Hop til indhold

Sårheling...problematisk


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Kort fortalt har min ene hund haft et sår på begge ben efter han sprang gennem et hegn og rev sig.

Det ene sår er helet.......men det andet slikker han hele tiden op og hans ben ser ikke godt ud.

 

Jeg har prøvet med klorhexidin, forbindinger(dem bider han af).

 

Han har fået den største krave på dyrlægen har men nu har han fundet ud af at bøje sig helt sammen og bøje kraven og så starter vi forfra med helingen igen :-(

Indtil videre har han ødelagt 4 kraver.

 

I mandags var vi så til dyrlæge og hun sagde at nogle hunde bare ikke kunne lade være med at slikke i deres sår. Hun var ikke bekymret for såret, men gav ham rimadyl til en uge( det hjælper heller ikke) og foreslog at jeg som evt næste skridt kunne give ham en mundkurv på.

 

Ville en mundkurv monstro virke og ville han også bare kunne pille den af ?

 

Kunne jeg overhovedet byde ham at have mundkurv på mens jeg er på arbejde?

 

Jeg er ved at være desperat, så håber i har nogle gode bud på en mundkurv eller andre gode forslag?

 

Det er ved at være anstrengende for alle og også synd for ham.

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at en mundkurv vil hjælpe, den vil da bare kratte i sårene?? Og jeg ville aldrig efterlade en hund uden opsyn, iført en mundkurv. Man kan få sådan nogle stive halskraver, så hunden ikke kan dreje halsen... hvad med at prøve sådan en?

 

http://petplanet.co.uk/product_group_review.asp?dept_id=26&pg_id=288

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft prøvet sådan en stiv krave, endag på min gamle collie, som var så nem og rolig,

hun kunne få den dreget så det smalle stykke komme nedad, og så kunde hun nå at slikke alle steder,

så hvis hun kunne så kan alle andre hunde også.

Så jeg ville ikke bruge sådan en.

Og jeg ville ikke lade min hund være alene, med mundkurv på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har prøvet forskellige sårhelings midler uden held desværre. Sagen er den at det heler fint, men at han slikker det op igen, når der er ved at komme sårskorpe på.

 

Jeg spurgte egentlig ang. mundkurven som en sidste udvej, da både dyrlægen og jeg var løbet tør for ideer. Jeg ved bare ikke hvordan vi skal kunne give det ro og tid til at hele....øv :-(

 

V.H Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

føler med dig for Loui slikker også hele tiden i sine sår men er enig med de andre mht mundkurv

 

 

min dyrlæge lagde en af gangene en solid forbinding efter at have givet laser og såret var næsten helet da den kom af efter 4 dage og hun holdt sig fra det til det var helet. hendes underben lignede med forbinding en flot rød/hvid stolpe i håndboldmålet og det var et lille sår....

 

 

nu ved jeg jo ikke hvordan forbindingen på din hund så ud, men jeg tror faktisk ikke engang hun havde prøvet at tage den af (hun var hos Alfen i pension men jeg hørte ikke om problemer med den)

 

 

jeg tror at jeg sidste gang sprøjtede som en gal med det der desinficerende fra maxi zoo, der samtidig skulle holde dem fra at slikke i det og gav urte pensil tabletter

 

derudover lavede jeg selv forbinding med rigtig meget tape men med luft til såret - det var kun dækket af stof.

 

god bedring med ham - jeg krydser fingre for at det snart heler:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klorhexidin spray har jeg rigtig gode erfaringer med, det holder såret fri for bakterier og kan evnt sprayes på flere gange dagligt, det forhindrer nok ikke helt hunden i at slikke i såret, men fjerner de bakterier som hundetungen tilfører, nu er det snart påske, nogle helligdage med mandsopdækning af vovse kombineret med klorhexidin, det burde gøre tricket ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

jeg kunne i går kun få fat på "antislik" og det virker ihvertfald ikke. Må se om jeg kan få fat på noget cothivet i en anden butik i dag, for det her slikken er uholdbart :-( .

 

Det er ikke fordi han slikker uafbrudt, men han " slikker mega grundigt" når han gør det, så nu har han også slikket sit andet ben op igen, fordi hans krave gik i stykker da jeg skulle på arbejde i går.

håber cothivet gør tricket :-) .

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

super .-)

 

lidt OT men alligevel ikke: hvor meget urte pensil giver du - både helbredende og forebyggende?

 

Jeg har givet op til 21 tabletter ved sygdoms udbrud om dagen - forebyggende eller som trappe ud kan man give det halve. og så trappe ud over nogle dage.Der står på beholderen: 4 tabletter før hvert hovedmåltid - dosis kan fordobles (12-24 tabletter)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har bestil cothivet på nettet ;-) . Håber at få det i morgen og håber meget at det virker.

 

Vi var lige en tur forbi dr.dyr igen i dag da jeg alligevel skulle have en krave mere og dyrlægen vidste ikke rigtig,hvad han skulle sige til det :hmm:Men nu har han fået kløestillinde piller som han må begynde på søndag og så foreslog han at smøre med zinksalve.

Kraven hjælper dog ikke meget,så nu vil jeg sætte min lid til cothivet. Håber det smager forfærdeligt ;-)

 

God weekend :-)

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Sårene sidder på begge ben. Et lille et på det ene (for der kan han ikke nå) og et lille større og opslikket og lyserødt ben på det andet. Det er træls :-( .

 

Hann bøjer kraven og løfter benet og bøjer kroppen og hvad ved jeg. Tro mig, hvis jeg kunne lavede jeg en krave til ham eller gjorde noget andet, men jeg er en smule fortvivlet lige nu, skal jeg ærligt indrømme.

Han er frisk,glad,løber og leger og alt er normalt lige bortset fra, at han ikke vil lade det dumme sår være..

 

jeg lægger gerne et billede op senere ;-)

 

Håber det cothivet gør tricket.

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Lige en update :-) efter adskillige besøg hos dr.dyr, der ikke havde andre forslag end endnu en krave og måske zinksalve og lidt kløestillende piller, var jeg rimelig desperat ikke mindst da hunden igen fik såret slikket op :-( .

 

Så jeg bestilte i dag tid på det lokale dyrehospital og det var et dyrt men opløftende besøg. Den tilsyneladende kompetente dyrlæge sagde straks at det da var betændt også selvom der ikke var gult puds så han skulle da ha pencillin.

 

Ikke nok med det så havde hun også en plan B såfremt pencillinen ikke virker. Nu skal jeg så ringe til hende i næste uge og så tager vi den derfra. Desuden skulle jeg vaske sårene af med sæbespånevand og sprøjte med cothivet(det ka han ik li).

 

Så for første gang i lang tid føler jeg at vi er på rette vej :-)

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal du naturligvis følge den plan som er lagt, men det undrer mig at ingen peger på krokodilleolie.

 

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har hørt at det skulle fremme heling virkelig meget. Noget med at krokodiller lever i bakteriefyldte, varme og våde områder og derfor har et bestemt stof som sikrer at eventuelle sår heler hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...