Hop til indhold

Gammel med gammel på :(


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det skal ikke koste dig noget. Tag det som en gave til Vinnie.

Men vi kan vel aftale, at hvis/når du engang om lang tid ikke har brug for det mere, sender du det videre til en anden HF'er der mangler et?

 

Det synes jeg er en fin løsning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • Svar 158
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Umulia

Nu har jeg ikke fulgt med længe, så det kan være at jeg skriver noget som du allerede har fået foreslået, men kan det ikke være at hun er blevet lidt gigtplaget på sine gamle dage? Min gamle Futte fik gigt i en alder af 11 og fik derfor flydende Metacam. Det gav ham 3 år længere uden smerter (og jeg fik bevis for hvor godt det havde virket, da vi forsøgte at sætte ham over på pillerne i stedet, da kunne han overhovedet ikke rejse sig selv :megaked:) Lige p.t. har vi herhjemme Vipsen på 12 som også har været noget "stiv i betrækket" som er kommet på Metacam og hun har fået det væsentligt bedre, så måske var det værd at prøve for Vinnie også?

Uanset så er der en særlig charme over gamle hunde, men hold da kæft hvor er man bare ved at gå til af bekymring, den del er knapt så charmerende :cry:

 

Ps.: Hvis ikke Umulia svarer på dette, er der så nogen der vil være søde at quote? Jeg ved ikke om jeg stadig er på ignorer, men det her gælder nok ikke ignoreringen... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Umulia

Nu har jeg ikke fulgt med længe, så det kan være at jeg skriver noget som du allerede har fået foreslået, men kan det ikke være at hun er blevet lidt gigtplaget på sine gamle dage? Min gamle Futte fik gigt i en alder af 11 og fik derfor flydende Metacam. Det gav ham 3 år længere uden smerter (og jeg fik bevis for hvor godt det havde virket, da vi forsøgte at sætte ham over på pillerne i stedet, da kunne han overhovedet ikke rejse sig selv :megaked:) Lige p.t. har vi herhjemme Vipsen på 12 som også har været noget "stiv i betrækket" som er kommet på Metacam og hun har fået det væsentligt bedre, så måske var det værd at prøve for Vinnie også?

 

Tak for info. Det er bestemt værd at overveje, hvis det bliver værre med bentøjet.

Men jeg forstår ikke hvorfor det flydende skulle være bedre end pillerne - det er jo samme aktivstof?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info. Det er bestemt værd at overveje, hvis det bliver værre med bentøjet.

Men jeg forstår ikke hvorfor det flydende skulle være bedre end pillerne - det er jo samme aktivstof?

 

Næh det forstår jeg heller ikke, men ikke desto mindre var der en uhyggelig forskel på virkningen (det var virkelig hårdt at se på, men jeg fandt ud af at jeg havde fået ekstra tid med Futte foræret pga. det flydende :lun:) Da han blev skiftet tilbage til det flydende gik smerterne væk igen. Dyrlægens forklaring var, at det ganske vist var samme indholdsstof, men at det måtte være nogle bærestoffer som var anderledes og som gjorde at han ikke fik virkningen ud af det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info. Det er bestemt værd at overveje, hvis det bliver værre med bentøjet.

Men jeg forstår ikke hvorfor det flydende skulle være bedre end pillerne - det er jo samme aktivstof?

 

Det er fordi flydende medicin bliver optaget hurtigere i kroppen end piller (så vidt jeg ved)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi flydende medicin bliver optaget hurtigere i kroppen end piller (så vidt jeg ved)

 

Jeg tror altså ikke at det var det der var problemet, de virkede simpelthen ikke på ham :vedikke: Det var meget mærkeligt :hmm:Det er jo langt fra sikkert at det ville være det samme med Vinnie og pillerne er (eller var i hvert fald) markant billigere end det flydende, det var bare værd at have med i baghovedet, tænkte jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nu har Vinnie haft dækkenet på 2 - 3 timer om dagen siden hun fik det.

Og jeg troede ellers ikke på det, må jeg indrømme :genert:, men det ser faktisk ud til at hun har fået det bedre. I de sidste par dage har hun fræset op og ned ad trapperne, som hun plejede før i tiden, og hun vil igen have sit 5 minutters legeflip med Oluf hver aften.

 

MEN - og dette kan selvfølgelig være totalt urelateret - hun har fået en byld, som der nu er gået hul på.

Jeg ved ikke om der er nogen erfaring for at dækkenet kan have en virkning på betændelsestilstande?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Vinnie haft dækkenet på 2 - 3 timer om dagen siden hun fik det.

Og jeg troede ellers ikke på det, må jeg indrømme :genert:, men det ser faktisk ud til at hun har fået det bedre. I de sidste par dage har hun fræset op og ned ad trapperne, som hun plejede før i tiden, og hun vil igen have sit 5 minutters legeflip med Oluf hver aften.

 

MEN - og dette kan selvfølgelig være totalt urelateret - hun har fået en byld, som der nu er gået hul på.

Jeg ved ikke om der er nogen erfaring for at dækkenet kan have en virkning på betændelsestilstande?

 

Hvor dejligt at læse! Dog ikke det med bylden selvfølgelig :blink:

 

Jeg oplevede med Milo at det satte gang i en masse i kroppen på ham. Det øger jo blodgennemstrømningen i kroppen så tænker hvis den har ligget og luret så kan dækkenet sikkert godt fremskynde den proces. :vedikke:

 

Milo blev halt i en uge efter han begyndte at have det på men efter 3 uger bevægede han sig markant bedre end før og i en alder af nu ti er han tip top lækker og uden spændinger eller andre ømheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt at læse! Dog ikke det med bylden selvfølgelig :blink:

 

Jeg oplevede med Milo at det satte gang i en masse i kroppen på ham. Det øger jo blodgennemstrømningen i kroppen så tænker hvis den har ligget og luret så kan dækkenet sikkert godt fremskynde den proces. :vedikke:

 

Det var også lidt det jeg tænkte :hmm:

 

Milo blev halt i en uge efter han begyndte at have det på men efter 3 uger bevægede han sig markant bedre end før og i en alder af nu ti er han tip top lækker og uden spændinger eller andre ømheden.

 

Det lyder rigtigt dejligt! Vi holder i hvert fald på med dækkenet. Hun vil også gerne have det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

I dag har vi været ved dyrlægen (med bilen der absolut ikke måtte være dyr i :pift:)

Der gik betændelse i en rift, Vinnie har haft på den ene bagpote i nogle dage. I går lignede poten en ovnhandske, og så var der jo ikke rigtig andet at gøre.

Hun fik et skud penicillin, og piller med hjem. Jeg glemte at spørge om smertestillende :stupid:

 

Hun har desværre tabt 6 kg, og er nu nede på 53. Hun spiser ellers med god appetit :vedikke: Dyrlægen synes dog ikke det var foruroligende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt dyrlægen var positivt

 

God bedring med poten!

 

Sheilasvinger noget op og ned i vægt. Tabte sig et par kilo sidste sommer, men har taget dem på igen. Når appetitten er god og hun ellers har normale vaner og ikke er for tynd at se på, så er det nok fint.

 

Men hun må ikke begynde at drikke meget i tillæg eller spise overdrevent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt dyrlægen var positivt

 

God bedring med poten!

 

Sheilasvinger noget op og ned i vægt. Tabte sig et par kilo sidste sommer, men har taget dem på igen. Når appetitten er god og hun ellers har normale vaner og ikke er for tynd at se på, så er det nok fint.

 

Men hun må ikke begynde at drikke meget i tillæg eller spise overdrevent.

 

Tak :-D

Jeg ved ikke om jeg kan se på Vinnie om hun spiser overdrevent. Hun har endnu aldrig sagt nej til noget spiseligt :lol:

Men jeg vil være opmærksom på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Søde Vinnie :lun:

Uden at vide det, mon det ikke er normalt at tabe sig lidt når man blir ældre, altså ligesom mennesker der taber muskel masse som ældre ? Walther har tabt sig et par kilo, han er ikke tynd men jeg tror det er alderen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...