tage lidt pis på HF når det er bedst. Hvilket vil sige at nogle fordomme er støttet som almene holdninger herinde, men at man straks bliver dømt til at være fordomsfuld hvis det lige rammer imod den generelle holdning til andre emner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi er ikke uenige. Jeg synes faktisk også det ville være bedst hvis en dommer skulle tage hensyn til dette. Men da det bare ikke er fysisk muligt at afholde en udstilling der tager hensyn til dette så er det bare ikke muligt. Og man kan ikke bebrejde at en dommer ikke kigger efter noget som der ikke skal kigges efter.

 

Man kan sagtens lave det om, det har du ret i. Men hvis en hund skal dømmes først på udseenet (For det er nu engang det en udstilling er til for), for derefter at blive dømt på f.eks. en markprøve, hvad vil så være dit forslag til hvad en selskabshund dømmes på? Og hvordan får man fundet et udstillingsted der kan klare alle kravene? F.eks. hyrdehunde der skal hyrde på forskellige dyr, hvem skal sætte disse dyr til rådighed osv.

 

Personligt synes jeg at man skal lade udstillingerne dømme som de gør, og markprøver osv. skal sættes som krav fra raceklubben, det må være deres ansvar og deres opdrættere der sætter kravene for hvornår en hund er godt avlsmateriale.

 

Wachtelhunde bedømmes efter og ifbm brugsprøver. Samme dommer som ser hundene arbejde giver også en bedømmelse af eksteriører.

 

Jeg mener sagtens man kan bedømme alle brugshunderacer, som faktisk bruges eller trænes til at blive brugt på samme måde. det ville give et kæmpe løft til disse racer.

 

Jeg synes desværre at det har vist sig at den måde man gør det på idag har været til skade for visse racer - eller at de er blevet delt i 2, hvilket jeg grundlæggende ikke mener skulle være nødvendigt - og det kan iøvrigt også være skadeligt, hvis man så begynder at krydse typerne senere. det mener jeg vi ser en del problemer med indenfor flere racer, mest tydelig hos Labrador.

 

Alle de andre racer må så gøre op med sig selv hvad de vil. Jeg ville anbefale noget lignende - altså at man laver visse aktiviteter (kunne ligne agility eller hvad der nu ville være relevant for den enkelte race) med hundene og derefter giver sin bedømmelse af hundenes eksteriør og temperament. Men igen det synes jeg racernes ejere må finde ud af. Hvis de er ligeglade med om en skødehund også kan fange mus (som den måske var lavet til) er det jo op til dem, så længe det ikke bliver lidelsesavl.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: hvordan er den bekræftet, hvis det IKKE er sket på udstillingen?

 

Du og andre (og en masse på fb) mente jo åbenbart at det stemte godt overens med jeres billede af udstillingsfolk. Om hunden er forgiftet det ene eller andet sted, ændrer vel ikke på jeres fordomme?

 

Og som Ascha skriver, så er nogle fordomme jo mere tilladt end andre. Fx også at jægere banker deres hunde. Og ditto i schæferkredse. Mens fordomme om at bordere er sindssyge og stressede hunde får folk til at fare i flint. Fordomme er fordomme - ikke spor andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wachtelhunde bedømmes efter og ifbm brugsprøver. Samme dommer som ser hundene arbejde giver også en bedømmelse af eksteriører.

 

Jeg mener sagtens man kan bedømme alle brugshunderacer, som faktisk bruges eller trænes til at blive brugt på samme måde. det ville give et kæmpe løft til disse racer.

 

Jeg synes desværre at det har vist sig at den måde man gør det på idag har været til skade for visse racer - eller at de er blevet delt i 2, hvilket jeg grundlæggende ikke mener skulle være nødvendigt - og det kan iøvrigt også være skadeligt, hvis man så begynder at krydse typerne senere. det mener jeg vi ser en del problemer med indenfor flere racer, mest tydelig hos Labrador.

 

Alle de andre racer må så gøre op med sig selv hvad de vil. Jeg ville anbefale noget lignende - altså at man laver visse aktiviteter (kunne ligne agility eller hvad der nu ville være relevant for den enkelte race) med hundene og derefter giver sin bedømmelse af hundenes eksteriør og temperament. Men igen det synes jeg racernes ejere må finde ud af. Hvis de er ligeglade med om en skødehund også kan fange mus (som den måske var lavet til) er det jo op til dem, så længe det ikke bliver lidelsesavl.

 

Men det er jo fordi specialklubberne ikke har sat krav så! Hvis det ikke er muligt at få avlsgodkendt en hund uden en brugsprøve, uanset om denne sker i forbindelse med en udstilling eller ej, vil hunden jo skulle igennem denne prøve. Så når alt kommer til alt er vi jo tilbage ved at det handler om at opdrætterne af disse racer ikke kæmper nok for at brugsprøverne skal være en del af kravet for at få hunden avlsgodkendt.

 

Du kan ikke bare sige at "Det må dem med andre hunde selv finde ud af", sådan fungere det jo ikke. Der kan ikke være helt vildt høje krav til en race og resourcer der skal bruges på en race. Jeg ville da blive vildt sur over at skulle betale mere i udstillingsgebyr fordi der skal til at lejes kvæg og får til hydehundene, men for min race blev der ikke lavet noget tiltag. Jeg synes de 600 kr jeg betaler i gebyr er højt nok!

 

Når alt kommer til alt er det jo altid op til den enkelte opdrætter i sidste ende hvilke dyr de bruger i deres avl; F.eks. bliver mine hunde DNA testet for andre arvelige sygdomme, som der faktisk ikke er noget krav om at de skal testes for. Jeg mener bare at have ansvaret for at teste det alligevel. Der vil altid være folk der forsøger at gøre det lettest og billigst, og det er dem og ikke dommeren(udstillingen) der er problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt tidligere ser jeg absolut heller ikke værdi i at lave udstillings konkurencer mellem forskellige racer, så je forestiller mig at hundeudstillinger bliver meget anderledes og at der typisk ikke vil blive bedømt små selskabshunde på samme udstillinger som jagthunde osv. Det kommer selvfølgelig an på hvorfor man overhovedet udstiller. Hvis det er for at finde de rette avlshunde, tror jeg mine forslag vil trække i det rette retning. Hvis det er for at vise hunde frem og konkurere på hvem der er den bedste trimmer, handler eller bare for sjov, duer mine ideer nok ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt tidligere ser jeg absolut heller ikke værdi i at lave udstillings konkurencer mellem forskellige racer, så je forestiller mig at hundeudstillinger bliver meget anderledes og at der typisk ikke vil blive bedømt små selskabshunde på samme udstillinger som jagthunde osv. Det kommer selvfølgelig an på hvorfor man overhovedet udstiller. Hvis det er for at finde de rette avlshunde, tror jeg mine forslag vil trække i det rette retning. Hvis det er for at vise hunde frem og konkurere på hvem der er den bedste trimmer, handler eller bare for sjov, duer mine ideer nok ikke

 

Men så kunne man jo også lige så godt afskaffe kennel klubben og blot have special klubberne.

 

Specialklubberne holder jo stadig deres udstillinger osv. så jeg tror i princippet det eneste man kunne gøre var at disse blev mere aktive i den race man har. Og det er jo der hvor DU har magten til at lave ændringer for din race, du kan jo sagtens ændre på hvordan reglerne er for din race i special klubben, du skal bare have nok folk der mener det du siger giver mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt tidligere ser jeg absolut heller ikke værdi i at lave udstillings konkurencer mellem forskellige racer, så je forestiller mig at hundeudstillinger bliver meget anderledes og at der typisk ikke vil blive bedømt små selskabshunde på samme udstillinger som jagthunde osv. Det kommer selvfølgelig an på hvorfor man overhovedet udstiller. Hvis det er for at finde de rette avlshunde, tror jeg mine forslag vil trække i det rette retning. Hvis det er for at vise hunde frem og konkurere på hvem der er den bedste trimmer, handler eller bare for sjov, duer mine ideer nok ikke

 

Jeg forstår så ikke hvorfor man bare læner sig tilbage og synes det er dumt. Hvorfor ikke arbejde på at få det ændret? Hvor svært kan det være at få smidt en brugsprøve ind som restriktion?

 

Det nytter jo ikke noget at brokke sig, og så oven i købet synes at det er de andre racer der skal fikse alle problemer.

 

Hvis du og andre mener at avlen vil have gavn af en brugsprøve, så gør noget:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes diskussionen her lidt er en skrue uden ende. Udstilling er en skønhedskonkurrence hvor brugshundene aldrig ville kunne klare sig (blev der skrevet tidligere i tråden) og udstillingshundene kan ikke klare sig til brugsprøver (brugtpriser :sjov:).

 

Måske skulle hver raceklub definere, hvad de vil have som kriterier for avlsgodkendelse - hvis ellers DKK vil acceptere, at nogle racer ikke behøver udstilling for at opnå avlsgodkendelse, hvilket jeg tvivler meget på.

 

Men spørgsmål - de af jer der har brugs-/jagthunde (som I siger ikke kan klare sig til udstillinger) - har ingen af dem DKK tavler? Der må for pokker da være nogen der har, og deres forældre må jo af gode grunde have været udstillet? Eller er der noget jeg misforstår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes diskussionen her lidt er en skrue uden ende. Udstilling er en skønhedskonkurrence hvor brugshundene aldrig ville kunne klare sig (blev der skrevet tidligere i tråden) og udstillingshundene kan ikke klare sig til brugsprøver (brugtpriser :sjov:).

 

Måske skulle hver raceklub definere, hvad de vil have som kriterier for avlsgodkendelse - hvis ellers DKK vil acceptere, at nogle racer ikke behøver udstilling for at opnå avlsgodkendelse, hvilket jeg tvivler meget på.

 

Men spørgsmål - de af jer der har brugs-/jagthunde (som I siger ikke kan klare sig til udstillinger) - har ingen af dem DKK tavler? Der må for pokker da være nogen der har, og deres forældre må jo af gode grunde have været udstillet? Eller er der noget jeg misforstår?

 

Skal alle racer udstilles?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal alle racer udstilles?

 

Er det ikke DKK's kriterie for avlsgodkendelse? Eller kan man bare avle på alt, der har en tavle? Jeg troede virkelig alle hunde skulle udstilles for at få avlsgodkendelse. Men det er derfor jeg spørger, for jeg ved virkelig meget lidt om avl.

 

Men hvis det ikke er tilfældet, giver det hele lidt mere mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først - Hvor er det dejligt at høre, at hunden ikke blev forgiftet på Crufts.

Det ville altså have været fuldstændig vanvittigt.

 

Det hjælper jo desværre ikke på, at der er nogen i deres hjemland, som så ikke kan lide hunde og forgifter dem på den måde - Det er jo lige så frygteligt :(

Vi har jo desværre også set eksempler på det herhjemme. Føj, altså!

 

 

Jeg synes diskussionen her lidt er en skrue uden ende. Udstilling er en skønhedskonkurrence hvor brugshundene aldrig ville kunne klare sig (blev der skrevet tidligere i tråden) og udstillingshundene kan ikke klare sig til brugsprøver (brugtpriser :sjov:).

 

Måske skulle hver raceklub definere, hvad de vil have som kriterier for avlsgodkendelse - hvis ellers DKK vil acceptere, at nogle racer ikke behøver udstilling for at opnå avlsgodkendelse, hvilket jeg tvivler meget på.

 

Men spørgsmål - de af jer der har brugs-/jagthunde (som I siger ikke kan klare sig til udstillinger) - har ingen af dem DKK tavler? Der må for pokker da være nogen der har, og deres forældre må jo af gode grunde have været udstillet? Eller er der noget jeg misforstår?

 

Mange af special klubberne har ikke udstillings præmieringer som avls krav herhjemme. :blink:

Det er vist snart de færreste, uden jeg ved det?

Så tavle og udstilling høre ikke nødvendigvis sammen.

 

Inden for min egen race (de der stressede og sindssyge bc'er) er der heldigvis ikke noget udstillingskrav.

Tror ikke der er nogen i Yodas tavle, ud over pappa Spot, (med måske undtagelse af en enkelt oldeforældre?) der har været udstillet.

 

I min kommende hunds linjer (hvis manden giver sig) er der med sikkerhed ikke én eneste der har sat sine poter i en udstillingsring.

Den vil både være FCI og ISDS registreret.

Ok, måske nogen i starten midten af 1900 tallet, lige da udstillinger af bc'er kom frem.

Men tror pointen er klar :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke DKK's kriterie for avlsgodkendelse? Eller kan man bare avle på alt, der har en tavle? Jeg troede virkelig alle hunde skulle udstilles for at få avlsgodkendelse. Men det er derfor jeg spørger, for jeg ved virkelig meget lidt om avl.

 

Men hvis det ikke er tilfældet, giver det hele lidt mere mening.

 

Nej.

Der er ikke krav om udstilling i en lang række racer

Link til indlæg
Del på andre sites

Du og andre (og en masse på fb) mente jo åbenbart at det stemte godt overens med jeres billede af udstillingsfolk. Om hunden er forgiftet det ene eller andet sted, ændrer vel ikke på jeres fordomme?

 

Og som Ascha skriver, så er nogle fordomme jo mere tilladt end andre. Fx også at jægere banker deres hunde. Og ditto i schæferkredse. Mens fordomme om at bordere er sindssyge og stressede hunde får folk til at fare i flint. Fordomme er fordomme - ikke spor andet.

undrer mig stadig over hvordan du kan få det til at jeg er blevet bekræftet, når det nu ikke var sket... du mener at andre menneskers mening bekræfter min mening? Det er så ikke tilfældet. Kan heller ikke mindes jeg at har faret i flindt over noget som helst herinde, i mange år! Tror du måske lægger noget i mine indlæg som ikke findes...? Jeg har ikke nogen agenda.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så forstår jeg meget bedre diskussionen. Men er det stadig DKK eller er deres under-raceklubber der sætter kriterierne for avlsgodkendelse? Eller noget helt tredje?

Altså der er et opdrætterkursus som DKK tilbyder, men ved ikke om man skal have det hvis man vil avle hvalpe med deres tavler...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes diskussionen her lidt er en skrue uden ende. Udstilling er en skønhedskonkurrence hvor brugshundene aldrig ville kunne klare sig (blev der skrevet tidligere i tråden) og udstillingshundene kan ikke klare sig til brugsprøver (brugtpriser :sjov:).

 

Måske skulle hver raceklub definere, hvad de vil have som kriterier for avlsgodkendelse - hvis ellers DKK vil acceptere, at nogle racer ikke behøver udstilling for at opnå avlsgodkendelse, hvilket jeg tvivler meget på.

 

Men spørgsmål - de af jer der har brugs-/jagthunde (som I siger ikke kan klare sig til udstillinger) - har ingen af dem DKK tavler? Der må for pokker da være nogen der har, og deres forældre må jo af gode grunde have været udstillet? Eller er der noget jeg misforstår?

 

Joooo, der findes Ft'ere med DKK tavle, men nok næppe mange... Wilma har DJR tavle, og jeg kunne få hende overflyttet hvis jeg ville. Men hun ligner sin mor og prøv du at udstille det her oh påstå at det er e cocker spaniel :lol:

Tænker dommeren ville sende dig hjem, med en bemærkning om at du er blevet snydt :mrgreen:

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Joooo, der findes Ft'ere med DKK tavle, men nok næppe mange... Wilma har DJR tavle, og jeg kunne få hende overflyttet hvis jeg ville. Men hun ligner sin mor og prøv du at udstille det her oh påstå at det er e cocker spaniel :lol:

Tænker dommeren ville sende dig hjem, med en bemærkning om at du er blevet snydt :mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]124937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124939[/ATTACH]

 

Men den er bygget så den kan arbejde en hel dag i hårdt terræn i højt tempo ( når den er fuldt udvokset)og det er stadig en ualmindelig køn hund, som også ligner en typisk spaniel. Mindt lige så smuk som dem de udstiller

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej.

Der er ikke krav om udstilling i en lang række racer

 

Men så mangler jeg stadig svar på hvordan de godkendes til avl. Er en stamtavle nok? Jeg kender kun til avl i hesteverdenen så bær over med min uvidenhed.

 

Men den er bygget så den kan arbejde en hel dag i hårdt terræn i højt tempo ( når den er fuldt udvokset)og det er stadig en ualmindelig køn hund, som også ligner en typisk spaniel. Mindt lige så smuk som dem de udstiller

 

Har du mødt Wilma og set hende i alle gangarter, set hende på jagt, mærket på hendes bygning osv.? Hvordan kan du ellers bedømme hende ud fra billeder? Eller "den" som du kalder hende. Hvor sagligt er det at bedømme en hund ud fra billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så mangler jeg stadig svar på hvordan de godkendes til avl. Er en stamtavle nok? Jeg kender kun til avl i hesteverdenen så bær over med min uvidenhed.

 

 

Det er specialklubberne i samarbejde med DKK der fastsætter avls restriktionerne.

Så det variere meget hvilke krav der er fra race til race.

 

Undskyld, jeg kører rundt i bc'en men det er den race jeg kender til og derfor bedst kan udtale mig om.

Men der er krav om HD fotografering. Ellers ingen avls restriktioner.

 

Derudover er der der avlsanbefalinger, som skal opfyldes hvis man vil have + stambogen.

For racens vedkommende er det at man kun bør bruge hunde med A & B hofter og DNA test for CEA.

 

For en cavalier ser det helt anderledes ud. Der skal testes for CCS, EFS og hjertescannes.

Men heller ingen udstillings krav.

 

Kigger man bare til vores naboland, sverige, er der igen helt andre krav for bc'erne.

Bla. en working test som krav og de har en temmelig uddybende avlstrategi: http://www.skk.se/Global/Dokument/RASdokument/RAS-border-collie.pdf?epslanguage=sv

Det er de samme sygdomme de tester for, men har et helt andet syn på racen end vi har her i dk.

Link til indlæg
Del på andre sites

undrer mig stadig over hvordan du kan få det til at jeg er blevet bekræftet, når det nu ikke var sket... du mener at andre menneskers mening bekræfter min mening? Det er så ikke tilfældet. Kan heller ikke mindes jeg at har faret i flindt over noget som helst herinde, i mange år! Tror du måske lægger noget i mine indlæg som ikke findes...? Jeg har ikke nogen agenda.

 

Fordi du skriver at det bekræfter alle dine fordomme. Så jeg går da ud fra at du stadig har fordomme, selvom det viste sig at det ikke var udstillingsfolk fra Crufts der havde forgiftet hunden.....:vedikke:

 

Det bekræfter bare alle mine fordomme om udstillingsfolk. I følge denne artikel, er det åbenbart noget, der sker regelmæssigt.

 

Ditto :genert:

 

Hvorfor ikke bare stå ved at du har fordomme? Det er jo altså ikke jordens undergang - heller ikke selvom episoden ikke bekræfter jeres fordomme:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Har du mødt Wilma og set hende i alle gangarter, set hende på jagt, mærket på hendes bygning osv.? Hvordan kan du ellers bedømme hende ud fra billeder? Eller "den" som du kalder hende. Hvor sagligt er det at bedømme en hund ud fra billeder?

 

Nej - og selv om jeg havde, ville jeg naturligvis ikke kunne sige det med nogen som helst sikkerhed - hverken på baggrund af et kort møde eller en hvalp i den alder. Det var lidt uklart at jeg mente typen - altså FT Spaniels - i dette tilfælde en Cocker. Amocca taler om FT Spaniels generelt (og illustrerer med billeder af Wilma) og det er helt generelt at disse ikke har en kinamands chance for at blive præmieret på udstilling, men at langt de fleste kan arbejde en hel dag i hårdt terræn i højt tempo og det afspejles naturligvis i en bygning der supporterer dette. Der er undtagelser og så her.

 

Men hvis vi nu tager spaniels som eksempel på hvordan jeg mener man burde bedømme dem, ville jeg tage dommer og hunde ud på en lille bane med naturlig Spaniel terræn (lidt krat og tuer - måske brejner) og så ville jeg se hvordan hver enkelt hund søger - det kan være efter vildt, men det kunne også være efter godbidder eller tennisbolde. Man bevæger sig ned over arealet - og hunden bør gå i galop i sit søg - bevoksning bør gennembrydes med lav kropsholdning og godt skub fra bagbenene. der må gerne ligge forhindringer på 2 gange hundens højde som skal forceres. Det tager nok 5-10 min.

 

Herefter kan man kigge på alle de andre ting som skal checked (pels, øjne osv) - men bevægelserne bør vurderes mens hunden arbejder.

 

Man kunne også gøre det lige efter sluttet markprøve af samme dommer som har dømt markprøven, for hunde der føres på markprøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi du skriver at det bekræfter alle dine fordomme. Så jeg går da ud fra at du stadig har fordomme, selvom det viste sig at det ikke var udstillingsfolk fra Crufts der havde forgiftet hunden.....:vedikke:

 

 

 

 

 

Hvorfor ikke bare stå ved at du har fordomme? Det er jo altså ikke jordens undergang - heller ikke selvom episoden ikke bekræfter jeres fordomme:-)

Jeg STåR da ved at jeg har den fordom? Det har jeg da aldrig modsagt? :vedikke: Synes roder lidt rundt i det nu...

Jeg synes udstilling er noget virkelig mærkeligt noget, og kan bare overhovedet ikke se hvordan hverken hunde eller mennesker kan se det sjove i sådan en dag, men det er jo deres hobby, og der er nok mange der synes det er åndssvagt at binde sig fast til en hund og løbe gennem skoven i ankeldybt mudder. Jeg er heldigvis ligeglad hvad andre mener om min sport, ligesom folk der udstiller garanteret er ligeglad med min mening om deres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...