Hop til indhold

Lidt mere energi ønskes.


LUNITA
 Share

Recommended Posts

Min cocker på snart 2 år, bliver hurtig træt og så er det lige meget om vi taler træning eller leg med andre hunde, jeg tænker om jeg skal skifte foder eller om hun har brug for noget tilskud til sin mad.

Hun spiser RC cocker, i ca. 10 md. nu.

 

Hvad ville i gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt klart også starte med et grundigt tjek for organer, orm og flåtbårne sygdomme. Få lavet den store blodprofil inkl. indikation på orm. Jeg mener anaplasmose er med i den (ret mig hvis jeg tager fejl). Den koster ca. 1.200 kr. hos min dyrlæge. Hvis der er orm, koster det ca. 400-600 kr. at få udredt hvilken orm og hvor mange der er.

 

At give fodertilskud kan være en mulighed, men det kræver at der ikke er andre årsager (sygdom, dårlig form, overvægt). Jeg har ret stor succes med flydende B-vitamin fra Hööks, som både giver pænere pels og mere krudt.

 

Et foderskift kan også være en ide. Nogle hunde får mere energi og bedre velbefindende af at spise kornfrit, andre har det modsat. Husk at effekten af et foderskift først viser sig helt efter 6-8 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

vores den yngste lab var også bare i et andet gear end den gamle.

Folk sagde at sådan var hun bare.

Vi skiftede foder, men hun var stadig i et lavere gear end jeg ønskede.

Vi tog til en dyrlæge og de kunne intet finde -de foreslog biopsi af maven. Vi takkede nej.

Så til ny dyrlæge som grinte lidt og sagde at vi bare havde en rolig hund.

De tog flere prøver og ved hvert svar var det at hun var super frisk...... lige indtil den aller sidste del af hendes afføringsprøve.

Vores hund havde hæmolytisk e coli i tarmene.

Så fik hun 15 dage på medicin hvor hun blev endnu mere træt, glad men træt.

kort derefter begyndte hun at sætte farten op, fjolle mere og løbe stærkere.

 

Hun er stadig en meget rolig hund, men vi fandt hendes ekstra gear og vi elsker det.

 

Jeg håber i finder jeres hunds ekstra gear.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alma var syg for et par md. siden, med ørerene og sår i munden, hun spiste næsten ikke og tabte sig,

hun var på medicin i ret langt tid, og igen i den andledning er hun undersøgt på krys og tværs.

Efter at hun blev rask tog det næsten 14 dage for at hun begyndte at spise med glæde igen,

det havde gjort ondt så hun spiste meget forsigtig, nu spiser hun igen med super glæde, kan næsten

ikke vente til skålen bliver sat ned på gulvet.

 

Hundene er ude og gå tur ca. en time om dagen nogle gange mer, de er altid i snor på gårturen da vi her

har problemer med at der bliver lagt gift ud.

 

Hjemme er der plas både ude og inde til leg, hun bliver ikke forpustet men gider bare ikke mer og lægger sig der hvor jeg er,

Da hun kom gjorde jeg meget for at hun ikke blev en af de cocker, der altid er stresset, hun var 5md. da hun kom til mig.

 

Hvis jeg spørge hende om vi skal træne eller om vi skal lege bliver hun hel vil og glad, eller hvis de andre hunde byder op til leg,

 

Hun er meget rolig og forsigtig lige meget hvor jeg har hende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne evt. Få hende tjekket igennem af en hundefys. Måske går hun med nogle låsninger. Er hendes hjerte tjekket?

 

Hvis ikke der findes nogen fysisk grund kan det jo også være at hun blot er sådan?

 

Jeg tænker dog at hvis hun altid går en time i snor, så er hun jo ikke vant til at være i top fart i længere tid af gangen og så bliver hun måske hurtigere træt når hun så slippes med andre hunde? Er hun tynd og spinkel eller er hun lidt tyk? Ikke at du skal stå til ansvar, men hvis hun er bare lidt for tyk, kan det faktisk gøre en stor forskel. Jeg kan mærke forskel på om min hund vejer et kg. For meget eller ej, og han er altså en hund på 30 kg, så procentdelen er væsentlig mindre end hos en cocker der måske vejer et kg. For meget. Deraf min tankegang om vægten :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har været meget syg - sådan som du skriver kunne jeg forestille mig at det tager lang tid at komme sig. Hun har sikkert mistet en masse næringsstoffer og det tager lang tid for kroppen at gendanne.

 

Udover det lyder hun meget som min yngste beagle - han gider heller ikke lege/træne i ret lang tid og må vel nærmest betegnes som en meget rolig beagle og slet ikke noget jeg er bekymret over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen hundefys. på kreta og jeg har aldrig hørt om nogle i grækenland, og selv gode dyrlæger er der langt imellem,

 

Når vi træner starter vi i fin stil, med god energi og meget lyst, men efter ca. 15 min. går det meget langsomt, nærmest som om hun skal bruge mere tid på at tænke over, hvad jeg siger, hvis vi leger kommer der noget mere energi igen. Men det gå hurtigt tabt igen.

 

Når hun leger med de andre hunde, der bor her hver dag, leger hun mer end dem, da de er noget ældre end hende,

men når min søns cocker kommer her, og det er ofte, så leger de lidt også tager Alma legetøjet og lækker sig, Silvi bliver ved med at spørge hende om at lege, og efter en halv til en hel time rejser hun sig og vil gerne lege igen osv.

 

Når hun er sammen med flere andre hunde, hvirker det næsten som om hun har nok i hvores egne, og Silvi, hun hilser og så er det nok, hun hilser ikke på andre menesker, men med hundene er det fint, mens Silvi og de andre løber og leger holder hun sig i nærhedern af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...