Hop til indhold

Gammel med gammel på :(


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie er begyndt at have svært ved at komme op at stå om morgenen :cry:

 

Hun plejer at komme springende ved den første lyd af brødkniven om morgenen, men nu ligger hun og venter til jeg kommer med hendes obligatoriske skive franskbrød.

OK, det er måske mig selv, der har vænnet hende til det :hmm:

 

Men under alle omstændigheder kan man se at det er blevet sværere for hende at rejse sig op. Hun vælter lidt rundt, og støtter sig med hovedet på sofaryggen, inden det lykkes hende at komme på benene.

Når hun først er oppe, springer hun rundt som om der ingenting er galt, men man ved jo at det er der :cry:

 

Jeg ville egentlig ikke spørge om noget, bare udtrykke min sorg over at enden kommer nærmere...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 158
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke let.. hvor gammel er det hun er nu?

 

Mon ikke det vil hjælpe lidt nu når det bliver varmere?

 

Jeg veg ikke om hun ligger det samme sted, for så kunne du måske overveje noget fra bot? Jeg har ingen erfaring med det, men kan læse at mange er glade for det...

 

Og så et stort kram til dig! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for krammere :-D

 

Det er ikke let.. hvor gammel er det hun er nu?

 

Mon ikke det vil hjælpe lidt nu når det bliver varmere?

 

Hun bliver 10 i september. Jeg håber også hun får en rigtig god sommer. Hun elsker at ligge i solen ude på terrassen, så jeg har lige købt en ny stor hundeseng til hende.

 

Jeg veg ikke om hun ligger det samme sted, for så kunne du måske overveje noget fra bot? Jeg har ingen erfaring med det, men kan læse at mange er glade for det...

 

Det kender jeg ikke. Vil tjekke om de har noget i GD-størrelse.

Hun har jo ellers sin egen sofa, der står lige op ad en radiator.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuck, det fik jeg lige kuldegysninger af at læse. Det er rædsomt, den periode I er inde i, og alle siger at man skal huske at nyde den tid man har tilbage, men det er bare så svært fordi man er ved at gå til af bekymring og sorg. Du må jo læsse af herinde, som du også gør her, og mange af os ved i hvert fald hvordan det føles. Trøstekram til jer alle. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhha, Umulia :ae: Men 10 år, hvor er det bare en flot alder - og så med alt det hun har været igennem før hun kom til dig! :bighug:

 

Med hensyn til BoT-dækken, så har Ninja et. Når vi giver hende det på efter en længere og kold/våd tur, så sover hun fuldstændigt igennem som man sjældent ser hende gøre og når hun vågner, kommer hun af sig selv hen og beder om at få det af igen. Det er ret tydeligt at det har en virkning på hende ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er lige fyldt 13. Og hun har haft gigt i nogle år. Og lidt grå stær det sidste år. Og så er der lige det med ørerne, der heller ikke virker så godt mere...

 

Gigten er sådan set det eneste, jeg kan gøre noget ved.. Hun får helkropsmassage og podicure hver morgen. Jeg har indtryk af at det hjælper hende. Hun får løsnet de muskler, hun spænder , fordi der er gigt i forbenene.. Man aflaster jo med hele resten af kroppen, hvis noget gør ondt..

 

Podicuren foregår i sofaen, med alle fire ben i vejret.. Og så får hver pote massage med en stor klat kopatsalve. Hver negl bliver masseret, og hvis noget stritter eller en negl er for lang, så bliver den klippet og måske slebet efter behov.. Lidt "manipulation" af den stive albue kan jeg også få lov til..

Jeg satser på, at Silke bliver 16 år, så hendes skrog skulle meget gerne fungere lidt endnu.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅHH, Vinnie :bighug: Jeg kan huske da du fik hende!

 

Jeg kender alt for godt til de stik man får i hjertet når man ser at der er sket en ny udvikling til den gale side..

 

Heldigvis er der mange ting vi kan gøre for at hjælpe vores gamle venner. For en vidunderlig gennemgang af mulighederne vil jeg anbefale dig at købe Kathy Sdau´s DVD om gamle hunde http://dvddepot.tawzerdog.com/the-gift-of-a-gray-muzzle.html

 

Jeg tudede mig godt nok igennem halvdelen af de 4 eller 5 dvd er der er der i, men hvor er det skønt med så mange muligheder for træning og hjælp til sin gamle ven:)

 

Blandt andet kan nævnes massage, fysioterapi øvelser, ernæring med mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Podicuren foregår i sofaen, med alle fire ben i vejret.. Og så får hver pote massage med en stor klat kopatsalve. Hver negl bliver masseret, og hvis noget stritter eller en negl er for lang, så bliver den klippet og måske slebet efter behov.. Lidt "manipulation" af den stive albue kan jeg også få lov til..

 

Det lyder godt nok som en luksustilværelse :5up: Men Vinnie er en B-hund, så hun ville nok ikke bryde sig om at blive vækket tidligt om morgenen, selv ikke for at få podicure :lol: Men vi kunne selvfølgelig gøre det om aftenen :hmm:

 

Heldigvis er der mange ting vi kan gøre for at hjælpe vores gamle venner. For en vidunderlig gennemgang af mulighederne vil jeg anbefale dig at købe Kathy Sdau´s DVD om gamle hunde http://dvddepot.tawzerdog.com/the-gift-of-a-gray-muzzle.html

 

Jeg tudede mig godt nok igennem halvdelen af de 4 eller 5 dvd er der er der i, men hvor er det skønt med så mange muligheder for træning og hjælp til sin gamle ven:)

 

Blandt andet kan nævnes massage, fysioterapi øvelser, ernæring med mere.

 

Tak for anbefalingen. Men jeg tror desværre ikke jeg kan klare 11 timers instruktionsvideo. Jeg kan ikke engang holde mig vågen til en actionfilm :genert: Hvis det bare havde været en bog...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan klart anbefale et Back on Track tæppe eller pude til at ligge på. Min den ældste på 10 er også sometider lidt stiv efter at have ligget, men efter jeg fandt sådan en tynd pude/tæppe ting til at ligge i bur eller kurv så kan jeg se at han er mere frisk selv efter lange gåture og træning. Han opsøger den også aktiv alt efter hvor den liggger i sofa, stol eller kurv. De to andre gør faktisk også, den er vældig populær!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helkropsmassage og podicure kan heldigvis gives døgnet rundt. Når man gør det selv. Der skal ikke bestilles tid eller beregnes transporttid..

 

Jeg har selv brug for at bruge tid fornuftigt sammen med Silke, nu da vi ikke kan gå meget lange ture. Og heller ikke kan træne ret meget..

Når nogle aktiviteter bliver for meget, så er det kun et savn, hvis man ikke kan erstatte de gamle aktiviteter med nye...

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: Det må være hårdt at se. Jeg er dog glad for at høre, at hun springer rundt som sig selv når hun så er kommet op.

 

Vil lige slå et lille slag for noget tilskud - vi giver msn, chondiotrin, glykosamin og hybenpulver. Vi køber det rent for i dk er pillerne med alt for lavt indhold til rigtigt at gøre en forskel, i hvert fald ifølge nogle undersøgelser fra udlandet. Det og back om track har jeg kun hørt godt om. Bot kan også fåes som tæppe, hvis ikke du vil give hende dækken på.

Håber hun har mange gode år i sig endnu :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie takker for omsorgen!

Eller - det ville hun gøre hvis hun var vågen ;-)

 

ZXaBFI8.jpg

 

Hun har haft nogle dejlige timer ude i solen i dag, og her har været indtil flere folk at gø af, så det har været en god dag, tror jeg.

Når vi går tur, holder hun sig tæt ved os, fordi hun næsten ikke kan se. Men ørerne og næsen fejler ikke noget :-D

 

 

@Umulia, jeg har et BoT netdækken som du gerne må få. Jeg købte det til Sadie i sin tid, og det var så stort at hun nærmest svømmede rundt i det.

 

Hvis du sender mig din adresse i en PB, så kan jeg sende det til dig.

 

Det var dog et utroligt generøst tilbud! Du må da i det mindste lade mig betale portoen!

Sender lige en PB...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok som en luksustilværelse :5up: Men Vinnie er en B-hund, så hun ville nok ikke bryde sig om at blive vækket tidligt om morgenen, selv ikke for at få podicure :lol: Men vi kunne selvfølgelig gøre det om aftenen :hmm:

 

 

 

Tak for anbefalingen. Men jeg tror desværre ikke jeg kan klare 11 timers instruktionsvideo. Jeg kan ikke engang holde mig vågen til en actionfilm :genert: Hvis det bare havde været en bog...

Lige den her kan ikke være en bog der der er meget praktisk arbejde med forskellige gamle hunde.

 

Og man kan bladre I den. Vælge kapitler ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh den sorg kender jeg alt for godt, det er så trist :megaked:

Tysse har vist altid haft lidt dårlige hofter, men det sidste halve år hår det desværre vist sig lidt mere end det plejer, bl.a har han fået svært ved at komme op i sofaen og ind i bilen.

Det har fået mig til at tænke på hvor lang tid vi har tilbage sammen, bare tanken kan faktisk give mig tårer i øjnene. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre når han ikke kan mere. Snøft.

Jeg er begyndt at give ham et kosttilskud som skulle være godt til led problemer men er ikke sikker på det hjælper.

Selvfølgelig gælder det om at nyde den tid der er tilbage. Han vil meget gerne lege ruske- og trække-lege men jeg har opdaget at han ofte bliver øm dagen efter så det prøver jeg at begrænse og jeg er også holdt op med at cykle med ham. Til gengæld går vi mange gode ture og han får lov til at svømme og grave lidt ekstra :-P

 

Det hjælper jo sikkert ikke dig at høre men du skal vide at du ikke er alene med den triste følelse. Jeg håber dig og Vinnie hår mange gode år tilbage. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie takker for omsorgen!

Eller - det ville hun gøre hvis hun var vågen ;-)

 

ZXaBFI8.jpg

 

Hun har haft nogle dejlige timer ude i solen i dag, og her har været indtil flere folk at gø af, så det har været en god dag, tror jeg.

Når vi går tur, holder hun sig tæt ved os, fordi hun næsten ikke kan se. Men ørerne og næsen fejler ikke noget :-D

 

 

 

 

Det var dog et utroligt generøst tilbud! Du må da i det mindste lade mig betale portoen!

Sender lige en PB...

 

Det skal ikke koste dig noget. Tag det som en gave til Vinnie.

Men vi kan vel aftale, at hvis/når du engang om lang tid ikke har brug for det mere, sender du det videre til en anden HF'er der mangler et?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...