Hop til indhold

Voldsom diarre, what do to?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Kommer derhen og dyrlægen piller og rører, kigger slimhinder og tjekker endetarmen, alt imens hun spørger tusind gange om hun har sygeforsikring. Der var helt frisk blod ved endetarmen hvilket gøre hende ret bekymret.

Hun ville gerne beholde Ronja, og give hende antibiotika og væske i drop, og tage tusind blodprøver for at tjekke ALT.

 

Derudover spurgte hun om der nogensinde havde været noget med hjertet :shock: Hun kunne høre en mislyd :megaked: Hjerteklappen lukkede ikke ordentligt til, og det ville gøre at den venstre side/hjerteklap ville vokse, og give problemer :megaked: Hun begyndte at snakke om hjertemedicin og hjertescanning når der kommer kliniske symptomer :megaked:

 

Værste besøg ved dyrlægen ever! Man regner med at blive sendt hjem med skånekost og maks antibiotika, og så beholder de hende fandme og giver hende en hjertesygdom :megaked::megaked::megaked:

 

ånej... Det er da osse farligt at gå til dyrlæge... Man kommer med een mindre ting... Og ender med en hjertesygdom??? :vedikke:

 

:ae:Stakkels dig... Men hjertesygdommen har vel ikke noget at gøre med tarmsygdommen? Så det var egentlig GODT at mavsen blev så slem, så hun måtte til dyrlægen og det blev opdaget at der var noget galt med hjertet..

 

Det er jo ikke noget, som I har mærket noget til, vel? Så mon ikke hun kan leve et stille og roligt liv når først maven er rask igen? Dehydrering og tarmblødning kan vel godt belaste et lidt svagt hjerte.. Måske ser det hele bedre ud, når tarmproblemerne er løst..

 

Hun er i gode hænder nu..... Se at få sovet noget... Det er det allerhårdeste du oplever lige nu, i forbindelse med at leve et hundeliv... Du må se at få tanket energien op, inden du får hende hjem igen, så du kan være der for hende..

 

Hvordan er planen? Hvor længe skal hun være indlagt?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

ånej... Det er da osse farligt at gå til dyrlæge... Man kommer med een mindre ting... Og ender med en hjertesygdom??? :vedikke:

 

:ae:Stakkels dig... Men hjertesygdommen har vel ikke noget at gøre med tarmsygdommen? Så det var egentlig GODT at mavsen blev så slem, så hun måtte til dyrlægen og det blev opdaget at der var noget galt med hjertet..

 

Det er jo ikke noget, som I har mærket noget til, vel? Så mon ikke hun kan leve et stille og roligt liv når først maven er rask igen? Dehydrering og tarmblødning kan vel godt belaste et lidt svagt hjerte.. Måske ser det hele bedre ud, når tarmproblemerne er løst..

 

Hun er i gode hænder nu..... Se at få sovet noget... Det er det allerhårdeste du oplever lige nu, i forbindelse med at leve et hundeliv... Du må se at få tanket energien op, inden du får hende hjem igen, så du kan være der for hende..

 

Hvordan er planen? Hvor længe skal hun være indlagt?

 

De to ting burde ikke have noget med hinanden at gøre, heldigvis :5up:

 

Vi har intet mærket til det nogensinde! Og vores fynske dyrlæge har aldrig nævnt noget, så det må være forholdsvis nyt :hmm: Vil have hende vaccineret hjemme på fyn, hvor vores faste dyrlæge lige kan forklare mere om det tror jeg. Vil helst have alle udtalelserne fra en man kende, iforhold til en dyrlæge, hvor det er første gang man er :genert:

 

De ringede at de gerne ville give hende væske så længe som muligt, så jeg skal hente hende 16.30 :hjerte: Så er jeg spændt på at høre hvad deres dom er, og om blodprøverne har sagt noget!

 

Du har nok ret i at det ville være en god ide at slappe lidt af inden hun kommer hjem og skal nurses om igen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Ronja hjemme igen :lun:

 

Er lidt skuffet over den behandling vi fik, som nye kunder der ligger 2.5 kilo ved første besøg :genert:

Den dyrlæge vi havde haft i formiddags, var ikke hende der udleverede Ronja, faktisk vidste hende der udleverede Ronja ikke det helt vilde :???: Jeg skulle selv bede om resultaterne på de blodprøver de havde taget, og dyrlægen sagde at nu var det ikke hende der havde kigget på dem, så hun vidste det faktisk ikke, men ville da lige se hvordan det så ud. Og tror I de havde haft min diarre ramte hund ude i de 6 timer hun var der? Nææh! :shock: Eller rettere sagt, de vidste det faktisk ikke, men regnede ikke med det :shock::shock:

 

Vi blev sendt hjem med besked om skånekost, zoolac og antibiotika.

Gad vide om det overhovedet har hjulpet hun har ligget med drop, i forhold til bare at være her hjemme :vedikke:

 

Der var ikke yderligere info om den mislyd der var snak om i formiddags..

 

Tror måske jeg prøver en anden dyrlæge en anden gang :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Ronja hjemme igen :lun:

 

Er lidt skuffet over den behandling vi fik, som nye kunder der ligger 2.5 kilo ved første besøg :genert:

Den dyrlæge vi havde haft i formiddags, var ikke hende der udleverede Ronja, faktisk vidste hende der udleverede Ronja ikke det helt vilde :???: Jeg skulle selv bede om resultaterne på de blodprøver de havde taget, og dyrlægen sagde at nu var det ikke hende der havde kigget på dem, så hun vidste det faktisk ikke, men ville da lige se hvordan det så ud. Og tror I de havde haft min diarre ramte hund ude i de 6 timer hun var der? Nææh! :shock: Eller rettere sagt, de vidste det faktisk ikke, men regnede ikke med det :shock::shock:

 

Vi blev sendt hjem med besked om skånekost, zoolac og antibiotika.

Gad vide om det overhovedet har hjulpet hun har ligget med drop, i forhold til bare at være her hjemme :vedikke:

 

Der var ikke yderligere info om den mislyd der var snak om i formiddags..

 

Tror måske jeg prøver en anden dyrlæge en anden gang :genert:

Det lyder virkelig heller ikke optimalt! Da Bobo var indlagt med maveinfektion, havde de da været ude med ham et par gange, dels fordi der løber virkelig meget væske igennem og dels fordi han netop havde diarre - og det burde virkelig bare være en selvfølge!

 

At det er en anden dyrlæge om eftermiddagen end om morgenen er nok bare sådan det er nogle gange. Sådan var det også, da jeg hentede Bobo, men der havde hun alligevel helt styr på hvorfor han var der og hvad der var blevet gjort. Det andet er jo ikke okay. Forstår godt du skifter :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder virkelig heller ikke optimalt! Da Bobo var indlagt med maveinfektion, havde de da været ude med ham et par gange, dels fordi der løber virkelig meget væske igennem og dels fordi han netop havde diarre - og det burde virkelig bare være en selvfølge!

 

At det er en anden dyrlæge om eftermiddagen end om morgenen er nok bare sådan det er nogle gange. Sådan var det også, da jeg hentede Bobo, men der havde hun alligevel helt styr på hvorfor han var der og hvad der var blevet gjort. Det andet er jo ikke okay. Forstår godt du skifter :???:

 

Hende der havde været der om formiddagen, gik fem minutter før, og sagde "Din hund kommer om lidt", så de kunne bare have sagt jeg skulle hente hende 16 eller 16.15 og så kunne vi have fået samme dyrlæge :???:

 

Har heller aldrig ved vores fynske dyrlæge oplevet, at den der udleverede hunden vidste så lidt, der ved både dyrlæge og sygeplejerske det hele, det er jo bare at gå ind og læse journalen :vedikke:

 

Må have undersøgt hvad der ellers er af dyrlæge i området!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende der havde været der om formiddagen, gik fem minutter før, og sagde "Din hund kommer om lidt", så de kunne bare have sagt jeg skulle hente hende 16 eller 16.15 og så kunne vi have fået samme dyrlæge :???:

 

Har heller aldrig ved vores fynske dyrlæge oplevet, at den der udleverede hunden vidste så lidt, der ved både dyrlæge og sygeplejerske det hele, det er jo bare at gå ind og læse journalen :vedikke:

 

Må have undersøgt hvad der ellers er af dyrlæge i området!

 

Det kan jeg egentlig godt forstå

 

Ring til dyrlægen i morgen og bed om at snakke med hendeder behandlede Ronja i dag

 

Du har ret til nogen information.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende der havde været der om formiddagen, gik fem minutter før, og sagde "Din hund kommer om lidt", så de kunne bare have sagt jeg skulle hente hende 16 eller 16.15 og så kunne vi have fået samme dyrlæge :???:

 

Har heller aldrig ved vores fynske dyrlæge oplevet, at den der udleverede hunden vidste så lidt, der ved både dyrlæge og sygeplejerske det hele, det er jo bare at gå ind og læse journalen :vedikke:

 

Må have undersøgt hvad der ellers er af dyrlæge i området!

Nej, det virker også underligt at de ikke har mere tjek på den hund de udleverer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at Ronja har det bedre! Men hold da op, det var da ikke den bedste behandling af dig som kunde..! :shock: Og øv, hvis det med hjertet virkelig har noget på sig.

 

Ja det er så øv hvis det er rigtigt :cry: Venter lige og ser hvad vores almindelige dyrlæge siger når hun skal vaccineres der, han kender trods alt os og hunden bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en fejl at det ikke var den samme dyrlæge... Vi ved jo så ikke hvorfor.. Hun kan være blevet kaldt ud på et akut sygebesøg, f.eks.. Eller noget helt privat akut..

Selvfølgelig har hun da været ude! Den nye dyrlæge var bare lige kommet og vidste ikke noget.. Det lyder som om der er sket noget akut, som ikke har noget med Ronja at gøre.

 

Ring i morgen og få resultatet på blodprøverne..

Og det var jo i hvert fald det helt rigtige med det drop. Dehydrering er en af de større farer ved langvarig diarre.. Når først det er galt, så kan det være et spørgsmål om minutter før hunden kollapser..

Begynder hun at blive dårlig igen, så SKAL hun i drop igen.. Det er ikke altid nok at drikke meget, når tarmen er i udu...

 

Hvornår skal hun vaccineres?

jeg håber at det værste er overstået, og at I får en rolig nat.. :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en fejl at det ikke var den samme dyrlæge... Vi ved jo så ikke hvorfor.. Hun kan være blevet kaldt ud på et akut sygebesøg, f.eks.. Eller noget helt privat akut..

Selvfølgelig har hun da været ude! Den nye dyrlæge var bare lige kommet og vidste ikke noget.. Det lyder som om der er sket noget akut, som ikke har noget med Ronja at gøre.

 

Ring i morgen og få resultatet på blodprøverne..

Og det var jo i hvert fald det helt rigtige med det drop. Dehydrering er en af de større farer ved langvarig diarre.. Når først det er galt, så kan det være et spørgsmål om minutter før hunden kollapser..

Begynder hun at blive dårlig igen, så SKAL hun i drop igen.. Det er ikke altid nok at drikke meget, når tarmen er i udu...

 

Hvornår skal hun vaccineres?

jeg håber at det værste er overstået, og at I får en rolig nat.. :bighug:

 

Vi har haft en rolig nat, hun har kun været ude en gang så det er en klar forbedring! :banan:

 

Regner med at kunne få en tid til vaccination i uge 42, når jeg har efterårsferie, og har mulighed for at tage hjem til vores egen dyrlæge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en rolig nat, hun har kun været ude en gang så det er en klar forbedring! :banan:

 

Regner med at kunne få en tid til vaccination i uge 42, når jeg har efterårsferie, og har mulighed for at tage hjem til vores egen dyrlæge :-D

 

Jeg ville nok ringe til dyrlægen og følge op på det med hjertet! Det skal du da have besked om.

 

Dejligt at det går fremad:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Resultaterne er jo også gode at have, hvis der bliver flere problemer med Ronja inden hun skal vaccineres..

Hvis du ikke vil bruge samme dyrlæge, så er det i hvert fald godt at kunne tage laboratoriesvarene med til en anden dyrlæge, så de samme blodprøver ikke skal tages igen...

Du kan bede dyrlægen om at sende svarene fra laboratoriet til dig pr. mail.

 

Men det er SÅ dejligt, at Ronja har det godt nu! Man bliver jo umanerlig begejstret så snart noget bare ligner en nogenlunde normal lort.. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Resultaterne er jo også gode at have, hvis der bliver flere problemer med Ronja inden hun skal vaccineres..

Hvis du ikke vil bruge samme dyrlæge, så er det i hvert fald godt at kunne tage laboratoriesvarene med til en anden dyrlæge, så de samme blodprøver ikke skal tages igen...

Du kan bede dyrlægen om at sende svarene fra laboratoriet til dig pr. mail.

 

Men det er SÅ dejligt, at Ronja har det godt nu! Man bliver jo umanerlig begejstret så snart noget bare ligner en nogenlunde normal lort.. :klap:

 

Nogenlunde normal lort har vi dog ikke haft endnu :lol: Nu løber det kun ud af hende, istedet for at sprøjte ud :lol:

Det værste er dog at hun er desideret sulten nu, og det virker ikke som om skånekosten mætter vildt meget :mrgreen:

 

Får lige fat på dem i morgen, har haft en del at se til i dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...