Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Det går ikke været et problem med hverken Joy eller Cassi, men ham Calle langben, hvis han skal tage balancen i sit normale løbemønster, så ryger det altså.

 

Tænker man evt. Skal have en bue på opgangen.

 

Min træner bruger en bue (hoop) på både op- og nedgangen når det er nødvendigt.

 

Skal man tage opgangsfeltet på balancen og A-brættet derhjemme? Herovre skal man kun tage nedgangsfeltet, det er kun på vippen man også skal tage opgangsfeltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går ikke været et problem med hverken Joy eller Cassi, men ham Calle langben, hvis han skal tage balancen i sit normale løbemønster, så ryger det altså.

 

Tænker man evt. Skal have en bue på opgangen.

 

Fjernede de ikke opgangsfeltet på balancen i 2014/15 ? Eller var det kun en prøveordning, der ikke blev til regel?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi var til agility igen i går, og det var bare en helt anden oplevelse. Sidste gang var han pludseligt lidt bange for hjulet, men det havde han heldigvis glemt igen.

Og det var åbenbart lige pludseligt okay, at komme hen til mig og mine gode godbidder, og det gjorde at vi bedre kunne få startet sammen. Det nye fokus på mig betød også at han hørte lidt efter, hvad jeg sagde, og at vi faktisk kunne løbe væk fra patéen.

:banan::banan::banan::banan::banan:

Vi formåede at løbe et lille modul på ca. 6 forhindringer, og det var altså lidt fedt, at vi lige pludselig kunne det. Måske er der håb forude :pray: Og livet med unghund er herligt og uforudsigeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har eeeeeendelig været til træning!!! :banan: Føj, det er dejligt at komme i gang igen! Fedt vejr, gode baner - og faktisk en helt rimelig Iso at løbe med! :5up: Der var godt nok nogle udfordringer, bl.a. to tunneller der lå "udenom hinanden", eller hvordan jeg skal forklare det. Så Iso havde på et tidspunkt hele 3 tunnelhuller ved siden af hinanden at vælge mellem!! :skraek: Men det var jo mest en udfordring for mig, at finde den rigtige handlingsløsning - og det gjorde jeg også, nice! Kunne også trække hende forbi et tunnelhul et andet sted, nåede nogle løbestræk, og havde fundet nogle løsninger som fungerede for os selv om der egentlig var tænkt noget andet. Ét eller andet sted kender jeg jo alligevel min tossede hund! :lol:

 

Elsker simpelthen at løbe med Iso, selv om hun har givet mig mange grå hår. Hun er bare den sjoveste hund jeg har løbet med til dags dato... Hun elsker at løbe agility, er altid glad, gider godt at gøre tingene igen-og-igen, og har bare et drive som siger spar to til det hele. Elsker simpelthen den hund til stjernerne og tilbage igen... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også til træning i går, og hvis jeg selv skal sige det (og det skal jeg jo) så gik det drøn godt!!!! :banan:

Aya havde været rigtig svær at få op i gear til konkurrencen i søndags hvor kun 1 ud af 3 løb var i et fornuftigt tempo.

Men i går var hun bare oppe i det lille lyserøde felt, og det var fantastisk!!!

Jeg elsker når hun har den energi på, for så skal jeg ikke fokusere så meget på at motivere hende igennem banen, og kan fokusere på banen i stedet.

Vi havde løbet begge baner sidste uge, så vi kendte dem og gav den derfor ekstra gas... lige hvad vi havde brug for.

 

Og så havde vi tre ud af tre super flotte ståfelter!!!! :banan: moar er ikke stolt... moar er enormt stolt!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker simpelthen at det er lyst så længe nu!!! :lun: Nåede at ta' en lille træningstur med begge hunde i agilityheaven her til aften, det er altså bare lækkert at kunne det! Terkel var lidt en røv, han stak af og jagtede stakkels Lui ud af agilityhaven på et tidspunkt - og fik en ordentlig gang skæld ud for det! :fyfy: Det er bare ikke ok! Jeg skal godt nok være mere hård overfor Terkel end jeg er vant til med mine søde tæver, det skal jeg godt nok lige vænne mig til... Ikke at jeg skal være fysisk eller "afstraffe" ham - men jeg skal tale med pænt store bogstaver, og gerne med en del "krop" på også.

 

Nå, men da vi var over Lui-skæld-ud-tingen, og jeg lissom havde sat mig i position, så fik vi trænet rigtig godt! Terkel var rigtig god til sine lektier, så nu har jeg ikke fuldt så meget panik over at vi har time på mandag mere. Nu ved jeg hvad han kan herhjemme, og så skal det nok også komme "ude". Jeg er vildt spændt på hvad vi skal lave på mandag, og glæder mig for vildt!

 

Iso fik også en tur, og hun var jo bare en lille stjerne. :lun: Hun kan alle de ting hun skal - herhjemme. Men når vi kommer på de hele baner ta'r fartdjævlen over, og så har hun ikke overskud til at høre efter. Og dog, det er godt nok blevet meget bedre, i hvert fald til træning! :5up: Men nu kommer vi til at få lidt undervisning af guruen her i foråret, så jeg håber at det kommer til at hjælpe lidt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningen var aflyst i går, så forslog at vi skulle lave lidt selvtræning i dag. Cassi fik kun lov til at løbe et enkelt løb, for hun pillede næsten det hele. Så nu skal hun ikke løbe agility før hun har været forbi kiropraktoren.

 

Calle er så vild at løbe med og samtidig super skæg. Han giver sig fuldt ud og er faktisk ved at være ret styrbar. Han har et super fint felt på balancen(vi mangler så bare lige at være enige om at han først må gå når han får et que til det), det samme gælder for A'et. Og så fik han taget sin slalom hver gang. Jeg kan godt mærke på ham at han ikke rigtig kan tåle at blive rettet, men det er så noget vi må få løst.

 

Og så en lille tilægshistorie. Jeg har længe gerne ville se hvad mit vilddyr sagde til at løbe med andre end mig. Jeg fik lokket en anden til at prøve, og det var interessant at se hans reaktion. Han blev så dæmpet af at det ikke var mig der havde fat i ham. Han ville absolut intet. Jo han løb da fint med, men forhindringerne, dem skulle han ikke tage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Terledrengen været til træning hos AB igen, sammen med sine to søskende. Og hold da op, nu begynder det sgu at ligne agility!! :shock: Efter at kun ha' trænet et-springs-øvelser, tunnel, og nu sidst en mølle - så blev der i dag sat en lille sektion sammen, på hele 6 forhindringer! Det føltes jo helt vildt, når man synes at man kun har trænet én ting ad gangen indtil nu - selv om møllen jo faktisk er 3 spring. Terkel klarede det hele så fint, selv om hans søster er lige ved at afslutte sin løbetid og duftede daaarrrjligt... :lol: Alle hvalpene fik stor ros af AB, som siger hun er imponeret over hvor fint de ta'r alle nye udfordringer. Desværre var hun mindre imponeret af mit fodarbejde, så udover Terkels lektier fik JEG i lektie at træne på at vende mig 180° - og bruge de rigtige fødder, sætte dem de rigtige steder, og vende dem den rigtige vej!!! :fornaermet::lol: Jeg mener stadig at det er fordi det er meget sværere for mig, da jeg er laaaaangt ældre end de andre to... Og har meget ældre ben... :lol: Er helt i hopla efter endnu en supergod time, og glæder mig til at gå i gang med lektierne! Ja, ikke den med mine fødder, vel... :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Terledrengen været til træning hos AB igen, sammen med sine to søskende. Og hold da op, nu begynder det sgu at ligne agility!! :shock: Efter at kun ha' trænet et-springs-øvelser, tunnel, og nu sidst en mølle - så blev der i dag sat en lille sektion sammen, på hele 6 forhindringer! Det føltes jo helt vildt, når man synes at man kun har trænet én ting ad gangen indtil nu - selv om møllen jo faktisk er 3 spring. Terkel klarede det hele så fint, selv om hans søster er lige ved at afslutte sin løbetid og duftede daaarrrjligt... :lol: Alle hvalpene fik stor ros af AB, som siger hun er imponeret over hvor fint de ta'r alle nye udfordringer. Desværre var hun mindre imponeret af mit fodarbejde, så udover Terkels lektier fik JEG i lektie at træne på at vende mig 180° - og bruge de rigtige fødder, sætte dem de rigtige steder, og vende dem den rigtige vej!!! :fornaermet::lol: Jeg mener stadig at det er fordi det er meget sværere for mig, da jeg er laaaaangt ældre end de andre to... Og har meget ældre ben... :lol: Er helt i hopla efter endnu en supergod time, og glæder mig til at gå i gang med lektierne! Ja, ikke den med mine fødder, vel... :roll::lol:

 

 

ja, de fødder lever ofte deres helt eget liv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::tillykke: I dag bliver min lille Callemand 2 år :hjerte: Vi har fejret det med lidt agilitytræning og nu har han og Cassi fået et fødselsdagsben. Her er en lille video. Han var lidt træt og havde problemer med slalommen, hvis han virkelig gav den max gas(han er lidt voldsom og den flyttede sig ret meget, så han blev rettet en del) Elsker min lille Callemand...

 

[video=youtube_share;NI_DRJ43fSU]

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle ogjeg var så heldige at kunne få en afbudsplads hos Tina Mette. Elsker at komme hos Tina Mette for hun læser Calle super godt og er dejligt positiv.

 

Faktisk var han okay, men nej hvor han sjuskede med sin springteknik. Problemet var der når han vidste at han skulle dreje, så blev bagbenene lige smidt en gang. For ham er det vigtigere at komme snævert rundt om vingen end det er at komme helt over springet. Så det kunne være jeg lige skulle finde nogle noter frem fra det kursus jeg var på med Rikke og så arbejde med lidt springteknik. For det var egentlig mest det og så lige en del af banen som drillede mig der var problemet.

 

Felter tog han og han lavede nogle super fine slalommer. Og så var det lidt heldigt, da vi gik fra banen begyndte det at hagle. desværrehavde jeg så ikke fået lukket bag i bilen, så Calles pude var gennemblødt :genert: Heldigt at den kunne vendes om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning med verdens dejligste hund, i verdens bedste klub! :hjerte: Vi havde som altid gode baner, og på den ene fik jeg en handlingsudfordring... Efter små 117 forsøg fandt jeg ud af hvordan jeg skulle handle den, og så gik det bare! Men Iso var meeeeget tændt, og i de første forsøg, hvor jeg tumpede rundt med en ubrugelig handling, der rev hun virkelig mange pinde... Lige så snart jeg fandt den rigtige måde så rev hun vist ikke en pind! :5up: Vi nåede også 3-4- gennemløb på selvtræningsbanen, og det gik rigtig godt! Ingen revne pinde, og jeg fik prøvet flere mange handlingsmuligheder af.

 

Jeg er superglad for at træne i klubben, og virkelig glad formin træner og mine holdkammerater. Men der er ét skår i glæden. Jeg har vist fortalt om det før - der er en hund som desværre har for vane at forlade banen for at flyve efter den hund der løber på banen ved siden af. Det bli'r bare ikke spor bedre, og nu har den gjort det hver eneste gang jeg har været til træning her i foråret. Den går efter bordercollierne, men har åbenbart også været på en anden, mindre race, som også bevæger sig meget "intensivt". Hvis den røg på Iso, så kunne jeg bare køre direkte til dyrlæge og få hende aflivet, for det ville hun ikke kunne komme sig over. Så jeg har sagt at jeg ikke løber medens den er på banen - så står jeg hellere over. Vi har som regel 3 baner sat op, 2 til undervisning af de to hold der træner samtidigt, og én selvtræningsbane. Det er efter hånd mere regel end undtagelse at jeg kun løber på undervisningsbanen, hvor vi som regel når ét gennemløb med rettelser. Selvtræningsbanen når jeg som regel ikke, da den her hund er på banen stort set hele tiden - når den er færdig på undervisningsbanen ryger den direkte over på selvtræningsbanen. Nu er vi vel en 4-5 stykker med BC'ere/BC-typer, som ikke vil løbe når den er på banen, men det er sgu svært at få gjort noget ved det... Jeg er vel den eneste som kategorisk nægter, og det er også den eneste grund til at den ikke har været efter Iso endnu. Alle de andre har den været efter. Men i dag så jeg mit snit til at få trænet på selvtræningsbanen, der havde den her hund åbenbart fået nok og sad "på bænken", og så kunne Iso og jeg nå at få 3-4 gennemløb, fedt! Én af de andre havde set det samme, og fik så løbet på en anden bane samtidigt. Men det er jo fandeme sørgeligt at det skal være sådan... Det er lige før at man er bekymret før man kører til træning, tænk nu hvis det går ud over min hund den her gang. Og man ved heller aldrig hvor meget man får løbet - bli'r det kun til et enkelt gennemløb på undervisningsbanen så er det alligevel lidt spild af 1,5 time hvis man kun får løbet 5 minutter... Ærgerligt med den slags problemer, når alt andet ved klubben bare er supergodt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, det er da fuldstændigt uacceptabelt? Kan I ikke klage? Sådan en hund er bare ikke lydig nok til holdtræning imo. Slet ikke ok at skulle ofre sin egen træning hver gang, fordi de ikke kan styre deres hund!

 

Vi har sådan set sagt noget, på et tidspunkt. Og det havde da den virkning at vedkommende holdt op med at lade hunden gå løs medens vi pakker bane sammen... Men jeg tror sgu at vi bli'r nødt til at sige noget igen. For nu er der bare flere og flere der er ramt. Iso bli'r ikke, for jeg løber simpelthen ikke når den er på banen. Men de andre har mere svært ved at holde fast i det. Nu er det så gået ud over en anden, som ikke lægger fingrene imellem - især ikke efter at hun fik at vide at det var hendes egen skyld, da hun havde givet hunden opmærksomhed/godbidder, og at det var derfor den gik efter hendes hund, den blev nemlig jaloux når hun så løb med sin egen hund..!! :shock: Altså, ifølge den ikke-så-søde-hunds ejer... :roll: Problemet er bare, at vedkommende er træner i klubben, og det så er meget svært for bestyrelsen at sige noget... Åbenbart... Jeg kan jo sådan set være ligeglad - for jeg lader hellere være med at løbe, end at risikere noget. Jeg siger til min træner at jeg ikke løber medens den er på banen, og det ved han. Skulle det ske, at vi så må stå og vente for længe - jamen så siger jeg bare at jeg står over. Sådan er det bare. Men jeg får sgu ondt i maven af at se dem der ikke har lige så nemt ved at sige fra, og det går galt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sådan set sagt noget, på et tidspunkt. Og det havde da den virkning at vedkommende holdt op med at lade hunden gå løs medens vi pakker bane sammen... Men jeg tror sgu at vi bli'r nødt til at sige noget igen. For nu er der bare flere og flere der er ramt. Iso bli'r ikke, for jeg løber simpelthen ikke når den er på banen. Men de andre har mere svært ved at holde fast i det. Nu er det så gået ud over en anden, som ikke lægger fingrene imellem - især ikke efter at hun fik at vide at det var hendes egen skyld, da hun havde givet hunden opmærksomhed/godbidder, og at det var derfor den gik efter hendes hund, den blev nemlig jaloux når hun så løb med sin egen hund..!! :shock: Altså, ifølge den ikke-så-søde-hunds ejer... :roll: Problemet er bare, at vedkommende er træner i klubben, og det så er meget svært for bestyrelsen at sige noget... Åbenbart... Jeg kan jo sådan set være ligeglad - for jeg lader hellere være med at løbe, end at risikere noget. Jeg siger til min træner at jeg ikke løber medens den er på banen, og det ved han. Skulle det ske, at vi så må stå og vente for længe - jamen så siger jeg bare at jeg står over. Sådan er det bare. Men jeg får sgu ondt i maven af at se dem der ikke har lige så nemt ved at sige fra, og det går galt...

 

Send en skriftlig klage til bestyrelsen, så er de tvunget til at gøre et eller andet ved problemet. Det med mundtlige henvendelser er bare ikke altid nok, f.eks. som når den man klager over er træner i klubben.

 

Jeg har selv haft held med det - problemet var et andet, men stadig handlede det om en træner. Men efter vi var to, der satte os sammen og forfattede et brev (og turde lægge navn til), så skete der noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sådan set sagt noget, på et tidspunkt. Og det havde da den virkning at vedkommende holdt op med at lade hunden gå løs medens vi pakker bane sammen... Men jeg tror sgu at vi bli'r nødt til at sige noget igen. For nu er der bare flere og flere der er ramt. Iso bli'r ikke, for jeg løber simpelthen ikke når den er på banen. Men de andre har mere svært ved at holde fast i det. Nu er det så gået ud over en anden, som ikke lægger fingrene imellem - især ikke efter at hun fik at vide at det var hendes egen skyld, da hun havde givet hunden opmærksomhed/godbidder, og at det var derfor den gik efter hendes hund, den blev nemlig jaloux når hun så løb med sin egen hund..!! :shock: Altså, ifølge den ikke-så-søde-hunds ejer... :roll: Problemet er bare, at vedkommende er træner i klubben, og det så er meget svært for bestyrelsen at sige noget... Åbenbart... Jeg kan jo sådan set være ligeglad - for jeg lader hellere være med at løbe, end at risikere noget. Jeg siger til min træner at jeg ikke løber medens den er på banen, og det ved han. Skulle det ske, at vi så må stå og vente for længe - jamen så siger jeg bare at jeg står over. Sådan er det bare. Men jeg får sgu ondt i maven af at se dem der ikke har lige så nemt ved at sige fra, og det går galt...

det skulle bare lige ske EN gang for min hund, med en hund ejeren godt ved h*n ikke kan kontrolere :shock: er du bims jeg ville flejne ud. Synes også i skal indgive en skriftlig klage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning med verdens dejligste hund, i verdens bedste klub! :hjerte: Vi havde som altid gode baner, og på den ene fik jeg en handlingsudfordring... Efter små 117 forsøg fandt jeg ud af hvordan jeg skulle handle den, og så gik det bare! Men Iso var meeeeget tændt, og i de første forsøg, hvor jeg tumpede rundt med en ubrugelig handling, der rev hun virkelig mange pinde... Lige så snart jeg fandt den rigtige måde så rev hun vist ikke en pind! :5up: Vi nåede også 3-4- gennemløb på selvtræningsbanen, og det gik rigtig godt! Ingen revne pinde, og jeg fik prøvet flere mange handlingsmuligheder af.

 

Jeg er superglad for at træne i klubben, og virkelig glad formin træner og mine holdkammerater. Men der er ét skår i glæden. Jeg har vist fortalt om det før - der er en hund som desværre har for vane at forlade banen for at flyve efter den hund der løber på banen ved siden af. Det bli'r bare ikke spor bedre, og nu har den gjort det hver eneste gang jeg har været til træning her i foråret. Den går efter bordercollierne, men har åbenbart også været på en anden, mindre race, som også bevæger sig meget "intensivt". Hvis den røg på Iso, så kunne jeg bare køre direkte til dyrlæge og få hende aflivet, for det ville hun ikke kunne komme sig over. Så jeg har sagt at jeg ikke løber medens den er på banen - så står jeg hellere over. Vi har som regel 3 baner sat op, 2 til undervisning af de to hold der træner samtidigt, og én selvtræningsbane. Det er efter hånd mere regel end undtagelse at jeg kun løber på undervisningsbanen, hvor vi som regel når ét gennemløb med rettelser. Selvtræningsbanen når jeg som regel ikke, da den her hund er på banen stort set hele tiden - når den er færdig på undervisningsbanen ryger den direkte over på selvtræningsbanen. Nu er vi vel en 4-5 stykker med BC'ere/BC-typer, som ikke vil løbe når den er på banen, men det er sgu svært at få gjort noget ved det... Jeg er vel den eneste som kategorisk nægter, og det er også den eneste grund til at den ikke har været efter Iso endnu. Alle de andre har den været efter. Men i dag så jeg mit snit til at få trænet på selvtræningsbanen, der havde den her hund åbenbart fået nok og sad "på bænken", og så kunne Iso og jeg nå at få 3-4 gennemløb, fedt! Én af de andre havde set det samme, og fik så løbet på en anden bane samtidigt. Men det er jo fandeme sørgeligt at det skal være sådan... Det er lige før at man er bekymret før man kører til træning, tænk nu hvis det går ud over min hund den her gang. Og man ved heller aldrig hvor meget man får løbet - bli'r det kun til et enkelt gennemløb på undervisningsbanen så er det alligevel lidt spild af 1,5 time hvis man kun får løbet 5 minutter... Ærgerligt med den slags problemer, når alt andet ved klubben bare er supergodt!

 

Nææ, gode baner. Hvem mon har tegnet dem, bum bum :engel::mrgreen: Dejligt du havde en god træning!

 

Til det sidste, skide svært, har selv prøvet at sige noget, men bliver slået hen. Gerne skriftlig klage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...