Hop til indhold

Kurser og sindssyge priser....


Amocca
 Share

Recommended Posts

Sad lige og lurede kurser hos Hund & Træning og blev helt ærligt en kende chokeret - måske endda forarget - over nogle af deres priser.

 

De holder et kursus, som lyder spændende, henover 3 weekender i foråret. Der er 6-8 deltagere på kurset. Det undervises af Karen Ulrich. 6500 pr deltager med hund. 3000 for obervatør pladser uden hund!

 

jeg er med på, at det er 3 weekender. Men er det ikke liiiiige i overkanten? Eller er jeg bare en nærig gammel heks?

 

8 kursister og fx 3 observatører er over 60.000 kr. Mig bekendt bor Karen Ukrich i DK og skal altså ikke flyves hjem fra USA eller Japan og bo på hoteller osv.

 

Stedet de lejer koster lige over 1000 kr om dagen. Jeg synes godt nok der er taget ved, med de priser...

 

nå. Men jeg kan jo bare lade være med at tilmelde mig og så sidde her og være forarget i fred. men, huhada jeg syne det er pebret!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Haha, jeg faldt over det samme, og sad netop og sammenlignede det med et sporkursus sidste år. Instruktøren var fløjet ind fra ..... kan ikke huske hvor, og marker mm. skulle lejes. Det kostede 3.000 kr. for fredag-søndag inkl. forplejning, 1.200 kr. uden hund. Der var plads til ca. 10 hunde og en håndfuld observanter.

 

Det kan jeg jo forholde mig til, for alene det at hente instruktøren til dk, indkvartere ham, leje af marker og frokost til deltagerne løber jo op.

 

Og helt enig, det er virkelig dyrt for det her kursus!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan synes jeg det er mange steder efterhånden, at priserne er ret heftige.

 

Der er selvfølgelig forskel på dem der bare underviser en gang imellem ved siden af deres daglige job og dem der skal leve af det - Der fylder skat og moms nok noget mere af kursus gebyret, end hos dem der bare har et par kurser om året.

Og så er det jo udbud/efterspørgsel - Hvis der er tilmeldinger nok, så er prisen jo nok rigtig....

 

Men fra jeg startede med at træne hund og så til nu, så er der generelt sket noget med priserne.

 

Omvendt så gav jeg 7.500 for clicker træner uddannelsen med 7 samlinger + eksamen.

Det er jo nogenlunde samme pris som hos hund og træning ifht. antal dage, det strakte sig så bare over 3/4 år med en del sparring og hjemmearbejde.

Men synes egentlig ikke det var nogen specielt høj pris på det tidspunkt... Der var så også to instruktører på, skal det siges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejede et Canis hvalpekursus for en del år siden, 2800 for 8 gange, men så måtte man også have hunden med. Det synes jeg var voldsomt. Weekendkurser har jeg selv arrangeret og med km-penge, bro, overnatning mm, bliver det en tudse pr dag, pr. deltager, hvis det lige skal løbe rundt. Instruktørerne har kostet 5000 pr. dag. Instruktørerne tager vel hvad folk er villige til at betale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er ikke helt billigt.

Hvis man nu sagde, at der kun var 6 kursister og ingen observatører, ville indtægten være 39.000.

Man må formode at de betaler moms, så er der 31.200 tilbage. Det giver 5.200 pr dag og fratrækkes de 1000 kr til leje af lokaler er der 4200kr tilbage. Måske skal der købes undervisningsmaterialer for et par hundrede kr, måske er der lidt udgifter til transport og der skal vel også lidt forberedelse til.

Hvor meget der ellers går til at drive forretningen 'hund og træning' ved jeg ikke, men det virker da en okay løn, men på den anden side, hvis man skal leve af det og have en forretning kørende med lokaler, biler eller hvad der nu er nødvendigt for sådan en forretning, er det ikke sindssygt.

Hvis der er 8 kursister og 3 observatører stiger indtjeningen til ca 7000kr pr dag, det er da en pæn sjat og helt sikkert mere end de fleste tjener dagligt.

 

 

For min skyld kan man tage lige hvad man vil for sine kurser. Efterhånden er der (vel?) så mange dygtige hundefolk i DK, at der må være en konkurrencesituation der kan sænke priserne lidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund & træning ligger vel altid i den dyre ende, det er i hvert fald mit indtryk. Til gengæld er de også helt igennem tjekkede. Så vidt jeg ved lever de af hundetræningen, er i hvert fald temmelig sikker på at Karen gør. Det lyder jo umiddelbart som en god "dagsløn" de får - men hvor mange af den slags kurser kan de holde i løbet af et år? Jeg tror virkelig ikke de tjener kassen. Og lige mht. det kursus jeg tror Amocca har kigget på - med 6 uger mellem hver weekend tror jeg det er et ret omfattende kursus, nærmest som én af deres uddannelser.

 

Til sammenligning har jeg lige givet 950,- for et éndagskursus i springteknik med Rikke Wriedt. Uden at blinke! Jeg har været til flere kurser med hende, og ved at det er alle pengene værd. :5up: Men jeg ville da ikke gøre det hvis jeg ikke vidste om kurset/underviseren var god eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikkert bare nærig. Var også fuldstændig i chok over at nogen havde givet over 1000 kr for et online kursus. 1000 er min smertegrænse og det skal sandelig være med hund så...

 

Jeg vil nødig ta' til kursus uden hund, så der er jeg enig i at det er mange penge! Og 1.000,- for én dag er nok også lige omkring min smertegrænse. Havde jeg f.eks. ikke haft en hund med springproblemer, og en hvalp som skal startes op om ikke alt for længe, så er jeg heller ikke sikker på at jeg havde meldt mig til et springteknikkursus til 950,-.

 

Ellers er jeg nok ret enig med luciente - det afhænger af hvad jeg får med hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikkert bare nærig. Var også fuldstændig i chok over at nogen havde givet over 1000 kr for et online kursus. 1000 er min smertegrænse og det skal sandelig være med hund så...

 

Jeg er også nærig! Og sikkert forkælet af at være i DcH, hvor priserne er meget rimelige! Fx giver vi omkring 1.000 kr. for et 3-dages kursusophold MED hund, hvor der virkelig bliver givet gas! Så kommer indkvartering og forplejning oveni. Og vores interne trænerkurser betales af klubben:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting er i hvert fald helt sikkert: Pris og kvalitet følges ikke altid ad. Man skal se sig godt for og vælge det man har brug for hos den eller de instruktører, man ved kan sit kram.

 

Jeg har haft mest glæde af at træne hos meget erfarne hundeførere og instruktører. Folk som kan sætte sig ind i hvordan hver hund fungerer og samtidig sætte sig i hundeførerens sted. Viden og uddannelse er ikke nok - faktisk nogen gange med til at gøre det værre, fordi nogen tror at netop teoretisk viden, kan sættes istedet for "at forstå hvordan mand og hund fungerer sammen".

 

Jeg hav 480 kr for 6 lektioner (på hold med 4-6 ekvipager) her i det tidlige forår/vinter (start januar) - de gjorde jeg så 4 gange - altså 24 gange ialt for 1920 kr.

 

Det er nok den bedste træning jeg nogensinde har modtaget - og jeg har prøvet en del - både billigt og dyrere.

 

Det var hos Ole Gert Dam, Kennel fuglevig. Udover den ugentlige træning på eget træningsareal imbefattede det også en tur i jagtrelevant terræn på Ravnholdt gods, samt efterfølgende (betalt særskildt) agerhønsejagt i september.

 

Jeg anbefaler ikke denne træning til hvem som helst. Tempoet er lavt. Steadynes fylder rigtig meget og der tales rigtig meget. Mange vil formentlig synes det er lidt kedeligt :-)

 

Det Ole kan, bedre end folk jeg tidligere har mødt, er at fortælle mig hvad der sker i hunden "ligenu" - Den sætter sig ikke på stopfløjt fordi den er begyndt at søge og har "lukket af". Du skulle have stoppe den ligefør det skete, så kunne du have dirigeret den de sidste 10 m ud til faldstedet. Osv. - hele tiden fantastiske observationer, som faktisk hjalp mig videre.

 

Jeg har modtaget instruktion fra nogen af de mest succesfulde trænere af FT Spaniels - Børge Nissen, Christina Hansson, Jørgen Lycik, Mikael Jensen, Benny Larsen, Lars Lang, Thomas Odbjerg, Brian Madsen. Ingen har været urimelig dyre (3-400 kr for enetimer og billigere på hold og seminarer), men de fleste virkelig gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Amocca, jeg synes det lyder meget dyrt.... min grænse går også ved de 1000 kr. Jeg er nok også lidt nærig men synes nogle tager lidt for meget - også i forhold hvad de selv kan altså trænerne... ikke alle er lige dygtige men det er jo så også individuelt hvad man får ud af kurserne.

 

Men jeg tror da man skal se sig lidt for inden man tilmelder sig og sin hund. Det første sted jeg gik, da fik jeg intet ud af det - træneren vidste ikke ret meget og var ikke ret god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok individuelt om et kursus er pengene værd.

Det afhænger jo af hvad man som person får med derfra.

Jeg syntes hund og træning kurser er gode!

 

Jeg kigger nok ikke så meget på prisen, men mere om det, er noget jeg føler jeg har behov for og kan lære noget af.

Jeg har været på kursus hvor jeg absolut intet husker fra og andre hvor det hele tiden ligger i baghovedet.

Jeg har taget canishold konkurrencegrundfærdigheder.(2800kr for vist nok 6 gange) Det var ok men nok ikke noget jeg ville gøre igen.

Jeg har taget/tager et sindsygt dyrt online kursus (5000kr for et år) og hold nu kæft hvor er det omfattende og helt overvældende. Og så har jeg slet ikke benyttet det til fulde med at sende videoer ind til bedømmelse.

Det er alle pengene værd FOR MIG.

Hundetræning er min hobby og det må godt koste lidt. Hvis jeg så kan blive lidt klogere er det da ren win/win.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sad lige og lurede kurser hos Hund & Træning og blev helt ærligt en kende chokeret - måske endda forarget - over nogle af deres priser.

 

De holder et kursus, som lyder spændende, henover 3 weekender i foråret. Der er 6-8 deltagere på kurset. Det undervises af Karen Ulrich. 6500 pr deltager med hund. 3000 for obervatør pladser uden hund!

 

jeg er med på, at det er 3 weekender. Men er det ikke liiiiige i overkanten? Eller er jeg bare en nærig gammel heks?

 

8 kursister og fx 3 observatører er over 60.000 kr. Mig bekendt bor Karen Ukrich i DK og skal altså ikke flyves hjem fra USA eller Japan og bo på hoteller osv.

 

Stedet de lejer koster lige over 1000 kr om dagen. Jeg synes godt nok der er taget ved, med de priser...

 

nå. Men jeg kan jo bare lade være med at tilmelde mig og så sidde her og være forarget i fred. men, huhada jeg syne det er pebret!

 

 

Dette kunne så nemt være skrevet af mig. Synes også man skal tænke lidt over målgruppen. Jeg kender ikke mange på min alder +/- 5 år, der 'sådan lige' kan gribe i lommen efter 6000kr til et par weekender....- på hobbyplan og det er med hund en hobby. Meget få lever af det eller konkurrere så højt at de får pengepræmie/sponsorater/lige ledes. Dem der er yngre har slet ikke råd og så er man oppe som yngstemand i fyrrerne.

Dem jeg ser der kunne finde de penge til et relateret kursus og som ønsker den intense form for træning, i min jagttræningsverden, så er de 55-65 år. Og nu sætter jeg det fuldstændig på spidsen, det er ikke meningen som en forargelse(!!!) men er det dem vi ønsker der skal dygtiggøre sig som hundeførere, dem der har haft hunde i 20-30-40 år? Eller er det de unge nyklækkede hundeejere, der er helt grønne og uden dårlige vaner? Giver det jeg skriver mening, eller er det skrevet for meget rundt i ring? :lol:

Jeg siger ikke at dette er min holdning, men en del af min holdning. I teorien. Praksis er ofte en anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, jeg tør slet ikke regne på hvor mange penge jeg har brugt på diverse kurser i løbet af dette år. Vi er vist oppe på en pæn slat efterhånden. Bare her de sidste tre måneder af 2015 kommer jeg op på knap 3000 kr. For diverse kurser. Med de ting jeg træner, så er det ikke altid lige muligt at komme på et billigt kursus i DcH. Fx har der ikke været udbudt et eneste agilitykursus for hundeførere de sidste fire år.

 

Jeg er villig til at betale det, det koster, hvis jeg ved undervisningen er god, og jeg ved jeg får valuta der kan bruges...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette kunne så nemt være skrevet af mig. Synes også man skal tænke lidt over målgruppen. Jeg kender ikke mange på min alder +/- 5 år, der 'sådan lige' kan gribe i lommen efter 6000kr til et par weekender....- på hobbyplan og det er med hund en hobby. Meget få lever af det eller konkurrere så højt at de får pengepræmie/sponsorater/lige ledes. Dem der er yngre har slet ikke råd og så er man oppe som yngstemand i fyrrerne.

Dem jeg ser der kunne finde de penge til et relateret kursus og som ønsker den intense form for træning, i min jagttræningsverden, så er de 55-65 år. Og nu sætter jeg det fuldstændig på spidsen, det er ikke meningen som en forargelse(!!!) men er det dem vi ønsker der skal dygtiggøre sig som hundeførere, dem der har haft hunde i 20-30-40 år? Eller er det de unge nyklækkede hundeejere, der er helt grønne og uden dårlige vaner? Giver det jeg skriver mening, eller er det skrevet for meget rundt i ring? :lol:

Jeg siger ikke at dette er min holdning, men en del af min holdning. I teorien. Praksis er ofte en anden.

 

Hundetræning er da for alle aldre. Om man er 10 år eller 90 år. Alle kan byde ind med noget og alle kan lære så længe de lever.

Angående økonomi så har rigtig mange unge piger heste. Og en hest koster gerne 2000kr + pr måned. Så det handler vel i nogen grad om prioritering. Hvor meget vil man ofre på sin hobby?

Jeg syntes det er fedt når hundefolk vil dygtiggøre sig uanset alder eller formål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundetræning er da for alle aldre. Om man er 10 år eller 90 år. Alle kan byde ind med noget og alle kan lære så længe de lever.

Angående økonomi så har rigtig mange unge piger heste. Og en hest koster gerne 2000kr + pr måned. Så det handler vel i nogen grad om prioritering. Hvor meget vil man ofre på sin hobby?

Jeg syntes det er fedt når hundefolk vil dygtiggøre sig uanset alder eller formål.

 

 

Jeg har selv haft hest, eller den blev købt, opstaldet og solgt med en veninde, da ingen af os havde råd til at eje selv. Jeg skrev også at det var sat på spidsen, for jeg giver dig helt ret i hundetræning er for alle aldre og alle køn. Det er et af de fedeste ting ved sporten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, jeg tør slet ikke regne på hvor mange penge jeg har brugt på diverse kurser i løbet af dette år. Vi er vist oppe på en pæn slat efterhånden. Bare her de sidste tre måneder af 2015 kommer jeg op på knap 3000 kr. For diverse kurser. Med de ting jeg træner, så er det ikke altid lige muligt at komme på et billigt kursus i DcH. Fx har der ikke været udbudt et eneste agilitykursus for hundeførere de sidste fire år.

 

Jeg er villig til at betale det, det koster, hvis jeg ved undervisningen er god, og jeg ved jeg får valuta der kan bruges...

 

Ja, men 3000 er for "diverse kurser". Det er ikke eet kursus (eller i dette tilfælde er det jo så halvdelen af et kursus). Jeg har også været på sindssygt mange spændende kurser og går i øjeblikket på et kursus "basis for jagthunden" der løber over 5 gange. Hver anden uge i 10 uger. Det koster 600 kr.

 

Det er ikke fordi jeg synes der er noget galt med kurser. Jeg har selv brugt mange tusinde kroner på kurser henover årene. Men jeg synes simpelthen at 3000 kr for at være observatør er røveri ved højlys dag. Men som sagt, jeg kan jo bare lade være med at deltage! Og der må jo være marked for det, siden de har prissat det således.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette kunne så nemt være skrevet af mig. Synes også man skal tænke lidt over målgruppen. Jeg kender ikke mange på min alder +/- 5 år, der 'sådan lige' kan gribe i lommen efter 6000kr til et par weekender....- på hobbyplan og det er med hund en hobby. Meget få lever af det eller konkurrere så højt at de får pengepræmie/sponsorater/lige ledes. Dem der er yngre har slet ikke råd og så er man oppe som yngstemand i fyrrerne.

Dem jeg ser der kunne finde de penge til et relateret kursus og som ønsker den intense form for træning, i min jagttræningsverden, så er de 55-65 år. Og nu sætter jeg det fuldstændig på spidsen, det er ikke meningen som en forargelse(!!!) men er det dem vi ønsker der skal dygtiggøre sig som hundeførere, dem der har haft hunde i 20-30-40 år? Eller er det de unge nyklækkede hundeejere, der er helt grønne og uden dårlige vaner? Giver det jeg skriver mening, eller er det skrevet for meget rundt i ring? :lol:

Jeg siger ikke at dette er min holdning, men en del af min holdning. I teorien. Praksis er ofte en anden.

Jeg tager på kurser i stedet for at tage på ferie så jeg tager mig råd til et kursus der koster 6000 kr. Jeg havde slet ikke tænkt i alder, men siden du spørger, så synes jeg bestemt os på 50+ skal følge med:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette kunne så nemt være skrevet af mig. Synes også man skal tænke lidt over målgruppen. Jeg kender ikke mange på min alder +/- 5 år, der 'sådan lige' kan gribe i lommen efter 6000kr til et par weekender....- på hobbyplan og det er med hund en hobby. Meget få lever af det eller konkurrere så højt at de får pengepræmie/sponsorater/lige ledes. Dem der er yngre har slet ikke råd og så er man oppe som yngstemand i fyrrerne.

Dem jeg ser der kunne finde de penge til et relateret kursus og som ønsker den intense form for træning, i min jagttræningsverden, så er de 55-65 år. Og nu sætter jeg det fuldstændig på spidsen, det er ikke meningen som en forargelse(!!!) men er det dem vi ønsker der skal dygtiggøre sig som hundeførere, dem der har haft hunde i 20-30-40 år? Eller er det de unge nyklækkede hundeejere, der er helt grønne og uden dårlige vaner? Giver det jeg skriver mening, eller er det skrevet for meget rundt i ring? :lol:

Jeg siger ikke at dette er min holdning, men en del af min holdning. I teorien. Praksis er ofte en anden.

 

:oops:

 

Nej, der er ingen mening i at bruge energi på mennesker over 55 år. Vi er jo nærmest "dead man walking" typer.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops:

 

Nej, der er ingen mening i at bruge energi på mennesker over 55 år. Vi er jo nærmest "dead man walking" typer.:hmm:

 

Det tror jeg så slet ikke var det @CrazyDogLady ville sige. Jeg ser det som en problematisering og et ønske om at der var "nyere" og yngre hundeførere til stede også.

 

 

Lige præcis, Camilse :5up: og man skal lige huske at læse hele indlægget, for så læser man også flere steder at det er min endelige mening, eller fuldkommen mening i det hele taget. Det var et forsøg på debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis, Camilse :5up: og man skal lige huske at læse hele indlægget, for så læser man også flere steder at det er min endelige mening, eller fuldkommen mening i det hele taget. Det var et forsøg på debat.

 

Jeg synes blot at alder er fuldstændig irelevant, på linje med køn, sexuel præferance, etnisk oprindelse, politisk og religiøs indstilling. Jeg kan godt læse hvad du skriver, men undrer mig over hvilke forestillinger om mennesker på 55+ der ligger til grund. Erfaring kan være en interessant parameter, ikke alder, efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes blot at alder er fuldstændig irelevant, på linje med køn, sexuel præferance, etnisk oprindelse, politisk og religiøs indstilling. Jeg kan godt læse hvad du skriver, men undrer mig over hvilke forestillinger om mennesker på 55+ der ligger til grund. Erfaring kan være en interessant parameter, ikke alder, efter min mening.

 

Jeg bruger alderen, fordi der er stort forskel på, hvad en 30 årig har af udgifter og hvad en på 55 år har af udgifter. Typisk og helt gennemsnitlig. Og det jeg så vill frem til, var at det mønster JEG ser, er ofte generation +55 der kan udbetale 6500 kr for et kursus. Ikke de 30 årige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...