Hop til indhold

Kan hunde tåle tomat?


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige siddet og kigget på nettet, fordi jeg gerne ville finde ud af om hunde kan tåle champignon og finder så en liste, hvor der står, at tomat er giftigt.

 

Det har jeg aldrig hørt før og jeg har da også givet Bobo tomat engang imellem og kunne derfor godt tænke mig at se om nogen af jer har hørt om det?

 

Der er selvsagt ikke sket noget de gange han har fået det, men det er jo meget rart at vide, om der er noget om snakken eller ej.

 

Bi-spørgsmål: kan hunde tåle champignon? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg ved er det grønne tomater de ikke kan tåle og champignon har jeg ikke hørt noget om - kræet kan i øvrigt ikke lide dem som den eneste madvare (nok underlig konsistens...)
Ja, det kan da egentligt godt være det er grønne tomater der menes :hmm:

 

Jeg vidste heller ikke det var giftigt :hmm:

 

Man ser da tit rådet om det muligvis kan hjælpe på forhudsbetændelse hos hanhunde, dog uden at der ligger noget videnskabeligt bag.

Jamen lige præcis. Det har jeg nemlig også hørt og derfor undrer det mig lidt.

 

Ja, det var også der jeg så det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har også læst et sted at tomater er giftige for hunde. Derfor har jeg mine tomatplanter på den anden side af hegnet i år da Zeus går og spiser alle modne tomater så vi ingen får - men det sluttede da jeg læste at de var giftige for hunde, men aner ikke om det er korrekt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det så sige at stegte grønne tomater er giftige?

Mennesker bør jo også kun spise champignon i begrænset mængde, så jeg er ikke overrasket over at hunde ikke kan tåle dem.

 

Personligt har jeg et lidt afslappet forhold til de utallige og lange lister som findes over ting som hunde ikke kan tåle.

Tysse har da mange gange fået rester af min kødsovs med tomat, og det er han altså ikke død af endnu.

Chokolade får han dog ikke, det er vist ret veldokumenteret og jo heller ikke godt for hans tænder...

Min moster fik engang den tåbelige ide at sætte en schæfer på hvidløgskur, og det døde den stakkels hund faktisk af, men den levede (eller rettere døde) vist også nærmest udelukkende af hvidløg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det så sige at stegte grønne tomater er giftige?

Mennesker bør jo også kun spise champignon i begrænset mængde, så jeg er ikke overrasket over at hunde ikke kan tåle dem.

 

Personligt har jeg et lidt afslappet forhold til de utallige og lange lister som findes over ting som hunde ikke kan tåle.

Tysse har da mange gange fået rester af min kødsovs med tomat, og det er han altså ikke død af endnu.

Chokolade får han dog ikke, det er vist ret veldokumenteret og jo heller ikke godt for hans tænder...

Min moster fik engang den tåbelige ide at sætte en schæfer på hvidløgskur, og det døde den stakkels hund faktisk af, men den levede (eller rettere døde) vist også nærmest udelukkende af hvidløg!

Det var da også en underlig ide at få :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...