Hop til indhold

El Halsbånd?


WinWiz
 Share

Recommended Posts

Jeg har set en hund gå med et halsbånd som ligner et elektrisk halsbånd, men inden jeg gør noget ved det vil jeg gerne vide med sikkerhed om det faktisk er et el halsbånd. Jeg fik lusket mig til dette lidt dårlige billede.

El-halsbånd.jpg

Kan det være andet end et elektrisk halsbånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set en hund gå med et halsbånd som ligner et elektrisk halsbånd, men inden jeg gør noget ved det vil jeg gerne vide med sikkerhed om det faktisk er et el halsbånd. Jeg fik lusket mig til dette lidt dårlige billede.

[ATTACH=CONFIG]128565[/ATTACH]

Kan det være andet end et elektrisk halsbånd?

 

Tænker det er et antigø? Ikke ulovligt. Det kan evt også være et af dem med gps sender? Men tvivler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kusine har for nylig købt et sådant til sin lille puddel. Så skete det en dag, at halsbåndet aktiverede ved en fejl og tilsyneladende blev ved at sprøjte til det var tømt for væske. Uden hun havde hørt den sige en lyd.Hunden var så rædselsslagen, da hun fandt den under en seng, at den rystede som et espeløv en hel time efter.

Og da denne hund er en usikker hund, så skal sådan en tur da nok hjælpe. Så hermed en advarsel fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.alabazar.dk/shop_dk/anti-bark-dog-collar-static.html

 

Det kunne også være sådan et her (jeg synes det ligner ret godt..)

 

Hvilket så er et anti-gø med enten stød eller lyd...

 

Må de virkelig gerne sælge det i DK? - der står godt nok at det er ulovligt at anvende - men er det ulovligt at sælge dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner umiddelbart et anti gø halsbånd

 

De må godt bruges. Men det er synd

 

Der hvor jeg arbejder sælges de desværre. For ikke så længe siden blev jeg kontaktet af en kunde som ville bruge det på sin hund der hylede når den var alene hjemme

Hun havde slet ikke tænkt over at det var en straf hunden fik

 

Jeg fik solgt hende zylkene i stedet;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.alabazar.dk/shop_dk/anti-bark-dog-collar-static.html

 

Det kunne også være sådan et her (jeg synes det ligner ret godt..)

 

Hvilket så er et anti-gø med enten stød eller lyd...

 

Må de virkelig gerne sælge det i DK? - der står godt nok at det er ulovligt at anvende - men er det ulovligt at sælge dem?

 

Det er ulovligt at sælge dem. Og den butik har flere forskellige modeller.

En skam at der ikke findes et sted hvor man kan anmelde den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener man må sælge dem til geder?

 

Ja det er synd. Jeg boede en gang i samme by som en hund med en med strøm. Hver gang den stak af turde den ikke gå hjem igen. Så kom den ned til mig - kloge hund :) Jeg tog altid af og tabte det vist nok og kom til at træde på det, så det gik i stykker, hvorefter jeg gik retur med hunden og sagde, at de skulle sætte et hegn op. Og halsbånd? Nej det havde han ikke på, da han kom...

 

Efter fire halsbånd blev det for dyrt at købe nye og manden stod foran min dør med ham og sagde, at hvis jeg ville tage ham nu, ville de ikke skyde ham. Så jeg tog ham på stedet. Og i dag bor han som verdens sødeste familie labrador bamse hos en dejlig familie - og de har hegn og han har i øvrigt aldrig vist det mindste tegn på at stikke af

 

Jeg synes også det var en skam med de halsbånd,s om jeg sådan gik og tabte og trådte på, men ok uheld sker... og hvem ved... Jeg ville måske endda gøre det igen:engel: Man ved aldrig med mig...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mener man må sælge dem til geder?

 

 

Nul. Det har været forbudt siden 2009.

 

§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

 

§ 3. Reklame for, samt salg af de genstande, som det er forbudt at anvende i medfør af § 1 og § 2, stk. 2, må ikke finde sted.

 

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=125709

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...