Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Cassi har været suveræn til træning i dag. Ingen problemer med slalom og det selvom det var en svær indgang, som hun normalt ikke er vild med. Felter er ligepludselig noget som hun har kunne tage altid(det ser dog til tider noget komisk ud når hun lige kommer i tanker om at skulle have et bagben oppe). Og så som bonus har hun været meget artig. H Em ved, måske vil det lykkes at få hende i klasse 2 inden vi kommer i seniorklassen. Kun ti dage til årets første agilitykonkurrence. Og på søndag står den på slalomkursus hos Rikke. Det bliver spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I set referatet fra FCI's møde? Det ser ud til at alle makshøjder bli'r sænket med 5 cm, og bordet forsvinder. :5up: Der er også lidt andet, omkring f.eks. pose, flyv og dobbeltspring. Intet er åbenbart endelig besluttet endnu, men mon ikke det kommer til at gå igennem. Som jeg forstår det forventes det at træde i kraft 1/12018. Yderligere højdeklasser er stadig åbent for diskussion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I set referatet fra FCI's møde? Det ser ud til at alle makshøjder bli'r sænket med 5 cm, og bordet forsvinder. :5up: Der er også lidt andet, omkring f.eks. pose, flyv og dobbeltspring. Intet er åbenbart endelig besluttet endnu, men mon ikke det kommer til at gå igennem. Som jeg forstår det forventes det at træde i kraft 1/12018. Yderligere højdeklasser er stadig åbent for diskussion.

Ja det lyder da meget positivt det hele. :5up:Nu må vi jo vente og se om det hele vedtages endeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Har været på så fedt et slalomkursus hos Rikke Wriedt. Cassi var så fed at arbejde med og gjorde virkelig sit bedste. Har fået så mange ting som vi skal hjem og arbejde med, og også en masser tanker til træningen med han den lille.

 

Eneste minus er at jeg til sidst opdager en lille dråbe blod på hendes ene forben. Rikke får hurtigt tjekket hende, og hun har fået lavet et vrid i den ene ulveklo. Den er heldigvis ikke knækket eller flækket, så hun skal have lidt ro i nogle dage, og så har jeg fået den klippet helt ned. Da jeg så havde tjekket hendes poter derhjemme og klippet neglene, så skulle Calle lige tjekkes, og da jeg altid har gået meget op i at jeg selv skulle kunne klippe negle på mine hunde, så står de begge lige så fint og stille. Og hvad gør kvajet her? Jeg synes godt nok den ene negl er lidt kort, men beslutter at tage lige spidsen... Det skulle jeg ikke have gjort... Det gjorde ondt på det lille puds, men så ikke mere end at jeg fik lov til at ordne resten af neglene. Det har dog taget lidt hårdt på ham, for han har puttet oppe hos mig i sofaen lige siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I set referatet fra FCI's møde? Det ser ud til at alle makshøjder bli'r sænket med 5 cm, og bordet forsvinder. :5up: Der er også lidt andet, omkring f.eks. pose, flyv og dobbeltspring. Intet er åbenbart endelig besluttet endnu, men mon ikke det kommer til at gå igennem. Som jeg forstår det forventes det at træde i kraft 1/12018. Yderligere højdeklasser er stadig åbent for diskussion.

 

Nu har jeg ikke selv hunde det har problemer med springhøjden, de er jo heller ikke de mindste store hunde man kan finde :blink: Men er så glad for ændringerne til posen. Kortere slæb og krav om lige tilgang og ingen retningsændring umiddelbart efter. Det var da på tide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder da meget positivt det hele. :5up:Nu må vi jo vente og se om det hele vedtages endeligt.

 

Nu har jeg ikke selv hunde det har problemer med springhøjden, de er jo heller ikke de mindste store hunde man kan finde :blink: Men er så glad for ændringerne til posen. Kortere slæb og krav om lige tilgang og ingen retningsændring umiddelbart efter. Det var da på tide!

 

Ja, nu må vi jo se hvad det hele ender med. Men synes der er mange gode ting. Springhøjden er heller ikke et problem for Iso, selv om hun er lille, og bli'r det næppe for Terkel. Men der er jo andre hunde, og måske især andre racer, hvor det kan betyde rigtig meget - det kan måske ligefrem være afgørende. Jeg er også glad for at bordet endelig ryger ud, kan virkelig ikke se meningen med den forhindring, især når der kun er ganske få klubber der overhoved ejer et bord. På den negative side er det med SBT, synes jeg... Som jeg forstår det vil man ændre til det system DcH havde tidligere..? :vedikke: Hvor SBT bli'r udregnet efter hurtigste hund? Det kan jeg ikke rigtig se det positive i... Og efter hvad jeg hører rundt omkring så er DcH'erne kun glade for at være sluppet af med det system...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu må vi jo se hvad det hele ender med. Men synes der er mange gode ting. Springhøjden er heller ikke et problem for Iso, selv om hun er lille, og bli'r det næppe for Terkel. Men der er jo andre hunde, og måske især andre racer, hvor det kan betyde rigtig meget - det kan måske ligefrem være afgørende. Jeg er også glad for at bordet endelig ryger ud, kan virkelig ikke se meningen med den forhindring, især når der kun er ganske få klubber der overhoved ejer et bord. På den negative side er det med SBT, synes jeg... Som jeg forstår det vil man ændre til det system DcH havde tidligere..? :vedikke: Hvor SBT bli'r udregnet efter hurtigste hund? Det kan jeg ikke rigtig se det positive i... Og efter hvad jeg hører rundt omkring så er DcH'erne kun glade for at være sluppet af med det system...

 

den ændring vil gøre det meget svært for nogle hunde at kunne være fejlfri på tiden. Og det vil jo nok betyde at der er nogle racer der vil forsvinde fra konkurrencebanerne. Fx er der en her på Sydsjælland der løber med corgi og som er rykket i kl. 2. Spørgsmålet er om det ville være sket med de gamle regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

den ændring vil gøre det meget svært for nogle hunde at kunne være fejlfri på tiden. Og det vil jo nok betyde at der er nogle racer der vil forsvinde fra konkurrencebanerne. Fx er der en her på Sydsjælland der løber med corgi og som er rykket i kl. 2. Spørgsmålet er om det ville være sket med de gamle regler.

 

Og spørgsmålet er - hvis DKK ændrer til de regler omkring SBT, vil DcH så følge trop? Tror det næppe... Og så følges de to ikke ad mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu må vi jo se hvad det hele ender med. Men synes der er mange gode ting. Springhøjden er heller ikke et problem for Iso, selv om hun er lille, og bli'r det næppe for Terkel. Men der er jo andre hunde, og måske især andre racer, hvor det kan betyde rigtig meget - det kan måske ligefrem være afgørende. Jeg er også glad for at bordet endelig ryger ud, kan virkelig ikke se meningen med den forhindring, især når der kun er ganske få klubber der overhoved ejer et bord. På den negative side er det med SBT, synes jeg... Som jeg forstår det vil man ændre til det system DcH havde tidligere..? :vedikke: Hvor SBT bli'r udregnet efter hurtigste hund? Det kan jeg ikke rigtig se det positive i... Og efter hvad jeg hører rundt omkring så er DcH'erne kun glade for at være sluppet af med det system...

 

Det er da lidt sært, hvis de vil tilbage til den regel? Vil sige, at den gjorde tingene meget spændende, da man reelt set jo ikke kunne vide om man fx havde fået sit DM udtag inden sidste hund havdeværet på banen. På den anden side, så har Den også voldt mig en del pinlighed, da jeg jo løb en kl2 sp bane i tidernes morgen i turbotempo, vandt klassen og fik en oprykning, men gav alle andre tidsfejl. So langt, så godt. Gjorde det samme næste dag, hvor jeg så bliver kadt til dommerteltet. Min hund var ikke kl2 hund, da mine 3 kl1 oprykninger var under samme dommer! Ups! Lidt synd for de hunde der havde misset deres oprykninger 2 dage i træk pga en hund der slet ikke skulle have været der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi var godt nok speciel at have med til træning i går. Efter hun havde været på slalomkursus, så var det det hun bare gerne ville... Og så besluttede hun sig lige pludselig for at hun helt sikkert skulle smutte forbi et tunnel hul og tage det hjul der stod væsentligt længere væk...

 

nogle ting fungerede upåklageligt, for eksempel er hun en rigtig darling på sine felter pt. Og generelt er hun ret artig, men hun var vist lidt ramt af armehjerne i går aftes, da hun havde besluttet sig for at den ene bamse derhjemme var hendes nye hundehvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom på det hold jeg gerne ville, med to af mine "hunde-veninder" :5up: Hende der har trænet os de to sidste mandage går selv på det hold, så jeg satser stærkt på at træneren er en der er god :mrgreen:

I mandags var alle os nye bare igen samlet i en gruppe, og det var faktisk rigtig god træning! Er så lettet.. glæder mig helt nu, for Dexter viste med det samme hvor han var, og han var 100% tændt og på, og kunne slet ikke få nok af sin kanin-rusker (som han bruger MEGET flittigt til træning hos Amanda, men knap så meget til konkurrencer, hvor der åbenbart bare sker lidt for meget omkring ham), så det er jo er virkelig godt tegn! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke der ændres på reglerne hos hverken DKK eller DcH.

Jeg tror desværre at det bliver vedtaget i DKK i kl3 - det er jo guf for "eliten"! Så er det nemlig slut for sådan nogle hunde som en kortbenet piratfisk at få certer i kl3... Eller i hvertfald meget svært! Duffy ville i såfald kun have 2 ag-certer og 1 sp-cert, hvis vi havde løbet efter de regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre at det bliver vedtaget i DKK i kl3 - det er jo guf for "eliten"! Så er det nemlig slut for sådan nogle hunde som en kortbenet piratfisk at få certer i kl3... Eller i hvertfald meget svært! Duffy ville i såfald kun have 2 ag-certer og 1 sp-cert, hvis vi havde løbet efter de regler.

 

Efter som man i nogle år har forsøgt at afvikle agilitydelen i DKK og har øget samarbejdet, så tror jeg ikke det kommer til at ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kaje den lille Wille kan løbe. Hurtigere, hurtigere! Fuck om det er rigtigt, bare det går hurtigt! Hun giver mig en lille smule dårlige nerver. Jeg troede Karla var kold når hun løb, i forhold til at passe på sig selv, men så begyndte jeg at løbe med Wilma... Puha!

 

hvad er dine tanker om Wilma og agility? Hun løber jo fordi hun syntes det er sjovt!

 

Jeg har en BC der også drøner lidt voldsomt rundt på en agilitybane.

For nogle dage siden blev jeg spurgt om jeg ikke syntes det var synd at min hund var så stresset at den ikke kunne løbe en agilitybane i roligt tempo?

Jeg blev helt paf og ked af det. Min hund er bestemt ikke stresset normalt og jeg har jo selv lært ham at agility skal gå stærkt.

Jeg læste næsten det samme i et debatsvar til springhøjder ( husker ikke om det var herinde eller på FB) Det var en der skrev "Om BC virkelig var blevet så stresset en race at den ikke kunne løbe agility og passe ordentligt på sig selv"

Selvfølgelig er chancen for en skade da meget større når hunden pisker af sted end når den lunter banen rundt.

Sådan er det vel også i alt andet sport. Jo større fart jo større risiko.

 

Men hvad gør man når hunden bare elsker fart og agility? Stopper man med at træne agility og kaster sig over lydighed e.l.?

Jeg har da tænkt rigtig meget over de kommentarer og er nået frem til at jeg vil træne meget på at være så tydelig i min handling som mulig. Så min hund bedre kan undgå de skarpe vendinger.

Men jeg kan mærke at tanken om "skader jeg min hund ved at lade den løbe agility" nager mig rigtig meget. Og min selvtillid er helt under gulvbrædderne. For jeg er jo ikke en erfaren handler og er ofte for langsom og min timning er off.

 

Agility er jo kun for sjov!

Men det er da lidt sjovere at løbe med en hund der virkelig bare elsker agilityen end en hund der løber fordi, ja ja det kan jeg da nok godt hvis jeg får noget belønning om lidt.

 

Indrømmer gerne at jeg selv har pillet alt for meget fart ud af Buster og fokuseret på at det ikke skulle ske ved Archie.

 

Andre der har haft disse tanker?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er dine tanker om Wilma og agility? Hun løber jo fordi hun syntes det er sjovt!

 

Jeg har en BC der også drøner lidt voldsomt rundt på en agilitybane.

For nogle dage siden blev jeg spurgt om jeg ikke syntes det var synd at min hund var så stresset at den ikke kunne løbe en agilitybane i roligt tempo?

Jeg blev helt paf og ked af det. Min hund er bestemt ikke stresset normalt og jeg har jo selv lært ham at agility skal gå stærkt.

Jeg læste næsten det samme i et debatsvar til springhøjder ( husker ikke om det var herinde eller på FB) Det var en der skrev "Om BC virkelig var blevet så stresset en race at den ikke kunne løbe agility og passe ordentligt på sig selv"

Selvfølgelig er chancen for en skade da meget større når hunden pisker af sted end når den lunter banen rundt.

Sådan er det vel også i alt andet sport. Jo større fart jo større risiko.

 

Men hvad gør man når hunden bare elsker fart og agility? Stopper man med at træne agility og kaster sig over lydighed e.l.?

Jeg har da tænkt rigtig meget over de kommentarer og er nået frem til at jeg vil træne meget på at være så tydelig i min handling som mulig. Så min hund bedre kan undgå de skarpe vendinger.

Men jeg kan mærke at tanken om "skader jeg min hund ved at lade den løbe agility" nager mig rigtig meget. Og min selvtillid er helt under gulvbrædderne. For jeg er jo ikke en erfaren handler og er ofte for langsom og min timning er off.

 

Agility er jo kun for sjov!

Men det er da lidt sjovere at løbe med en hund der virkelig bare elsker agilityen end en hund der løber fordi, ja ja det kan jeg da nok godt hvis jeg får noget belønning om lidt.

 

Indrømmer gerne at jeg selv har pillet alt for meget fart ud af Buster og fokuseret på at det ikke skulle ske ved Archie.

 

Andre der har haft disse tanker?

 

Jeg har aldrig ejet eller løbet med en BC, så om de er værre eller bedre til at passe på sig selv end andre, tør jeg ikke sige. Rikke Wriedt, som har haft Wilma i hænderne mange gange, som kiropraktor (og som ejer og løber med 3 bc'ere), siger at spaniels er de mest sindssyge dyr hun har mødt. Hun påstår at hvis en BC "så" sådan ud, som Wilma gør når hun får hende i hænderne, så havde den ikke kunne gå for skævvridninger. Wilma er ikke engang halt. Spaniels er åbenbart bygget med et betonskelet. De er jo bygget til at brage ind i ting, og gør det uden at kny.

 

Der vil altid være fare for skader, når man bruger sin hund. Jeg var på drev med Wilma i weekenden, to af hundene blødte da vi var færdige. Men de var lykkelige, tilfredse og trætte. Jeg er ret sikker på, at hvis hundene kunne vælge, så tog de rifterne med fremfor et liv med gåture, leg i haven og ingen jagt.

 

Karla har jo desværre skadet sig selv ved agility en del gange, hun viser bare ikke skaden før hun er færdig. Hun har løbet en bane færdig med næseblod og egentlig på 3 ben, fordi jeg ikke konstaterede blodet før hun var færdig (så ikke at hun kolliderede med a). Hun blev først trebenet da hun stoppede efter løbet... Er det sundt? Nej. Men hun er jo ikke en stresset hund i hverdagen. Det at hun skader sig selv er jo helt og holdent min skyld. Karla har altid givet alt hun havde og det har hun fået lov til. Men jeg må som hundefører derfor være mere vågen, så min hund ikke render med næseblod på banen efter en kollission med A-brædtet.

og det betyder vel også, at har man en hund der kører højt og meget signalfølsom, så kan det være en fordel fx at handle den bagfra, så den ikke skal løbe om kap med dig også og tændes af det. Og generelt bare være meget tydelig i sin handling, så vores hunde altid får de bedste tilgange til tingene, tænker jeg?

 

hvis Archie kan løbe og høre efter og ikke flår banen fra hinanden, så vil jeg vove at påstå, at han ikke er så kammet over i stress at han er ved at gøre skade på sig selv. Men jeg erindrer desværre ikke at have set ham løbe, så tør ikke udtale mig specifikt om ham.

 

arbejdsstress er ikke nogen dårlig ting. Stress skal der til for at vi kan yde vores bedste, vi andre kan jo også fortsætte et eller andet mens adrenalinet kører og så først opdage hvor udmattede vi er eller hvor ondt vi har bagefter. Der er stor forskel på god stress og dårlig stress og som fører må det være vores job at sørge for at vi bliver i den gode stress. Men jeg synes også vi skal passe på ikke at gøre vores hunde en bjørnetjeneste, ved at skåne dem så meget for ophidselse og stress, at de ender med at kede sig ihjel.

 

Så nej. Jeg har ikke tænkt mig at stoppe Wilma, hun virker nu heller ikke stresset i sit løb, men jeg har tænkt mig at sørge for at hendes felter er så gennemtæskede, at hun altid når til bunds og ikke kaster sig hovedkuls ud fra store højder fx

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er dine tanker om Wilma og agility? Hun løber jo fordi hun syntes det er sjovt!

 

Jeg har en BC der også drøner lidt voldsomt rundt på en agilitybane.

For nogle dage siden blev jeg spurgt om jeg ikke syntes det var synd at min hund var så stresset at den ikke kunne løbe en agilitybane i roligt tempo?

Jeg blev helt paf og ked af det. Min hund er bestemt ikke stresset normalt og jeg har jo selv lært ham at agility skal gå stærkt.

Jeg læste næsten det samme i et debatsvar til springhøjder ( husker ikke om det var herinde eller på FB) Det var en der skrev "Om BC virkelig var blevet så stresset en race at den ikke kunne løbe agility og passe ordentligt på sig selv"

Selvfølgelig er chancen for en skade da meget større når hunden pisker af sted end når den lunter banen rundt.

Sådan er det vel også i alt andet sport. Jo større fart jo større risiko.

 

Men hvad gør man når hunden bare elsker fart og agility? Stopper man med at træne agility og kaster sig over lydighed e.l.?

Jeg har da tænkt rigtig meget over de kommentarer og er nået frem til at jeg vil træne meget på at være så tydelig i min handling som mulig. Så min hund bedre kan undgå de skarpe vendinger.

Men jeg kan mærke at tanken om "skader jeg min hund ved at lade den løbe agility" nager mig rigtig meget. Og min selvtillid er helt under gulvbrædderne. For jeg er jo ikke en erfaren handler og er ofte for langsom og min timning er off.

 

Agility er jo kun for sjov!

Men det er da lidt sjovere at løbe med en hund der virkelig bare elsker agilityen end en hund der løber fordi, ja ja det kan jeg da nok godt hvis jeg får noget belønning om lidt.

 

Indrømmer gerne at jeg selv har pillet alt for meget fart ud af Buster og fokuseret på at det ikke skulle ske ved Archie.

 

Andre der har haft disse tanker?

 

Jeg ved ikke ret meget om agility, men jeg har hunde der virkelig giver alt de har i træningen og som kører højt i arbejdsstress! Og jeg elsker det :lol: Jeg er ikke spor bekymret. Klart at man skal tage sine forholdsregler og varme godt op, passe på hunden, fodre rigtigt, bruge dækken, styrketræne osv. Men derudover synes jeg man skal bruge sin hund og nyde arbejdsiveren. Bordere er lavet til at give sig fuldt ud, at løbe hurtigt og vende hurtigt. Jeg synes det ville være helt tosset at ændre din træning for at skåne din hund. Det lyder jo ikke som om han løber med hovedet under armen, han løber bare stærkt og er glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar!

 

Tja han kan knap nok sidde ordentligt ved startlinjen. Han tyvstarter sjældent men sidder fuldstændig spastisk.

Der er intet problem i rally, der sidder han altså helt normalt. Men ved agility bliver han en :drille: der blæser rundt.

Han er jo stor og langbenet og ofte lander han kun en gang imellem to forhindringer' det gør det lidt svært at ændre hans linje. Tunneller flytter han gerne lidt på. Især i indog hallen :mrgreen: og A-bræt brager han også nogle gange hårdt imod i opspringet.

Jeg træner ofte med en bom foran så han ikke springer for langt ude fra.

Jeg træner meget styrke, balance og smidighed og han får BOT på og bliver gået med før og efter træning.

Og selvfølgelig opvarmet. :5up:

Han er tjekket ved kiropraktor 3 gange og der har ikke rigtig været noget.

 

Han har stop på alle felter og springer dem stor set aldrig. Og er meget lydhør. Han vil virkelig gerne gøre alt rigtig.

Men han kører da super højt til agility. Så jeg skal altså stå tidligt op og være præcis i min handling. ( jo jo han træner mig godt)

Han kan ligge lige op af banen og se andre løbe og det tager han helt roligt. Han vil gerne tage godbidder og lege på banen. Han har aldrig bidt efter mig. Og fungere super i dagligdagen. Så mener jo ikke han er sygelig stresset.

Jeg tager måske tingene lidt for nært, når det gælder mine dyr og børn. :oops:

 

Nu tager vi til stævne i morgen og så må jeg se hvordan det forløber.

Jeg må finde noget selvtillid et sted på vejen :hmm:Og smide den følelse " at jeg skader min hund"

For der er slet ingen tvivl om at han vælger agilityen, hvis han fik valget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar!

 

Tja han kan knap nok sidde ordentligt ved startlinjen. Han tyvstarter sjældent men sidder fuldstændig spastisk.

Der er intet problem i rally, der sidder han altså helt normalt. Men ved agility bliver han en :drille: der blæser rundt.

Han er jo stor og langbenet og ofte lander han kun en gang imellem to forhindringer' det gør det lidt svært at ændre hans linje. Tunneller flytter han gerne lidt på. Især i indog hallen :mrgreen: og A-bræt brager han også nogle gange hårdt imod i opspringet.

Jeg træner ofte med en bom foran så han ikke springer for langt ude fra.

Jeg træner meget styrke, balance og smidighed og han får BOT på og bliver gået med før og efter træning.

Og selvfølgelig opvarmet. :5up:

Han er tjekket ved kiropraktor 3 gange og der har ikke rigtig været noget.

 

Han har stop på alle felter og springer dem stor set aldrig. Og er meget lydhør. Han vil virkelig gerne gøre alt rigtig.

Men han kører da super højt til agility. Så jeg skal altså stå tidligt op og være præcis i min handling. ( jo jo han træner mig godt)

Han kan ligge lige op af banen og se andre løbe og det tager han helt roligt. Han vil gerne tage godbidder og lege på banen. Han har aldrig bidt efter mig. Og fungere super i dagligdagen. Så mener jo ikke han er sygelig stresset.

Jeg tager måske tingene lidt for nært, når det gælder mine dyr og børn. :oops:

 

Nu tager vi til stævne i morgen og så må jeg se hvordan det forløber.

Jeg må finde noget selvtillid et sted på vejen :hmm:Og smide den følelse " at jeg skader min hund"

For der er slet ingen tvivl om at han vælger agilityen, hvis han fik valget.

 

Det lyder bare som om du gør dit allerbedste og det lyder altså også som om du har godt styr på det og passer super godt på din hund. Tror bare du skal lukke ørerne, næste gang du får sådan en mystisk kommentar - den skal du slet ikke tage til dig! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar!

 

Tja han kan knap nok sidde ordentligt ved startlinjen. Han tyvstarter sjældent men sidder fuldstændig spastisk.

Der er intet problem i rally, der sidder han altså helt normalt. Men ved agility bliver han en :drille: der blæser rundt.

Han er jo stor og langbenet og ofte lander han kun en gang imellem to forhindringer' det gør det lidt svært at ændre hans linje. Tunneller flytter han gerne lidt på. Især i indog hallen :mrgreen: og A-bræt brager han også nogle gange hårdt imod i opspringet.

Jeg træner ofte med en bom foran så han ikke springer for langt ude fra.

Jeg træner meget styrke, balance og smidighed og han får BOT på og bliver gået med før og efter træning.

Og selvfølgelig opvarmet. :5up:

Han er tjekket ved kiropraktor 3 gange og der har ikke rigtig været noget.

 

Han har stop på alle felter og springer dem stor set aldrig. Og er meget lydhør. Han vil virkelig gerne gøre alt rigtig.

Men han kører da super højt til agility. Så jeg skal altså stå tidligt op og være præcis i min handling. ( jo jo han træner mig godt)

Han kan ligge lige op af banen og se andre løbe og det tager han helt roligt. Han vil gerne tage godbidder og lege på banen. Han har aldrig bidt efter mig. Og fungere super i dagligdagen. Så mener jo ikke han er sygelig stresset.

Jeg tager måske tingene lidt for nært, når det gælder mine dyr og børn. :oops:

 

Nu tager vi til stævne i morgen og så må jeg se hvordan det forløber.

Jeg må finde noget selvtillid et sted på vejen :hmm:Og smide den følelse " at jeg skader min hund"

For der er slet ingen tvivl om at han vælger agilityen, hvis han fik valget.

 

Hans linje skal ændres inden hans opspring på forhindringen, ellers kan han først ændre den når han er landet og det kan betyde han et halvvejs i randers, jo... Når man har sådan nogle lamge stylter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo to af de der DR løber meget stærkt på en agilitybane. Og selv nu hvor Cassi er snart fem år får jeg kommentarer på at hun er stresset på en agilitybane. Og det er selvom jeg faktisk selv synes det er meget kontrolleret. Calle er en hund med lyd på, så med ham kommer der endnu flere kommentarer.

 

personligt tror jeg at forklaringen kan lægge i at folk ikke selv har nogle hunde der køre lige så højt og at det kan være svært at se forskel på hvornår hunden er i arbejdsstress og hvornår den simpelthen har mistet kæden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...