Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Kram til dig! Men håber for dig at I kan prøve EO... Der skal Luna kun springe 30 cm, så det ville være fedt for hende :)

 

Jeg er også stadigvæk i det depri hjørne pga Duffy... Har kastet mig over udstillingerne i stedet som afledning!

 

Tak! Ja håber virkelig at nogen af de opgaver manden havde ventet rent faktisk går igennem alligevel så der kan komme lidt overskud - egen opsparing var desværre ikke nok.

 

Tja, Luna er faktisk bedst på 35, da hun springer lige højt over om det er 30 eller 35, så hendes fordel er klart på 35 :mrgreen: Men ville være fedt at prøve EO :klap:

 

Jeg føler med dig, det må være SÅ hårdt at pensionere Duffen i så ung en alder - heldigt du har din smukke djævel at bruge lidt energi på :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et for helvede hvor er der knald på løb, hvor det eneste positive der var at sige var at hun fik sine felter. Hun skred noget da hun skulle op på A'et, og umiddelbart tror jeg at det var her hun så også fik ødelagt sin ulveklo. Der var intet halteri og hun var vild og glad bagefter. Da jeg kommer ud til bilen med hendes dækken, kan jeg se hun ligger og slikker sin pote og ser lige nærmere på det, og selvfølgelig er den flækket. Fik en til at tjekke hende, og det er heldigvis ikke værre end at det kan vente med dyrlæge til mandag. Men det var altså lidt en kort fornøjelse kun at få et løb, når der nu var mulighed for fire...

Link til indlæg
Del på andre sites

Et for helvede hvor er der knald på løb, hvor det eneste positive der var at sige var at hun fik sine felter. Hun skred noget da hun skulle op på A'et, og umiddelbart tror jeg at det var her hun så også fik ødelagt sin ulveklo. Der var intet halteri og hun var vild og glad bagefter. Da jeg kommer ud til bilen med hendes dækken, kan jeg se hun ligger og slikker sin pote og ser lige nærmere på det, og selvfølgelig er den flækket. Fik en til at tjekke hende, og det er heldigvis ikke værre end at det kan vente med dyrlæge til mandag. Men det var altså lidt en kort fornøjelse kun at få et løb, når der nu var mulighed for fire...

Fuck! Taz's er også flækket, endda langt nede, da han fik den i klemme i et stoleben før jul... Den blev knust og måtte brændes helt nede. De ulvekløer er noget l o r t...

 

hvorfor pakkede du den ikke ind i noget vetflex? Tænker at du så kunne løbe resten af jeres løb? Jeg overvejer om Taz skal have det på fremadrettet ved træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort og godt så løber jeg ikke med en hund der er noget galt med. Hun nægtede forøvrigt at forlade bilen, og var en smule øm da jeg kom hjem med hende, så er ikke et sekund i tvivl om at jeg traf det rette valg.

 

nu skal jeg bare have fundet ud af hvad jeg gør i næste weekend. Hun er både meldt til konkurrence og kursus. Overvejer at melde hende fra konkurrencen og så tage ham den lille vilde med kursus og lade ham være med hvor han kan, og så ellers være med på en lytter. Og så vil jeg overveje om jeg overhovedet gider det agility med Cassi, når hun hele tiden skal komme galt afsted. Tror dog ikke det er et generelt problem med den ulveklo. Det er aldrig sket før og nu er det sket først på kunstgræs og bagefter på gulvtæppe, så måske er problemet størst når hun ikke kan få rigtig fat i underlaget.

 

Calle fik så lov til at komme ind i hallen bare for at være der, og det var bare det fedeste! Hans opførelse er jo meget hvalpet, og åbenbart kan han stadig trække hey, jeg er da meget sød kortet. Og det at kunne tage ham med ind uden der skulle stilles nogen krav, var vist meget sundt for os begge to. Han havde det i hvert fald fedt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men noget helt andet, hvordan er reglerne så i forhold til det? For en ting er at tage det på forebyggende, noget andet er at løbe med en hund det er gået galt med...

Reglerne siger at du ikke må løbe konkurrencer med en hund som har fået fjernet en ulveklo og generelt så selvfølgelig ikke en skadet (eller overvægtig mm) hund. Der er jo fx mange måder en negl kan flække/revne/smulre på, så det vil i et tilfælde som dette være op til hundeføreren, evt dyrlæge på stævnepladsen, som vurderer det. Hvis jeg havde en hund som var uheldig til et stævne på den måde og som ellers ikke var mærket (og jeg syntes at det så fornuftigt ud), så ville jeg ikke have nogen problemer med at smide vetflex på og lade den løbe. Med en pote ville jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der egentlig nogensinde nogen der har set en dommer afvise en hund pga overvægt? Jeg har aldrig set det, selvom det også gælder herovre, og jeg har set en del hunde som efter min mening var alt for tykke til det de blev bedt om!

Jeg har aldrig oplevet det... Og kender/har set en del som burde ha været nægtet deltagelse :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Reglerne siger at du ikke må løbe konkurrencer med en hund som har fået fjernet en ulveklo og generelt så selvfølgelig ikke en skadet (eller overvægtig mm) hund. Der er jo fx mange måder en negl kan flække/revne/smulre på, så det vil i et tilfælde som dette være op til hundeføreren, evt dyrlæge på stævnepladsen, som vurderer det. Hvis jeg havde en hund som var uheldig til et stævne på den måde og som ellers ikke var mærket (og jeg syntes at det så fornuftigt ud), så ville jeg ikke have nogen problemer med at smide vetflex på og lade den løbe. Med en pote ville jeg ikke.

 

Jeg tænkte mest på at give hunden noget forbinding på

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men så sprang vi 65 cm i AG åben i Vejle idag :hmm:

ej det var vist en fejl at et spring var sat på 65 cm :mrgreen:

men der var godt nok mange hunde der pillede det spring.

 

IMG_2666.mp4

 

ved ikke helt hvordan man smider video herind :mrgreen: så tester lige.

Han ser da ikke stresset ud :genert:

Archie var da en ganske sød vovse idag. :hjerte: Det er han nu altid!

5 fejl i AG1 pga en snurre. Fejlfri i SP1 og en 4. Plads ud af 47 hunde. 0,5 sekund efter vinderen. :5up:

AG åben gik også rigtig fint dog løb han forbi slutspring og tog sin bold :cool:

SP åben var noget rod :damn::sjov:

IMG_2667.mp4

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men så sprang vi 65 cm i AG åben i Vejle idag :hmm:

ej det var vist en fejl at et spring var sat på 65 cm :mrgreen:

men der var godt nok mange hunde der pillede det spring.

 

[ATTACH]130938[/ATTACH][ATTACH]130937[/ATTACH]

 

ved ikke helt hvordan man smider video herind :mrgreen: så tester lige.

Han ser da ikke stresset ud :genert:

Archie var da en ganske sød vovse idag. :hjerte: Det er han nu altid!

5 fejl i AG1 pga en snurre. Fejlfri i SP1 og en 4. Plads ud af 47 hunde. 0,5 sekund efter vinderen. :5up:

AG åben gik også rigtig fint dog løb han forbi slutspring og tog sin bold :cool:

SP åben var noget rod :damn::sjov:

 

Hvis I var på plasticspringene, så er de et hak mindre end træspring af en eller anden årsag. Så fx mellem klasse 3 = 45 cm er 6 fri for neden istedetfor de sædvanlige 5 fri. Så I har sikkert i virkeligheden sprunget for lavt hele dagen og det eneste spring i Åben der rent faktisk var 60 cm har været det i troede var 65

 

han ser overhovedet ikke stresset ud, tilgengæld kan jeg godt se hvad du mener med hans lange stylter. Du skal være meget tydelig i din handling for at han ikke ender halvvejs i Randers :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer mig at en hund ikke må konkurrere hvis den har fået fjernet en ulveklo? (Ulveklæder iflg autocorrect :lol:)

 

Hvad hvis den har fået fjernet en alm. negl eller amputeret en tå? Der kan jo ske uheld og hunden kan fungere lige godt af den grund.

 

Jeg har aldrig oplevet nogen blive bortvist pga overvægtig hund, men jeg har faktisk heller aldrig set en overvægtig hund til stævne. Til træning sker det, at der dukker en overvægtig hund op, men de får med det samme at vide, at det ikke duer og hunden skal tabe sig før de får lov at lave ret meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer mig at en hund ikke må konkurrere hvis den har fået fjernet en ulveklo? (Ulveklæder iflg autocorrect :lol:)

 

Hvad hvis den har fået fjernet en alm. negl eller amputeret en tå? Der kan jo ske uheld og hunden kan fungere lige godt af den grund.

 

Er helt enig med dig, men her er det den danske lovgivning på området. Det hører på lige fod under dyreværnsloven mht hale- og ørekupering og der er intet at gøre - selvom det sker ved et uheld. Kender en, hvis hund ved et uheld fik klemt det yderste af halen i en dør.. Bare ærgerligt, det var slut med konkurrencer for den hund. Det samme gælder ved vildt- og ulvekløen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være meget tydelig i din handling for at han ikke ender halvvejs i Randers :mrgreen:

Dex og jeg har samme problem, han lander virkelig langt væk når jeg ikke får forberedt ham ordentligt :lol: han er super i træning, men jeg er ikke altid så god til konkurrencer.. Havde et springløb sidste weekend med 10 dumme fejl, men det spring jeg var obs på at hn ville lande 7 km væk fra, fik jeg arbejdet, og det blev ret pænt hvis jeg selv skal sige det :mrgreen: (det er efter de to tunneller... nej, jeg ved heller ikke hvad min arm laver ved den første tunnel :roll: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...