Hop til indhold

Min hunds velkomst


Amanw
 Share

Recommended Posts

Hej med jer! Jeg har en 5 år gammel shiba hun hund - når vi kommer ind af døren tager hun forsigtigt hele ens hånd ind i munden, der bliver den et par sekunder også ryger den ud igen. Hvis man ikke er nede på knæ og kæle hende når man kommer ind, er det benene der får en tur. Nogle forslag til hvorfor hun gør som hun gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet det samme hos en tysk ruhåret som jeg passede og nu også med Scoop, min doberman hanhund.

 

Med de to virkede det for mig som om de bare skulle have noget i munden for at kunne håndtere deres glæde. Scoop har nu nogle af mine gamle sokker liggende, og hvis han ikke kan finde en når jeg kommer ind ad døren er han helt ude af sig selv og lægger gabet over min hånd.

 

Jeg ville tage det som et tegn på at hun bare er ude af sig selv af glæde og skal finde en måde at udtrykke det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min shiba gjorde det samme. I en periode hang der et plysdyr uden for døren, så vi havde det i hånden når vi låste os ind. Når han så kom hen, stoppede vi det nærmest i gabet på ham når han kom hen for at sige hej (ej, vi satte det bare mellem os og hans mund, så han kom til at tygge i det fremfor i os), og så roste vi og gav en masse opmærksomhed, leg med plysdyret osv. som belønning.

Med tiden kunne plysdyret bare ligge i entreen eller i lejligheden, så fór han selv hen og hentede det - eller et andet stykke legetøj - som han så ville vise os som en del af velkomsten.

 

Jeg var aldrig i tvivl om at det var "love bites" - han gumlede også gerne på ens fingre, når man lå og hyggede/nussede med ham i sofaen (uden at det på nogen måde gjorde ondt).

 

<3

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror egentlig bare at det er en del af det "sprog" man som hund/hundeejer får udviklet indbyrdes. Luffe gør det samme, dog ikke specielt forsigtigt, men det er nok fordi vi bare generelt tager ret godt fat i hinanden. Det er ikke altid helt hensigtsmæssigt, men det passer på en eller anden måde godt til os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har to herhjemme som også gerne vil have hænderne ind i munden, når vi kommer hjem. Zazu vil gerne bare lige kortvarigt holde ved ens hånd, Camy derimod vil allerhelst vise noget frem - en sko, en bamse eller hvad der nu lige er i nærheden. Og kan hun ikke finde noget, så snupper hun vores hænder. Alternativt hvis jeg har halstørklæde på eller en flagrende bluse, så snupper hun det og vil gerne vise frem. Hun har været ved halvvejs at kvæle min mor, fordi hun havde taget fat i hendes halstørklæde da min mor sad på hug for at hilse på hende, og da min mor så rejste sig op, holdt Camy stadig fast i hendes halstørklæde, som lige blev strammet godt til :lol:

 

Det er bare et hyggeligt hilse-ritual :lun: omend det kan være en smule belastende - når man har travlt og skal skynde sig ud af døren - at man så skal rende rundt i huset for at finde sine sko, fordi Camy tager dem med ind i stuen, efter vi har hilst, hvis det er sko hun har vist frem den dag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...