Hop til indhold

Hunden går bananas når vi "hygger"


noname
 Share

Recommended Posts

:oops:

 

Hey alle,

Jeg har flere gange googlet mig gul og grøn uden held, så nu prøver jeg herinde.

Vi har en kastreret hanhund på halvandet år. Han er det sødeste, kæreste og rareste væsen.

Problemet er at han går fuldstændigt bonzai oveni knolden, når manden og jeg vil hygge lidt. Han (altså hunden) kan sove tungt og godt, men så snart vi begynder på det mindste og åndedrættet bliver bare en anelse ændret vågner han og begynder at styrte rundt og skrige, pibe og gø. Vores kat sover gerne på en kommode i soveværelset, og så jagter han også hende, eller flyver op og ned i sengen og slikker os vildt på benene.

 

Nogengange ligger katten også i sengen, og så ryger han på hende ud af det blå, hvilket har givet os adskillige rifter og skrammer, når hun så flygter via os:shock:

 

Vi har prøvet at berolige ham, tale roligt til ham, sågar prøvet at holde ham på gulvet med en arm imens (virkeligt akavet), vi har skældt ud og råbt højt, vi har ignoreret ham ( så godt som man nu kan ignorere en gøende hund der farer rundt i et lille rum) og det er sådan set ligemeget hvad vi gør, det ændrer intet.

 

Så snart vi er færdige tøffer han bare op i sin kurv og falder i søvn igen.

 

Sexlivet er efterhånden gået direkte i bund, idet ingen af os orker den ballade det giver....

 

Hvordan kan vi arbejde med ham, så han stopper adfærden? Vi magter næsten ikke at skulle se frem til de næste12 år på den her måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet at lukke ham ude, han vælter resten af huset i ren panik! Jorder rundt og gør og flår ting ned fra reoler og borde.

Har overvejet at sætte ham ned i bilen i mens, men tror sgu ikke jeg kan slappe af vidende at han sidder der og er efterladt!

 

Hahahaha, ser for mig en letpåklædt kvinde der lige trækker en sprællende og skrigende hund ud i bilen:lol:

 

Frossent marvben med dåsekallun, leverpostej eller lign.?

Link til indlæg
Del på andre sites

han bliver jo helt klart usikker på det. Og vil stoppe jer i at "slås".

 

Prøv at gribe det an som en hvilken som helst anden tilvænning.

 

Og når man træner, så træner man bedst ude af kontekst;)

 

Det vil sige i skal til at kæle og kramme en hel masse og dernæst belønne hund for at være rolig.

 

Trinvis kunne det se sådan ud.

 

1; I sætter jer i sofaen med nogle lækre godbidder og hunden i nærheden. Så krammer i lidt, stopper og belønner hund for at være ligeglad. I skal finde et niveau at starte træningen på, hvor han ikke reagerer. Stop og flyt jer fra hinanden mens han er rolig.

 

2; i øger intensiteten gradvist i ovenstånede træning i sofaen over flere dage eller uger indtil han afventer sin godbid pænt og roligt selvom i ligger tæt sammen.

 

3: Så gentager i træningen i soveværelset . både punkt 1 og 2. start om dagen, så han ikke går tilbage i samme mønster, men genkender det fra sofaen.

Begynd eventuelt at tilbyde ham en større godbid/kødben.

 

4: The real thing. hvor hund nu forhåbentlig tager det stille og roligt.

 

5: forebyggelse. Mens i træner er det klar anbefalelsesværdigt at lægge ham ned i bilen med et hyggeligt ben.

 

Og god fornøjelse, det er jo forhåbentlig ret hyggelig træning:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...