Hop til indhold

Alene hjemme træning - hvor lang tid?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for nogle erfaringer, så jeg kan forberede Aslans indflytning. Lige nu er vi ved at sluse ham ind gradvis og det går flot. Fra maj kan jeg tage 4 ugers ferie og så skal han lære at være alene. Min udfordring er, at jeg bor alene da min mand er i udlandet pt, og jeg har nogle folk, der gerne vil træde til og passe når jeg starter på job igen, men jeg kan ikke regne med det hver dag (med mindre nogle herinde melder sig :);-) så send mig en mail på [email protected] - han er en sød og nem hund, pasningen skal foregå i dagtimerne, mens jeg jobber - vi bor mellem Viborg og Skive og jeg bringer ham. han er vant til andre hunde, så hvis en kender en, så sig til, så kan jeg snakke med jer om detaljerne der).

 

Jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid den slags tager normalt? Jeg ved hvordan jeg træner det osv, men jeg er i den specielle situation, at det er første gang, at jeg har en hund, der ikke har problemadfærd med i bagagen :stupid::slem: Jeg har derfor kun trænet hunde med separationsangst og det tager omkring 3-4 måneder før sådan en hund kan lades alene en arbejdsdag. Jeg har derfor ingen erfaring med at lære en hund som Aslan det. Han har jo ikke angst - han er bare utrænet i det dvs han har aldrig boet alene uden andre hunde. Han er vant til at gå ude alene i kennelen og også i hundegård uden problemer, og når jeg går lidt fra ham tager han det ret ok, men det er tydeligt, at dette skal indlæres fuldstændig som var han en ny hvalp.

 

Så kan I hjælpe mig? Er 4 ugers ferie nok? Eller skal jeg finde pasning i nogle måneder efter også, når mit arbejde starter igen? Hvad er udsigterne tidsmæssigt for en normal hund, der skal lære dette?

 

Håber nogle kan komme med nogle erfaringer, så vi kan forberede Aslans ankomst optimalt.

 

Jeg hører alt fra hvalpe, der lærte dette på 14 dage til hvalpe der tog 6 mdr... jeg vil tro, at det måske skyldes at nogle ejere er bedre til at træne dette end andre, men jeg er noget forvirret, da jeg aldrig har haft en hund som "bare" skulle lære dette fra bunden.

 

Aslan er 3 år og lærer kvikt. Hvad tror I jeg skal forvente? Jeg er klar over, at vi kun kan gætte og ikke to er ens osv...., men der er mange erfaringer samlet herinde.... så jeg vover pelsen :) Hvad er sådan gennemsnitlig tidshorisont for at lære at være alene for en hund der ellers er 100 % velfungerende? Ville I finde pasning eller er 4 uger mon nok?

 

Jeg spørger også fordi det ikke er verdens nemmeste ting at finde en, der gider have en ellers sød hund hos sig dagligt.... Den slags pasning hænger ikke på træerne. Endelig er jeg så ked af det når jeg aflevere ham retur hver søndag - han har det godt på kennelen, men det er hårdt ved mig plus jeg synes det afbryder vores ellers gode træning, da jeg mister kontinuerligheden, så jeg vil gerne tage ham permanent snart. Også mht at føre ind med kattene. Det er nemmere, når han er her hele tiden. Det er meget flot, at jeg har denne udslusningsmulighed, men den er jo ikke evig. Jeg har derfor brug for at planlægge nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene at 4 uger burde være nok tid for en voksen hund at lære at være alene i når der ikke er angst indblandet. Det er det jo som oftest også for hvalpe - at de sagtens kan lære det på 4 uger. Her er problemet bare at man ikke rigtig kan være bekendt at lade en 12 ugers hvalp være alene 8timer uden mulighed for at besørge - det problem har en voksen hund jo ikke, den kan jo godt holde sig en arbejdsdag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo tage 2 dage eller 2 måneder, ingen ved det. Min venindes hund er vant til at være alene ude i gården, men er han alene inden døre, splitter han huset ad på et kvarter.

 

Men må jeg spørge hvad planen er i din ferie? Altså ja, du har 4 ugers ferie, men har du vitterligt tænkt dig at tage hjemmefra i timevis hver dag?

 

Det lyder ret kritisk, og det var egentlig ikke meningen, så jeg håber ikke du misforstår:-)

 

Jeg ville umiddelbart satse på at bruge et par dage hvor han falder til, og i får set hans nye område an. Herefter ville jeg opstarte som med en hvalp, altså træne at gå ind/ud af dør osv. Og så tage den derfra. Hvis det går helt i ged og han ikke kan være alene, kan du jo skaffe en hundegård, og så lade ham være i den det første stykke tid. Du er jo heldigvis ude ovre det med at han ikke kan holde sig, så der er en hurdle mindre:-)

 

Igen, undskyld for den negative tone - det var ikke meningen, men er træt og orker ikke at omformulere:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste tog ca 2 måneder om at nå op på en hel arbejdsdag. Vi havde halvdags-dagpleje til hende i starten ;-) jeg havde fri i 4 uger selv og der lagde vi grunden, så oppede vi tiden ved at hun blev hentet af dagplejeren senere og senere på dagen. Ved hende kom der først skred i tingene, da hun blev lukket inde i køkkenet når hun var alene. Hun stresede over at have hele huset til rådighed.

 

Nummer 2 tog ingen tid. Igen havde jeg 4 uger fri, men hun er meget mere selvstændig af natur og kunne sådan set forlades nærmest med det samme. Hun ville IKKE spærres inde. Så hun har altid nydt hele huset. På det todapunkt var nummer 1 også begyndt at have hele huset igen, så de to går frit rundt.

 

nummer 3 tog et par uger. Da jeg tog på arbejde efter 4 ugers ferie havde hun været alene i op til 6 timer i sin hvalpegård uden problemer. Og hun klarede sin første hele arbejdsdag uden en lyd og uden uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo tage 2 dage eller 2 måneder, ingen ved det. Min venindes hund er vant til at være alene ude i gården, men er han alene inden døre, splitter han huset ad på et kvarter.

 

Men må jeg spørge hvad planen er i din ferie? Altså ja, du har 4 ugers ferie, men har du vitterligt tænkt dig at tage hjemmefra i timevis hver dag?

 

Det lyder ret kritisk, og det var egentlig ikke meningen, så jeg håber ikke du misforstår:-)

 

Jeg ville umiddelbart satse på at bruge et par dage hvor han falder til, og i får set hans nye område an. Herefter ville jeg opstarte som med en hvalp, altså træne at gå ind/ud af dør osv. Og så tage den derfra. Hvis det går helt i ged og han ikke kan være alene, kan du jo skaffe en hundegård, og så lade ham være i den det første stykke tid. Du er jo heldigvis ude ovre det med at han ikke kan holde sig, så der er en hurdle mindre:-)

 

Igen, undskyld for den negative tone - det var ikke meningen, men er træt og orker ikke at omformulere:genert:

 

Jeg kender træningen. Det er tidshorisonten for en voksen PROBLEMFRI hund jeg ikke kender fordi jeg er arbejdsskadet :stupid: Ja jeg har tænkt mig at bruge HELE min ferie i år på vores nye hund :)

 

Ang at holde sig: Han var renlig fra start. Hunden har ingen fortid eller problemer.

 

Og du lyder ikke negativ :-D

 

Tak for jeres gode svar :)

 

Han kan godt være i hundegård - på kennelen. men er det ikke præcis det samme problemstilling? altså at et nyt sted skal han lære at efterlades i en hundegård? I dag er fx første gang jeg har kunnet forlade ham i haven :banan: Så jeg tror ikke han kan forlades i en gård heller et fremmed sted.... Og så vil vi helst ha ham inde, men det er jo vores behov :) Som spids elsker han udelivet.

 

Han falder mere og mere til, kan vi mærke. I starten hang han på mig, nu er han begyndt at blive liggende selvom jeg rejser mig. Jeg synes han gør flotte fremskridt allerede. Jeg er begyndt træningen. I første omgang lærer han at være lukket væk fra mig, mens jeg er hjemme dvs bag en netdør. Dette også pga de fem katte. Når han kan være alene bag døren i ro i to timer, mens jeg er hjemme, begynder jeg at forlade huset. Jeg er derfor begyndt nu at gå ud af døren samt udvande eventuelle triggere dvs tage jakke på og gå ud og vaske op, tage nøglerne og gå ind og se film osv osv. Han reagerer flot på det.

 

Går jeg over hans tid, hvor han kan tolerere det, så piber han. Men han falder hurtigt til ro igen, når jeg er retur. Jeg forsøger hele tiden at undgå, at han piber, og det lykkes ret godt at ramme det. Der er ingen panik eller andet i ham, men han har jo heller ikke angst. Han har bare altid boet mellem andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Gracie da hun var 1 1/2 år, og hun var ret hurtigt alene hjemme, fordi jeg ingen mulighed havde får at tage fri. Jeg fik hende torsdag Kristi himmelfartsdag, og trænede/testede hende i at være alene hen over weekenden. Mandag passede min mor hende og tirsdag var hun alene imens jeg var på arbejde. Hun har aldrig lavet noget, eller været ked af det, når hun var alene.

Hun er opvokset med andre hunde, og havde aldrig været alene uden andre hundes selskab, så jeg har muligvis bare været heldig at def ikke opstod problemer. Tja, i det hele tager har jeg været svineheldig med min hundepige :hjerte:

 

nu kender jeg ikke din nye hunds forhistorie og opvækst, men når han ikke har nogen lig i lasten, så tænker jeg at 4 ugers ferie er rigeligt. Det lyder som om du er mere eller mindre i panik over dét alene hjemme træning på forhånd, siden du allerede grubler over hvad der skal ske når de 4 uger er gået. Slap du hellere af i stedet, tag en dag ad hangen og nyd din nye ven ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et par foto af træningen (der jo samtidig involvere sammenføring med et par pelsbanditter, der rigtig gerne vil putte med ham og det er han jo slet ikke klar til, men de elsker hunde de katte hehe). Som I kan se er jeg ved at gøre stuen til Aslans helle

 

Aslan med hans sok :) Det er med DAP på spray, og virker ret godt. Når jeg kan give kontinuerligt får han anxi calm, men lige nu kan jeg ikke opnå fuld virkning, så vi har en sok med DAP med os i stedet. Det har beroliget ham rigtig meget, og måske får jeg slet ikke brug for Anxi Calmen

 

DAP.jpg

 

Og bag døren, mens jeg går og laver lidt husarbejde. Dette er første gang, så han er lidt ked, som I kan se men accepterede for jeg er jo hjemme. Her forsøgte jeg med nogle ting at gnave i hos ham, men dem gik han fra, da jeg gik. Det gør han ikke mere nu. Nu bliver han liggende med fx sit kødben, selvom jeg går ud af døren og på toilet osv

synd.jpg

 

Bag døren nu - meget mere rolig, som I kan se, og man er jo heller ikke HELT alene herhjemme. Kattene er her jo. Han er nået hertil på to weekender. I hverdagene har han været på kennelen jo, så jeg synes faktisk han lærer utroligt kvikt. Jeg havde ham fredag, lørdag, søndag, og så igen nu torsdag, fredag, og resten af denne weekend. Så på disse dage endda med afbræk i træningen (hvilket ikke er optimalt, men vi måtte forsøge, og de har før gjort det på den måde med en hund med succes) er han nået langt

netdør.jpg

 

Og her er publikummet :)

publikum.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Gracie da hun var 1 1/2 år, og hun var ret hurtigt alene hjemme, fordi jeg ingen mulighed havde får at tage fri. Jeg fik hende torsdag Kristi himmelfartsdag, og trænede/testede hende i at være alene hen over weekenden. Mandag passede min mor hende og tirsdag var hun alene imens jeg var på arbejde. Hun har aldrig lavet noget, eller været ked af det, når hun var alene.

Hun er opvokset med andre hunde, og havde aldrig været alene uden andre hundes selskab, så jeg har muligvis bare været heldig at def ikke opstod problemer. Tja, i det hele tager har jeg været svineheldig med min hundepige :hjerte:

 

nu kender jeg ikke din nye hunds forhistorie og opvækst, men når han ikke har nogen lig i lasten, så tænker jeg at 4 ugers ferie er rigeligt. Det lyder som om du er mere eller mindre i panik over dét alene hjemme træning på forhånd, siden du allerede grubler over hvad der skal ske når de 4 uger er gået. Slap du hellere af i stedet, tag en dag ad hangen og nyd din nye ven ;-)

 

Ja jeg er arbejdsskadet, det har du ret i. jeg tænkte det selv i går. Jeg ser de her hunde, når det er gået virkelig galt. Det gør, at man nødig vil have det sker for ens egen hund... men jeg har også taget dine ord til mig :) Det er nemlig rigtig - denne hund har en fin fortid, hos søde folk og hunde og han er lidt stresset over at skifte miljø, men ellers helt igennem fantastisk! Jeg er meget uvant med en hund, der ikke først skal rettes op for dit og dat, men hold op det er også dejligt :)

 

Jeg føler mig også svineheldig :) Og det virker heller ikke her som om han savner hundene - tvært imod. Han virker lettet over roen og nyder den.

 

Tror I ikke også det at kattene er her, hjælper ham? Han er jo ikke alene alene...

 

Kennelen og jeg valgte udslusningen, da de havde gode erfaringer med det, men vi kan se nu, at det faktisk ikke er verdens bedste måde for Aslan. han ville nok have bedre af at flytte ind nu og blive. Det er derfor jeg er lidt - hvad gør jeg....agtig... For jeg har ikke ferie før fra midt maj pga det skal planlægges med arbejdet... Og jeg ville ikke lægge min ferie før jeg var sikker på om han kunne med kattene, for så kunne jeg ikke senere tage fri til en anden hund... ja.. det er et puslespil men det begynder at gå op :)

 

Så et eller andet sted spørger jeg nok også, fordi jeg har overvejelser om at beholde ham nu, aflevere ham hos en passer de første uger (eller hvor lang tid han har behov) mens jeg jobber den, og så træne det ved siden af arbejdet og så i ferien fra maj.... Men det kan betyde, at der pludselig er en dag, hvor passer ikke kan... og så fanger bordet... Men ok det sker der måske ikke noget ved. Her ville en hund med angst jo virkelig have det skidt... mens en hund som Aslan måske bare ville pibe lidt og så være trist og så ellers bare gå videre med sit liv derefter.... og det er den sidste situation, som jeg ingen erfaring har med. Forhåbentlig opstår den ikke, men hvis den gør, så ville jeg blive nødt til at tage på job, før Aslan var klar... Håber I kan se mit dilemma.. Måske skal jeg bare holde fast i weekenderne... problemet er bare, at han egentlig gerne vil blive her... han ved jo ikke, at jeg skal på arbejde mandag

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo netop ikke sige noget om tidshorisonten for en problemfri hund. Og ingen ved om den er problemfri før man prøver:-)

 

Altså, jeg kan lade min den store være alene alle steder, så hun ville lære det på 1. dag hvis hun kom til et nyt hjem. Min den lille ville nok kokse over det, på trods af at hun fint kan være alene her.

 

Jeg spurgte ikke om du havde tænkt sig at bruge ferien på hunden, men om du har tænk dig at lade hunden være alene hjemme i ferien. Det er jo lissom den eneste måde at træne det - altså at hunden er alene hjemme 4-6-8 timer hver dag i din ferie. Og så må bondingen med dig jo vige for alene hjemme træningen. Og det var så der at jeg ville prioritere at være sammen med hunden i stedet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo netop ikke sige noget om tidshorisonten for en problemfri hund. Og ingen ved om den er problemfri før man prøver:-)

 

Altså, jeg kan lade min den store være alene alle steder, så hun ville lære det på 1. dag hvis hun kom til et nyt hjem. Min den lille ville nok kokse over det, på trods af at hun fint kan være alene her.

 

Jeg spurgte ikke om du havde tænkt sig at bruge ferien på hunden, men om du har tænk dig at lade hunden være alene hjemme i ferien. Det er jo lissom den eneste måde at træne det - altså at hunden er alene hjemme 4-6-8 timer hver dag i din ferie. Og så må bondingen med dig jo vige for alene hjemme træningen. Og det var så der at jeg ville prioritere at være sammen med hunden i stedet:-)

 

Ja det er svært... ingen er ens... jeg er enig med dig :) Uh hvad gør jeg? Skal jeg beholde ham nu eller vente til ferien? Jeg vakler sådan, for vil gerne beholde nu...

 

Jeg er altid sammen med min hund undtagen når jeg er på arbejde. Mine hunde er med alle steder - ud og handle, hos venner osv. De er venter nogle gange i bilen med et kødben, men for det meste er hunden med ved min side - det er også derfor jeg føler mig så amputeret, da jeg mistede Hugo drengen sidste år. Så jeg er klar til at bruge ferien på en måde der afspejler vores dagligdag - selvom jeg da har pebet over at min ferie er tvunget over mig i maj hehe Jeg havde ikke forventet at finde ham nu, men nu er han her jo, og det er en fantastisk hund. Nytår, ferie og alt den slags er derfor igen passe i mit liv :mrgreen: Så ja det er jeg klar til - jeg piber kun for at få opmærksomhed jeg har ingen andre planer i år end denne hund

 

Nu vil jeg prøve at gi ham et kødben og gå i bad - så ser vi om huset står bagefter :slem: Min uro handler iøvrigt ikke om vores ting. Vi har ingen fine ting her. Det er et dyrehjem, men om Aslans lille hjerte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan reagerer han når du efterlader ham inde nu? Og hvor lang tid?

 

Hvis det var mig, ville jeg forsøge at lave en aftale med arbejdet om en uge på halv tid, og så give det et forsøg allerede nu. Og så bruge ferien på at være sammen og bare hygge:hjerte:

 

Hvis det går helt i ged med at få ham allerede nu, så vent til ferien, men jeg ville uden tvivl give det et forsøg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han piber og går fra maden, når jeg går i bad, men er ellers ok. Der er tydeligvis brug for mere træning. Jeg gik nok for lang tid her. Men jeg skulle altså i bad. Med det samme han ser mig på den anden side af døren er han rolig, ligger sig og hviler. Han hverken hopper, stresser eller noget - jeg tror han har stået ved døren og pebet lidt og ventet. alle katte lå på den anden side af døren hos ham. Det får mig til at tro, at han har pebet.

 

Han kan sagtens være bag døren nu, mens jeg er på den anden side. Dog har han en pibe-grænse ved ca 15 minutter, hvis jeg forsvinder ud af syne. Når han ser mig igen er han rolig. Jeg har ignoreret det og bare gået videre med mit. Så lægger han sig ned og venter. Når jeg går ind af døren går han hen og spiser sit ben. I haven kan han efterlades ca en halv time nu uden piben, hvor han bare løber og søger godbidder osv

 

Alt i alt en reaktion som jeg er tilfreds med. Det er flot efter så få dage her. Og meget tydeligt en forskel fra de angste hunde jeg har haft før - Hugo var fx med i badeværelset i starten for ellers gik han helt rabundus:vuf:

 

 

Jeg levere i første omgang retur søndag. Så må jeg overveje pog finde mere end en passer, hvis det nu går helt bananas :banan:. Har ingen forståelse fra job omkring dyrene så ingen muligheder der desværre.:vedikke:

 

Tidsmæssigt kan han være bag døren i en times til to nu uden at reagere - undtagen når jeg forsvinder ud af syne. Så det må være næste arbejdstrin - at den tobenede går og kommer i huset - han kan dog godt vente mens jeg går på toilet, så jeg siger ca 10-15 min uden at kunne se mig i huset er ok for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan han være alene mens jeg er ude af syne i en time - det tyder da godt :) Ih hvor er jeg glad - nu tror jeg rent faktisk jeg kan lære den bette vuf det her i 4 ugers ferie - det går jo forrygende stærkt sammenlignet med de separationshunde jeg normalt har haft :) Yiippeee :D

 

Så må jeg hellere snakke med chef og kennel mandag så vi kan få ham helt ind :banan: Hold op det er skønt med en sådan en hund uden bagage :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Sheila I sin tid som 1 år gammel troede jeg at jeg havde 3-4 ugers fri. Men det blev kun til 14 dage

 

Inden jeg havde haft hende en uge kunne hun dog være alene et par timer når hun var træt og jeg fik hende hentet tidligt af min mor de første par uger da jeg begyndte på arbejde

 

Det du siger om at overtage ham nu og finde pasning ville jeg ikke gøre

 

Med mindre du kan få passer til at komme hos dig. Hvis du kører han andre steder hen til pasning får han jo nærmest endnu et hjem skift og det synes jeg er unødvendigt.

 

Generelt med det han allerede kan, så tror jeg det kan klares på en uges tid faktisk. Det er jo bare skønt når du først har ferie, at du ikke behøver ud hver eneste dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Sheila I sin tid som 1 år gammel troede jeg at jeg havde 3-4 ugers fri. Men det blev kun til 14 dage

 

Inden jeg havde haft hende en uge kunne hun dog være alene et par timer når hun var træt og jeg fik hende hentet tidligt af min mor de første par uger da jeg begyndte på arbejde

 

Det du siger om at overtage ham nu og finde pasning ville jeg ikke gøre

 

Med mindre du kan få passer til at komme hos dig. Hvis du kører han andre steder hen til pasning får han jo nærmest endnu et hjem skift og det synes jeg er unødvendigt.

Generelt med det han allerede kan, så tror jeg det kan klares på en uges tid faktisk. Det er jo bare skønt når du først har ferie, at du ikke behøver ud hver eneste dag.

enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er også min tanke. Har snakket med kennelen i dag, og han kan godt lades alene der - i sit kendte miljø, så det var dejligt nyt, som jeg ikke vidste :) Så skal vuf jo bare lære det herhjemme - de mener fint jeg kan gøre det i en ferie - de siger en uges tid ved en hvalp, der lærer hurtigt og ca 14 dage max ved en voksen ung hund - og måske kun et par dage. Så det er virkelig dejligt :)

 

Så gemmer vi passeren til en regnvejrsdag, hvor jeg skal et eller andet som indebærer en hund for meget alene og så kan han være der et par timer til den tid, når han er faldet helt til her :) Med min gamle hund fik jeg brug for den slags hjælp en gang da jeg var indlagt akut, så det er nok ikke tit, men godt at have i baghånden. Aslan kender også denne passer, så mennesket er ikke nyt for ham.

 

Nu vil jeg snakke med min chef i morgen om ferie, og så tager vi det der :)

 

Tak for inputs

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er arbejdsskadet, det har du ret i. jeg tænkte det selv i går. Jeg ser de her hunde, når det er gået virkelig galt. Det gør, at man nødig vil have det sker for ens egen hund... men jeg har også taget dine ord til mig :) Det er nemlig rigtig - denne hund har en fin fortid, hos søde folk og hunde og han er lidt stresset over at skifte miljø, men ellers helt igennem fantastisk! Jeg er meget uvant med en hund, der ikke først skal rettes op for dit og dat, men hold op det er også dejligt :)

 

Jeg føler mig også svineheldig :) Og det virker heller ikke her som om han savner hundene - tvært imod. Han virker lettet over roen og nyder den.

 

Tror I ikke også det at kattene er her, hjælper ham? Han er jo ikke alene alene...

 

Kennelen og jeg valgte udslusningen, da de havde gode erfaringer med det, men vi kan se nu, at det faktisk ikke er verdens bedste måde for Aslan. han ville nok have bedre af at flytte ind nu og blive. Det er derfor jeg er lidt - hvad gør jeg....agtig... For jeg har ikke ferie før fra midt maj pga det skal planlægges med arbejdet... Og jeg ville ikke lægge min ferie før jeg var sikker på om han kunne med kattene, for så kunne jeg ikke senere tage fri til en anden hund... ja.. det er et puslespil men det begynder at gå op :)

 

Så et eller andet sted spørger jeg nok også, fordi jeg har overvejelser om at beholde ham nu, aflevere ham hos en passer de første uger (eller hvor lang tid han har behov) mens jeg jobber den, og så træne det ved siden af arbejdet og så i ferien fra maj.... Men det kan betyde, at der pludselig er en dag, hvor passer ikke kan... og så fanger bordet... Men ok det sker der måske ikke noget ved. Her ville en hund med angst jo virkelig have det skidt... mens en hund som Aslan måske bare ville pibe lidt og så være trist og så ellers bare gå videre med sit liv derefter.... og det er den sidste situation, som jeg ingen erfaring har med. Forhåbentlig opstår den ikke, men hvis den gør, så ville jeg blive nødt til at tage på job, før Aslan var klar... Håber I kan se mit dilemma.. Måske skal jeg bare holde fast i weekenderne... problemet er bare, at han egentlig gerne vil blive her... han ved jo ikke, at jeg skal på arbejde mandag

 

Selvom du godt selv kan se du er arbejdsskadet, så synes jeg ikke du skal gøre som jeg gjorde, nu hvor du har udsigt til 4 ugers ferie i maj. Synes det er en stor chance jeg tog dengang, men jeg havde ingen andre mulighed, og jeg VILLE bare have Gracie. Hun var som skrevet hos min mor den første dag jeg var på job, men vandrede og vandrede. Kunne slet ikke finde ro. Derfor kom jeg frem til at hun bare var hjemme hvor der var ro omkring hende, fremfor at hun skulle forholde sig til to nye hjem og for mange nye mennesker på en gang.

først var hun også alene med kattene, men mindes der skete et eller andet da de var alene, der gjorde at jeg skilte dem for en stund. Tror ikke at hun har gjort dem noget ondt, men tror det blev for meget for kattene at de skulle dele bryggers og gang med en hund.

Så dynes ikke der er nogen grund til at du bliver lige så dumdristig som jeg, nu du har udsigt til de 4 uger, og der skal du nok få lært ham at være alene på en måde der er god og tryg for jer begge. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv kan først få ferie i juni :( Jeg er i tænkeboks nu - ikke om hunden naturligvis - han er fantastisk - men om det rent praktiske

Er opdrætter ikke villig til at beholde ham til juni og I så bare har ham i weekenderne?

 

Sådan har jeg selv overdraget en hund - de kunne først få ferie små 3 måneder senere, end da de var ude og se hende. Jeg vidste at familien var den helt perfekte, så selvom det ikke fungerede optimalt hjemme hos os med hunden og min anden hund, så valgte jeg at få det til at fungere bedst muligt de knap 3 måneder - fordi jeg ikke ville miste familien til hende. Så i næsten alle weekender op til selve flytningen, der var hun hos dem - og så kom hun retur søndag til mig og var hos mig i hverdagene. Det fungerede super fint - og da de kunne hente hende til deres sommerferie var det heller ikke så stor en omvæltning for hunden. Hun kendte familien, elskede dem allerede og var vant til deres hjem :-)

 

Hun blev ikke stresset over at have et "weekend-hjem" - tværtimod tror jeg det var en virkelig god pause for hende, fra det derhjemme (når det ikke fungerede optimalt hundene imellem) - og så gik det også meget bedre i hverdagene resten af tiden. I hvert fald gjorde det også flytningen meget nem for hende, fordi hun kendte familien. Så hvis det er dér du tænker, så ville jeg slet ikke betænke mig ved at blot have ham i weekenderne og så lade opdrætter have ham i hverdagene, indtil han kan flytte hjem til jer permanent :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er opdrætter ikke villig til at beholde ham til juni og I så bare har ham i weekenderne?

 

Sådan har jeg selv overdraget en hund - de kunne først få ferie små 3 måneder senere, end da de var ude og se hende. Jeg vidste at familien var den helt perfekte, så selvom det ikke fungerede optimalt hjemme hos os med hunden og min anden hund, så valgte jeg at få det til at fungere bedst muligt de knap 3 måneder - fordi jeg ikke ville miste familien til hende. Så i næsten alle weekender op til selve flytningen, der var hun hos dem - og så kom hun retur søndag til mig og var hos mig i hverdagene. Det fungerede super fint - og da de kunne hente hende til deres sommerferie var det heller ikke så stor en omvæltning for hunden. Hun kendte familien, elskede dem allerede og var vant til deres hjem :-)

 

Hun blev ikke stresset over at have et "weekend-hjem" - tværtimod tror jeg det var en virkelig god pause for hende, fra det derhjemme (når det ikke fungerede optimalt hundene imellem) - og så gik det også meget bedre i hverdagene resten af tiden. I hvert fald gjorde det også flytningen meget nem for hende, fordi hun kendte familien. Så hvis det er dér du tænker, så ville jeg slet ikke betænke mig ved at blot have ham i weekenderne og så lade opdrætter have ham i hverdagene, indtil han kan flytte hjem til jer permanent :-D

 

 

Joh det er også den løsning vi kommer til at vælge. Det er den eneste nu. Pyt - jeg vil bare gerne ha ham nu :) tålmod er en dyd :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Bortset fra Petite, som vi fik fra hvalp, vil jeg påstå kun Anton er problemfri og han kommer bare aldrig til at være alene hjemme (kan godt med andre hunde til stede, men helt alene er der panik på fra første sekund), mens de andre bare har været alene uden tilvænning af nogen art (med alle deres mentale særheder, selv Petrine, der skriger hvis vi lukker døren, når vi går på toilettet, kan være alene hjemme) - så problemfri betyder ikke at der er garanti for noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...