Hop til indhold

Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver intet om hvor DS skal stå. Hos Dansk Spids sagde jeg der var et foto af en japaner, hvilket specialklubben er ved at få ændret også. Racen er i standarden hos DKK listet som et mix mellem gårdhund, vagthund og selskabshund - hvilket omhandler dens brugsegenskaber i tidernes morgen. Du kan gå ind og læse om den, hvis du er nysgerrig. Tror da også teksten på denne side er meget rammende - det har jeg faktisk ikke som sådan taget stilling til. Hvorfor tror du dog, at jeg mener, at de skal stå som uvenlige eller lavt på temper? Det har du da vist helt misforstået

 

Ja jeg ved godt, at du mener, at min hund er forskruet, men jeg kan love dig, at det er ejeren også, så vi passer godt sammen gør vi og lever vores forskruede liv helt fint som tosser jo gør i det de sjældent selv er klar over, at den er helt gal :mrgreen:

 

Hvis du har lyst til at komme og klappe Aslan en dag, så gør endelig det - vi viser altid gerne frem - så kan du jo også tjekke ejerens mentalitet :banan::mrgreen: Og hvem ved - måske er vi i virkeligheden meget venligere end de fleste :cool:

 

Men for at være seriøs et øjeblik - jeg tror da teksten om DS er ret rammende - jeg har slet ikke kommenteret eller kigget grundigt på den del - og egentlig heller ikke tænkt mig at gøre det...

 

Jeg mente: hvilket "stempel" vil du så sætte på DS? Selvstændig? Samarbejdsvillig?

 

Jeg mener ikke at din hund er forskruet, blot har jeg udtalt at han ikke er af en vogtende race, og at en vogtende race (som han ikke er) ikke skal vogte 24/7.

 

Jeg kender et par DS'er, så det er ikke fordi jeg aldrig har set eller oplevet en live. Du får det til at lyde som om jeg dels ikke ved en skid om hunden, dels at jeg anklager dig for en masse ting. Jeg har det personligt bedst med bare at holde mig til faktum:vedikke:

 

"Udmærket vagthund" http://u12rkr1.nixweb03.dandomain.dk/racestandard/

 

"Reserveret, men ikke specielt modig" http://www.dkk.dk/xdoc/120/Dansk_spids.pdf

 

Så, en hund der er ekstremt venlig over for børn, reserveret, ikke modig med siger vov når der kommer nogen=alarmhund....?!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg mente: hvilket "stempel" vil du så sætte på DS? Selvstændig? Samarbejdsvillig?

 

Jeg mener ikke at din hund er forskruet, blot har jeg udtalt at han ikke er af en vogtende race, og at en vogtende race (som han ikke er) ikke skal vogte 24/7.

 

Jeg kender et par DS'er, så det er ikke fordi jeg aldrig har set eller oplevet en live. Du får det til at lyde som om jeg dels ikke ved en skid om hunden, dels at jeg anklager dig for en masse ting. Jeg har det personligt bedst med bare at holde mig til faktum:vedikke:

 

"Udmærket vagthund" http://u12rkr1.nixweb03.dandomain.dk/racestandard/

 

"Reserveret, men ikke specielt modig" http://www.dkk.dk/xdoc/120/Dansk_spids.pdf

 

Så, en hund der er ekstremt venlig over for børn, reserveret, ikke modig med siger vov når der kommer nogen=alarmhund....?!

 

:bighug: Gider ikke skændes med dig - fat det nu en gang for alle i stedet for aaaaaaltid at vende retur til gamle tråde og dit og dat og side op og ned. Jeg har svaret dig på det med placeringen. En sidste opfordring: smid dine idéer om hvad jeg og min hund er væk indtil du møder os i virkeligheden. Du er som sagt altid velkommen - og vi må gerne kaldes forskruede - vi hygger os med dem vi er - modige nej - dumtristige - måske.... rigtig meget fuld af spilopper - helt sikkert! :banan:- tag nu mine indlæg med et smil for en gang sags skyld :)

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: Gider ikke skændes med dig - fat det nu en gang for alle i stedet for aaaaaaltid at vende retur til gamle tråde og dit og dat og side op og ned. Jeg har svaret dig på det med placeringen. En sidste opfordring: smid dine idéer om hvad jeg og min hund er væk indtil du møder os i virkeligheden. Du er som sagt altid velkommen - og vi må gerne kaldes forskruede - vi hygger os med dem vi er - modige nej - dumtristige - måske.... rigtig meget fuld af spilopper - helt sikkert! :banan:- tag nu mine indlæg med et smil for en gang sags skyld :)

 

Åh i guder, det er dig der refererer til en gammel tråd, hvor jeg skriver at en vogtende hund er forskruet hvis den vogter 24/7. Hvis du ikke vil diskutere gamle tråde, så hold dem ude af nye tråde.

 

Og "fat det" er næppe konfliktnedtrappende, så jeg tænker at du ikke helt er med på hvad du selv mener?

 

Jeg er nu stadig nysgerrig: mener du at DS er fejlplaceret i "temperament" siden du opponerer så meget mod "moderat"? Og mener du så at den er stædig eller samarbejdsvillig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh i guder, det er dig der refererer til en gammel tråd, hvor jeg skriver at en vogtende hund er forskruet hvis den vogter 24/7. Hvis du ikke vil diskutere gamle tråde, så hold dem ude af nye tråde.

 

Og "fat det" er næppe konfliktnedtrappende, så jeg tænker at du ikke helt er med på hvad du selv mener?

 

Jeg er nu stadig nysgerrig: mener du at DS er fejlplaceret i "temperament" siden du opponerer så meget mod "moderat"? Og mener du så at den er stædig eller samarbejdsvillig?

 

HVOR opponerer jeg mod moderat for min race? :stupid:

 

Virker som om du slet ikke ser det Hofferne skriver og mine svar dertil. Det var dog UTROLIGT.... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

HVOR opponerer jeg mod moderat for min race? :stupid:

 

Virker som om du slet ikke ser det Hofferne skriver og mine svar dertil. Det var dog UTROLIGT.... :shock:

 

Her:

 

Hvis du sammenligner racerne omkring de score de får på temperament osv så kan du se hvad jeg mener - det skyldes nok nole for brede formuleringer. Ved poms fx står der lille ved pelspleje og samarbejdende... jeg forstår ikke det med temperament delen...

 

DKK er dog ved at rette de fejl, som er, siger vores specialklub, så du skal nok skynde dig ind og finde det. Kan også se, at nogle tekster er ændret siden de blev kontaktet.

 

Godt grin 2: aslans temperament er moderat - betyder det, at han er lidt lunken i kanten eller hva? :mrgreen:

Det vælger vi at tro det betyder:banan:

 

Men det er også ligemeget for iflg siden skal jeg have en Norsk Lundehund, så DF-hunden skal byttes :mrgreen:

 

Og i det andet forum:blink:

 

Men du svarer stadig ikke: hvis dansk spids' "temperament" ikke ee moderat, vil du så kalde den stædig? Eller samarbejdsvillig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her:

 

 

 

Og i det andet forum:blink:

 

Men du svarer stadig ikke: hvis dansk spids' "temperament" ikke ee moderat, vil du så kalde den stædig? Eller samarbejdsvillig?

 

HVOR står det? Jeg kan ikke se det - hvor skriver jeg at moderat ikke passer?

 

Hvorfra får du begreberne stædig og samarbejdsvillig? Det er da ikke DKKs begreber er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

På begge fora laver du samme "joke" med om moderat betyder lunken osv. Og det læser jeg som at du ikke synes det er en passende beskrivelse. Og så spørger jeg: hvad ER en passende beskrivelse?

 

Så læser du jo noget ind i min joke, som ingen berettigelse har i denne verden. Dejlig vi fandt ud af det. Så håber jeg du nu fik dit svar. At DU VÆLGER at tillægge en joke at jeg OPPONERER imod begrebet moderat står for egen regning. Der er intet af dette i mine indlæg. Hermed fik du dit svar

 

Jeg skal gerne pensle joken ud omend den er temmelig dårlig selv for et forskruet menneske som jeg, men vi var da nogle stykker, der fik os et godt grin så pyt

 

moderat = midt imellem

Lunken = hverken kold eller varm - midt imelem men et sjovere ord end moderat plus et slangudtryk

At være lunken i kasketten er derfor en sjov måde at sige, at min hund er halvtosset og halvklog - umulig at greje og regne ud, når man i slang er lunken betyder det svært at placere - man er hverken eller. Og nogle gange er man også uberegnelig - du ved ligesom sådan en forstyrret en er :mrgreen: Jeg tænker naturligvis på mig selv:banan:

Joken udsprang af, at jeg ikke havde set Hoffernes gode forklaring.

 

 

Du bliver ved med at spørge hvad er en passende beskrivelse, hvordan vil du beskrive blah blah blah - hvorfor gør du dog det, når det er DIG der har misforstået mit indlæg og min joke? Du får ikke et svar for der er intet at besvare. Du læste forkert. Og tillagde igen mit indlæg MEGET MEGET mere end det indeholdt. Men nu fandt vi så ud af det - og så er der ikke mere at debattere om den sag. Tilbage til emnet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil blot tilføje at jeg har læst dine indlæg på samme måde som Anne har - både her og på hg. Jeg har også fået den opfattelse at du mente at moderat var forkert til racen. Så det er altså ikke kun Anne der har læst det sådan :-)

 

Irrelevant - det er afdebatteret - en misforståelse som det fremgår når du læser Hoffernes indlæg :D Men ellers må I jo lave en klub imod de forstyrrede - vi er ligeglade og gider ikke debattere det mere - vi skal ud og forstyrres i vores lunkenhed ser du :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Irrelevant - det er afdebatteret - en misforståelse som det fremgår når du læser Hoffernes indlæg :D Men ellers må I jo lave en klub imod de forstyrrede - vi er ligeglade og gider ikke debattere det mere - vi skal ud og forstyrres i vores lunkenhed ser du :banan:

Imod de forstyrrede? Jaja...

 

Jeg skrev blot mit indlæg for at fortælle dig at dine indlæg ikke kun blev misforstået af Anne, som du mener har dømt dig og din hund - jeg har ingen holdning til jer, men jeg læste dem på samme måde ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men når det nu er blevet forklaret, at det kun var en joke uden nogle bagtanker, er det så ikke fint nok? :-)

Jo men når Lenschow flere gange skriver at hun slet ikke kan se hvorhenne hun skriver at hun ikke mener moderat passer til racen og at det er noget Anne VÆLGER at tillægge en joke - så er det vel også ok at få af vide at vi er flere der har læst det på samme måde. Så kunne det jo være man skriver på en anden måde en anden gang, så det ikke misforstås, det var såmænd bare det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hahaha Nej det får ingen indflydelse her - vores liv er for længst gået videre - det er bare en af fordelene ved at lide af Foruminus Dementus - hvilket jeg har gjort i snart mange år :D :banan:

 

En vis abstraktionsevne (eller mentalt overskud) kan være god at være i besidelse af når ulvene hyler sammen.

 

Jeg forstod faktisk godt forvirringen omkring "moderat" indtil hofferne afklarede - og mener også at det er besynderligt at beskrive en hunds temperament som "Moderat".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...