Hop til indhold

er der nogen der ved noget om det her


jensen
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny bruger og har brug for et svar.

 

Sagen er at jeg har en almindelig fredelig hanhund, lab, som aldrig har bidt eller noget. Men han kan ikke lide andre hanhunde og møder vi en aggressiv hanhund, puster han sig da nogen gange op.

 

Når vi kommer hjem fra tur, kan han godt lide at sidde på gårdspladsen ½ times tid inden han går ind i huset . Når han sidder og slapper af og kigger på livet på gaden er han ALTID bundet og snoren kan ikke nå fortovet- der er ca 2 meter fra hunden til fortovet.

 

I vores kvarter bor en lille hanhund som altid farer i hegnet når vi går forbi og er jeg forberedt går min hund stille forbi, men bliver jeg forskrækket svarer han altid igen.

 

 

Der er en teenage pige i det hus og hun går tur med den lille hund, forbi mit hus. jeg hører den gø og jeg hører min gø- i den rækkefølge og slemt nok til jeg går ud med det samme. De er allerede gået videre og min hund står upåvirket og logrer og går med ind.

 

et par timer senere kommer pigen med sin far og påstår min hund har bidt deres til blods ude på fortovet - de vil have betalt dyrlæge, melde det til politiet og truslerne vil ingen ende tage

 

Jeg viser dem så at snoren slet ikke kan nå ud til fortovet og tilbyder dem at hive i snoren og tjekke det selv- det nægter de og påstår så i stedet for at min hund jo var løs, at min hund er farlig og at man taler om i området at alle er bange for min hund og man må løfte hunde op når man går forbi mig etc (det er ikke noget jeg har hørt eller set før- da min hund er ganske fredelig og rar- og det er ærligt

 

Jeg spørger så om jeg må se såret for jeg kan da ikke bare betale, når min hund slet ikke kan nå deres hund og stadig aldrig har bidt- det må jeg ikke, de siger der er blod- men de har ikke været til dyrlæge med hunden

 

 

Jeg ved mine naboer altid siger at det er lidt utroligt at de aldrig mærker noget til der bor en hund her, han gør aldrig og han løber aldrig rundt- læs stikker af- så jeg har mange vidner på at det er en fornuftig hund jeg har.

 

 

Men jeg er usikker på om jeg skal handle-og hvordan jeg skal handle

jeg synes det er groft at nogen slynger sådanne løgnehistorier i nakken på mig, omvendt tror jeg at den anden hund har markeret i min have- og min hund er løbet frem og pigen er blevet forskrækket- det ville jeg også selv være blevet så vi kunne sagtens have fået et venlig snak om dette og en aftale- men de var virkelig meget aggressive.

 

 

Faren gik så langt at han indrømmede at der aldrig var problemer når vi mødtes på gåtur (han og jeg) fordi vi passerer med korte snore men deres hund går altid forbi på bagbenene- han indrømmede også at deres hund var ekstremt aggressiv når jeg gik forbi deres have men han fastholder at deres hund nu er så bange at man ikke kan undersøge bidet og at min hund har bidt den +at min hund skal meldes til politiet

 

 

hvad tænker I, kan jeg gøre noget fornuftigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, ikke en sjov situation. Du skriver snoren stopper 2 meter fra fortovet. KAN det være at hendes hund har gået med en snor, der var lang nok til at hendes hund kunne komme hen til jeres?

 

Men først og fremmest, ville jeg nok købe en gang cola, slik, chips til pigen. Gå hen og banke på og sige at du har det forfærdeligt over at tænke på hvor forskrækket hun må være blevet og prøve at få en god venlig snak. På det måde er du måske også heldig at kunne se hunden ved selvsyn og se om den er skadet.

 

Noget andet er, og nu håber jeg ikke du tager det ilde op, men når man nu VED at ens hund kan reagere sådan på nogle hunde. Så ville jeg ikke lade hunden stå bundet alene udenfor. Netop for at sådan noget her ikke skal ske. Folk går jo rundt med deres forbandede Flexliner, og hunden holder sig sjældent på fortovet lige ved siden af ejer.

 

Hvordan du står lovgivningsmæssigt er svært at sige. Men ER hunden skadet, skal der vist en dyrlægeudtalelse til, så de må til dyrlægen.

 

Men jeg ville som sagt troppe op hos dem med en masse guf til pigen og forsøge at tale med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, ikke en sjov situation. Du skriver snoren stopper 2 meter fra fortovet. KAN det være at hendes hund har gået med en snor, der var lang nok til at hendes hund kunne komme hen til jeres?

 

Men først og fremmest, ville jeg nok købe en gang cola, slik, chips til pigen. Gå hen og banke på og sige at du har det forfærdeligt over at tænke på hvor forskrækket hun må være blevet og prøve at få en god venlig snak. På det måde er du måske også heldig at kunne se hunden ved selvsyn og se om den er skadet.

 

Noget andet er, og nu håber jeg ikke du tager det ilde op, men når man nu VED at ens hund kan reagere sådan på nogle hunde. Så ville jeg ikke lade hunden stå bundet alene udenfor. Netop for at sådan noget her ikke skal ske. Folk går jo rundt med deres forbandede Flexliner, og hunden holder sig sjældent på fortovet lige ved siden af ejer.

 

Hvordan du står lovgivningsmæssigt er svært at sige. Men ER hunden skadet, skal der vist en dyrlægeudtalelse til, så de må til dyrlægen.

 

Men jeg ville som sagt troppe op hos dem med en masse guf til pigen og forsøge at tale med dem.

 

Deres hund går altid i Flex og det var mørkt. Jeg er også ret sikker på den er gået ind og har strintet i vores forhave- og det at pigen fastholdt at min havde angrebet på fortovet fortæller mig at hun ikke har en korrekt opfattelse, for min hund var jo stadig i snor da jeg kom ud.

Min hund er 6 år gammel og han har aldrig gået frem før når han har ligget derude og slappet af, han har som sagt aldrig bidt, ikke engang når han er blevet angrebet af små snorløse Jack russel terrier. Så ikke at jeg skal forklejne noget, men det var ikke forventeligt.

 

Jeg er bange for hvis jeg går derhen at de vil tage det som en indrømmelse og det er mit klare indtryk de gik efter at få penge - men jeg ved det virkelig ikke

 

Jeg skal lige sige at jeg selvfølgelig heller aldrig har haft politi og min hund i samme sætning før,

Link til indlæg
Del på andre sites

hunden sidder på trappestenen max en ½ times tid, hoveddøren står altid åben og han går bare ind når han vil ind- det tror jeg bestemt ikke er ulovligt. Det er lænkehunde der er ulovligt

 

Nej der er ikke noget blod nogen steder og man kan absolut intet se på min hund, hverken bid, blod, noget der ligner bid eller noget , har tjekket., jeg tænker også jeg ringer til min dyrlæge i morgen- jeg møder tit vores lokale betjent når jeg er ude og gå tur og han kommer med sin hund- så han ved godt jeg har en fredelig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor nogle børn ikke skal lufte hunden alene. Den far er da dybt uansvarlig, hvis de har en problematisk hund.

 

Du skal kontakte politi og så skal du naturligvis stille krav om en dyrlæges vurdering af den anden hunds skader og få det på skrift med dyrlægens underskrift på tro og love - min hund blev overfaldet, og jeg havde bevisbyrden. Det må de også have - i mit tilfælde var der blod, synlige skader, dyrlægeregning, udtalelse fra dyrlæge på skrift og vidner. Har de ikke det, så er det deres ord mod dit.

 

Hvordan ville din hund reagerer, hvis politiet møder op for at se hans adfærd? Vil han modtage dem roligt i snoren fx?

 

Som sagt - uden beviser, dyrlæge osv så tror jeg dog ikke du skal regne med, at de gør mere ved sagen. Du bør dog ringe til dem og forklare dem, hvad denne familie pludselig dukker op og siger og spørge, hvad du gør nu.

 

Er folk i byen bange for din hund? Det kan du undersøge ved at opsøge et par mennesker og spørge dem. Og er det tilfældet bør du finde en, der kan hjælpe dig med at træne adfærden væk varigt.

 

Du bør naturligvis også sætte et hegn op, så det ikke sker igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hunden sidder på trappestenen max en ½ times tid, hoveddøren står altid åben og han går bare ind når han vil ind- det tror jeg bestemt ikke er ulovligt. Det er lænkehunde der er ulovligt

 

Nej der er ikke noget blod nogen steder og man kan absolut intet se på min hund, hverken bid, blod, noget der ligner bid eller noget , har tjekket., jeg tænker også jeg ringer til min dyrlæge i morgen- jeg møder tit vores lokale betjent når jeg er ude og gå tur og han kommer med sin hund- så han ved godt jeg har en fredelig hund.

 

Start med at snakke med den lokale betjent, der kender din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest skal de til dyrlægen med hunden.

 

Dernæst har din hund været på egen grund og de har gået forbi med en line der gør at deres kan nå din og ikke omvendt.

 

Har din hund gjort skade, så siger du bare til dem at det ordner ansvarsforsikringen, både din og deres. For eftersom begge hunde var i snor, så vil noget af ansvaret også påfalde dem selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forstå, at du siger de sikkert er ude på at få penge - for det får de jo ikke under nogle omstændigheder. Hvis der virkelig er sket noget, så er der en dyrlægeregning der skal betales, færdig - BUM! Men, for at der overhovedet kan blive en "sag" må de jo omkring dr. dyr med deres lille kræ - vil de ikke det, er skaden nok ikke så slem tænker jeg, og så er der jo ikke noget at betale for :vedikke:

 

Men, hvis de to hunde virkelig har været oppe at toppes, og din hund har bidt den lille, så ville du da ha' hørt det? Jeg mener, så er det jo ikke bare et par hunde-vuf, og da slet ikke hvis din hund har overfaldet den anden alvorligt.

 

Jeg tror bare jeg ville ta' det her stille og roligt. Din hund var bundet af på din egen grund, og "slåskampen" varede ikke så længe, at du kunne nå ud at se, hvad der skete før pigen og hendes hund var gået videre. Du skriver de kommer efter et par timer, og endnu ikke har været omkring dyrlægen, så skaden er åbenbart heller ikke værre end de vil sikre sig at DU betaler, før de overvejer en dyrlæge.

 

Men det er en rigtig dum situation at være havnet i, og jeg ville nok som andre har nævnt sætte noget hegn op, sådan at du ikke kommer i samme situation igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er glad for i tager det så afslappet. jeg håber også det er det der sker, tanken om at nogen der kan komme og fjerne ens hund er jo forfærdelig .

 

Grunden til jeg tror det handlede om penge var at de var helt oppe i det røde felt da de kom og den måde de truede på. Så jeg havde på fornemmelsen at jeg skulle rette ind og blive bange. Nu har jeg gennem de 6 år jeg har haft ham jo selv prøvet at andre løse hunde er gået til angreb mens min har været i snor og det er en forskrækkelse , men så er det heller ikke værre og jeg har altid været så stolt at at min ikke er gået amok men bare stille og roligt har sat angriberen på plads uden at bide og det er formentlig også det der skete her..

 

Jeg synes det er så underligt at de ikke kører til dyrlæge øjeblikkeligt hvis hunden virkelig er bidt, og der bor en dyrlæge max 5 min gang herfra som også havde åbent da det sket og jeg synes det er underligt at hvis hunden er bidt at de så ikke vil vise mig det.

 

Der må også være noget med tid- at man skal til dyræge inden for en frist.

 

 

Men Lenskow du har ret for hvordan skal de kunne bevise at det lige netop skulle være min hund der har bidt deres hund- det har du ret i....

 

 

mht hegnet, han kan bare komme i baghaven men det er virkelig ærgerligt for han elsker når vi kommer hjem fra skoven at sætte sig på trappen, så spørger jeg om han ikke vil med ind, han kigger og lægger sig ned og jeg fastgør snoren , når han så er klar kigger han ind og så sidder vi og hygger ved brændeovnen, Det er sådan en rar rutine som den lille arrige satan lige skulle ødelægge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor nogle børn ikke skal lufte hunden alene. Den far er da dybt uansvarlig, hvis de har en problematisk hund.

 

Du skal kontakte politi og så skal du naturligvis stille krav om en dyrlæges vurdering af den anden hunds skader og få det på skrift med dyrlægens underskrift på tro og love - min hund blev overfaldet, og jeg havde bevisbyrden. Det må de også have - i mit tilfælde var der blod, synlige skader, dyrlægeregning, udtalelse fra dyrlæge på skrift og vidner. Har de ikke det, så er det deres ord mod dit.

 

Hvordan ville din hund reagerer, hvis politiet møder op for at se hans adfærd? Vil han modtage dem roligt i snoren fx?

 

Som sagt - uden beviser, dyrlæge osv så tror jeg dog ikke du skal regne med, at de gør mere ved sagen. Du bør dog ringe til dem og forklare dem, hvad denne familie pludselig dukker op og siger og spørge, hvad du gør nu.

 

Er folk i byen bange for din hund? Det kan du undersøge ved at opsøge et par mennesker og spørge dem. Og er det tilfældet bør du finde en, der kan hjælpe dig med at træne adfærden væk varigt.

 

Du bør naturligvis også sætte et hegn op, så det ikke sker igen.

 

nej folk er ikke bange min hund er sådan en hund, som dem der er bange for hunde ikke er bange for. Vi får en sludder med mange og ofte og han er altid venlig og afdæmpet- så mig bekendt har han et godt ry- det med at folk med små hund løfter hundene opnår vi kommer, det er ikke noget jeg ved noget om. Og lokal betjenten møder os som sagt ofte- han hr altid sin hund løs , min er altid i snor og han ved godt at jeg er ansvarlig hundeejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke du skal gøre andet end lade det lokale politi vide at du har haft denne henvendelse og så give dem din version af hvad der er sket. Tror ikke du hører mere om det, for det er nok datteren som ikke har haft helt styr over hvor hun (eller hendes hund) var og der er åbenbart ikke sket noget videre - fysisk i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor nogle børn ikke skal lufte hunden alene. Den far er da dybt uansvarlig, hvis de har en problematisk hund.

 

Du skal kontakte politi og så skal du naturligvis stille krav om en dyrlæges vurdering af den anden hunds skader og få det på skrift med dyrlægens underskrift på tro og love - min hund blev overfaldet, og jeg havde bevisbyrden. Det må de også have - i mit tilfælde var der blod, synlige skader, dyrlægeregning, udtalelse fra dyrlæge på skrift og vidner. Har de ikke det, så er det deres ord mod dit.

 

Hvordan ville din hund reagerer, hvis politiet møder op for at se hans adfærd? Vil han modtage dem roligt i snoren fx?

 

Som sagt - uden beviser, dyrlæge osv så tror jeg dog ikke du skal regne med, at de gør mere ved sagen. Du bør dog ringe til dem og forklare dem, hvad denne familie pludselig dukker op og siger og spørge, hvad du gør nu.

 

Er folk i byen bange for din hund? Det kan du undersøge ved at opsøge et par mennesker og spørge dem. Og er det tilfældet bør du finde en, der kan hjælpe dig med at træne adfærden væk varigt.

 

Du bør naturligvis også sætte et hegn op, så det ikke sker igen.

 

hvis politiet møder op vil han hilse på dem ved at snuse til dem og så sætte sig ved siden af mig, han er ikke velkomst -flip ud,

og han er ikke aggressiv, bange, utryg på nogen måde. Han er rolig og afbalanceret og det er fuldkomment sandt.

 

Men jeg har lært en vigtig lektie, fordi jeg ved hvordan min hund opfører sig og jeg stoler på ham 100, så kan jeg ikke stole på andre mennesker og deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

nå men jeg har lige talt med min dyrlæge som siger at man skal til dyrlæge med det samme og senest inden for et døgn, fordi sådan et sår forandrer sig hurtigt. Så langt så godt,

Så ringer jeg også til lokalbetjenten og tager en snak med ham og så må det være det.

Jeg er beroliget nu. Puha for et døgn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også tage det stille og roligt. Hvis man bliver så ophidset og alligevel ikke lader en dyrlæge tjekke ens hund, er det vel fordi man mener , der ingen skade er sket. Der vil altid være nogle hunde, der reagere negativt overfor hinanden, og de bor ofte nær hinanden.

Men det er dit ansvar at din hund ikke skader andre dyr på jeres matrikel. Også selv om det evt. skadede dyr ikke har lov at opholde sig der. Min ene hund skadede en nabokat en nat i vor have. Min forsikring betalte de 16.000 kr. for ambutation af det skadede ben. Også selv om de juridisk sagde, at de kunne nedsætte erstatningen , fordi katten gik i min have.

Så når du ikke er tryg ved denne hundeejer, så lad en evt. ny henvendelse gå til din hundeansvarsforsikring, så er du ude af al diskussion vedr. erstatning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du blev beroliget :-)

 

Hvad sagde betjenten til det hele?

 

Jeg har lige talt med ham, der er endnu ikke indgivet en anmeldelse frem til kl 8 i morges. Han tog mig alvorligt og det var fedt, han var også meget beroligende og jeg har fået det opfattelse at hele omdrejningspunktet er at min hund trods alt har været på min egen grund- hele tiden. Han lovede at holde øje med evt anmeldelser. Og han synes også det var mærkeligt at de ikke vil vise mig sår eller dyrlægeattest.

 

Jeg skal lige sige at har min hund forvoldt skade er han naturligvis forsikret og alt skal gå rigtigt til- men man skal altså sige sandheden og man skal ikke rende og true andre mennesker og hunde- det er ikke sjovt i en lille by hvis nogen begynder at digte historier om at ens hund er farligere end de farligste.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Pigen er nok blevet rystet over hundenes "debat", især hvis den lille hund har været i nærkontakt med din hund..

 

Og når en pige kommer ulykkelig hjem fra sådan en tur, så kan det vel godt få en far til at hidse sig op. Især hvis pigen måske ikke tør lufte hunden mere...

 

Og så puster far sig op og "skal nok ordne det så det ikke sker igen"..

Hvis pigen indrømmede at hun havde ladet den lille hund rende ind i en fremmed have, så ville far nok blive ret sur på HENDE..

 

Hvad med at lave en eller anden form for afspærring eller afmærkning af, hvor jeres grund går til? Et trin eller buske eller et lavt hegn? Hvis der skal kunne køre biler ud og ind, så kunne en rist med en vis afstand mellem tremmerne gøre det..

 

Sådan set en demonstration af at I anerkender problemet uden at anerkende at det er din hunds skyld, ---og da gerne hjælper med at undgå gentagelser.

 

Det må da også være irriterende hvis naboer lader deres hunde rende ind og bruge jeres gårdsplads som toilet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigen er nok blevet rystet over hundenes "debat", især hvis den lille hund har været i nærkontakt med din hund..

 

Og når en pige kommer ulykkelig hjem fra sådan en tur, så kan det vel godt få en far til at hidse sig op. Især hvis pigen måske ikke tør lufte hunden mere...

 

Og så puster far sig op og "skal nok ordne det så det ikke sker igen"..

Hvis pigen indrømmede at hun havde ladet den lille hund rende ind i en fremmed have, så ville far nok blive ret sur på HENDE..

 

Hvad med at lave en eller anden form for afspærring eller afmærkning af, hvor jeres grund går til? Et trin eller buske eller et lavt hegn? Hvis der skal kunne køre biler ud og ind, så kunne en rist med en vis afstand mellem tremmerne gøre det..

 

Sådan set en demonstration af at I anerkender problemet uden at anerkende at det er din hunds skyld, ---og da gerne hjælper med at undgå gentagelser.

 

Det må da også være irriterende hvis naboer lader deres hunde rende ind og bruge jeres gårdsplads som toilet..

 

Jeg tænker også hun er blevet bange og jeg foreslog det også i går, men de afviste meget voldsomt at de kunne tage fejl.

Det er gået op for mig at jeg havde vidne på det hele, jeg sad nemlig og talte i telefon da det ringede på døren, og den lagde jeg jo fra mig- men min ven i den anden ende blev på linjen fordi han mente det lød meget voldsomt og aggressivt fra faren og datteren.

 

jeg har en forhavehæk og så en almindelig indkørsel og så en hæk i skellet indtil naboen, så de ved udmærket godt at det er privat grund det her, tilmed er der fliser fra fortov til indkørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lidt sent svar, men jeg læser ført dette nu. Hvis det havde været en ligetil bidsag, og der skulle behandling til, ville de være taget til dyrlægen snarest. Min dyrlæge tager billeder af bidsår forårsaget af andre hunde, det er vist ikke ualmindeligt. Hvis ikke du havde fået lov til at se hundens sår direkte, burde du kræve at se dokumentation for skaden. Men de tøvede, og ville ikke vise dig et sår. Det er mistænkeligt.

 

En af mine hunde markerede for nogle år siden over for en anden hund. Pludselig havde jeg en dyrlægeregning på 1500 liggende i postkassen. Mærkeligt eftersom der ikke var gået hul på den anden hund. En af mine egne hunde var forinden blevet behandlet af samme dyrlæge for en læsion opstået ved løb, det var et temmeligt stort sår, og til søndagstakst kostede det 1200. Så der må da godt nok have været gang i symaskinen hvis regningen lød på 1500 til hverdagstakst!

Jeg nærlæste regningen. Metacam, ja, OK. Men de andre medikamenter, inklusive noget som viste sig at være specialfoder tydede på alt andet. Jeg ringede til dyrlægen, og bad om en forklaring. Hunden var blevet behandlet for en kronisk lidelse, og ejeren hvade blot ladet dyrlægen se på "såret" som dyrlægen i øvrigt ikke kunne finde... - og derefter sendt hele regningen til mig.

På dette tidspunkt havde jeg allerede sendt regningen til forsikringen, jeg kontaktede dem igen. Herefter overgik sagen til forsikringsselskabets bedrageriafdeling. Konsulenten spurgte om jeg havde påtaget mig nogen skyld i denne sag. Det skal man nemlig aldrig gøre, det bør man overlade til de involverede forsikringsselskaber, eller politiet.

 

Der er altså nogen der prøver at lade forsikringerne betale deres dyrlægeregninger. I din sag var det måske det de var ude på, eftersom du ikke måtte se skaden, men så har de måske fået kolde fødder, og er bakket ud. Forsikringerne gider ikke den slags. Bliver nogen taget i at forsøge at "tørre" nogens forsikring for noget, risikerer de at blive "risikoforsikringstagere". Det betyder at enhver henvendelse til ethvert forsikringsselskab med henblik på udbetalinng vil blive gransket nøje, og at de som forsikringstager helt sikkert går glip af alt der hedder rabatter fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lidt sent svar, men jeg læser ført dette nu. Hvis det havde været en ligetil bidsag, og der skulle behandling til, ville de være taget til dyrlægen snarest. Min dyrlæge tager billeder af bidsår forårsaget af andre hunde, det er vist ikke ualmindeligt. Hvis ikke du havde fået lov til at se hundens sår direkte, burde du kræve at se dokumentation for skaden. Men de tøvede, og ville ikke vise dig et sår. Det er mistænkeligt.

 

En af mine hunde markerede for nogle år siden over for en anden hund. Pludselig havde jeg en dyrlægeregning på 1500 liggende i postkassen. Mærkeligt eftersom der ikke var gået hul på den anden hund. En af mine egne hunde var forinden blevet behandlet af samme dyrlæge for en læsion opstået ved løb, det var et temmeligt stort sår, og til søndagstakst kostede det 1200. Så der må da godt nok have været gang i symaskinen hvis regningen lød på 1500 til hverdagstakst!

Jeg nærlæste regningen. Metacam, ja, OK. Men de andre medikamenter, inklusive noget som viste sig at være specialfoder tydede på alt andet. Jeg ringede til dyrlægen, og bad om en forklaring. Hunden var blevet behandlet for en kronisk lidelse, og ejeren hvade blot ladet dyrlægen se på "såret" som dyrlægen i øvrigt ikke kunne finde... - og derefter sendt hele regningen til mig.

På dette tidspunkt havde jeg allerede sendt regningen til forsikringen, jeg kontaktede dem igen. Herefter overgik sagen til forsikringsselskabets bedrageriafdeling. Konsulenten spurgte om jeg havde påtaget mig nogen skyld i denne sag. Det skal man nemlig aldrig gøre, det bør man overlade til de involverede forsikringsselskaber, eller politiet.

 

Der er altså nogen der prøver at lade forsikringerne betale deres dyrlægeregninger. I din sag var det måske det de var ude på, eftersom du ikke måtte se skaden, men så har de måske fået kolde fødder, og er bakket ud. Forsikringerne gider ikke den slags. Bliver nogen taget i at forsøge at "tørre" nogens forsikring for noget, risikerer de at blive "risikoforsikringstagere". Det betyder at enhver henvendelse til ethvert forsikringsselskab med henblik på udbetalinng vil blive gransket nøje, og at de som forsikringstager helt sikkert går glip af alt der hedder rabatter fremover.

 

tja det er faktisk ret smart- eftersom jeg jo ikke måtte se nogen dokumentation /eller hund og det faktum at jeg er fuldkommen sikker på min hund ikke har været uden for grunden, så kan jeg også melde dem for mistanke om forsikringssvindel hvis de skulle smide en regning i min postkasse- det vil jeg gøre.

 

men jeg har ikke hørt noget siden.

 

Som sagt først var min fornemmelse under optrinnet at de kom for at skræmme mig til at betale dem hurtigt og måske uden om forsikringen - måske deres hund skulle til dyrlæge og de så ikke har råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

nå jeg blev forhørt at politiet i dag- for de endte med at anmelde sagen og jeg er noget chokeret over deres udlægning, som de ikke engang fortalte mig da de mødte op med alle deres beskyldninger.

 

De påstår nu at min hund har bidt sig fast i deres hund og jeg kom løbende og var nødt til at skille hundene ad ude på fortovet- hvilket er direkte løgn hverken min hund eller jeg var ude på fortovet , De har aflivet hunden og den er som jeg forstår det aflivet pga chokket.

 

Jeg blev virkelig målløs over at en 12- 14 årig s oplevelser eller løgnehistorier skal få lov at fylde så meget og da deres hund virkelig var meget aggressiv har jeg gået og tænkt over om deres hund er blevet bidt af en anden hund og det så er mig der skal have skylden.

Noget andet der undrer mig er at de påstår at min hund har bidt sig fast i højre bagparti, men den er gået med venstre side ind mod min grund, så hvis min hund virkelig var fri så havde han vel grebet fast på deres hunds venstre side.

 

Jeg har ringet til forsikringsselskabet og fortalt at det er en mulighed at det er en sag for at score penge eller for at få dækket dyrlægeregninger. Jeg blev ret overrasket over hun fortalte mig at selvom hendes hund gik ind til mig og min hund virkelig havde gået til angreb i min have- så er det stadig objektivt min skyld. Det synes jeg er meget unfair- når småtøser render rundt med lange flexliner på sure hanhunde.

 

men jeg er 100 % sikker på min hund ikke har bidt, så jeg er bare grundig trist over sagen. Politiet siger at vi ikke er ude i at det får konsekvenser for min hund- jeg håber de taler sandt- hvis jeg skal miste min skønne hund pga en løgnagtig teenager så mister jeg min tro på retssystemet. Den hundelov er unfair.

Link til indlæg
Del på andre sites

nå jeg blev forhørt at politiet i dag- for de endte med at anmelde sagen og jeg er noget chokeret over deres udlægning, som de ikke engang fortalte mig da de mødte op med alle deres beskyldninger.

 

De påstår nu at min hund har bidt sig fast i deres hund og jeg kom løbende og var nødt til at skille hundene ad ude på fortovet- hvilket er direkte løgn hverken min hund eller jeg var ude på fortovet , De har aflivet hunden og den er som jeg forstår det aflivet pga chokket.

 

Jeg blev virkelig målløs over at en 12- 14 årig s oplevelser eller løgnehistorier skal få lov at fylde så meget og da deres hund virkelig var meget aggressiv har jeg gået og tænkt over om deres hund er blevet bidt af en anden hund og det så er mig der skal have skylden.

Noget andet der undrer mig er at de påstår at min hund har bidt sig fast i højre bagparti, men den er gået med venstre side ind mod min grund, så hvis min hund virkelig var fri så havde han vel grebet fast på deres hunds venstre side.

 

Jeg har ringet til forsikringsselskabet og fortalt at det er en mulighed at det er en sag for at score penge eller for at få dækket dyrlægeregninger. Jeg blev ret overrasket over hun fortalte mig at selvom hendes hund gik ind til mig og min hund virkelig havde gået til angreb i min have- så er det stadig objektivt min skyld. Det synes jeg er meget unfair- når småtøser render rundt med lange flexliner på sure hanhunde.

 

men jeg er 100 % sikker på min hund ikke har bidt, så jeg er bare grundig trist over sagen. Politiet siger at vi ikke er ude i at det får konsekvenser for min hund- jeg håber de taler sandt- hvis jeg skal miste min skønne hund pga en løgnagtig teenager så mister jeg min tro på retssystemet. Den hundelov er unfair.

 

Øv noget møg! Tror nu godt du kan stole på, at politiet ikke vil gøre yderligere. Og, at de siger de har aflivet deres hund grundet chok, siger vist en del om de mennesker. Der skulle da mindst et granatchok til, før jeg aflivede min! Man må da ikke håbe de anskaffer sig en ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det bliver en "påstand mod påstand" sag. Når de to parter er uenige om, hvad der egentlig er sket.

 

Og mon ikke at dine udsagn har noget mere vægt end en løgnagtig teenagers?

 

Politiet afhører jo netop begge parter, fordi det ellers ville være alt for nemt at anmelde hunde, som man bare ikke kan lide. Eller man kan ikke lide ejeren..

 

Politiet er jo ikke dumme.

 

Men det er synd for dig og din hund, at I skal alt det igennem, på grund af en dum teenager..

Aflivet på grund af chock, lyder da som en nem måde at ofre en ustyrlig hund og måske få noget erstatning undervejs..

Hvor tåbeligt. :roll:

Fysisk har der jo åbenbart ikke været nogen større skade.

Og forsikringsselskabet kan godt finde på at kræve den aflivede hund udleveret for at undersøge den for eventuelle skader.

Hvis ikke hundens krop er blevet opbevaret korrekt, så står de endnu svagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker da helt urimeligt at man kan blive vurderet skyldig, når man egentligt ikke har gjort andet end at binde sin hund på sin egen grund :confused:

 

Hvem vurderer nogen "skyldig"? At der er objektivt ansvar på hunde (og heste og biler og alt mulig andet) er jo ingen hemmelighed, men der er jo netop ingen skyldsvurdering, da ansvaret er objektivt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...