Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jaaa søskende komsammen i klasse 1 :klap: Det bliver godt!!

 

Mana løb alle 4 løb begge dage og det var okay. Synes bestemt du skal melde i det hele og så bare et løb af gangen. Man kan altid løbe ud efter et par spring og så har man da fået trænet start fx.

 

Sæt i gang :5up:

Ja, det er også lige sådan jeg tænker... Såeehh, det ender nok sådan!

 

.

Herovre er posen AFSKAFFET hos både KC og UKA :banan:

 

.

 

Også her! :banan:

Heldige jer! Ikke at nogen af mine har haft problemer med den, men har set nok til at jeg synes vi skulle droppe den her også. Synes ikke rigtig den fylder en funktion som tunnellen ikke lige så godt kunne fylde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, spændende! :ivrig:

 

Og hvor er det fedt, at I kan starte første stævne der hvor I træner.

 

Jaaa, så spændende!!! :-D Og perfekt timing med klubbens vinterstævne - Terkel bli'r 18 måneder (som de skal være for at løbe stævne) midt i december, og stævne sidst i januar! :5up: Men jeg havde godt nok aldrig troet at han skulle være stævneklar så tidligt... Det er han vel heller ikke, sådan heeelt. Men han kan alle forhindringer og har god forståelse for handling, så det er vel egentlig erfaring og stævne-/miljø-/forstyrrelsestræning der skal til nu. Men jeg ta'r det stille og roligt, og vil at han skal i gang med udendørs træning i klubben før jeg melder ham til stævner med mere end én ring... Men jeg er da begyndt at kigge på lidt flere vinterstævner, ved at der i hvert fald er ét indendørs mere, med kun én ring... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaa, så spændende!!! :-D Og perfekt timing med klubbens vinterstævne - Terkel bli'r 18 måneder (som de skal være for at løbe stævne) midt i december, og stævne sidst i januar! :5up: Men jeg havde godt nok aldrig troet at han skulle være stævneklar så tidligt... Det er han vel heller ikke, sådan heeelt. Men han kan alle forhindringer og har god forståelse for handling, så det er vel egentlig erfaring og stævne-/miljø-/forstyrrelsestræning der skal til nu. Men jeg ta'r det stille og roligt, og vil at han skal i gang med udendørs træning i klubben før jeg melder ham til stævner med mere end én ring... Men jeg er da begyndt at kigge på lidt flere vinterstævner, ved at der i hvert fald er ét indendørs mere, med kun én ring... :hmm:

 

 

 

Jeg glæder mig åndssvagt meget til at I har debut! :banan:

 

__________________________________________________ _________________

 

Og så til noget helt andet - nemlig Luna:hjerte:

 

Luna, min lille stjerne, min prinsesse - min absolutte ynglingspige :lun: (ved godt man ikke må have favoritter - men Luna har bare en helt særlig plads i mit hjerte!)

 

Luna løb i lørdags stævne Viborg - egentlig ikke noget specielt stævne, men for mig var det alligeve ret stort.

 

Jeg har ikke snakket meget om det, men var i en peiode ret bekymret for hende. Oer en periode på små 2 uger formåede hun at falde ned af vores trappe 2 gange og Mana fik torpederet hende på en gåtur på stranden, hvor hun blev vredet rundt som en karklud. Hun blev tjekket ved dyrlæge og massør uden at der kunne findes noget særligt. Hun var ikke halt, men hun var bestemt heller ikke sig selv. Ville på gåtur kun gå lige foran eller ved siden af mig. Ingen løb, ingen musejagt, ingen leg med Mana. Det var lidt som om hun havde mistet gejsten. Ville gerne træne, men uden hendes sædvanlige energi og gå-på-mod. Jeg kørte en tur til Kiropraktor i århus, som fandt en låst skulder og lidt ved albuen og i lænden, men ikke noget som i den grad burde hæmme hende. Vi blev enige om en gang massage og så sætte hende i gang med agilityen igen og se hvad der skete. Hun ville gerne løbe og der var stadig intet fysisk at se. Sprang fint, ingen modvilje i slalom på felter osv, men ingen rigtig gejst...

 

Ind i mellem alt det her var hun så til tandtjek, hvor det blev fundet nødvendigt at fjerne en hjørnetand. Den blev fjernet ugen efter kiropraktor, og efter stingende blev fjernet, havde jeg en anden hund. Luna var tilbage - for fuld styrke! I alt hvad vi foretog os var hun bare GLAD! Legede med Mana, løb agility og efter mus - puttede igen under dynen osv!

 

Jeg vidste godt en tand kunne drille, men at den kunne give SÅ drastiske adfærdsændringer var en øjenåbner! Men nu er vi obs på det.

 

Men nu til det vigtigste- Stævnet i lørdags! Vi løb 1 spring løb og 2 agilityløb!

 

I får video til de nysgerrige her:

 

Spring 3 - som vi vinder. Synes vi havde en fedt løb med gode løsninger!

 

 

Agility 3 - vi bliver nr 2 og vinder certet og bliver med det dansk agility mester :banan:

Dyrk lige vores start - er ret stolt :engel:

 

 

Agility 3 -ekstra. Jeg ´var træt - og det var Luna ikke :mrgreen: Men for søren hun løber på trods af disk og manglende fører!

 

 

Så kunne næsten ikke få armene ned - min skønne tøs er tilbage :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Iiihhh, så er der kommet katalog for stævnet næste weekend - Terkels aller første stævne!!! :ivrig: Det er sgu helt mærkeligt at se hans navn på listen... Der er ok mange tilmeldte, 75 i åben klasse, og 35-36 i klasse 1. Vi løber fra morgenstunden af (første klasse kl. 9), og vores sidste klasse er færdig ved 15.30-16 begge dage. Det bli'r spændende at se hvordan Terkel ta'r det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er til tre-dages stævne her i weekenden. I går startede Leah traditionen tro rigtigt langsomt ud, men var trods alt fejlfri i begge løb og fik en 3. og en 4. plads. Og hey, det er en QQ! Jeg kørte frem og tilbage i går da Keith var på arbejde og jeg ikke ville lade Greta og Scoop være alene hjemme mere end højst nødvendigt. På vejen hjem begyndte den ondeste migræne at melde sig, og da jeg kom hjem lukkede jeg hundene ud for derefter at gå i seng kl 17 og sov 12 timer. Jeg var heldigvis OK da jeg vågnede.

 

I dag fandt Leah farten. Det gik så udover noget andet. I AG fløj hun af bordet, da det kom efter en lige linie af fartgivende spring. I SP skred hun i et sving og rev et spring. Men sørme om hun ikke vandt T2B. Hun bliver jo aldrig den hurtigste hund i verden (medmindre der er et egern i flugt foran hende) men trods fire andre fejlfri i hendes springhøjde var hun hurtigst, og det er virkelig usædvanligt!

 

Sidder på halvråddent hotel i aften og håber på en god dag i morgen. Men uanset hvad, tre fejlfri løb ud af fem indtil videre, det er sejt af min lille tøs. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

To fejlfri løb i dag, men igen var hun ufattelig langsom i slalomen. I alle tre løb i dag var slalomen 2. eller 3. forhindring og i retning væk fra ind- og udgang, og jeg må bare konstatere, det virker demotiverende for hende. Er slalomen midt på banen eller endnu bedre i retning mod udgangen, så er der fin fart på.

 

Men OK, skal dælme ikke klage over 5 fejlfri løb ud af 8. Nu får hun nogle velfortjente hviledage inden vi træner igen.

 

Hun blev for øvrigt heller ikke suget ind i en eneste forkert tunnel, selvom der var gode muligheder for det, så det er også super positivt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Terkel haft sin stævnedebut!!! Og vi har haft en supergod dag, på alle måder!

 

Agilitymæssigt, så gik han jo ind og løb et fejlfrit AG1, det første han gjorde!!! :shock: Så en pind i bogen (som vi ikke har fået endnu...), en 5. plads og søreme også en præmie! En præmiebon som blev brugt som delbetaling til en ny lækker bold... AG åben endte med en disk, Terkel kogte lidt over da han desværre fik mulighed for at tænde lidt op på den hund der løb før os, og det kunne hans hjerne åbenbart ikke klare. I SP åben fik vi 15 fejl (tror en nedrivning og to vægringer), og vi fik også tidsfejl så jeg tror vi har været lidt uenige om hvad vej vi skulle. Har desværre ikke hele løbet på video - han tog ellers en superflot slalom som var virkelig svær! SP 1 endte også med en disk, en rigtig dum disk. Banen var virkelig åndssvag, med en fremadsendelse over 5 spring, altså viiiirkelig langt! Derudover var den ikke helt lige, så de skulle trykkes lidt ud et sted - hvor jeg selvfølgelig ikke nåede at være, og så tog han et spring bagfra.... :roll: Og jeg har lært/opdaget i dag, at Terkel totalt mangler træning i fremadsendelser og "slutspurter", så det skal vi lige i gang med at træne! Og så lærte jeg også noget om hvordan vores rutine skal være før vi skal ind, han skal ikke kigge for meget på dem der løber. Terkel er i det hele taget en virkelig duksedreng, som kigger på mig stort set efter hver forhindring. Det er lidt sjovt at se på video, for det bemærker jeg ikke når jeg løber... Så der er en løftet pegefinger til mig, jeg skal stole mere på ham, og bare koncentrere mig om at fortælle hvad han skal, og ikke vente på ham.

 

Udenfor banen, hvilket jeg egentlig har været mest spændt på, der har Terkel bare været superfin! Han har ligget så fint i sit bur mellem løbene, og han har endda sovet lidt indimellem. Der er ingen problemer at gå rundt med ham (udover at han trækker virkelig meget!!! :oops:), og han er generelt bare sød og rar.

 

Nu ville jeg jo mene at Terkel burde være træt, men det er han faktisk ikke rigtig... Men ok, han har løbet 4 løb hvilket jo egentlig ikke er så meget. Han har ikke stresset mellem løbene, hvilket kan ta' mange kræfter - han har jo bare ligget og hvilet og sovet, og været ude at gå lidt indimellem. Så det viser vel egentlig bare at han har været rigtigt fornuftig i dag. Men nye indtryk var der jo helt bestemt, så han er da træt, bare ikke helt-færdig-træt.

 

I det hele taget er jeg helt vildt imponeret af min "lille hvalp", han har virkelig et godt hoved, og han er helt vildt sød og artig både på og udenfor banen. Nurj, jeg er glad for ham... :lun:

 

Lidt video er der også!

 

[video=youtube;FF1-82ZAS7I]

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, Korvis!! Super flot at få et fejlfrit løb til allerførste stævne!

 

Det var da heller ikke verdens nemmeste slalomindgange.

Tak! Nej, det var godt nok noget af et chok, da vi kom i mål og jeg indså at vi var fejlfrie!!! :shock: Den sværeste slalomindgang er dog ikke med på videoen, den var godt nok lidt strid... Men Terle klarede den! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...