Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ting koster ingen tvivl om det. Tror bare at England afskrækker folk lidt i år kontra sidste år i Holland. Det kan man i hvertfald se på tilmeldingerne. Hvis jeg havde en hund som var klar, så ville jeg uden tvivl tage med - også selvom det er dyrt - men det har jeg som sagt desværre ikke :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at England næppe kan være vanskeligere at komme til end Finland. Hvis jeg fik tilbuddet/muligheden ville jeg da springe til. Har ikke er sekund fortrudt at tage til NM i Finland i december (godt nok ikke i agility), der er oplevelser der ikke kan købes for penge.

 

Jeg venter lige med at melde til Fionia Cup til efter Calle har været afsted. Skal lige finde ud af om han kan klare at komme med. Frygter lidt at han tager på smuttur :blink: og vil gerne afsted med dem begge.

 

For det første så skriver jeg, at det både handler om at jeg ikke kan overskue at planlægge en så lang tur OG at det er et spørgsmål om økonomi. Som der også skrives lidt længere nede så skal jeg minimun regne med omrking 10.000 og nok nærmere 12.000. Da jeg pt er i ressourceforløb pga psykisk sygdom, så er det altså en væsentlig barriere at skulle overkomme - selvom jeg faktisk HAR sparet op til det igennem året.

 

 

Der har været lidt tale om at jeg skulle tage med som hjælp til de deltagende, da jeg netop har stor erfaring fra mange internationale stævner, såsom EM osv og jeg har været hold leder før etc. Og har en del erfaring med alle de der praktiske ting mm. Men nu må vi se :)

 

Det ville være fantastisk!! Tror du vil være genial i den funtion - nu du ikke kan deltage med hund...

 

Det er desværre en del mere kompliceret at indføre en hund til England og der er en del begrænsninger desværre. Der er også en del udgifter i forbindelse med flåt/ormekure osv.

 

En tur i bil med 2 pers og 2 hunde til England inkl indkvartering, mad og bensin mm og eksklusiv entry fee løber minimum op i 10.000 kr.

 

Præcis - specielt økonomien er en hindring. Desværre!

 

 

hvis hunden er rabiesvaccineret mindst 3 mdr før indrejse, er det kun parasitbehandlingen og tjek ved grænsen der tager ekstra tid. Ja, det koster jo nok lidt at køre til Holland/Frankrig... I må igang med at finde sponsorer :blink:

 

Gad godt finde en sponsor :engel: Meeeen tænker det er rimelig urealistisk desværre :mrgreen:

 

Jeg forstår altså ikke hvorfor det skal være en kamp om hvad der er værst:vedikke:

 

For mig at se så må en tur på et godt halvt døgn da være at foretrække for en tur hvor et halvt døgn alene udgør turen over med færge. Desuden er reglerne for indføring af hund er desuden de samme i de to lande. Tilgengæld blev vi tjekket for flygtninge ved grænsen til Sverige. Mht. Udgifter, så tror jeg næppe 10.000 kr. Rækker i forhold til de samlede udgifter, for hotel alene brugte jeg selv 3000 kr.

 

Men igen, jeg forstår ikke hvorfor det er relevant, for jeg har vel al mulig ret til at mene at man bør gribe muligheden hvis den er der(jeg har dog gjort helt op med mig selv at skulle der lande en indbydelse til mig til VM i Moskva i juni, så bliver det ikke en mulighed, for ville slet ikke kunne få fri). Jeg ville i hvert fald gå og ærge mig, hvis jeg ikke kom afsted. Og det er det det handler om for mig.

 

Jeg læser det ikke som en "kamp" om hvad der er værst - og selvfølgelig må du mene at du vil gribe chancen hvis den kom! Jeg er desværre bare i en situatiuon, hvor hvad der er en mindre udfordring for andre - bliver en uoverskuelig forhindring for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Hoppebolden ingen tvivl om at det er dyrt lige gyldigt hvor man skal hen. Jeg synes bare turen er lettere. For damm der var lang vej til Helsinki. Heldigvis var vi så heldige at sejle om natten, men hundene syntes ikke det var det fedeste at skulle tisse i en "kattebakke". Vi var så heldige at have to tæver med det var glade for at markere, så tissede den ene, så gjorde den anden det også :blink:

 

Mht. Konkurrencer, ærgeligt du ikke er tættere på, har en border dreng der ville elske at blive arbejdet med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har grå stær, men ikke i alarmerende grad. Ved ikke om det er det der gør at hun tripper ind under springene? Under alle omstændigheder må jeg nok bare erkende, at de store stævner er fortid for os. Hvis jeg kan finde motivationen for det, så stiller jeg hende måske i nogle seniorklasser i år, men jeg er ikke sikker...

 

Wille skal tidligst ud at konkurrere næste år - hvis overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har grå stær, men ikke i alarmerende grad. Ved ikke om det er det der gør at hun tripper ind under springene? Under alle omstændigheder må jeg nok bare erkende, at de store stævner er fortid for os. Hvis jeg kan finde motivationen for det, så stiller jeg hende måske i nogle seniorklasser i år, men jeg er ikke sikker...

 

Wille skal tidligst ud at konkurrere næste år - hvis overhovedet.

øv!! men bedre at vide det, end ikke at vide det. Jeg ville nok pensionere, synes det er svært når det er synet, for der er så meget der spiller ind, som vi ikke har en chance for rigtigt at vide noget om.
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Calle meldt til sin anden konkurrence i agility. Så når vi at få to indendørs inden vi kan begynde at melde til udendørs. Er spændt på hvordan det kommer til at gå med vildcassen, hun prøver virkelig på at være artig for tiden. Men det ville ikke undre mig at hun d. 20 giver den fuld skrue for så at opdage at hun har svært ved at stå fast på gulvtæppe. Heldigvis er første klasse spring, og det er jo især agility vi skal samle pinde sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo haft en coton som løb agility selv om hun var nærmest blind... Jeg havde slet ikke nogen mistanke om at hun så dårligt - og det havde ingen andre heller - og opdagede det først da hun begyndte at gå ind i vægge og sådan noget..! :shock: Så hun har helt sikkert løbet agility medens hun så meget, meget dårligt, og her hjemme fik hun da lov at løbe lidt for sjov selv om hun var så blind at hun gik ind i vægge - hun havde ingen problemer med at ta' en slalom alligevel! Tror hun orienterede sig vha. lyden. Men havde jeg vidst det, så havde jeg nok pensioneret hende tidligere. Min søsters Helios kan jo ha' gevaldige problemer med sit afsæt til springene, og da han har bøvlet lidt med sin lænd har vi spekuleret som gale over hvad det var. Men hun er vist kommet frem til at det også har noget med synet at gøre, for det er altid værst i ridehus, og det går meget bedre udendørs. Så hun løber ikke i ridehus mere, og så er det pludselig slet ikke så stort et problem mere. Det er sgu svært når det er synet, for det kan godt nok være svært at vide om det er synet eller noget andet... Jo, vist kan man øjenspejle og DNA-teste - men hvis de "bare ser dårligt", så er det jo ikke rigtig til at undersøge og diagnosticere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo haft en coton som løb agility selv om hun var nærmest blind... Jeg havde slet ikke nogen mistanke om at hun så dårligt - og det havde ingen andre heller - og opdagede det først da hun begyndte at gå ind i vægge og sådan noget..! :shock: Så hun har helt sikkert løbet agility medens hun så meget, meget dårligt, og her hjemme fik hun da lov at løbe lidt for sjov selv om hun var så blind at hun gik ind i vægge - hun havde ingen problemer med at ta' en slalom alligevel! Tror hun orienterede sig vha. lyden. Men havde jeg vidst det, så havde jeg nok pensioneret hende tidligere. Min søsters Helios kan jo ha' gevaldige problemer med sit afsæt til springene, og da han har bøvlet lidt med sin lænd har vi spekuleret som gale over hvad det var. Men hun er vist kommet frem til at det også har noget med synet at gøre, for det er altid værst i ridehus, og det går meget bedre udendørs. Så hun løber ikke i ridehus mere, og så er det pludselig slet ikke så stort et problem mere. Det er sgu svært når det er synet, for det kan godt nok være svært at vide om det er synet eller noget andet... Jo, vist kan man øjenspejle og DNA-teste - men hvis de "bare ser dårligt", så er det jo ikke rigtig til at undersøge og diagnosticere...

lige præcis slalom tror jeg virkelig meget er muskelhukommelse, når først de har fundet indgangen :hmm:men ja, de er da nødt til at vide hvor den første port er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya har jo et meget begrænset syn på det ene øje pga. grå stær. Men havde vi ikke opdaget det, havde man ikke kunne mærke det, og hun har (endnu ikke) problemer med noget på agilitybanen. Men det er så heldigvis også kun det ene øje, så ved ikke om situationen bliver en anden når hun bliver helt blind på det, eller hvis det andet øje bliver påvirket.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige præcis slalom tror jeg virkelig meget er muskelhukommelse, når først de har fundet indgangen :hmm:men ja, de er da nødt til at vide hvor den første port er!

Nemlig! Og hun var så lille at hun skulle ta' halvandet skridt mellem portene, så det var ikke muskelhukommelse på samme måde som for en stor hund, hun skulle hele tiden justere sine skridt efter portene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya har jo et meget begrænset syn på det ene øje pga. grå stær. Men havde vi ikke opdaget det, havde man ikke kunne mærke det, og hun har (endnu ikke) problemer med noget på agilitybanen. Men det er så heldigvis også kun det ene øje, så ved ikke om situationen bliver en anden når hun bliver helt blind på det, eller hvis det andet øje bliver påvirket.

I agilityns ungdom var der jo en lille enøjet hund, den var virkelig god og var som regel at se på præmiepodiet. Så at løbe med ét øje tror jeg snildt kan gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

I agilityns ungdom var der jo en lille enøjet hund, den var virkelig god og var som regel at se på præmiepodiet. Så at løbe med ét øje tror jeg snildt kan gå.

 

Linda knudsen løber også med en enøjet hund, som heller aldrig har haft problemer.

 

jeg har ingen ide om det med springene er pga synet. Hun kan jo fx sagtens se slalom, de 30 cm der er balanceopgangen osv... Så ved det virkelig ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda knudsen løber også med en enøjet hund, som heller aldrig har haft problemer.

 

jeg har ingen ide om det med springene er pga synet. Hun kan jo fx sagtens se slalom, de 30 cm der er balanceopgangen osv... Så ved det virkelig ikke...

 

Søsters Helios har også kun problemer med springene. Prøv at se om der er forskel i forskelligt lys, indendørs/udendørs? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda knudsen løber også med en enøjet hund, som heller aldrig har haft problemer.

 

jeg har ingen ide om det med springene er pga synet. Hun kan jo fx sagtens se slalom, de 30 cm der er balanceopgangen osv... Så ved det virkelig ikke...

 

Aner ikke om det kan oversættes til hunde, men nogen heste har svært ved at se hvide bomme, også selvom der fx er røde eller gule striber på? Så hvis det er synet der er hendes problem, ses ikke det er super underligt hun kan se balance tunnel osv, men havde svært ved at vurdere afsættet til springene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også tilmeldt mig Fionia. Nu vil jeg se hvad det er for noget :-D

Nu går man så bare og venter på om man er kommet med :pray::mrgreen:

For jeg har lovet min datter på 13 at hun måtte komme med. Så hun regner med en rigtig hyggetur og blev halvfornærmet da jeg sagde det jo ikke var sikkert vi kom med :cool::fornaermet:

 

jeg syntes det var lidt svært at vurdere hvad og hvor meget man skulle melde i.

Nu tilmeldte jeg Buster to løb om dagen og Archie 3. Så må jeg jo bare slette hvis det bliver for meget.

Jeg har lidt svært ved at lære at løbe med to hunde til stævner. Huske to baner og holde øje med flere baner det stresser mig altså. Men jeg håber da det bliver bedre med tiden.

 

Jeg forstår slet ikke dem der magter at løbe med 3 hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også tilmeldt mig Fionia. Nu vil jeg se hvad det er for noget :-D

Nu går man så bare og venter på om man er kommet med :pray::mrgreen:

For jeg har lovet min datter på 13 at hun måtte komme med. Så hun regner med en rigtig hyggetur og blev halvfornærmet da jeg sagde det jo ikke var sikkert vi kom med :cool::fornaermet:

 

jeg syntes det var lidt svært at vurdere hvad og hvor meget man skulle melde i.

Nu tilmeldte jeg Buster to løb om dagen og Archie 3. Så må jeg jo bare slette hvis det bliver for meget.

Jeg har lidt svært ved at lære at løbe med to hunde til stævner. Huske to baner og holde øje med flere baner det stresser mig altså. Men jeg håber da det bliver bedre med tiden.

 

Jeg forstår slet ikke dem der magter at løbe med 3 hunde.

 

Fionia er skidehyggeligt! :5up:

 

Jeg løb med to hunde sidst, til Jutlandia, Iso og søsters Helios. De er ikke vildt forskellige at løbe med, men netop det med at holde flere baner i hovedet samtidigt har jeg meget svært ved... Især når man skal gå to baner nærmest samtidigt, og så løbe den ene og så vente lææææænge før man skal løbe den næste. Og hvis man så først løber den bane man gik sidst - så har man glemt den man gik først, efter så lang tid! :roll: Men det er vel alderen! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fionia er skidehyggeligt! :5up:

 

Jeg løb med to hunde sidst, til Jutlandia, Iso og søsters Helios. De er ikke vildt forskellige at løbe med, men netop det med at holde flere baner i hovedet samtidigt har jeg meget svært ved... Især når man skal gå to baner nærmest samtidigt, og så løbe den ene og så vente lææææænge før man skal løbe den næste. Og hvis man så først løber den bane man gik sidst - så har man glemt den man gik først, efter så lang tid! :roll: Men det er vel alderen! :mrgreen:

 

Efter at have løbet WAO, hvor vi gik alle 3 af formiddagens baner kl 7! om morgenen og så fx skulle løbe den sidste kl 13.30 efter at have løbet 2 andre, så er 2 baner i hovedet intet problem :lol: Men før det var det også nærmest uoverskueligt! Det skal jo selvfølgelig tilføjes at vi jo fik banerne på papir så mulighed for at repetere dem der + se andre løbe dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have løbet WAO, hvor vi gik alle 3 af formiddagens baner kl 7! om morgenen og så fx skulle løbe den sidste kl 13.30 efter at have løbet 2 andre, så er 2 baner i hovedet intet problem :lol: Men før det var det også nærmest uoverskueligt! Det skal jo selvfølgelig tilføjes at vi jo fik banerne på papir så mulighed for at repetere dem der + se andre løbe dem.

 

Jeg havde det på samme måde. Efter de to WAO'er var det pludselig intet problem med 2 baner :lol: Men efter jeg er har været syg, så er alt over 10 forhindringer pludselig et stort problem! Det begynder dog at blive lidt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde den sødeste hundehvalpepige Mana sin stævnedebut. Og sikke en debut, hun var en lille stjerne :lun:

 

Første løb, AG1, der skulle både hun og jeg lige finde ud af det var stævne og hvordan det så lige skulle takles. Så en masse fine momeneter og så en Mana der bare var SÅ fokuseret på at finde både sin far OG sit legetøj uden for banen :lol:

 

I AG åben havde fundet melodien lidt mere, med mange fine ting, bl.a. fine felter. En lille svipser fra mig og vi fik et spring fra den forkerte side og disk, men flot disk!

 

Spring åben, der fik hundepigen max gas. Hun var tydeligt begyndt at blive træt, dog ikke for træt! Og fuld opmærksomhed gav et fejlfrit løb. Masser af ting som kan rettes på, linier, buer min timing osv, MEN hun var fejlfri og i en ganske hæderlig tid. Så vi kom op og fik præmie! :banan: Nr 7 ud af over 100 hunde! :mrgreen:

 

Spring 1, her træt hundepige! Men igen syntes jeg ikke hun virkede for træt til at løbe. Så den fik max gas igen og resultatet blev endnu et fejlfrit løb og en 4.plads :klap:

 

Ih, føler mig næste helt flov over at have haft så lidt tillid til min sødeste Mana. Hun gjorde ALT hun fik besked på og var så sød og dygtig i alle 4 løb.

 

Glææææder mig til imorgen hvor vi skal på den igen :banan:

 

Video af SP1 kommer senere til de interesserede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde den sødeste hundehvalpepige Mana sin stævnedebut. Og sikke en debut, hun var en lille stjerne :lun:

 

Første løb, AG1, der skulle både hun og jeg lige finde ud af det var stævne og hvordan det så lige skulle takles. Så en masse fine momeneter og så en Mana der bare var SÅ fokuseret på at finde både sin far OG sit legetøj uden for banen :lol:

 

I AG åben havde fundet melodien lidt mere, med mange fine ting, bl.a. fine felter. En lille svipser fra mig og vi fik et spring fra den forkerte side og disk, men flot disk!

 

Spring åben, der fik hundepigen max gas. Hun var tydeligt begyndt at blive træt, dog ikke for træt! Og fuld opmærksomhed gav et fejlfrit løb. Masser af ting som kan rettes på, linier, buer min timing osv, MEN hun var fejlfri og i en ganske hæderlig tid. Så vi kom op og fik præmie! :banan: Nr 7 ud af over 100 hunde! :mrgreen:

 

Spring 1, her træt hundepige! Men igen syntes jeg ikke hun virkede for træt til at løbe. Så den fik max gas igen og resultatet blev endnu et fejlfrit løb og en 4.plads :klap:

 

Ih, føler mig næste helt flov over at have haft så lidt tillid til min sødeste Mana. Hun gjorde ALT hun fik besked på og var så sød og dygtig i alle 4 løb.

 

Glææææder mig til imorgen hvor vi skal på den igen :banan:

 

Video af SP1 kommer senere til de interesserede.

 

Ejjjj, hvor var det ærgerligt du ikke meldte fra, hva'..?? :drille: Så desværre kun dit SP1, og det var kanonflot! Hun så i hvert fald ikke træt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...