Hop til indhold

IQO dækkener


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo søgt forgæves efter ObTrack, som er de bedste dækkener jeg nogensinde har ejet. Så så gerne, at jeg kunne købe nye - de er jo efterhånden ved at have en del år på bagen de to jeg ejer. Plus, min OCD siger, at Wilma skal have samme slags som de to andre :stupid:

 

Det ser dog ud til, at det bare ikke kan lade sig gøre mere :megaked: Men faldt så over dette tyske firma, der laver noget der ser rigtigt lækkert ud og minder sindssygt meget om ObTrack modellen - ihvertfald på billeder! De findes både i fleece og softshell og thermo udgaver. Men hjemmesiden er kun på tysk og det ser slet ikke ud til, at de leverer udenfor tyskland :evil: Google kan ikke finde dem til mig andetsteds umiddelbart. Er der nogen der ved noget? Eller må jeg lave en ekskursion til Tyskland?

 

IQO

 

Karla og Johna i deres ObTrack Roggle dækkener.

616965_10152384443890456_552070352_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo søgt forgæves efter ObTrack, som er de bedste dækkener jeg nogensinde har ejet. Så så gerne, at jeg kunne købe nye - de er jo efterhånden ved at have en del år på bagen de to jeg ejer. Plus, min OCD siger, at Wilma skal have samme slags som de to andre :stupid:

 

Det ser dog ud til, at det bare ikke kan lade sig gøre mere :megaked: Men faldt så over dette tyske firma, der laver noget der ser rigtigt lækkert ud og minder sindssygt meget om ObTrack modellen - ihvertfald på billeder! De findes både i fleece og softshell og thermo udgaver. Men hjemmesiden er kun på tysk og det ser slet ikke ud til, at de leverer udenfor tyskland :evil: Google kan ikke finde dem til mig andetsteds umiddelbart. Er der nogen der ved noget? Eller må jeg lave en ekskursion til Tyskland?

 

IQO

 

Karla og Johna i deres ObTrack Roggle dækkener.

[ATTACH=CONFIG]129102[/ATTACH]

Jeg har også googlet rundt på svenske sider, og det ser ikke ud til at obtrack findes mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også googlet rundt på svenske sider, og det ser ikke ud til at obtrack findes mere...

 

Nej, de kan heller ikke bestilles via webshop direkte hos fabrikken længere - det ville jeg så heller ikke turde, da folk har haft vildt dårlige erfaringer med dem. Men som sagt, dette ser ud til at være et meget nært alternativ. Hvis de altså kan skaffes til DK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mærke der vil jeg ikke kloge i :) men de minder jo mega meget om Back on Track dæknerne, de har også i flece, men udformningen og monteringen ser ud til at være magen til :)

 

Back on track dækkerne sidder desværre helt i hegnet på hunde med højtansatte haler, som mine de to ælste har. Jeg har dem, men bruger dem aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså godt, at du kan få leveret udenfor Tyskland.

Under "versandkosten" står der, at prisen på 3,95 for fragt ikke gælder for udenlandske adresser = altså der må være en mulighed for at få leveret udenfor Tyskland.

 

Jeps. Deres kundesupport har lige skrevet tilbage, at det er kein problem at levere til DK. Det koster aå godt nok 9,90 euro. Men men hvis jeg køber 4 - et fleece og 3 softshell, så er det jo ikke så slemt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps. Deres kundesupport har lige skrevet tilbage, at det er kein problem at levere til DK. Det koster aå godt nok 9,90 euro. Men men hvis jeg køber 4 - et fleece og 3 softshell, så er det jo ikke så slemt

 

Super fine dækkener, nu er jeg ikke så god til tysk, er der nogle af dem der er vinter dækkener?

Hvordan lige med kursen, hvad er det lige man skal gange med for at få prisen i danske kr?

Håber det er ok jeg spørger, er nemlig også forelsket i obtrack, og har ikke fundet noget der fungere så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Back on track dækkerne sidder desværre helt i hegnet på hunde med højtansatte haler, som mine de to ælste har. Jeg har dem, men bruger dem aldrig.

Både Ayo og Livas model har hul til halen, så selv Ayos hale som sidder i en krølle henover ryggen, kan fint være der. Det har de modeller du har måske ikke, eller sidder de stadig træls?

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Ayo og Livas model har hul til halen, så selv Ayos hale som sidder i en krølle henover ryggen, kan fint være der. Det har de modeller du har måske ikke, eller sidder de stadig træls?

 

Der er lynlås bagi jo. Men jeg synes stadig de sidder skrækkeligt. På ingen måder acceptabelt, især til den pris! Jeg bruger netdækkenerne som opvarmnings og nedkølingsdækkener om vinteren, men ellers ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lynlås bagi jo. Men jeg synes stadig de sidder skrækkeligt. På ingen måder acceptabelt, især til den pris! Jeg bruger netdækkenerne som opvarmnings og nedkølingsdækkener om vinteren, men ellers ikke.

Altså i vores er der ikke en lynlås bagi, men et decideret hul til halen? Der er lynlås i hullet, men det er ikke sådan en man lyner op bagfra, det hul er udelukkende beregnet til højtsatte haler. :-) Det er der i hvert fald på både Ayo & Livas net- og vinterdækken. Zazu & Camys har det ikke, da det er gravhunde-modellen de har i begge, men de har heller ikke højtsatte haler som Ayo & Liva har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super fine dækkener, nu er jeg ikke så god til tysk, er der nogle af dem der er vinter dækkener?

Hvordan lige med kursen, hvad er det lige man skal gange med for at få prisen i danske kr?

Håber det er ok jeg spørger, er nemlig også forelsket i obtrack, og har ikke fundet noget der fungere så godt.

 

Der er nogle der hedder Thermo fleece. Jeg tænker de er ligesom mine ObTrack fleece dækkener. Dem bruger mine om vinteren. De kan ikke helt holde fugten ude, hvis det har sneet voldsomt, men de holder pigerne pænt varme og tørre.

 

hvis du skriver "convert xx beløb euro to DKK" i Google, så regner den flinkt beløbet om til dagskursen. I dette tilfælde ville et fleece dækken ligge til omkring de 480 kr plus forsendelse.

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne? Men hvis det er i nærheden af mig skal du være velkommen til at prøve et af mien Obtrack. Jeg har i str 40 til Johna og 43 til Karla. Begge mine kunne godt have nøjes med 40, men jeg købte fra et restlager. Wilma skal have en 45-46 stykker. Hun er noget længere end de to andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle der hedder Thermo fleece. Jeg tænker de er ligesom mine ObTrack fleece dækkener. Dem bruger mine om vinteren. De kan ikke helt holde fugten ude, hvis det har sneet voldsomt, men de holder pigerne pænt varme og tørre.

 

hvis du skriver "convert xx beløb euro to DKK" i Google, så regner den flinkt beløbet om til dagskursen. I dette tilfælde ville et fleece dækken ligge til omkring de 480 kr plus forsendelse.

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne? Men hvis det er i nærheden af mig skal du være velkommen til at prøve et af mien Obtrack. Jeg har i str 40 til Johna og 43 til Karla. Begge mine kunne godt have nøjes med 40, men jeg købte fra et restlager. Wilma skal have en 45-46 stykker. Hun er noget længere end de to andre.

 

Tak for dit svar, smart med sådan er kurs regner side, den skal gemmes til en anden gang.

Jeg bor i Århus, men tror min Tessa skal ha en 46-50, alt efter hvordan det sidder (hendes rygmål er 46 cm) Jeg købte et hurtta i restlager i str. 50 men det er godt nok lidt voldsomt stort, men det er nok også noget med modellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar, smart med sådan er kurs regner side, den skal gemmes til en anden gang.

Jeg bor i Århus, men tror min Tessa skal ha en 46-50, alt efter hvordan det sidder (hendes rygmål er 46 cm) Jeg købte et hurtta i restlager i str. 50 men det er godt nok lidt voldsomt stort, men det er nok også noget med modellen.

 

hurttas er også for voldsomt til mine - det er ligesom om modellen er ekstremt bred? Hvis det skal passe i bredden bliver det for kort og hvis det skal passe i længden bliver det for bredt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker også Obtrack! Har både det der soft-shell-agtige til Carla og et i fleece.

Jeg har kastet mig ud i at prøve nyt, så har bestilt Canelana til mine, i ren uld.

 

Ok, Johna ville nok elske deres softshell. Men tror den bliver for varm for spanielsdyret... og den i ren uld ved jeg ikke om er så god til en der smadrer sig selv til i mudder dagligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Johna ville nok elske deres softshell. Men tror den bliver for varm for spanielsdyret... og den i ren uld ved jeg ikke om er så god til en der smadrer sig selv til i mudder dagligt...

 

Det er det helt sikkert ikke :blink:

Deres softshell er også lækker og det vigtigste er, at jeg synes de sidder godt. Mange dækkener er for brede til mine.

Sig lige til om de her er ligeså gode som Obtrack, hvis du får dem hjem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det helt sikkert ikke :blink:

Deres softshell er også lækker og det vigtigste er, at jeg synes de sidder godt. Mange dækkener er for brede til mine.

Sig lige til om de her er ligeså gode som Obtrack, hvis du får dem hjem!

 

Jeg skal bruge et dækken tli Wilma til stillestående træning. Hun fryser allerede nu, når hun først er blevet våd, hvis hun skal sidde og vente. Og sådan noget jagttræning er jo udenfor ligegyldigt vejret. Så jeg køber helt sikkert et til hende i fleece - til at matche de andres ObTrack. Hvis jeg synes det er lækkert vil jeg overveje om de alle 3 skal have softshell versioner i julegave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri, ed du om der ikke længere er for danske kunder hos Canelena? Jeg var lige inde og kigge da jeg godt vil bastille men kan ikke lige finde den for danske kunder. :???:

 

Aner det ikke, men du kan spørge Helle Damkjær - hun har noget liggende her i DK, som man kan bestille gennem hende. For så slipper man for moms og told.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...