Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

:banan: :vuf: Dexter og jeg er nu grade 3!! Vi vandt en grade 2 springklasse i dag, og det var min super dejlige træner Amanda, der var dommer, så det var bare så fedt!! Det var den tredje springsejr vi manglede for at rykke op... men for lige at være HELT sikre, vandt vi også lige grade 2 agility :cool: (og jeg havde endda misset at gå banen, fordi jeg havde for travlt med at fylde mig med kage :mrgreen: ).

Vores første løb i morges var en kvalifikationsagilityklasse hvor vi desværre fik 5 fejl, men vi var de hurtigste med fejl og der var kun to fejlfri, så vi var med i en finale her til aften. De tre bedste i alle 3 højder og alle 7 grades var kvalificerede, og det var med masser af hujende puplikum, musik og højtalere og det hele, super fed atmosfære. Dexter tog desværre et forkert spring om jeg ikke fik kaldt ham af, efter A'et, men jeg var super tilfreds med ham, han elskede lidt at der var tryk på atmosfæren. Dejlig, dejlig dag... men lidt langt at køre 200 km hver vej, på meget lidt søvn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde virkelig lyst til at slå Calle ihjel i lørdags... HJernen havde vi efterladt der hjemme og når han så slår turboen til, så er det bare ikke godt. Normalt kommer han ikke så langt ud at han slet ikke gør det han bliver bedt om, men det gjorde han denne gang. I tre løb måtte jeg tage ham ud. Der var da heldigvis lidt positivt. Han fik nogle fine slalommer og præsterede at lave en back.

 

Desværre fik vi ikke rigtig testet vores felter, da han slet ikke kunne magte de feltforhindringer. Der er en konkurrence tilbage og der løber vi kun springklasserne. Og så overvejer jeg hvor vidt jeg overhovedet gider løbe agility. Det er så demotiverende når man ikke har en fornuftig mulighed for træning :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde virkelig lyst til at slå Calle ihjel i lørdags... HJernen havde vi efterladt der hjemme og når han så slår turboen til, så er det bare ikke godt. Normalt kommer han ikke så langt ud at han slet ikke gør det han bliver bedt om, men det gjorde han denne gang. I tre løb måtte jeg tage ham ud. Der var da heldigvis lidt positivt. Han fik nogle fine slalommer og præsterede at lave en back.

 

Desværre fik vi ikke rigtig testet vores felter, da han slet ikke kunne magte de feltforhindringer. Der er en konkurrence tilbage og der løber vi kun springklasserne. Og så overvejer jeg hvor vidt jeg overhovedet gider løbe agility. Det er så demotiverende når man ikke har en fornuftig mulighed for træning :cry:

 

Det kender jeg udmærket... Jeg har været mere heldig med Iso - men med Frostie sad jeg godt nok i det problem, og det var ikke sjovt! Men du bor vel rimelig tæt på flere dygtige løbere/undervisere, kan du ikke ta' lidt enetimer? Det gør jeg nu, med begge hunde, og det rykker virkelig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kender jeg udmærket... Jeg har været mere heldig med Iso - men med Frostie sad jeg godt nok i det problem, og det var ikke sjovt! Men du bor vel rimelig tæt på flere dygtige løbere/undervisere, kan du ikke ta' lidt enetimer? Det gør jeg nu, med begge hunde, og det rykker virkelig! :5up:

 

Jo der er mange dygtige herovre, men synes godt nok det er svært sådan lige at få foden indenfor hos de rigtige. Samtidigt tænker jeg også om han ikke har brug for en modningspause mere. Han bliver kastreret om en måneds tid og jeg håber det på sigt kan give lidt ro i ham. For han kan virkelig mange ting, han kører bare altid i højeste gear, og det kan jeg ikke helt følge med i. Har egentlig ikke noget mod at køre, men kan mærke at jeg ned en arbejdsuge der nærmest konsekvent hedder +40 timer og nogle ambitioner om at træne Cassi også, så er det bare ikke en mulighed lige nu. men tror et eller andet sted at en pause kan gøre meget godt. Han er jo heldigvis så åndssvagt kvik at der nærmest ingen gentagelser skal til før han fatter det man vil have ham til og så husker han sim elefant når det drejer sig om ting der er godt indlært. Det passer også med at der ikke er flere konkurrencer tilbage, så har det egentlig fint med det. Det har jo vist sig at hans næse virker rigtig godt, så vi har noget andet vi kan kaste os over. Og så kan det være at jeg fra december lejer hallen i Ringsted og så træner nogle helt grundlæggende ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo der er mange dygtige herovre, men synes godt nok det er svært sådan lige at få foden indenfor hos de rigtige. Samtidigt tænker jeg også om han ikke har brug for en modningspause mere. Han bliver kastreret om en måneds tid og jeg håber det på sigt kan give lidt ro i ham. For han kan virkelig mange ting, han kører bare altid i højeste gear, og det kan jeg ikke helt følge med i. Har egentlig ikke noget mod at køre, men kan mærke at jeg ned en arbejdsuge der nærmest konsekvent hedder +40 timer og nogle ambitioner om at træne Cassi også, så er det bare ikke en mulighed lige nu. men tror et eller andet sted at en pause kan gøre meget godt. Han er jo heldigvis så åndssvagt kvik at der nærmest ingen gentagelser skal til før han fatter det man vil have ham til og så husker han sim elefant når det drejer sig om ting der er godt indlært. Det passer også med at der ikke er flere konkurrencer tilbage, så har det egentlig fint med det. Det har jo vist sig at hans næse virker rigtig godt, så vi har noget andet vi kan kaste os over. Og så kan det være at jeg fra december lejer hallen i Ringsted og så træner nogle helt grundlæggende ting.

Ja, det der kan jeg jo nikke genkendende til... Men især til den problemstilling synes jeg at enetimer har været guld værd. Iso og jeg har rykket rigtig meget i den tid vi har taget enetimer hos AB, fordi der er tid til at virkelig dykke ned og nørde i lige præcis det vi har haft brug for. For det er det jo ikke rigtig tid til på holdundervisning. Jeg ved ikke om én som Rikke W er en mulighed for dig? Kan forestille mig at hun er én af dem der ville være rigtigt god til den slags. Men kender jo også det med at ikke rigtig ha' tiden, det er noget l**t...

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag, hvor resten af agility Danmark har været dygtige til DKKs DM og en frygteligt masse af mine træningskammerater har været RIGTIGT dygtige! har Wilma sådan lidt tilfældigt fået sin konkurrence debut. Hun er overhovedet ikke stævneklar, men jeg skulle til DGI stævne for at heppe på et par kursister og da de næsten ingen tilmeldinger havde fik vi lov at komme med.

 

Wille er en følsom tut på mange måder og jeg havde på forhånd bestemt, at så hun trykket ud ved at være på pladsen skulle hun ikke løbe. Hvis hun så glad ud, ville hun få lov at løbe så længe hun lignede en der havde en fest på banen. Og skid hul i hvor mange forhindringer vi missede.

 

Hun var noget så glad og sød og forsøgte at høre så fint efter :lun: her er dagens bedste løb, hvor hun kommer igennem med 5 fejl på begynder springbanen.

 

[video=youtube_share;r26ngDlxsO4]

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag, hvor resten af agility Danmark har været dygtige til DKKs DM og en frygteligt masse af mine træningskammerater har været RIGTIGT dygtige! har Wilma sådan lidt tilfældigt fået sin konkurrence debut. Hun er overhovedet ikke stævneklar, men jeg skulle til DGI stævne for at heppe på et par kursister og da de næsten ingen tilmeldinger havde fik vi lov at komme med.

 

Wille er en følsom tut på mange måder og jeg havde på forhånd bestemt, at så hun trykket ud ved at være på pladsen skulle hun ikke løbe. Hvis hun så glad ud, ville hun få lov at løbe så længe hun lignede en der havde en fest på banen. Og skid hul i hvor mange forhindringer vi missede.

 

Hun var noget så glad og sød og forsøgte at høre så fint efter :lun: her er dagens bedste løb, hvor hun kommer igennem med 5 fejl på begynder springbanen.

 

[video=youtube_share;r26ngDlxsO4]

 

Det ser sgida skide godt ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak. Hun var så sød. Men hun skal ikke løbe stævner endnu. Det er hun slet ikke klar til. Hun kan ikke alle forhindringer og er kun trænet så sporadisk i agility, at det er næsten pinligt. Hvis jeg finder lysten til det, så kan hun måske få lov at starte stævner næste forår / sommer tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da super godt ud, Amocca!

 

Er der ingen slalom i springklasserne derhjemme? Her har vi ingen klasser uden slalom.

 

Det er fordi det er et DGI-stævne. DGI er uofficielle stævner, så de følger ikke de normale/officielle klasser, og kan derfor ha' begynderklasser hvor alle forhindringer ikke indgår. Men det er vistnok helt vildt forskelligt, afhængigt af hvor i landet det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da super godt ud, Amocca!

 

Er der ingen slalom i springklasserne derhjemme? Her har vi ingen klasser uden slalom.

 

Som korvis siger, så var det et DGI stævne i begynderklassen. Slalom var med i agilityklassen, men ikke i spring (vi løb bare forbi den). Springklassen var desuden kun 14 spring lang. DGI stævnerne er uofficielle og 'for sjov'. Reglerne er mere eller mindre de samme, men begynderklassen er for de helt rå, så der er ofte ikke vippe, slalom og hjul med.

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen har vores klub et arrangement hvor de mere erfarne lærer os andre hvordan ethvert job til et agility stævne udføres. Det fik mig til at tænke på hvordan stævner afholdes i andre lande (Danmark og UK hovedsageligt :mrgreen:)

 

Herovre bliver alle jobs udført af os der konkurrerer, lige bortset fra dommer/banebygger og stævnesekretær. Når vi har tid imellem forskellige klasser melder vi os til at hjælpe. Uden det kunne et stævne simpelthen ikke finde sted.

 

Er det det samme derhjemme, eller har klubberne "udenforstående" hjælpere?

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen har vores klub et arrangement hvor de mere erfarne lærer os andre hvordan ethvert job til et agility stævne udføres. Det fik mig til at tænke på hvordan stævner afholdes i andre lande (Danmark og UK hovedsageligt :mrgreen:)

 

Herovre bliver alle jobs udført af os der konkurrerer, lige bortset fra dommer/banebygger og stævnesekretær. Når vi har tid imellem forskellige klasser melder vi os til at hjælpe. Uden det kunne et stævne simpelthen ikke finde sted.

 

Er det det samme derhjemme, eller har klubberne "udenforstående" hjælpere?

 

Dommerne skal jo være uddannet, så ham eller hende skaffer man udefra. (det koster lidt kørselspenge)

Alt andet står den arrangende klub og medlemmer for.

Nogle af de store stævner beder man om ekstra hjælpere blandt startende deltagere og deres familier.

 

Jeg har efterhånden prøvet alle poster til stævnerne. Man kan ikke selv starte ret meget når ens klub arrangere. Men sådan er det jo hvis vi gerne vil starte stævner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Callemand har i dag gennemført sit andet løb. En SPÅ hvor han blev nr. 4 :lun: I SP1 var han lidt hysterisk, da han og en anden hund så sig sure på hinanden. Han mente så at det var helt i orden at tyvstarte. Smed ham tilbage igen og f*** om den lille møgunge lige gjorde det igen. Og så var det altså slut med legen. Og for første gang nogensinde tog han fat i sit legetøj, når vi forlader en bane. Tror godt han var klar over at han ikke lige var super populær.

 

Er godt nok lidt smadret. Lavede et stunt på en trampolin i onsdags, hvilket har resulteret i et par tryggede ribben. Jeg har samtidigt været konkurrenceansvarlig og ansvarlig for at indtaste resultater. Og da en hjælper så udeblev, måtte jeg også træde til ved de almindelige hjælperopgaver. Godt de er et halvt år til næste gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Calle har holdt lidt pause fra træning på hold og det er en lille måned siden sidste konkurrence. Første løb gik faktisk rigtig fornuftigt. Han fik to nedrivninger og en fejl på slalom, og var super styrbar. Han viste også i det løb at han forstår meningen når hans mor skriger FEEEEELT...

 

I andet løb tyvstarter den lille møgunge og jeg smider ham tilbage. Han bliver og løber fint ind til A'et, hvor ha laver et stunt hvor jeg mildest talt troede han faldt ned og brækkede nakken. Note til mig selv, Calle skal ALDRIG have løbefelt! Herefter hev jeg ham ud. I tredje løb fik han slet ikke lov til at løbe, da han tyvstartede to gange, og det gider jeg ikke.

 

Carla har været med til konkurrence. Hun er blevet steriliseret og er i topform :lun: Og til trods for knap et års pause så var hun så sej. Hun søgte fremad og arbejdede selv. Det var bare en fornøjelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så god til at opdatere herinde, men synes stadig det er super hyggeligt at læse med! Så til de interesserede vil jeg da lige dele Lunas løb fra DcH DM i år :-D

 

Luna vinder lørdagens springløb - dygtige pige :-D

 

 

Nr 3 i lørdagens agilityløb:

 

 

Vi blev samlet nr 2 og dermed direkte i a finalen- Her bliver vi nr 8, desværre efter en feltfejl på balancen. Jeg syntes hun havde feltet da jeg gav hende fri - men må nok huske at pudse brillerne næste gang :mrgreen:

 

 

Jeg er SÅ tilfreds med både Lunas og min præstation. Luna gjorde 110 % som hun blev bedt om, og løb godt til i alle 3 løb. Kan ikke forlange mere! Og jeg fik også udfordret mig selv lidt på ikke at løbe sikkert, men tage de optimale løsninger fremfor de sikre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter og jeg var afsted i søndags. Havde meldt i 6 løb :shock: ...hvilket der ellers aldrig er mulighed for. Og vi løb dem alle. To fejlfri, to med 5 fejl og to disk. Den ene 5 fejl var ret dum.. JEG faldt over et spring :lol: Dexter var sej, og fortsatte som om intet var hændt. Den ene disk var vores allersidste løb, og han var så fin, indtil jeg mistede forbindelsen til ham over næst sidste spring, og han lige smuttede bagom mig, og tog et forkert. Så ærgeligt. Men hvor er det fedt at have en hund der kan arbejde med samme koncentration og energi kl 18, som han gjorde kl 9 :5up: Det blev til to 4. pladser og en 8. plads, et resultat jeg er fint tilfreds med i vores første konkurrence i grade 3.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Første dag til vores første stævne i 100 år (virker det som om) - og er fuldt tilfreds med Leah. I SP missede hun et spring, hvilket var underligt for det var nærmest i en lige line til en tunnel, men der var mange andre hunde der gjorde nøjagtigt det samme. Alt andet gjorde hun perfekt, men der er ikke plads til fejl overhovedet, så disk der.

 

I AG vandt hun sin klasse. Hun var faktisk eneste fejlfri i sin springhøjde, det er godt nok sjældent det sker. Og 14 sekunder under banetiden er rimeligt pænt for hende, så jeg er super glad for hendes præstation. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Første dag til vores første stævne i 100 år (virker det som om) - og er fuldt tilfreds med Leah. I SP missede hun et spring, hvilket var underligt for det var nærmest i en lige line til en tunnel, men der var mange andre hunde der gjorde nøjagtigt det samme. Alt andet gjorde hun perfekt, men der er ikke plads til fejl overhovedet, så disk der.

 

I AG vandt hun sin klasse. Hun var faktisk eneste fejlfri i sin springhøjde, det er godt nok sjældent det sker. Og 14 sekunder under banetiden er rimeligt pænt for hende, så jeg er super glad for hendes præstation. :lun:

 

Wow, hvor sejt! :5up: Tillykke!

 

Det er altså lidt sjovt - en gang imellem dukker der sådan et "sted" op på en bane, hvor flere hunde laver en fejl som ingen af førerne kan forstå hvorfor... Eller dommeren for den sags skyld! Det må jo være fordi de ser/ikke ser noget, som vi mennesker ikke har set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dag 2 og 2 disk! :lol:

 

Jeg påtager mig skylden 100% for begge faktisk. I AG løb hun perfekt men tumpe fører løb i vejen for hende så hun bare ikke havde mulighed for at tage indgangen til slalom korrekt. :stupid:

 

I SP startede hun fint ud men gik lidt død og da vi nåede til slalom tog hun to-tre pinde og så poppede hun ud - i skridtgang! Vi startede slalom forfra, og så fik hun fart på igen og var super resten af banen. Jeg burde have spulet hende inden, da det var tæt på 30 grader og udendørs (dog under tag). Hun havde ligget i bur med blæser og kølemåtte inden, men det var åbenbart ikke nok.

 

Men alligevel er hun lidt af en røver, for da vi kom hjem var der ingen mangel på energi til at jage egern ude i solen! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...