Hop til indhold

Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Mallen er velegnet som selskabshund men må ikke aktiveres med leg, Dansk Spids er vist med foto af en japansk spids og border collien skal klippes plus den scorer ikke top på samarbejdende.. hos schæfer står der, at langhåret er uønsket...

Plus lederskab lederskab lederskab:roll:

 

Jeg er ikke imponeret - er du tilfreds med DKKs beskrivelse af din race?

 

http://koebhund.dk/kb/hvalpeliste/list

 

Jeg kan tilføje, at vores specialklub beder dem skifte fotoet...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nahh - helt korrekt er den ikke i følge en beagle. Vægten er da helt hen i vejret - og så er jeg faldet over den med overvægt - hmmm - den passer ikke ind i billedet. En beagle tager ikke mere på end alle andre racer - det er jo mennekset bagved der styrer det. Meget motion passer heller ikke ind i mit billedet - beaglen er godt nok en støver - men de har ikke behov for en masse motion. Ang. fældning - her er jeg heller ikke enig.

Faktisk findes den bedste beskrivelse af beaglen på beagleklubbens hjemmeside - de - det kan man bruge til noget ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Corgien passer meget godt, og det gør schæferen egentlig også, hvis man ellers tolker ordet lederskab i positiv betydning. Lige efter sætningen om lederskab, står der noget om at træne uden straf med med masser af belønning (det gælder dog vist alle racer):-)

 

Og en langhåret schæfer (uden underuld) er uønsket, mens den langstockhårede er ok. Jeg kan dog godt forstå at folk bliver en anelse forvirrede af beskrivelsen, som godt kunne trænge til en lille rettepen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes måske ikke en bc er en stor race, men en mellemstor hund.

At den skal klippes mellem poterne.... Nahhh... Måske udstillings bc'erne skal men kender ikke rigtig nogen med moderat pels hvor det er nødvendigt.

Derudover så glemmer de lidt, at de kan være helt korthårede.

 

Men ellers rimelig ok racebeskrivelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beskrivelsen på labrador passer også fint, bortset fra at jeg ikke synes det er en stor hunderace. Men alt det andet kan jeg godt genkende :-)

Enig, dog synes jeg ikke Zeus er stor men lille. Mens Walther er stor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes måske ikke en bc er en stor race, men en mellemstor hund.

At den skal klippes mellem poterne.... Nahhh... Måske udstillings bc'erne skal men kender ikke rigtig nogen med moderat pels hvor det er nødvendigt.

Derudover så glemmer de lidt, at de kan være helt korthårede.

 

Men ellers rimelig ok racebeskrivelse.

 

Tror nu de fleste agility-BC'ere får klippet potepels. ;-) Iso er virkelig ikke ret pelset, men hun bli'r helt langhåret under poterne hvis ikke jeg klipper.

 

Ellers enig, synes beskrivelsen passer meget godt.

@Lenschow - hvor ser du at BC'en ikke scorer højt mht. samarbejde? :vedikke: Der står "Den er samarbejdsvillig, opmærksom, lydhør"..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du sammenligner racerne omkring de score de får på temperament osv så kan du se hvad jeg mener - det skyldes nok nole for brede formuleringer. Ved poms fx står der lille ved pelspleje og samarbejdende... jeg forstår ikke det med temperament delen...

 

DKK er dog ved at rette de fejl, som er, siger vores specialklub, så du skal nok skynde dig ind og finde det. Kan også se, at nogle tekster er ændret siden de blev kontaktet.

 

Godt grin 2: aslans temperament er moderat - betyder det, at han er lidt lunken i kanten eller hva? :mrgreen:

Det vælger vi at tro det betyder:banan:

 

Men det er også ligemeget for iflg siden skal jeg have en Norsk Lundehund, så DF-hunden skal byttes :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det må afhænge af perspektiv. For jeg synes labradoren er en stor hund :-)

 

Enig, dog synes jeg ikke Zeus er stor men lille. Mens Walther er stor :-)
Det er rigtigt, men lige i den her sammenhæng hvor man vist kunne vælge mellem lille, mellem og stor vil jeg mene at labradoren hører til i mellem og store racer er sådan noget som newfoundlænder og grand danois. Men jo, selvfølgelig kan der være både raceforskelle og forskellige meninger blandt folk :-) Jeg er som sagt bare ikke enig i den opdeling, for hvad er en grand danois så?
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er folk meget negative. Jeg er ikke - jeg fik mig bare nogle skidegode grin - men jeg forstår ikke hvordan jeg skal læse det. Jeg fatter intet af den inddeling og især temperament går mig helt forbi

 

Jeg er fx meget skuffet over den lundehund... jeg scorer altid akita i de test - og jeg vil hellere ha en sjakal...:banan::mrgreen:

 

 

Tilføjelse: Pyyyha - den foreslår jo Dansk Spids som alternativ... jamen så skal den nationale ikke byttes! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt, men lige i den her sammenhæng hvor man vist kunne vælge mellem lille, mellem og stor vil jeg mene at labradoren hører til i mellem og store racer er sådan noget som newfoundlænder og grand danois. Men jo, selvfølgelig kan der være både raceforskelle og forskellige meninger blandt folk :-) Jeg er som sagt bare ikke enig i den opdeling, for hvad er en grand danois så?

En grande er en gigant race.

 

Og labrador har altid hørt til store racer. Jeg tror faktisk de skelner ved hunde over 50 cm i ryggen

 

Stor pudel er også stor, selvom den vejer måske 10 kilo mindre end nogle labber.

 

Ved foder er alt over 25 kilo large breed og jeg tror de inddelinger følger nogenlunde ved racer også

 

Border vil jeg så kalde mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

En grande er en gigant race.

 

Og labrador har altid hørt til store racer. Jeg tror faktisk de skelner ved hunde over 50 cm i ryggen

 

Stor pudel er også stor, selvom den vejer måske 10 kilo mindre end nogle labber.

 

Ved foder er alt over 25 kilo large breed og jeg tror de inddelinger følger nogenlunde ved racer også

 

Border vil jeg så kalde mellem.

 

Border synes jeg også er mellem. Men mht. foder er de faktisk large breed, det har åbenbart noget med benlængde/forhold at gøre..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...