Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Dex og jeg har samme problem, han lander virkelig langt væk når jeg ikke får forberedt ham ordentligt :lol: han er super i træning, men jeg er ikke altid så god til konkurrencer.. Havde et springløb sidste weekend med 10 dumme fejl, men det spring jeg var obs på at hn ville lande 7 km væk fra, fik jeg arbejdet, og det blev ret pænt hvis jeg selv skal sige det :mrgreen: (det er efter de to tunneller... nej, jeg ved heller ikke hvad min arm laver ved den første tunnel :roll: )

 

Der er godt nok langt til Randers fra der hvor du er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I var på plasticspringene, så er de et hak mindre end træspring af en eller anden årsag. Så fx mellem klasse 3 = 45 cm er 6 fri for neden istedetfor de sædvanlige 5 fri. Så I har sikkert i virkeligheden sprunget for lavt hele dagen og det eneste spring i Åben der rent faktisk var 60 cm har været det i troede var 65

 

han ser overhovedet ikke stresset ud, tilgengæld kan jeg godt se hvad du mener med hans lange stylter. Du skal være meget tydelig i din handling for at han ikke ender halvvejs i Randers :mrgreen:

 

Jeg målte ikke springene :mrgreen:

men pinden var helt oppe i øverste hul. ( som jo normalt er 65 cm)

Der var da noget postyr over det.

Da der var mange der missede et DM udtag på at rive den pind.

 

Jeg skal vist lige vende mig til at løbe konkurrencer med Archie. For jeg bliver usikker og tøver og kan dermed ikke nå mine skift. Det er lidt som om jeg ikke ved præcis hvor han er.

Men nu er vi jo også lige startet. Og vi har det da sjovt.

 

Vi var en tur i Hedensted igen idag hvor det var små og mellemhunde der skulle løbe.

Buster vandt AG åben :banan: Han løb virkelig bare så fint idag. Dejlig måde at starte sæsonen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dex og jeg har samme problem, han lander virkelig langt væk når jeg ikke får forberedt ham ordentligt :lol: han er super i træning, men jeg er ikke altid så god til konkurrencer.. Havde et springløb sidste weekend med 10 dumme fejl, men det spring jeg var obs på at hn ville lande 7 km væk fra, fik jeg arbejdet, og det blev ret pænt hvis jeg selv skal sige det :mrgreen: (det er efter de to tunneller... nej, jeg ved heller ikke hvad min arm laver ved den første tunnel :roll: )

 

Ja han er også en langbenet herre :mrgreen:

og super fint skift du får lavet efter tunnellen. :5up:

Super dejlig hund du har :hjerte:

og han lytter da pænt til dig. Nu var der lidt småfejl i denne video, men i ser ud til at passe rigtig godt sammen.

 

Jeg laver en masse spin og k-turn i træning men til konkurrencer bliver jeg lidt usikker åbenbart. :hmm:

Men der er godt nok også stor forskel på at løbe med Buster som jeg har løbet med de sidste 3 år og så til Archie der altså bare vil frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg målte ikke springene :mrgreen:

men pinden var helt oppe i øverste hul. ( som jo normalt er 65 cm)

Der var da noget postyr over det.

Da der var mange der missede et DM udtag på at rive den pind.

 

Jeg skal vist lige vende mig til at løbe konkurrencer med Archie. For jeg bliver usikker og tøver og kan dermed ikke nå mine skift. Det er lidt som om jeg ikke ved præcis hvor han er.

Men nu er vi jo også lige startet. Og vi har det da sjovt.

 

Vi var en tur i Hedensted igen idag hvor det var små og mellemhunde der skulle løbe.

Buster vandt AG åben :banan: Han løb virkelig bare så fint idag. Dejlig måde at starte sæsonen på.

Folk burde vel også ha fået et omløb hvis springene ikke var på ens højde? På Bornholm rev en hund i kl1 er spring på banen som var på 40 cm (de andre var 35 cm). De fik er omløb og løb fejlfrit denne gang og fik deres pind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk burde vel også ha fået et omløb hvis springene ikke var på ens højde? På Bornholm rev en hund i kl1 er spring på banen som var på 40 cm (de andre var 35 cm). De fik er omløb og løb fejlfrit denne gang og fik deres pind.

 

Det var jo ens for alle 85 hunde i klassen. Der havde løbet ca 40 hunde før det blev opdaget.

Og hørte fra dem der havde klaget, at det var tilladt ifølge reglerne, havde dommeren oplyst. Men det var da en fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han er også en langbenet herre :mrgreen:

og super fint skift du får lavet efter tunnellen. :5up:

Super dejlig hund du har :hjerte:

og han lytter da pænt til dig. Nu var der lidt småfejl i denne video, men i ser ud til at passe rigtig godt sammen.

 

Jeg laver en masse spin og k-turn i træning men til konkurrencer bliver jeg lidt usikker åbenbart. :hmm:

Men der er godt nok også stor forskel på at løbe med Buster som jeg har løbet med de sidste 3 år og så til Archie der altså bare vil frem.

tak for de pæne ord om min lille dreng, ja han er en rigtig sød hund at arbejde med. Vi er først lige kommet igang de sidste par uger efter flere mdrs pause, så jeg glæder mig til konkurrencesæsonen rigtig kommer anstigende! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo ens for alle 85 hunde i klassen. Der havde løbet ca 40 hunde før det blev opdaget.

Og hørte fra dem der havde klaget, at det var tilladt ifølge reglerne, havde dommeren oplyst. Men det var da en fejl.

I teorien er det underordnet at halvdelen har været igennem, alle 40 burde ha været tilbudt et omløb (hvis reglerne ikke havde været overholdt). Jeg kan ikke læse nogle steder i dkk's reglementer at højden i en klasse må variere, men kender ikke dchs regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det din eneste kritik til min rigtig fine video? :fornaermet:

 

Så slet ikke videoen :oops: men nu har jeg set den og han er meget fin colliespaniel :mrgreen: der er ikke noget galt med din arm ved dipen første tunnel, der er noget galt med din løbelinie - du løber ham imod hul 2. Det sikre valg der havde nok været at bagkrydse ham på springet, eller i det mindste påbegynde bagkrydset indtil han låste på det rette hul og så tæve ned til tunnel to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk burde vel også ha fået et omløb hvis springene ikke var på ens højde? På Bornholm rev en hund i kl1 er spring på banen som var på 40 cm (de andre var 35 cm). De fik er omløb og løb fejlfrit denne gang og fik deres pind.

 

Ret sikker på at reglerne ikke kræver at springene skal være sMme højde alle sammen. Og synes godt nok personligt at man går i lidt små sko, hvis man kræver omløb på grund af et spring der er sat et hak højere end de andre. Det er jo ens for alle.

 

er iøvrigt ret sikker på, at plastikspringene slet ikke kan komme op på 65 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos omløb - til vores sidste stævne var der en underlig episode. En hund havde revet et spring, og banepersonalet havde overset det og ikke fået den sat op til næste hund. Da næste hund kom til det spring, stoppede den og føreren forvirret op, men dommeren bad dem bare løbe videre. De lavede derefter nogle fejl og blev disket. De fik ikke tilbudt et omløb, det synes jeg virkelig var under al kritik.

Link til indlæg
Del på andre sites

men man skal selvfølgelig nok lige være opmærksom på om dommeren dømmer fejl, hvis de ikke har set at den allerede var nede. Jeg ville heller ikke stoppe fordi der var faldet en bom, snakkede faktisk lige nøjagtig om dette i dag til træning, fordi det blæste så meget at et af springene havde gjort dette inden jeg nåede til det, så jeg wrappede bare om vingen som om det havde været et spring, det er Dexter jo også vant til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så slet ikke videoen :oops: men nu har jeg set den og han er meget fin colliespaniel :mrgreen:der er ikke noget galt med din arm ved dipen første tunnel, der er noget galt med din løbelinie - du løber ham imod hul 2. Det sikre valg der havde nok været at bagkrydse ham på springet, eller i det mindste påbegynde bagkrydset indtil han låste på det rette hul og så tæve ned til tunnel to.

sjovt, min træner mener ellers ikke at tunnelindgangen findes oppe i luften :lol: skal lige se videoen igen for at se hvad du mener, det kan sagtens ske min linje var forkert.. der var meget langt derop! Og jeg accelerer ikke ret godt :oops: så den slags sætter jeg ikke gerne min lid til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret sikker på at reglerne ikke kræver at springene skal være sMme højde alle sammen. Og synes godt nok personligt at man går i lidt små sko, hvis man kræver omløb på grund af et spring der er sat et hak højere end de andre. Det er jo ens for alle.

 

er iøvrigt ret sikker på, at plastikspringene slet ikke kan komme op på 65 cm.

Jeg synes helt ærligt ikke, at det har noget med små sko at gøre... Jeg ville i hvertfald ikke have ondt noget steder, hvis der var nogen som ønskede et omløb pga banen fx ikke var sat i den rigtige højde. Jeg tror faktisk omvendt, at jeg ville syntes, at man gik i små sko, hvis man ikke synes at vedkommende havde ret til at få et omløb (hvis reglerne sagde det). Men sådan er vi jo så forskellige :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret sikker på at reglerne ikke kræver at springene skal være sMme højde alle sammen. Og synes godt nok personligt at man går i lidt små sko, hvis man kræver omløb på grund af et spring der er sat et hak højere end de andre. Det er jo ens for alle.

 

er iøvrigt ret sikker på, at plastikspringene slet ikke kan komme op på 65 cm.

PS... Mht Bornholm... Det var dommeren som gav et omløb og ikke føreren som krævede det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke oplevet at det er blevet givet et omløb fordi der er fejl i højde mm.

I lørdags opdagede man nogle hunde inde den første klasse at slalommen ikke var tapet fast. Det blev først gjort efter klassen, for alle skal have samme vilkår.

 

Jeg mener desuden som @Amocca at der ikke er nævnt i reglerne at alle spring skal have samme højde. Og så en åben klasse kan have en højde på 60-65.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt ærligt ikke, at det har noget med små sko at gøre... Jeg ville i hvertfald ikke have ondt noget steder, hvis der var nogen som ønskede et omløb pga banen fx ikke var sat i den rigtige højde. Jeg tror faktisk omvendt, at jeg ville syntes, at man gik i små sko, hvis man ikke synes at vedkommende havde ret til at få et omløb (hvis reglerne sagde det). Men sådan er vi jo så forskellige :)

 

Hvis 40 havde løbet og man så satte den ned, jo så skulle de 40 før have omløb. Men hvis den forbliver samme højde ved alle 85 deltagere, så er der i min optik ingen grund til omløb, så har alle jo haft de samme vilkår. Omløb gives til en ekvipage hvor noget specifkt sker på banen, som ingen af de andre deltagere har skulle arbejde imod - fx en løs hund på banen eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Calle har haft en meget lang og oplevelsesrig dag(hvis det så betød at han var træt nu, så havde det været skønt, men ham vel egentlig bare genere hende den sure!).

 

Han var egentlig bare meldt til for træningens skyld. Cassi var alligevel meldt til og med en barriere hele vejen rundt, så var det jo alle tiders mulighed for at teste en hund af i situationen når man ikke vidste hvor man havde den henne. Cassi blev så skadet i sidste weekend, men det skulle ikke betyde at Calle ikke skulle prøves af. Så formålet var primært at se hvordan han nu var under en helt uvant situation med hjælpere og dommer på banen, og så med alle hundene uden for banen.

 

Først til uden for banen, her har han været så perfekt at have med. Han er blevet nusset meget med og har sagt hej til mange hunde. Ih, hvor er det bare skønt med sådan en hund. Han kunne endda efterlades i buret, og jeg kunne gå bane og han sagde ikke et kvæk :hjerte: Der var ingen stress, han kunne dog ikke rigtig forstå at jeg kunne tillade mig at sidde ved siden af buret uden at tage ham ud.

 

På banen var der især to ting som kendetegnede vores løb. Der er nogle forhindringer som han ikke har meget erfaring med og dem ville han helst ikke(fx så var hans hoved slet ikke klar til at kunne tage en slalom og en tunnel under et A, det havde han ikke oplevet før). Og så køre han enormt højt i stress(hvilket typisk passer med når han blev presset til at skulle tage forhindringer han ikke helt trak mod).

 

Her er tre af vores løb. Ikke prangende(men han har trods alt kun løbet en hel bane en enkelt gang eller to og så meget er han ikke blevet trænet over vinteren). Det der var mit mål var sikre starter(min toptændte Calle blev i alle fire starter:banan:) og felterne skulle tages, og det blev de de gange han fandt feltforhindringerne. Min helt store frygt har været at jeg skulle have en nedrivningshund, men han pillede kun to pinde i SP1, så det bliver næppe tilfældet. Til gengæld kunne det vist godt betale sig at træne lidt målrettet på at få ham til at samle sig, for han springer bare til(og kan springe MEGET langt!). Og så det absolut vigtigste... Ikke et sekund var han klar til at forlade mig. Han ville arbejde og bare løbe agility. I AGÅ gik der lige lidt for meget teenager i den, så endte med at dække ham af og bære ham ud. Mange ting kan jeg finde mig, men sådan som han nægtede at høre efter, ja, så var der ikke andet valg. Han kan få lov til at løbe agility så længe han høre efter mig(undtagelsen er når der er tale om dårlig handling fra min side, hvilket der var en del af, skal vist lige tune mig helt ind på ham).

 

AG1

[video=youtube_share;xbWrpww674w]

Hold nu op han havde sjov og ballade med det A. Han kommer lidt skævt op af balancen og springer af(kunne ikke helt tillade mig at bruge mere tid på at rette fejl). Og så er han så sød at tjekke ind og kan kaldes væk fra tunnellen.

 

SPÅ

[video=youtube_share;AENqnDiWenQ]

Det absolutte bedste løb. Rigtig god start og god slutning. Det i mellem var noget skidt. Jeg fik dog set at han altså godt kan sendes fremad.

 

SP1

Faktisk ikke helt ringe. Og så egentlig ret vildt at han kan kaldes af den første tunnel.

 

Der er vanvittigt mange ting der skal arbejdes med inden den næste konkurrence om to måneder og det kommer næppe helt på plads. Men jeg synes faktisk at det ikke virker helt umuligt. Da vi gik ind på banen første gang var det med hjertebanken m.m. Jeg var simpelthen så bange for at han ville stikke af eller være helt uden for pædagogisk rækkevidde. På nogen måder tror jeg faktisk at jeg er bedre stillet med ham en med Cassi. Simpelthen fordi han rent faktisk er lydhør, det er Cassi først blevet sidste år.

 

Det var forøvrigt ikke alle der helt havde fanget at det var Calle jeg havde med. Der var en som undrede sig gevaldigt over at hun var så ustyrlig. Han blev så nærmest lettet over at det ikke var hende. Og så en ekstra bemærkning, nej hvor var det mærkeligt ikke at have hende med til konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik kun en enkelt video idag, men vi havde også kun to løb der var værd at se på, så det er ok :lol:

 

Mit første løb var en NBC comb. 1-7 spring med Dexter, hvor vi havde en virkelig ærgelig disk i en forkert tunnelindgang, resten af løbet føltes virkelig fedt!

Bagefter løb vi en graded 1-2 agility, med en dommer der bare havde sat en virkelig træls bane. Altså, jeg er ikke typen der brokker mig over lidt sværhedsgrad, eller sjove ting at "lege med" på en agilitybane, men det her var virkelig ikke nemt, især for bane der udelukkende er for begyndere! Dexter blev stresset over slalommen, så jeg valgte at diske ham på den, istedet for at blive ved at prøve, og så istedet experimentere med lidt andre ting. Det gode var at han tog alle sine felter, men ellers var det bare en kedelig tur rundt.

Sally var meget tæt på at komme rundt, men i slalommen fik hun øje på nogle mennesker på den anden side af vinduet (vi var i ridehal), og stoppede for at kigge op :stupid: :lol: Det lykkedes hende alligevel at blive nr 3 med fem fejl og en langsom tid!! Det siger måske lidt om banen, at ud af over 60 hunde var EN ENKELT fejlfri, og det var en schæfer der er endnu større og langsommere end Sally.. Der var slet ingen fejlfri i grade 2. Tror vinderen havde 10 fejl?? Virkelig skørt og demotiverende...

 

Herfter var det graded 1-2 spring. Sally var noget sløv i optrækket, og vi skippede et par spring, men jeg fik da lidt gang i hende i den sidste halvdel. Dexter kom desværre ud af slalommen, ellers virkelig fint løb synes jeg

 

Sidste løb var comb. 1-2 agility med Dexter (valgte ikke at løbe Sally), og vi havde en virkelig god start, indtil jeg fuckede det hele op, og endte med at diske os :rolleyes: men han havde gode felter, og en rigtig flot slalom, så lidt fik vi ud af det.

 

Sally :lun:

sally third agility rva kc 1.jpg

 

Må indrømme at min agility-gejst slet ikke er hvor jeg synes den burde være :vedikke:

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Calle har haft en meget lang og oplevelsesrig dag(hvis det så betød at han var træt nu, så havde det været skønt, men ham vel egentlig bare genere hende den sure!).

 

Han var egentlig bare meldt til for træningens skyld. Cassi var alligevel meldt til og med en barriere hele vejen rundt, så var det jo alle tiders mulighed for at teste en hund af i situationen når man ikke vidste hvor man havde den henne. Cassi blev så skadet i sidste weekend, men det skulle ikke betyde at Calle ikke skulle prøves af. Så formålet var primært at se hvordan han nu var under en helt uvant situation med hjælpere og dommer på banen, og så med alle hundene uden for banen.

 

Først til uden for banen, her har han været så perfekt at have med. Han er blevet nusset meget med og har sagt hej til mange hunde. Ih, hvor er det bare skønt med sådan en hund. Han kunne endda efterlades i buret, og jeg kunne gå bane og han sagde ikke et kvæk :hjerte: Der var ingen stress, han kunne dog ikke rigtig forstå at jeg kunne tillade mig at sidde ved siden af buret uden at tage ham ud.

 

På banen var der især to ting som kendetegnede vores løb. Der er nogle forhindringer som han ikke har meget erfaring med og dem ville han helst ikke(fx så var hans hoved slet ikke klar til at kunne tage en slalom og en tunnel under et A, det havde han ikke oplevet før). Og så køre han enormt højt i stress(hvilket typisk passer med når han blev presset til at skulle tage forhindringer han ikke helt trak mod).

 

Her er tre af vores løb. Ikke prangende(men han har trods alt kun løbet en hel bane en enkelt gang eller to og så meget er han ikke blevet trænet over vinteren). Det der var mit mål var sikre starter(min toptændte Calle blev i alle fire starter:banan:) og felterne skulle tages, og det blev de de gange han fandt feltforhindringerne. Min helt store frygt har været at jeg skulle have en nedrivningshund, men han pillede kun to pinde i SP1, så det bliver næppe tilfældet. Til gengæld kunne det vist godt betale sig at træne lidt målrettet på at få ham til at samle sig, for han springer bare til(og kan springe MEGET langt!). Og så det absolut vigtigste... Ikke et sekund var han klar til at forlade mig. Han ville arbejde og bare løbe agility. I AGÅ gik der lige lidt for meget teenager i den, så endte med at dække ham af og bære ham ud. Mange ting kan jeg finde mig, men sådan som han nægtede at høre efter, ja, så var der ikke andet valg. Han kan få lov til at løbe agility så længe han høre efter mig(undtagelsen er når der er tale om dårlig handling fra min side, hvilket der var en del af, skal vist lige tune mig helt ind på ham).

 

AG1

[video=youtube_share;xbWrpww674w]

Hold nu op han havde sjov og ballade med det A. Han kommer lidt skævt op af balancen og springer af(kunne ikke helt tillade mig at bruge mere tid på at rette fejl). Og så er han så sød at tjekke ind og kan kaldes væk fra tunnellen.

 

SPÅ

[video=youtube_share;AENqnDiWenQ]

Det absolutte bedste løb. Rigtig god start og god slutning. Det i mellem var noget skidt. Jeg fik dog set at han altså godt kan sendes fremad.

 

SP1

Faktisk ikke helt ringe. Og så egentlig ret vildt at han kan kaldes af den første tunnel.

 

Der er vanvittigt mange ting der skal arbejdes med inden den næste konkurrence om to måneder og det kommer næppe helt på plads. Men jeg synes faktisk at det ikke virker helt umuligt. Da vi gik ind på banen første gang var det med hjertebanken m.m. Jeg var simpelthen så bange for at han ville stikke af eller være helt uden for pædagogisk rækkevidde. På nogen måder tror jeg faktisk at jeg er bedre stillet med ham en med Cassi. Simpelthen fordi han rent faktisk er lydhør, det er Cassi først blevet sidste år.

 

Det var forøvrigt ikke alle der helt havde fanget at det var Calle jeg havde med. Der var en som undrede sig gevaldigt over at hun var så ustyrlig. Han blev så nærmest lettet over at det ikke var hende. Og så en ekstra bemærkning, nej hvor var det mærkeligt ikke at have hende med til konkurrence.

Jeg håber virkelig ikke, at du misforstår mig, men hvad får du og især din hund ud af at tage til konkurrence før at hunden er klar (ment mht at kunne alle forhindringer mm)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber virkelig ikke, at du misforstår mig, men hvad får du og især din hund ud af at tage til konkurrence før at hunden er klar (ment mht at kunne alle forhindringer mm)?

 

Det afhænger vel af hvad ens prioriteter er?

Hvis du deltager for at vinde, så er det da en dårlig ide.

Men hvis du vil tilvende hunden stævnemiljøet og koncentration på banen så er det da fint.

faktisk anbefaler Silvia trkman og Susan Garett at man tager ud og starter hunden tidligt. Bare man ikke presser den og bare man acceptere de fejl og disk der følger.

Man sætter jo nogle kriterier og delmål og lykkes de så er det da en succes.

 

Man vinder jo ingenting i agility sporten, det handler vel blot om at have det sjovt med sin hund.

At få et godt samarbejde op og køre :mrgreen: er jo så fedt når det lykkes.

 

 

Fin fin løb med Dexter :klap:

den slalom var da heller ikke nem, de kan jo ikke se den før de er igennem hjulet og nærmest står midt i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...