Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rottweiler hvalp

Featured Replies

Besvaret

Jeg har fået en rottweiler hvalp på 8 uger skal til dyrlægen i morgen, mit spørgsmål er hvor meget skal jeg give den at spise??? jeg har haft ham i 3 dage og han virker meget sulten hele tiden.

Mette

Besvaret

Du skal kigge på posen, og så skal den fodres ud fra forventet voksenvægt (45 kg?). Hvis det fx er Royal Canin Starter Large Breed, skal den have 300 g/dag nu. Om en måned 400 g/dag. Brug et godt hvalpefoder til store racer.

Besvaret

Formentlig omkring 300 gram dagligt. Af hvalpe foder. Fordelt på tre måltider

Men tjek foder vejledning på dit foder.

Besvaret
Du skal kigge på posen, og så skal den fodres ud fra forventet voksenvægt (45 kg?). Hvis det fx er Royal Canin Starter Large Breed, skal den have 300 g/dag nu. Om en måned 400 g/dag. Brug et godt hvalpefoder til store racer.

Formentlig omkring 300 gram dagligt. Af hvalpe foder. Fordelt på tre måltider

Men tjek foder vejledning på dit foder.

Enig med de to damer; start med at tjekke fodervejledningen og brug det som udgangspunkt og vær opmærksom på, at hvalpen skal fodres flere gange dagligt :-D

Må vi ikke høre hvad din hund hedder? :-D

Besvaret

Hej og velkommen til :vinken: Og tillykke med din hvalp.

Har du ikke fået lidt starthjælp fra din opdrætter? F.eks. fået at vide hvad den har fået af foder indtil nu?

Som de andre skriver så synes jeg også, at du skal følge vejledningen på det foder du har, og så spørg dyrlægen om alt muligt når du er der :-D

Besvaret

Er jeg den eneste der gerne ville have det ændret sådan at man skulle være medlem et døgn inden man kunne starte en tråd.

Besvaret

Kære Mikkel junior, vil du ikke nok svare i din tråd så vi kan se at du har læst vores svar?? Vi har brugt tid på det og det vil vi gerne, men lidt respons ville nu være rart;)