Hop til indhold

Tips til tømning af analkirtler


nr 49
 Share

Recommended Posts

Louis skal tømmes ca hver 2. Måned og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det :-(

Jeg prøvede hos dyrlægen forleden og kunne sagtens mærke kirtlerne men kunne ikke få dem tømt selv om jeg forsøgte at massere det ud stille og roligt

nogle gode råd???

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig tømt analkirtler, og tror heller ikke jeg kan. I stedet giver jeg knogler en gang om ugen. Særligt lammeribben er nemme at skaffe og hundene æder det hele. Dagen efter skider de lyse, hårde knolde og så tømmer de kirtlerne samtidig:5up:

 

Det er også det jeg gør - undtagen at det ikke er lam, men en god ganf ben, som hundene kan fortære giver hård afføring og tømmer analkirtlerne. Vi har ikke haft problemer siden jeg begyndte at råfodre hver 3 dag og give ben en gang ugentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også givet lam og hest - min dyrlæge fraråder alt undtagen okse så jeg giver nu kun det for hun mener at risikoen for splinter er høj v alle de andre bentyper..

jeg har jo selv fodrer m dem uden problemer og ved at mange andre også har men gør det så ikke mere

er enig i at der nok skal nogle hårde knolde til at tømme dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også givet lam og hest - min dyrlæge fraråder alt undtagen okse så jeg giver nu kun det for hun mener at risikoen for splinter er høj v alle de andre bentyper..

jeg har jo selv fodrer m dem uden problemer og ved at mange andre også har men gør det så ikke mere

er enig i at der nok skal nogle hårde knolde til at tømme dem

Jeg bruger rigtig sjælent okse, de er rigtig hårde ved tænderne og Alfen får diarre af okseben;) svin bruger jeg ofte, især ribben, mine hunde er rigtig glade for dem og det giver hård mave hvilket er lidt af formålet;) rå ben der graves kan se spidse og skarpe ud, men hundens mave er konstrueret til at opløse dem;) jeg har aldrig haft problemer med nogen af mine hunde;) hvad med et råt kyllingeskrov? Har du prøvet det, nogle hunde får hård mave af det;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber sommetider oksehaler til Shandie (helst når det er på tilbud, for det er ikke så billigt som man skulle tro). Der er stor forskel på hvor meget kød der er på de enkelte stykker og jeg fordeler det, så hun ikke får for mange af de stykker med meget lidt kød på. Ellers får hun så hård mave at hun kan få lidt besvær med at komme af med afføringen.

 

Tænkte at det måske kunne være en løsning hvis du helst vil holde dig til okseben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er især okseribben jeg giver til fuld fortæring og som giver hård mave, men du har jo prøvet det hele. Jeg tror jeg vill få fjernet analkirtlerne hvis det var mig. Hvor gammel er det nu hunden er?

 

hun bliver 2 år snart men jeg har ikke noget imod selv at tømme kirtlerne hvis jeg bare vidste hvordan...

 

der er sjældent betændelse i dem så jeg skal bare lære det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oksehaler er der for lidt kalk i til at mine får hård mave, men det er bestemt en lækker snack. Jeg køber dem ved slagteren, men som Ascha skriver, er de ret dyre:shock:

 

Ellers skulle svinehaler og nøgleben give hård mave hos nogle hunde (ikke hos Bella).

 

Mine har fået knogler altid, og det har aldrig givet problemer. Tværtimod! Det eneste småfarlige vi har oplevet, var da Dorit sad fast i et oksekraftben:skraek:

 

Jeg tror jeg har hørt lige så mange skrækhistorier om hunde der er døde af splintrede knogler, som jeg har hørt om hunde der er døde af vild leg eller blevet kvalt i bolde. Freak accidents kan man aldrig gardere sig imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oksehaler ;)

Blev bare i tvivl om det var haler eller ribben.

er da helt væk - i supermarkeder seføli - læste det som noget andet og mere eksotisk :stupid:

 

:lol: Det kan også virke som om det er lidt eksotisk. Det er ikke tit de har dem hvor jeg handler.

 

Det der kan være interessant for dig er de stykker som man ikke gider have med, hvis man er menneske og køber oksehaler, så hvis der er en slagterafdeling i dit lokale supermarked kan du jo spørge om du kan købe dem uden kød på til billigere penge. Man ved jo aldrig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...