Hop til indhold

Kurser og sindssyge priser....


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige meldt Maggie og mig til en sporkursus med 4 instruktører - 850 kr. for en hel weekend.

Det er ikke fordi instruktørerne er "nobodys", men nogle af landets bedste IPO-folk.

 

Jeg må indrømme, at min økonomi ikke er til dyre kurser.

Der spares i det meste af et år til Vandelkursus = 1 hel uge for 3.600 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige meldt Maggie og mig til en sporkursus med 4 instruktører - 850 kr. for en hel weekend.

Det er ikke fordi instruktørerne er "nobodys", men nogle af landets bedste IPO-folk.

 

Jeg må indrømme, at min økonomi ikke er til dyre kurser.

Der spares i det meste af et år til Vandelkursus = 1 hel uge for 3.600 kr.

ej er det Henrik Annesen og Gesten teamet du skal til kursus ved? Så er jeg misundelig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... Har lige set et kursus med en udenlandsk instruktør, som jeg ved står for kvalitet.

Men der har jeg alligevel nået mit max. 3.600 for to dage med hund og 1.800 som observatør begge dage.

 

Det er alligevel for meget for mig, selvom det er en møghamrende dygtig instruktør, som absolut ikke er billig at få til DK og undervise.

 

Men det ene af holdene er stort set fyldt op, så prisen er jo ikke for høj, for så havde de ikke fået fyldt holdet.

Tænker også det sætter lidt et niveau for deltagerne, for man skal virkelig have lyst til det, for at bruge så mange penge på to dage.

Det er jo på sin vis også med til at højre kursus standarten tænker jeg, for lære jo også vildt meget af at se på de andre.

 

 

Hov, det lyder som noget jeg skal med på og jeg glæder mig allerede :banan:

 

Det er mega dyrt, men der er også tale om en meget dyr instruktør at få til DK. Jeg er helt med på Siris hold någ det handler om at betale for middelmådige instruktører. Det er ofte spild af penge, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder du adfærdsseminarerne henne?

 

Jeg får besked via SEA, men ellers er der HUNDEKURSUSgruppper på FB og så søger jeg dem via nettet plus folk fortæller det, 2016 byder på mange spændende!

 

James Serpell og Simon Gadbois kommer til Jylland - se her

 

http://www.alpha-center.dk/support

 

Og selveste Clicker EXPO kommer til Billund

 

https://da-dk.facebook.com/Canis-Hundeskole-afd-Sj%C3%A6lland-564251493600969/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, det lyder som noget jeg skal med på og jeg glæder mig allerede :banan:

 

Det er mega dyrt, men der er også tale om en meget dyr instruktør at få til DK. Jeg er helt med på Siris hold någ det handler om at betale for middelmådige instruktører. Det er ofte spild af penge, synes jeg.

 

 

Enig - Og havde det nu været en tilsvarende instruktør indenfor min primære sport, så var jeg også hoppet med.

 

Primært fordi sådan et kursus med en instruktør af den kaliber, måske udbydes max 1 gang årligt.

 

Men det er fandeme dyrt, når man bare synes det kunne være interessant og man ikke brænder tosse vildt for det :blink:

Folk ser også pænt forskrækkede ud, når jeg fortæller hvad clicker expo koster - Og der er der jo kun tale om at man er til foredrag og observatør på nogle praktiske ting.

Men det er viiiirkelig fedt og nogle mennesker der er blandt de aller bedste i verden indenfor deres felt, man får lov at høre og stille spørgsmål til.

 

Er også spændt på om hende du skal på kursus med, kommer på expo'en i 2016 - Oplevede hende på Expo'en sidste år og hun er vildt dygtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg er i DK og KAN midt i vores familiesammenføringsag, så vil jeg virkelig gerne på det kursus med Karen i foråret. Det er i Horsens og jeg synes ikke det er for dyrt, da jeg kender underviseren og ved, hvad Aslan og jeg kan hente der. Jeg er dog lidt presset pga vores kære udlændingepolitik, som derfor kommer til at afgøre det når vi får svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er ikke helt billigt.

Hvis man nu sagde, at der kun var 6 kursister og ingen observatører, ville indtægten være 39.000.

Man må formode at de betaler moms, så er der 31.200 tilbage. Det giver 5.200 pr dag og fratrækkes de 1000 kr til leje af lokaler er der 4200kr tilbage. Måske skal der købes undervisningsmaterialer for et par hundrede kr, måske er der lidt udgifter til transport og der skal vel også lidt forberedelse til.

Hvor meget der ellers går til at drive forretningen 'hund og træning' ved jeg ikke, men det virker da en okay løn, men på den anden side, hvis man skal leve af det og have en forretning kørende med lokaler, biler eller hvad der nu er nødvendigt for sådan en forretning, er det ikke sindssygt.

Hvis der er 8 kursister og 3 observatører stiger indtjeningen til ca 7000kr pr dag, det er da en pæn sjat og helt sikkert mere end de fleste tjener dagligt.

 

 

For min skyld kan man tage lige hvad man vil for sine kurser. Efterhånden er der (vel?) så mange dygtige hundefolk i DK, at der må være en konkurrencesituation der kan sænke priserne lidt?

 

Når vi laver regnestykket skal vi huske, at udgifter til materialer og udstyr, transport, lokaler evt. forplejning og snacks mm. kan trækkes fra i regnskabet, derfor er regnestykket ikke helt så enkelt, som det du stiller op her :-D

 

Hvis folk vil give prisen må de om det, men det er naturligvis ærgerligt for dem, som ikke kan være med pga. en meget høj pris.

 

I sin tid arrangerede jeg kurser med et verdensnavn og han sagde altid, at alle skulle kunne være med, så derfor tog han ikke voldsomt meget i honorar

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på agility kursus ved Natasja igår.

Det kostede 450kr for en hel dag incl forplejning.

jeg syntes det var så fedt og helt sikkert alle pengene værd. :banan:

 

Jeg var til Natasha-kursus i foråret, hvor vi gav 400,- for 3,5 time uden forplejning. Det er ret stor forskel i pris, selv om det er samme instruktør! Men det må jo være arrangørerne som skal ha' dækket udgifter, eller vil tjene lidt på det? Eller også var I flere på holdet end vi var? Vi var 6 på hvert hold.

 

EDIT: Men er enig, det er alle pengene værd! Natasha er virkelig dygtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til Natasha-kursus i foråret, hvor vi gav 400,- for 3,5 time uden forplejning. Det er ret stor forskel i pris, selv om det er samme instruktør! Men det må jo være arrangørerne som skal ha' dækket udgifter, eller vil tjene lidt på det? Eller også var I flere på holdet end vi var? Vi var 6 på hvert hold.

 

EDIT: Men er enig, det er alle pengene værd! Natasha er virkelig dygtig!

 

Vi var 10 i alt ;-) fra kl 8 - 17 i indendørs hal.

jeg tror der er forskel på hvad arrangøren skal have dækket.

Natasja tager vel det samme beløb hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder i kurserne henne, er det gennem DKK/kredsene/specialklubber/andre klubber?

 

Jeg kunne godt tænke mig at komme på et spor kursus engang, men ved ikke hvor jeg skal kigge efter det.

 

Der kommer vist en del sporkurser i DcH i foråret. Lige nu kører William i Kalø kursus nogle lørdage. Det koster 100 kr. pr gang:-)

 

Men ellers vil jeg gerne komme og hjælpe dig en dag? Jeg har bil, så vi kan sagtens køre et sted hen og lægge nogle spor og tage lidt teori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jg finder flest kurser gennem DcH men på facebook er der en gruppe hvor der udbydes masser af kurser og der er der både fra DcH, DKK og private;) det sporkursus Dorthe skal på var udbudt der ved jeg;) hundekursus gruppen hedder den ;)

 

Super, tak for svaret, den vil jeg da fluks gå ind og finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig - Og havde det nu været en tilsvarende instruktør indenfor min primære sport, så var jeg også hoppet med.

 

Primært fordi sådan et kursus med en instruktør af den kaliber, måske udbydes max 1 gang årligt.

 

Men det er fandeme dyrt, når man bare synes det kunne være interessant og man ikke brænder tosse vildt for det :blink:

Folk ser også pænt forskrækkede ud, når jeg fortæller hvad clicker expo koster - Og der er der jo kun tale om at man er til foredrag og observatør på nogle praktiske ting.

Men det er viiiirkelig fedt og nogle mennesker der er blandt de aller bedste i verden indenfor deres felt, man får lov at høre og stille spørgsmål til.

 

Er også spændt på om hende du skal på kursus med, kommer på expo'en i 2016 - Oplevede hende på Expo'en sidste år og hun er vildt dygtig!

 

Det har jeg sørme lige set at hun gør :mrgreen::banan::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder i kurserne henne, er det gennem DKK/kredsene/specialklubber/andre klubber?

 

Jeg kunne godt tænke mig at komme på et spor kursus engang, men ved ikke hvor jeg skal kigge efter det.

 

I facebookgruppe blandt andet, prøv at følge mid i grupperne sportræning.dk, kaninslæb, vildtspor og schweiss.

 

Glemte lige sporhund - for os der elsker spor

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...