Hop til indhold

Okseklove


Trei
 Share

Recommended Posts

Jeg har nemlig prøvet et par gange nu at Ozzie har splintret dem i nogle stykker som jeg bestemt ikke turde lade hende spise. Hørte et eller andet sted at det kan ske når de er for tørre, men jeg aner ikke hvor tørre de er, når jeg køber dem. Og er blevet lidt bange for at købe dem nu. Omvendt så elsker Ozzie dem så overvejer at prøve dem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nemlig prøvet et par gange nu at Ozzie har splintret dem i nogle stykker som jeg bestemt ikke turde lade hende spise. Hørte et eller andet sted at det kan ske når de er for tørre, men jeg aner ikke hvor tørre de er, når jeg køber dem. Og er blevet lidt bange for at købe dem nu. Omvendt så elsker Ozzie dem så overvejer at prøve dem igen.

 

Kan det måske hjælpe at lægge dem i vand nogen tid før hundene får dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør ikke give klove til hundene mere. Eller gevir. De er så hårde, jeg er bange for at de splintrer eller at en hund sluger et for stort eller skarpt stykke. De kan også knække tænder på dem, når de er for hårde.

 

Det tætteste de kommer på at få klov er når smeden har været her, så får de lidt friskt afskåret hestehov. Det er et hit! De holder selvfølgelig ikke så længe, men sådan er det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit får af og til klove når jeg har fået nogen gratis. Synes ikke de splintrer:hmm: Jeg er ellers ikke fan fordi de stinker så meget:badr: Gevir får hun hver dag, og det splintrer ikke. Det er nærmest trævlet, som en kokosnød (bare hårdere):-)

 

Jeg kigger jævnligt bisser på dem, da de jo får mange tyggeting, men som knap 5 årig er der intet slid på Bellas tænder. Dorits er bare fine og hvide, i modsætning til før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det var en idé at lægge dem lidt i vand. :-D Ved nu stadig ikke helt om jeg tør. Muligt jeg er overpylret, men vil ikke have at hundene spiser sådan nogle splinter. De er også gode til at sluge sådan noget så uha, det går slet ikke. Mange tak for jeres svar. :5up:

 

Så er jeg nok lige så pylret som dig, hader når de spiser splinter - de får heller ikke knogler, ja jeg er virkelig ond ved dem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores får ikke okseklove mere (pga Ayos allergi), men fik det førhen. Dog synes jeg også godt de kan splintre. Fandt jeg nogle stykker, så samlede jeg dem op. Og ellers - som gør sig gældende med ALLE tyggeting - så har de ikke noget tilgængeligt når de er alene.

 

De har gevir til at ligge hele tiden (igen undtagen når de er alene), og de splintre ikke for vores i hvert fald. Det kommer af i sådan noget smulder/trævler nærmest.

 

Vores får også rå ben, og ja dem kan de også få små stykker af - og hvis jeg finder dem eller kan se de tygger på dem, så snupper jeg dem. Gider ikke de der små stumper som lige er til at sætte sig fast i halsen af, hvis jeg ser dem. Men jeg vil ikke afholde dem fra at have tyggeting. De elsker særligt de rå ben og de er jo skidegode for tænderne, jeg holder bare ekstra øje :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske bare mig der ikke tænker mig om. Men hvad er forskellen på knogler som de har kvast i stykker og så klovene?

hørte også nede i Herning at nogle kommenterede at nogle steder så klovene vildt tørre ud - det kunne jeg nu ikke se men hørte det.

 

Mine får heller ikke knogler de kan kvase.

 

Jeg gav Ozzie klove i flere år uden problemer, men oplevede så to gange på kort tid at de splintrede, så nu tør jeg som sagt ikke mere, og er egentlig blevet enig med mig selv om at jeg stadig ikke tør. Tak for svar, det har hjulpet med at afklare at jeg stadig er for pylret. Og meget rart at høre at jeg ikke er den eneste pylrede, haha.

 

Skulle nogen være i tvivl så får mine hundetøser en masse andet forskelligt at tygge i, så helt forsømte er de altså ikke. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...