Hop til indhold

Gysere/skræmmende film


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Vi nærmer os Halloween som vist også er ved at være et fænomen i Dk, så jeg håber der er nogen der har forslag til virkelig gode gysere.

 

Mit kriterie for en god gyser er en film som jeg ikke turde se, hvis jeg var alene hjemme, og jeg er virkelig ved at løbe tør. The Exorcist var en kandidat engang men den har jeg set for mange gange.

 

Hvilken film kan holde dig vågen om natten og få dig til at tjekke at alle døre og vinduer er låst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle gyserfilm :lol: Jeg må slet ikke se dem længere (for mig selv) Jeg så min sidste gyser i 2005, tror jeg det var. Mit liv er blevet så meget bedre siden :lol:

 

Men nogle af dem, jeg nåede at se, var the ring (indrømmet, jeg så kun starten indtil det der ansigt kommer helt hen i skærmen....så 3 min? :lol:)

 

Jeg kan faktisk ikke huske flere :hmm: Altså jo de gamle klassikere, men dem holder jeg mig også fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gyserFAN :D Jeg ser alt - hvad vil du gerne vide :mrgreen:

 

Husk er temmelig dum, men der er syge passager med en sysmaskine, som jeg aldrig glemmer

Good Night Mommy er lovende

Grimson Peak har jeg til gode - ser flot ud, men virker kliche agtig

Anna Belle - brrrr brrr dukker

Ondskabens Hotel - KLASSIKER - de hotelgange de to tvilliger.... redrum redrum brrr brrrr

House of 1000 courpses - GENIAL

Devils reject - GENIAL 2 - Rob Zombie styrer! (og han er hundefan)

Blair With projekt - brrr brrr virker stadig

Trick n treat - sjov på en klam måde især Sam rocker

Lad den rette komme ind - flot film - ikke uhyggelig

Nosferatus - den klammeste vampyr til dato - temmelig klamt filmet pga den er gammel

Saw - Jigsaw for president!

The Ring - jeg var bange for mit tv i månedsvis! Sadako er for klam - se den japanske

Carrie - fed film - ikke uhyggelig men fedt tema og fed hævn over mobbere

Wolf Creek ... njaaa måske

Cabin in the wood - sær men ok

 

 

Ja jeg tror jeg ender med at anbefale Maniac fra 2012... den tænker jeg stadig på.... De der voksdukker...

 

Jeg kan blive ved... :mrgreen:

 

Nå ja the visit virker lovende. Hvis nogle kender den, så sig til om den er det værd

 

Glæder mig i øvrigt til Victor Frankenstein

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også bare gyserfan.

 

Nogle af favoritterene herfra er helt klart

 

The Woman In Black

Jeg har snart set den et par gange, og synes det er en virkelig uhyggelig film, og så er Daniel Radcliffe bare super god i den. Men please hold dig fra 2'eren den er noget unødvendigt pjat.

 

Oculus

Har kun set den en gang, men den er virkelig fed, man skal følge med, da den springer en del rundt i hvad der er virkelighed og hvad der ikke er.

 

The Orphanage

https://www.youtube.com/watch?v=jA6pPzh6Bd4

Helt klart min favorit gyser, synes den er vildt uhyggelig, den er spansk men virkelig, virkelig god. Spøgelsesbørn er jo altid uhyggelige. un dos tres toca la pared :lol:

 

Ellers så er de klassiske Stephen King gode bud, IT, dyrekirkegården, the shinning er nogle gode bud. Åhr ja og så den sjette sans selvfølgelig.

Andre gode er the ring, the grudge, sinister, insidious, the hills have eyes, the others.... uhhh ja og hvis man vil se en lidt anderledes gyser så er The Cabin in the woods et ret fed men anderledes og lidt komisk bud på en gyser.

 

Jeg var desuden i biografen i går og se Crimson Peak den er ikke voldsomt uhyggelig, men ellers virkelig god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også bare gyserfan.

 

Nogle af favoritterene herfra er helt klart

 

The Woman In Black

Jeg har snart set den et par gange, og synes det er en virkelig uhyggelig film, og så er Daniel Radcliffe bare super god i den. Men please hold dig fra 2'eren den er noget unødvendigt pjat.

 

Oculus

Har kun set den en gang, men den er virkelig fed, man skal følge med, da den springer en del rundt i hvad der er virkelighed og hvad der ikke er.

 

The Orphanage

https://www.youtube.com/watch?v=jA6pPzh6Bd4

Helt klart min favorit gyser, synes den er vildt uhyggelig, den er spansk men virkelig, virkelig god. Spøgelsesbørn er jo altid uhyggelige. un dos tres toca la pared :lol:

 

Ellers så er de klassiske Stephen King gode bud, IT, dyrekirkegården, the shinning er nogle gode bud. Åhr ja og så den sjette sans selvfølgelig.

Andre gode er the ring, the grudge, sinister, insidious, the hills have eyes, the others.... uhhh ja og hvis man vil se en lidt anderledes gyser så er The Cabin in the woods et ret fed men anderledes og lidt komisk bud på en gyser.

 

Jeg var desuden i biografen i går og se Crimson Peak den er ikke voldsomt uhyggelig, men ellers virkelig god.

 

De ser lovende ud! Dem må jeg se om jeg kan finde.

 

 

Hvad med Riget? :mrgreen: Husker den som virkelig uhyggelig og sær.. Måske mest det sidste :lol:

Jeg ved ikke om alle afsnit er der, men nogle af dem er i hvert fald på Youtube.

 

 

Ellers er der Nattevagten, hvis du kan finde den. Det er dog en virkelig dårlig trailer, men Nikolaj Coster Waldau er til gengæld værd at kigge på :slem:

 

 

Riget har jeg ikke set, men har hørt godt om den da den var i fjernsynet.

 

Nattevagten har jeg set, både den danske og den amerikanske version. Den danske er bedst! :-D

 

Jeg har også mange favoritter, men det er bare sjældent de er uhyggelige anden gang man ser dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Riget" var sindssyg spændende i starten, men så blev det lidt for underligt til min smag. Og så hader jeg når man ikke får en rigtig afslutning, hvilket jeg mener var tilfældet med den serie (det er lang tid siden, så kan ikke helt huske det).

 

Selvom de efterhånden er gamle synes jeg stadig film som "Seven", "The bone collector" og "What lies beneath" er nogle af bedste skræmmende film jeg har set. Jeg gider ikke se film man på forhånd ved hvordan ender eller film hvor karaktererne træffer usandsynlige eller direkte åndsvage valg,.. bare for at trække tiden ud så man kan kalde det en spillefilm.

 

Tror jeg er blevet lidt sart, for "Saw"- filmene syntes jeg var eminente, ligesom "Paranormal activity", men i dag bryder jeg mig ikke om at se dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det i folkeskolen???? som kommende folkeskolelærer er jeg meget nysgerrig på hvad filan man kan lære af Black Sheep, udover at får er farlige :roll:

 

Tror det var en engelsk time, jeg lærte kun at får var farlige :lol:

 

Da jeg senere som dyrepasserelev, har været ude et sted der havde får, der skulle indfanges i mørke kunne jeg stadig huske lektien aldrig stol på får :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det var en engelsk time, jeg lærte kun at får var farlige :lol:

 

Da jeg senere som dyrepasserelev, har været ude et sted der havde får, der skulle indfanges i mørke kunne jeg stadig huske lektien aldrig stol på får :lol:

 

:sjov: Det er selvfølgelig også en meget vigtig lektion at lære :engel: det er da netop en af fordelene ved at ulvene er kommet til Danmark, de tager sig af nogle af alle dræber fårene :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Darkness Falls det er nok den eneste gyserfilm jeg har været oprørt over, eller det vil sige 14 dage i træk sov jeg med lyset tændt *GG*

 

At det så lige passede med at min datter tabte den sidste tand gjorde det bestemt ikke bedre.

 

Også mig som ikke plejer at blive påvirket af gyserfilm

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om jeg hader gysere eller elsker min nattesøvn :hmm:

 

Sidste gyser jeg så, var "the hand that rocks the cradle", grinede en stor del af filmen, den var/er bare FOR overdrevet. Latteren forsvandt dog, da hunden skulle ud at tisse til natten og en lille gren slog mig på skulderen, jeg fik ikke sovet meget den nat :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig i at Lad den rette komme ind er fantastisk - men vil nu ikke kalde det en gyser. :-)

 

The Orphanage, yes, super god. :5up:

 

De film, der har skræmt mig mest, har været The Ring (den japanske originalfilm) og især The Grudge. :skraek:

 

Jeg ville gerne se It's Follows, den skulle være max creepy... men tør muligvis ikke se gysere længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne se It's Follows, den skulle være max creepy... men tør muligvis ikke se gysere længere.

 

 

Jeg har set den og jeg synes bestemt ikke den er max creepy, en eller to sener med lidt chok effekt ellers synes jeg ikke der er meget at komme efter.

Min gyser elskende datter (15 år ) synes også den var småkedelig

 

 

Vi synes i hvertfald den er frygtelig opreklameret og slet ikke halvt så skræmmende som de lover

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...