Hop til indhold

Sygeforsikring?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Næh 60%, men så til gengæld også medicin, det gør Dyrekassen Danmark f.eks. ikke og der er ingen selvrisiko :-D

 

Hos dyrekassen kan man tilkøbe en der dækker udleveret medicin også.

jeg må indrømme at jo mere jeg høre om andre, der skal skrive lange afhandlinger om sygdomsforløb mm, jo mere glad bliver jeg for dyrekassen, jeg sender bare regningerne ind uden at uddybe yderligere, og dagen efter har pengene stået på kontoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Til gengæld nedsætter de fra hunden er 8 el 10 (afhængigt af race) gradvist forsikringssummen til den når 40% af den oprindelige forsikringssum, men ellers ser den da ganske fornuftig ud. Forsikringspræmie er også afhængig af race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Silke er på Alm. Brands gamle ordning... Jeg er ikke parat til at gå ned på 60 % dækning... Selv med 80 % er det dyrt nok at have en syg hund..

 

Så hvis de ikke kan overtales til at lade mig fortsætte på de gamle vilkår når jeg engang skal have ny hund, så vil jeg skifte selskab..

Øu... Det er ikke så nemt bare lige og vælge et nyt forsikringsselskab... Dyrekassen, måske... Det må undersøges...:hmm:

 

Men 2 ting er vigtige for mig. Livslang dækning. Og høj dækningsgrad.

 

Så betaler jeg gerne en høj årlig præmiesum. Og en rimelig selvrisiko..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde tidligere Agria, men jeg blev sindssyg over deres behandlingstid og deres venten på at dyrlægen skulle ringe tilbage - selvom de havde sagt til vet.sygeplejersken at de ville ringe igen senere selv - og så sker der jo ligesom ikke noget... :roll:

 

Nu har vi skiftet over til Topdanmark og dem er jeg indtil videre super tilfreds med. God service, meget hurtig respons og penge retur og jeg har overhovedet ikke haft noget bøvl med at de ikke ville dække. Selvrisikoen er 750kr og så dækker de derudover 90%.

 

Ulempen ved dem er at de nedsætter dækningssummen gradvist fra 8. eller 10. leveår (alt efter race) indtil den lander på 40%, og der ligger den så resten af hundens liv. Jeg kan ikke lige huske hvor lang tid det strækker sig over inden vi rammer de 40%.

 

Men vi har valgt dem alligevel - jeg havde også Topdanmark til Sitto (dengang dækkede de kun til hunden fyldte 10 år), men jeg oplevede altid hurtig respons og god service - så derfor faldt valget på dem igen, da jeg var ved at blive hidsig over Agria.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har surfet lidt forsikringer i dag for at se om jeg kunne finde noget bedre og hælder faktisk lidt til Topdanmark netop fordi de nøjes med at sænke forsikringssummen i stedet for slet ikke at dække efter hunden er blevet x antal år, som jeg kunne læse mig frem til, at de gør flere steder. For mig er det i hvert fald ikke umiddelbart en ulempe - jeg foretrækker, at han stadig er forsikret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er pt. ved at flytte alle vores forsikringer, og derfor også hundeforsikringen. Det de nye tilbød var mildest talt tamt, så jeg udbad mig tilbud på nogle betingelser jeg synes er et must.

Så i stedet for at den udløber når hunden er 10 år løber den nu hele hundens levetid. Den er dyrere i præmie, men dækker til gengæld flere ting, plus et højere årligt beløb. Bl.a. dækker den al ordineret medicin - som er en forbedring i forhold til at Sinus dagligt får medicin.

Mit budskab er at det måske kan betale sig at "forhandle" sig frem til det man ønsker - prisen blir derefter, men alting koster jo (og det gør dyrlægen også :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Jeg har surfet lidt forsikringer i dag for at se om jeg kunne finde noget bedre og hælder faktisk lidt til Topdanmark netop fordi de nøjes med at sænke forsikringssummen i stedet for slet ikke at dække efter hunden er blevet x antal år, som jeg kunne læse mig frem til, at de gør flere steder. For mig er det i hvert fald ikke umiddelbart en ulempe - jeg foretrækker, at han stadig er forsikret :-D

 

Hos Sygeforsikringen Danmark er der da livslang dækning? Og for mig at se bliver forsikringssummen ikke nedsat på noget tidspunkt? Jeg har været meget obs. på det med at forsikringen er livslang, for med Futte stoppede den da han blev 10 (jeg fik nærmest et brev med "hej-hej, tak for pengene og pøj pøj med det :vinken:") og det var først der regningerne kom... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Sygeforsikringen Danmark er der da livslang dækning? Og for mig at se bliver forsikringssummen ikke nedsat på noget tidspunkt? Jeg har været meget obs. på det med at forsikringen er livslang, for med Futte stoppede den da han blev 10 (jeg fik nærmest et brev med "hej-hej, tak for pengene og pøj pøj med det :vinken:") og det var først der regningerne kom... :???:

Det har heller ikke i forhold til det forsikringsselskab jeg mente, det var mere i forhold til at det skulle være en ulempe at et forsikringsselskab nedsætter dækningssummen, når hunden fylder x antal år og det synes jeg ikke nødvendigvis det er set i forhold til at nogle forsikringsselskaber netop lukker forsikringen på et eller andet tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har heller ikke i forhold til det forsikringsselskab jeg mente, det var mere i forhold til at det skulle være en ulempe at et forsikringsselskab nedsætter dækningssummen, når hunden fylder x antal år og det synes jeg ikke nødvendigvis det er set i forhold til at nogle forsikringsselskaber netop lukker forsikringen på et eller andet tidspunkt.

 

Det synes jeg at det er, det er forhåbentlig først når de kommer op i årene at regningerne kommer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg at det er, det er forhåbentlig først når de kommer op i årene at regningerne kommer :-D

Ja, men hvis alternativet er at forsikringen helt lukker er der jo slet ikke penge at hente og så vil jeg bare hellere betale lidt mere selv end at skulle betale det hele selv. Men jeg har så heller ikke fundet et forsikringsselskab, hvor de dækker det samme hele hundens levetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men hvis alternativet er at forsikringen helt lukker er der jo slet ikke penge at hente og så vil jeg bare hellere betale lidt mere selv end at skulle betale det hele selv. Men jeg har så heller ikke fundet et forsikringsselskab, hvor de dækker det samme hele hundens levetid.

 

Det mener jeg da at Dyrekassen Danmark gør? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det var jeg overbevist om de ikke gjorde, men nu har jeg kigget betingelserne igennem og der står heller ingen steder, at de sænker dækningssummen, så det må være noget jeg har bildt mig selv ind :lol:

 

Pyh det er jeg glad for, jeg blev lige bekymret for om der var noget jeg havde overset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...