Hop til indhold

Det allerbedste hundetøj


Siri
 Share

Recommended Posts

Arh come on Anne, du har set mig live og det må du da give mig ret i ikke ligefrem er den kønneste knallert på havnen (hvis jeg overhovedet er i knallertkategorien)... Uanset hvor meget makeup man klasker på smatsoen her..:lol:

 

Bæltetakser er mega praktiske, totalt pædagog mode....

 

Det er altså ikke dit udseende vi snakker om (som i øvrigt ikke fejler noget), men det der sidder udenpå. Og man behøver jo ikke tage tylskørt og bæltetaske på - hvis der er bedre alternativer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad bare godt at man kunne købe godt hundetræningstøj i lidt plus size...

 

Helt enig.

Jeg har heldigvis fundet ud af, at røven kan være i et par Pinewood jagtbukser i herrestørrelse.

 

Jeg er vild med pasformen på Hurrta-vesten, men den fås altså ikke op i en størrelse, hvor jeg både kan lyne den på OG have en apportbuk i lommen på ryggen

Link til indlæg
Del på andre sites

Houdini - deres fleece og pasform er fantastisk.

Mine yndlingsbukser er softshell med stræk - også fra Houdini.

Verdens lækreste bukser at have på og med undtagelse af høj solskin og 30 grader, så dur de i al slags vejr.

Orker ikke alle mulige lommer, skal bare have to med lynlås til nøgler/andre vigtige småting og det er det.

Synes andre lommer er generende og unødvendige.

 

Keep it simple!

Det er også pænest - gider ikke ligne en håndværker når jeg træner hund.

Ligesom jeg heller ikke orker skrigende farver på alt.

 

Men ja... Bor stort set i mine Houdini bukser og fleece trøje. Var det ikke så fandens dyrt, så var alt mit udendørstøj derfra.

Altså jeg er nok meget eniug med dig! Jeg synes Houdini er fantastisk men en anelse for dyrt. Og deres bukser er håbløse til folk med lange ben!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg er nok meget eniug med dig! Jeg synes Houdini er fantastisk men en anelse for dyrt. Og deres bukser er håbløse til folk med lange ben!

 

Det er nemlig vildt lækkert - men pebret.

 

Kom lige i tanke om en detalje - har jo modsatte problem af dig og giiiider ikke lægge bukser op.

Men er der snøre for neden, så løser det problemet medmindre de er meeega lange selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så vild med lommer! Skal have plads til alt i mine bukser, særligt når det er for varmt til at have jakke eller vest på. Og så ville jeg ønske at der var mulighed for stropper på bukserne, hvor man lige kunne hægte en boldsnor eller andet legetøj fast.

 

Drømmevesten ville være af materiale og pasform som Hurtta Motivation, men med samme lommer og lynlåse som på de nye pinewood. En strop på venstre skulder til at sætte legetøj på, og en medfølgende karabinhage (fx til at hænge lorteposer i når man går tur).

God idé med strop!

 

hørt!!! Jeg tyr altid til hurttas vest, let, lækker, feeed pasform, elsker den kan lukkes i halsen, men vil ønske den havde pinewoodens baglomme!

 

 

af bukser elsker jeg fjeldrævens bukser, men deres pasform til kvinder som mig der ikke har smidt for mange kg på maven efter graviditet er det umuligt at finde nogen man kan passe uden røven kan svømme i dem!

Så noget med elastik! :)

Jeg er ikke til mange lommer i bukser, kun lige alm lommer foran, som cowboybukser. Men kan lige "arbejdsbukse" looked :)

 

 

fleece har jeg været enorm glad for min men fore i, den er desværre død nu :(

 

Ja jeg er også vildt glad for Hurttas vest. Har også en fra Berra jeg er glad for.

 

Er Arrak-fan! Men skal jeg se bort fra mærker så skal en vest ha masser af lommer, og bukser skal være elastiske på knæ og bagdel, og være vandafvisende forneden på bukseben. En fleesetrøje med lommer, så den kan afløse vesten vil være så dejligt! Og en sommermodel af bukser med korte ben ville også være super... Jeg er helt klart til flere modeller så man kan variere i forhold til sommer og vinter :5up:

 

Altså Arrak har mange gode ting, men jeg synes virkelig deres produkter er grove og stive. Jeg ville ønske det var lidt mere... lækkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i denne her fra Arrak: http://www.arrakoutdoor.se/trojor/everglade-fleecejacket-lady

 

Og når det bli'r koldere med denne her udover:http://www.arrakoutdoor.se/trojor/king-peak-lady

 

Knuselsker begge to!!!

 

Bukser synes jeg er virkelig svært, og har ikke fundet de perfekte endnu. Har dem her fra Engelsons, som er fine til sent forår/kølig sommer: http://www.engelsons.se/mest-kopta-just-nu/helags-dambyxa De er rigtig fede, men for kolde hvis det er for køligt, og for varme hvis det er rigtig varmt... Har også lignende i både shorts og piratbuks, fra samme sted, og de er gode til sommerbrug - men sidder lidt for stramt om maven... :oops:

 

Bruger også alm. træningsbukser, som indtil videre faktisk er det bedste at løbe agility i. Men de er jo som regel tynde, og så må der lange underhylere til om vinteren...

 

Gode lommer med lynlås er et must, både til bukser og jakker/trøjer! :5up:

 

Har også Hurtta motivationsvest, LP-modellen, som jeg mest bruger i den kølige årstid, synes simpelthen det bli'r for varmt og tungt at løbe i.

 

Endelig har jeg sådan én her, som er kommet i brug nu jeg har hvalp: http://addpocket.se/ Den er faktisk ikke tosset, og føles faktisk helt anderledes end en "alm. bæltetaske".

 

Har ikke set den fleece før. Hvorfor synes du den er god?

 

Elsker min Fjällräven Keb-bukser med elastiske stykker så de sidder pænt. Gider ikke det baggy look - vil gerne se nogenlunde ud selvom man er outdoor. 2 gode store lommer, den ene er med "net-lomme" inden i den store lomme hvor mobilen lige passer. Afdæmpede farver og de ekstra forstærkninger på knæ og bagdel.

 

Bruger også meget HurrtaAGvesten, især hvis jeg mangler lommer i det jeg ellers har på.

 

Vil hellere smide lange underbukser under bukserne end at have både sommer og vinterbukser. Selvom jeg har et par billige vinterbukser med indbygget fleece. De er super når det er koldt men ikke vådt.

 

Udtagelige, vaskbare lommer er genialt og et hit herhjemme. Kunne være fedt at have i bukser også :-D

 

Ellers har jeg set en fleece/trøje med lang lomme på ryggen der vidst kunne lynes (Arrak!?), har ikke prøvet det, men tænker at det er topsmart.

 

Overdele må gerne have lidt farve, underdele er, efter min mening, bedst i sort og mørk grå.

 

Hvilke farver vil du gerne have overdele i? Og kan det være for meget farve?

 

Ih den her er smart!

 

http://addpocket.se/

 

Den må jeg ha :D

 

MEGA!

 

Jeg gad bare godt at man kunne købe godt hundetræningstøj i lidt plus size...

 

God pointe!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Arrak er alt for stift i det synes jeg.

 

Houdini er lidt for dyrt synes jeg.

 

Vi er godt nok ikke nemme at gøre tilfreds :-)

 

Forresten pinewoods anorak er jeg helt vild med - to lommer på maven og en i hver side og ikke så stiv i det - vindtæt og næsten vandtæt - den burde være helt vandtæt :-) stor hætte med cab så man ikke får den øsende regn ind i øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig vildt lækkert - men pebret.

 

Kom lige i tanke om en detalje - har jo modsatte problem af dig og giiiider ikke lægge bukser op.

Men er der snøre for neden, så løser det problemet medmindre de er meeega lange selvfølgelig.

 

Ift bukser så kunne jeg faktisk godt tænke mig noget i stil med ridebukser. Altså i pasformen. Sådan en anelse bootcut og med strop under foden. Det synes jeg er genialt! Bukserne bliver hvor de skal, men kan komme ud over skoene/støvlerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja Houdini er for dyrt! Sindssygt dyrt med 16-1800 for en fleece. Men må sige at jeg ikke går i andet - jeg elsker dem og bruger dem hver eneste dag!

 

Jeg har selv en og den er lækker men det ER mange penge for en fleece ;-) pris og kvalitet hænger som regel sammen meeeeeeeeeeeeeeeen alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en og den er lækker men det ER mange penge for en fleece ;-) pris og kvalitet hænger som regel sammen meeeeeeeeeeeeeeeen alligevel :-)

 

 

Nemlig! Det er netop også sådan jeg har det! Der må ligesom være en grænse, ikke! Altså omkring 1000 vil jeg gerne betale, men Houdinis er lige lidt for meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke farver vil du gerne have overdele i? Og kan det være for meget farve?

 

Nej, til overdele kan der ikke være for mange farver.....:engel:

Hos mig hænger det sammen med at jeg oftere skifter mellem overdele til forskellige situationer/vejr og lign., mens bukserne bliver brugt mere konstant. Så ex røde bukser ville jeg ikke sætte til ret mange farver, mens de mørkegrå/sorte bukser kan sættes sammen med en masse forskellige farver af overdele

 

Til overdele bruger jeg meget Kari Traa (har dog også enkelte løbetights der bruges til AG). Elsker deres ting og jeg bruger dem hele året i forskellige versioner af tanktops, hipsters, t-shirts, lange underbukser, langærmet T, trøjer og fleece.

 

https://www.karitraa.com/dk/all-products/training.html

 

 

Har lige forselsket mig i deres nye sorte med multifarvede;

https://www.karitraa.com/dk/all-products/training/louise-tee.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fedt at du altid må udtale dig grimt om andre, men når pilen vender den anden vej, er det ikke ok:lol:

 

"Jagttøj" er nok det de fleste af os bruger, fx Fjällräv, Pinewood, Härkila osv. Bortset fra at det er friluftstøj. At de også laves i grøn, har jo ikke noget med sagen at gøre. Bæltetasker er pissegrimme, uanset formålet. Tylskørt ville dog være ret fedt!

 

OT men sjovt alligevel - ser for mig dig og Dorit iført hver sit tylskørt :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift bukser så kunne jeg faktisk godt tænke mig noget i stil med ridebukser. Altså i pasformen. Sådan en anelse bootcut og med strop under foden. Det synes jeg er genialt! Bukserne bliver hvor de skal, men kan komme ud over skoene/støvlerne.

 

 

Ideen kan jeg rigtig godt lidt, men havde en helvedes bøvl med at finde ridebukser der var korte nok til at de passede :mrgreen:

 

Men ok... Det er trods alt nemmere at have for korte ben, end for lange - Jeg kan i de fleste tilfælde bare lægge dem op.

 

Og ja Houdini er for dyrt! Sindssygt dyrt med 16-1800 for en fleece. Men må sige at jeg ikke går i andet - jeg elsker dem og bruger dem hver eneste dag!

 

Ja... Det er helt åndssvagt dyrt.

Men har det som dig - Bruger mit Houdini tøj altid.

Så meget, at det er svært at følge med til at vaske det :genert:

 

 

Så hvis man kunne få noget der minder om, men måske bare en smule dårligere kvalitet men også dertil lavere priser, så tror jeg du vil ramme et kæmpe marked.

Kan godt leve med at give en smule på kvaliteten, hvis jeg kan købe det mere, så jeg rent faktisk kan impuls-shoppe og ikke lige skal tjekke udgifterne for resten af måneden først :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke set den fleece før. Hvorfor synes du den er god?

Hmm, hvilken af dem..? Går næsten ud fra at det er nr. to jeg linker til, for den første er der jo rigtig mange der har? Jeg kan godt li' at den er en fleece - men samtidigt er der mere jakke over den. Den er blød og behagelig, men alligevel lidt mere "robust" i det - uden at føles "tyk". Jeg har snildt nr. 1 fleece under den om vinteren, uden at føle mig som michelinmanden, men kan også ha' den alene uden at den virker "for stor". Vindtæt og vandafvisende, gode lommer.

 

For begge gælder også at de kan lynes helt op i halsen uden at man føler sig kvalt. Og generelt knuselsker jeg Arrak for at de laver sine trøjer/jakker med lidt ekstra ærmelængde! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååååh ja, og jeg stemmer så for ekstra længe ben i alle størrelser........:oops: (hvorfor er det at man skal op i en XL for at få lange nok ben og til gengæld kan være i bukserne to gange!?!??! :megaked:)

 

*fnis* der har jeg det så modsat:sjov: De joker med at jeg bare skal købe zipp of bukser, så passer de i længden når jeg lyner det nederste af ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri hvis du kan "lave" noget hundefører tøj der indeholder alle disse gode bud så er jeg kunde :mrgreen:

 

Haha det vil nok være lidt optimistisk!! :blink:

 

Hmm, hvilken af dem..? Går næsten ud fra at det er nr. to jeg linker til, for den første er der jo rigtig mange der har? Jeg kan godt li' at den er en fleece - men samtidigt er der mere jakke over den. Den er blød og behagelig, men alligevel lidt mere "robust" i det - uden at føles "tyk". Jeg har snildt nr. 1 fleece under den om vinteren, uden at føle mig som michelinmanden, men kan også ha' den alene uden at den virker "for stor". Vindtæt og vandafvisende, gode lommer.

 

For begge gælder også at de kan lynes helt op i halsen uden at man føler sig kvalt. Og generelt knuselsker jeg Arrak for at de laver sine trøjer/jakker med lidt ekstra ærmelængde! :5up:

 

Gode detaljer! Tak!

Jeg er så enig i ærmelængden!!

 

Nååååh ja, og jeg stemmer så for ekstra længe ben i alle størrelser........:oops: (hvorfor er det at man skal op i en XL for at få lange nok ben og til gengæld kan være i bukserne to gange!?!??! :megaked:)

 

Enig! Jeg kan stort set ikke passe nogen outdoorbukser. Kun Fjällräven med rå længde.

 

Nu får du ikke tøjet og legetøjet produceret hos fattige indiske børn og kinesere der er på selvmordets rand vel Siri..:fyfy:

 

Nope! Formodentlig i Polen. Og ender jeg med at få produceret noget i Kina (ikke Indien!) så skal det være under rimelige forhold!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift bukser så kunne jeg faktisk godt tænke mig noget i stil med ridebukser. Altså i pasformen. Sådan en anelse bootcut og med strop under foden. Det synes jeg er genialt! Bukserne bliver hvor de skal, men kan komme ud over skoene/støvlerne.

 

Enig, det ville være fantastisk. Dog sætter det store krav til gode størrelser, så pygmæer såvel som amazoner kan passe dem i længden :-)

 

Og så kan jeg da lige konstatere efter at have læst med, at jeg er håbløs kikset og diverse modeduteksperter vender sig i graven ved synet af mig :-D Jeg render glædeligt rundt med mavebælte, tøj hvor det er tydeligt jeg kun er gået efter anvendelsesmuligheder (aner ikke en gang hvad mærker tøjet er), farver der spænder fra sort til grålig, og mindst 5 savlklatter. Forstår ikke hunden vil følges med mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...