Hop til indhold

er der nogen der ved noget om det her


jensen
 Share

Recommended Posts

Jeg havde jo en lidt lignende sag for 1 1/2 år siden. Da naboens ene kat spadserede gennem min grund efter midnat og desværre var min ene hund ude. Havedøren stod åben fra soveværelse og jeg var netop kommet ind efter jagt på dræbersnegle. Står og børster tænder, da jeg hører dette katteskrig. Snoopy havde haft fat i katten, og det kostede 16.000 kr. at redde den, dog måtte de amputere et bagben. Jeg kunne ikke finde katten og vidste ikke hvis det var, så den ikke.

Spurgte til naboens katte næste dag og fik vished. Ringede min forsikring op og derfra var det en sag mellem katteejer og min ansvarsforsikring. I starten var min forsikring med på en vis % , fordi katten gik i min have, hvilket jo ikke var helt OK. Men de endte med at erstatte hele dyrlægeregningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg så godt du skrev det med katten et andet sted, eller tidligere i tråden - det objektive ansvar-. Og du har ret i at det er sådan det er. Min forsikring dækker naturligvis også denne sag hvis hunden vitterlig er bidt af min hund inde på min grund.

 

Mit problem er løgnen, beskyldningerne, den ufattelige truende opførsel, at historien efter min opfattelse har forandret sig fra at der var lidt blod til jeg har vristet min hund fra deres hund, fra at de erkendte at min hund var bundet til han løber rundt ude på gaden OG at de render rundt og siger det i kvarteret . I dag da jeg gik morgentur blev jeg stoppet af en kvinde med 2 småhunde der fortalte at en anden person havde fortalt hende at osv osv-

 

så rundt i mit nabolag svirrer rygter om min hund. - og jo mere jeg får overvejet sagens fakta tænker jeg "hvad nu hvis deres hund i virkeligheden angreb min hund inde i min have.

 

Hunden er notorisk aggressiv og jeg har masser af vidner på hvor voldsomt den opfører sig når vi mødte den, enten på gaden eller når vi passerede deres have.

 

Tænk nu hvis den har angrebet min hund- jeg hørte den gø først derefter hørte jeg min hund .Derefter var jeg ude i samme sekund og hun var 2 huse henne af vejen. På intet tidspunkt hører jeg nogen-hverken hendes eller min der hyler- det går jeg ud fra en hund vil gøre hvis den virkelig bides

 

Min fornemmelse har hele tiden været at de vil forsøge at få penge ud af det her, et par måneder før ar samme mand jo henne hos genboen på nøjagtig samme grove aggressive facon og påstå at de havde bulet hans bil- der fik han intet ud af det- de havde nemlig slet ikke været ude at køre den dag han beskyldte dem for at have kørt ind i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo ingen med lidt hundeviden, der er enige i, at hunde efter klammeri med andre hunde , hvor blod ses og hvor hunden tillige er chokeret, ikke skal undersøges og behandles hos en dyrlæge. Og hvis normen var, at aflive enhver hund, der havde fået et chok , så blev mange hunde ikke særlig gamle.

Dine byboer kender sikkert denne mand og tager selv stilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo ingen med lidt hundeviden, der er enige i, at hunde efter klammeri med andre hunde , hvor blod ses og hvor hunden tillige er chokeret, ikke skal undersøges og behandles hos en dyrlæge. Og hvis normen var, at aflive enhver hund, der havde fået et chok , så blev mange hunde ikke særlig gamle.

Dine byboer kender sikkert denne mand og tager selv stilling.

 

Enig - hvis alle hunde, der overfaldes skulle aflives, så var der ikke mange tilbage. Det lyder da helt vildt, at de har aflivet deres hund pga det... mon ikke den hund var for farlig og det var derfor den blev aflivet? Jeg har før været ude og vurdere i sager. I en sag som denne ville de mennesker få spørgsmålet om, hvorfor i alverden de ikke har fået hjælp til DERES hund før og trænet dens aggressive adfærd i stedet for bare at lade stå til? Det du skriver her vidner jo om mennesker der bare har ladet en hund mistrives i en tilstand, der bedst kan sammenlignes med panikangst - for hunde, der viser den adfærd mod andre hunde har det jo virkelig skidt. Derfor kan man argumentere for, at HVIS de havde vist ansvarlighed før og fået hjælp til deres egen hund, så havde din hund ikke følt sig presset og dette var aldrig sket.

 

Jeg har selv en hund, der er overfaldet og viser denne adfærd. Det arbejder vi naturligvis med, og det er tydeligt, at hvis han møder andre hunde, så puster de sig ekstra op, fordi Aslan møder dem som han gør. Nu er vi nået dertil, hvor der er enkelte han ikke puster sig op over for, og så møder hundene også ham venligt. Ergo har de selv et stort ansvar for, at din hund mødte denne hund, som din hund gjorde - enhver hund kan jo presses til at forsvare sig, hvis den møder en hund, der mener, at alle møder skal ende i en konflikt, fordi erfaringen er, at alle møder ender i en konflikt. Så starter naboens hund jo med at forsvare sig før din hund overhovedet har reageret, hvorefter en ond cirkel starter, for hvad skal din hund gøre? Den er jo nødt til at svare igen.

 

For mig er det i hvert tilfælde tydeligt, at selv den rareste hund kan presses af vores Aslan. Derfor møder han ikke andre hunde. Og det skulle de simpelthen have sørget for.

 

Jeg mener din hunds reaktion er normal ud fra det skrevne her, og det lyder som om, at politiet er enige.

 

Og vil man INTET gøre for at hjælpe en hund som er bange som naboens lyder til at have været, så er det nok også bedst, at den fik fred nu.

 

Sikke dog en irriterende sag! Rank ryggen. Og hvis din hund får nogle reaktioner efter dette på andre hunde, så gør du det, at du på afstand siger JA og stikker hunden en superlækker godbid, hver gang den ser på den anden hund, I møder. Vær på nok afstand til, at din hund ser den anden, men ikke reagerer mere end den vil spise og blot forholder sig til den anden. Kommer I for tæt på, så skab afstand og træn herfra igen. Grib de situationer I møder. På denne måde har din hund snart glemt dette igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men pointen er at min hund overhovedet ingen forandringer i sin adfærd ,han møder små hunde, hvalpe, store hunde, mennesker, børn og voksne venligt og lidt overbærende og tilbagetrukket, han er afbalanceret og rolig i alle forhold undtagen hvis en tæve er løbetid, hvis en aggressiv hund farer ud og jeg bliver forskrækket eller når han gerne vil efter et egern eller et rådyr når vi er i skoven- hvilket han ikke jager- fordi han er og altid har været i snor

 

Min hund stoler så meget på mig eller sig selv i enhver situation at vi engang kom forbi et stort træ der faldt til jorden, tæt på. skovhuggeren kom hen og undskyldte og fortalte han aldrig nogensinde havde set en så rolig hund, når et træ faldt.

 

Han er blevet angrebet flere gange af løse hanhunde (8-10 gange) , store som små Jack russeltyper- hver evig eneste gang har han sat de løse hunde på plads uden at bide og ejerne og jeg har efterfølgende fået en rolig snak om at det nok var smart hvis de havde deres hund i snor. når vi så har mødt dem senere ignorer han de hanhunde, hvis jeg er ligeglad er han også.

 

der er en anden lab i byen som har samme enorme mentale styrke, her knejser begge hanhundene, de er begge kloge hunde- de passerer hinanden uden problemer, men de ser alt under passagen.

 

Den rolighed han har virker åbenlyst provokerende på usikre eller hormonforstyrrede hanhunde - men det er pga de oplevelser og pga han var så glad og logrende da jeg kom ud, ved jeg at det ikke kan have været så dramatisk som pigebarnet påstår.

 

Min hund er med alle steder, på arbejde, til middage- alle steder, vi går 8- 10 km hver eneste dag- så derfor er min hund ret afbalanceret og velstimuleret - der er simpelthen ikke et usundt eller frustreret hjørne i hans hjerne- som min dyrlæge siger "hvem der dog bare var hund i dit hjem".

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh. Hvor jeg føler med dig i denne sag. Den frustration der må følge med. Jeg håber virkelig vi lever i et samfund der kan skelne skidt fra kanel.

Tak skal du have,

 

en af mine venner er mere på sociale medier og har læst at pigebarnet fortæller at hendes hund er død af blodforgiftning som følge af bidet og efter mange dyrlægebesøg (på et par dag(min kommentar)) - vi har taget et screenprint og så håber jeg politiet en gang for alle lukker den her sag. Jeg glæder mig til at se den dyrlægeattest, hvis jeg kan få den at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have,

 

en af mine venner er mere på sociale medier og har læst at pigebarnet fortæller at hendes hund er død af blodforgiftning som følge af bidet og efter mange dyrlægebesøg (på et par dag(min kommentar)) - vi har taget et screenprint og så håber jeg politiet en gang for alle lukker den her sag. Jeg glæder mig til at se den dyrlægeattest, hvis jeg kan få den at se.

 

Hi hi! Ja, man skal passe på hvad man skriver på de sociale medier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have,

 

en af mine venner er mere på sociale medier og har læst at pigebarnet fortæller at hendes hund er død af blodforgiftning som følge af bidet og efter mange dyrlægebesøg (på et par dag(min kommentar)) - vi har taget et screenprint og så håber jeg politiet en gang for alle lukker den her sag. Jeg glæder mig til at se den dyrlægeattest, hvis jeg kan få den at se.

 

Jeg håber at pigen og faren får sig en lærestreg, husk du kan også anmelde modsat for bagvaskelse... det er faktisk heller ikke lovligt direkte at lyve i det offentlige rum med hensigt

at sætte en anden person i dårligt lys ved hjælp af usandheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg vender lige tilbage med resultatet af politianmeldelsen for det endte med et langt forløb hvor anmelderen blev noget ydmyget- og ikke af mig.

 

Anmelderen havde jo optaget mig på datterens smartphone, for at kunne bevise mine "misgerninger eller rettere min hunds"

 

Politiet afgjorde sagen ved at sige at intet af anmelderens anmeldelse kunne dokumenteres, at de blev ved med at ændre forklaring, så det blev værre , at min forklaring stemte 100& overens med det der skete på lydoptagelsen, at jeg havde et vidne der bekræftede min version og sidst men ikke mindst at politiet havde set det nødvendigt at påtale overfor anmelderen at denne havde været voldsom og aggressiv overfor mig . (Kvajet havde jo også optaget sig selv og dermed lagt beviset i hænderne på politiet)

 

Der findes i nabolaget et par ondskabsfulde sladderkællinger - ensomme og triste koner- som snakker med denne her mand der anmeldte mig, og han fik så dem ind i historien. De begyndte så at fortælle at min hund også havde overfaldet en kondiløber og en anden hund. Men de havde ingen kondiløber og den anden hund der var blevet overfaldet, den dag de angav, ja der var jeg, beviseligt, på job- sammen med min hund. Med til historien hører jo også at samtlige øvrige naboer samlet fortæller at min hund er både fredelig, sød og de aldrig hører ham, hvorfor folk generelt er glade for ham.

 

Nå politiet begyndte måske at se det som chikane OG de her ondskabsfulde mennesker har nu fundet sig et nyt offer de er begyndt at politianmelde - her kunne jeg som vidne fortælle at anmelderen i alt fald har løjet om een ting i sin anmeldelse.

 

Jeg ville ønske at det ville få betydelige konsekvenser at lave falske politianmeldelser.

 

Og når det så er sagt, viser det sig så at manden der anmeldte mig, langt fra har rent mel i posen:

Naboerne har efterfølgende fortalt at der gennem flere år var problemer med deres hund, den skreg meget, måtte ikke komme ind om natten, hvor den stod og kaldte udenfor, den virkede syg ½ år før den døde og de tog den jo ikke til dyrlæge da den så døde tilsyneladende af en bakterieforgiftning.

 

Jeg tror de politianmeldte mig fordi de havde brug for penge til dyrlæge og julegaver.Og jeg tror også de gjorde det, fordi jeg har taget initiativ til at sende en rundskrivning i nabolaget om at folk arbejder med at de småhunde som bjæffer hele dagen lang, så vi undgår de her weekendkoncerter.

 

Desværre har de fået ny hund, men hvis jeg opdager noget misrøgt, vil jeg kontakte dyreværnet med det samme, og jeg er godt nok uforstående overfor de naboer der har givet mig alle deres historier bagefter.

 

Men for mig og min hund- endte det altså godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...