Hop til indhold

Forsikring - skifte eller ej?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Det er sjovt nok ikke særlig længe siden jeg sad og skrev med nogen i A&I, om at forsikringer ikke sådan lige opsagde én, og at de nok var lidt mere large ved dyr end ved fx en elektronikforsikring. Så kæphøj skal man så ikke være :rolleyes: Ok vores har så heller ikke opsagt os, men de har ændret forsikringsvilkårene hos Zazu...

 

For det første: det giver ingen mening at de gør det ved Zazu! Hun har været afsted et par gange med øjenbetændelse (altså behandlinger i forlængelse af hinanden) og så har hun for nylig været afsted og få røntgenfotograferet ryg, hofter og albuer. Samt to kontroller herefter. Det er alt :vedikke: altså jeg kunne forstå det hvis det var fx Liva, hende har de betalt en knæoperation til og en del behandlinger af hendes øje efterhånden. Men mon ikke de bare har udvalgt Zazu fordi hun er den sidste jeg har indsendt på, og de har kigget på alle hundene generelt.

 

Nu har de fordoblet selvrisikoen hos Zazu - dvs. den hedder nu 1.500kr! Og før hed det sig ved vores forsikring, at de nedskriver forsikringssummen fra 8. eller 10. leveår (alt efter race/blanding) - den har de så ændret hos Zazu til at det sker allerede ved 6. leveår! Og det er så med 20% om året i tre år, så når Zazu fylder 9 kan vi kun få udbetalt ca. 10.000kr om året.

 

Jeg overvejer på det kraftigste at flytte forsikringer - MEN.

1. Livas opererede knæ har vi ingen dækning på, hvis vi flytter, da det jo vil være en tidligere opstået skade. Omvendt havde vi i forvejen ingen dækning på det 1. opererede knæ, da det var opereret inden vi skiftede til TopDanmark.

 

2. Alt hvad der så måtte komme med Zazus ryg, det vil ikke blive dækket. Vi ved endnu ikke om hun skal CT scannes eller måske opereres - men det kan være en del år ude i fremtiden, hvis det overhovedet sker. Omvendt betaler de ikke hverken massage, medicin el.lign. i forbindelse med hendes ryg.

 

Det er mine bekymringer ift at flytte. Omvendt er mine bekymringer ved at blive: hvornår sætter de de andres selvrisiko op - eller hvornår smider de os helt ud? :vedikke: Og når de alligevel begynder at nedskrive Zazus forsikringssum fra 6. år og hun ved 9. leveår kun kan få dækket for omkring 10.000kr, så kan de jo kke dække en evt CT scanning og operation der, hvis det bliver nødvendigt.

 

Agria tager jo godt nok hunde ind hele livet, så skulle vi blive smidt ud, så kan vi uanset alder altid flytte dem til Agria. Men jeg synes sgu stadig det er lidt usikkert ikke at vide om/hvornår de kyler os ud - og hvis vi så sender en stor regning ind, og de tænker at dér gider de ikke mere, kan de så først smide os ud efter, eller kan de sende regningen retur og nægte at betale den, fordi de på baggrund af den smider os ud?

 

Hvad ville I gøre? I ren protest og surhed har jeg lyst til at flytte forsikringer asap :genert: særligt fordi vi har alle forsikringer hos dem (altså også alt med hus, bil mv) og så flytter vi hele lortet! Men om jeg tænker helt rationelt ift de dækninger vi mister, det er jeg ikke helt klar over lige nu, ha ha.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan godt være Agria tager hunde ind hele livet, men er ret sikker på, at der er nogle forbehold. Ihvertfald kunne det ikke svare sig for mig at flytte Karla (hun var 7) da jeg oprettede Wilma hos Agria. Kan dog ikke huske hvorfor.

Det snakkede ham Agria-manden, som jeg snakkede i telefon med i dag, ikke noget om :hmm: kun at de selvfølgelig ikke dækker i forvejen opstået skader - og altså dermed Livas knæ og Zazus ryg. Og så kræver de dyrlægeattester på hunde over 3 år. Men må lige nærlæse deres betingelser ift om der skulle være andre forbehold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Agria kræver sundhedsundersøgelse hvis hunden er over 2 år og så tilrettelægger de dækningen derefter. Derfor lod jeg de gamle blive hos alm brand og oprettede Willa og Elliot - og nu Nova i agria.

Ja det sagde han godt, ham jeg snakkede med i dag - altså at de så skulle have dyrlægeattest på alle fire hunde. Men han snakkede ikke noget om at tilrettelægge dækningen derefter - kun at de ikke dækker Livas knæ eller Zazus ryg. Fik du uddybet "tilrettelægge dækningen"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det snakkede ham Agria-manden, som jeg snakkede i telefon med i dag, ikke noget om :hmm: kun at de selvfølgelig ikke dækker i forvejen opstået skader - og altså dermed Livas knæ og Zazus ryg. Og så kræver de dyrlægeattester på hunde over 3 år. Men må lige nærlæse deres betingelser ift om der skulle være andre forbehold.

 

Ring til Irene :)

 

Men nej, jeg mener bare at de ikke dækker tidligere skader... Umiddelbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til Irene :)

 

Men nej, jeg mener bare at de ikke dækker tidligere skader... Umiddelbart.

Nå ja god idé. Man ved aldrig med de forsikringsfolk, om de nu får det hele med ift hvad de dækker og ikke dækker - men hende tør jeg godt stole på! :mrgreen: :5up:

 

Altså vi var jo godt nok ved Agria tidligere, men jeg synes dælme de var sløve ift at få snakket med dyrlægen når de havde brug for det og til at udbetale penge - men altså at få sine penge sent, er trods alt bedre end hvis TopDanmark bliver ved med at ændre vores betingelser eller kyler os helt ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man hvad kan betale sig - at skifte forsikring og derved miste dækning på Livas knæ og Zazus ryg? Men så får vi til gengæld en lavere selvrisiko og dækning med fuld forsikringssum hele livet - eller blive og satse på at de ikke ændre mere? Omvendt kommer Zazus forsikringssum som 9-årig allerede ned på omkring 10.000kr årligt :???:

 

Eller lade Zazu blive og flytte alt andet? Altså de tre andre og resten af vores forsikringer. Jeg ved godt vi stadig mister dækning på Livas knæ, men vi har i forvejen ikke dækning på det første. Og en ny PL operation er trods alt billigere end CT scanning og operation. Og med det held Liva har, så går der sgu nok ikke længe før de også ændrer hendes forsikringsvilkår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er du sikker på at de dækker knæet igen? Og ryggen igen?

Hvilket selskab er det?

Topdanmark. Og nej, jeg er ikke sikker på noget. :lol: Men når nu de har dækket Livas knæoperation og dækket undersøgelsen for Zazus ryg - så dækker de vel også hvis fx knæskallen går løs igen eller Zazu skal have viderebehandlinger i sin ryg? Eller tager jeg helt fejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Topdanmark. Og nej, jeg er ikke sikker på noget. :lol: Men når nu de har dækket Livas knæoperation og dækket undersøgelsen for Zazus ryg - så dækker de vel også hvis fx knæskallen går løs igen eller Zazu skal have viderebehandlinger i sin ryg? Eller tager jeg helt fejl?

 

Jeg ved det faktisk ikke... Men udfra deres betingelser så dækker de.

Jeg ved bare at alm brand i mine betingelser eks dækker ét genoptræningsforløb.

Og der er noget med at et behandlingsforløb er 120 dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det faktisk ikke... Men udfra deres betingelser så dækker de.

Jeg ved bare at alm brand i mine betingelser eks dækker ét genoptræningsforløb.

Og der er noget med at et behandlingsforløb er 120 dage...

Behandlingsforløbet er mig bekendt kun ift selvrisikoen. Så at vi bare skal betale selvrisikoen på ny, hvis det er ud over de 120 dage. Det er i hvert fald sådan jeg forstår det. Men det kunne jeg da høre dem om på mandag om det er korrekt forstået.

 

Men det er kun ift en evt. operation (og scanning) hos Zazu at jeg har forbehold ift om vi skal skifte eller ej - de dækker alligevel hverken medicin, genoptræning, akupunktur el.lign. Må også lige høre Gitte på mandag til tjek, hvad hendes plan er vedr hvad vi skal igennem med Zazu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale Gjensidige / Nykredit forsikring... Deres måde at behandle os på var helt til grin.

 

Historien går kort ud på, at jeg kontakter dem for at gennemgå vores forsikringer og forhandle om prisen, da jeg har fået et rigtigt godt tilbud i et andet selskab. Vi kunne spare næsten 10.000 kr. om året. Dog er dækningen på deres hundesygeforsikring ikke lige så høj / god som hos det nye selskab, så de anbefaler at vi lader hundeforsikringerne blive hos Gjensidige.

 

Da vi flytter vores forsikringer, bliver jeg igen kontaktet og der regnes på forsikringerne, men de kan stadig ikke give samme tilbud. Jeg har hele tiden fortalt dem om at vi beholder hundeforsikringen hos dem, hvilket var helt i orden.

 

Efter ca. to år, kontakter de os igen og vil give et tilbud og kan stadig ikke matche vores nuværende forsikringer. Kort tid efter, modtager jeg et brev, hvor vores sygeforsikring bliver opsagt, da vi ikke længere har andre forsikringer hos dem. De giver os fjorten dages varsel. Jeg kontakter dem for at få en forklaring og bliver spist af med forskellige hver gang jeg er i kontakt med dem. Jeg beder om at blive kontaktet af en chef, hvilket aldrig sker. På det her tidspunkt er Bella 6 1/2 og det er svært at finde en sygeforsikring til hende, med mindre jeg er klar til at betale 4.500 kr. om året.

 

Jeg ringer og klager min nød til vores nye forsikringsselskab og de finder meget hurtigt en løsning. De vælger at tegne Bella, med forbehold for hendes allergi. Heldigvis er der helt styr på det, så det er ikke et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Vi har lige skiftet alle vores forsikringer også hunde forsikring og sygeforsikring.

Walther var ikke sygeforsikret da han var for gammel da vi fandt ud af at man kunne syge forsikre en hund :oops:

 

Zeus har været syge forsikret altid. Vi skiftede så til tjenestemændenes forsikring (det kræver man er medlem af en bestem faglig organisation) ex min mand er tjenestemand og medlem af HHKF.

 

Så her pr 1. februar er Walther sørme sygeforsikret og vi sparer ialt ca 4000 kr om året vi har så alle forsikringer hos dem. Og Walther blir 10 år næste måned. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at kontakte flere forsikringsselskaber og så få et gennemtjek af alle jeres forsikringer? Det kunne jo være, at I kunne spare/få bedre dækning på flere af/alle jeres forsikringer og samtidig få dækning af hundene tilsvarende det I havde inden TopDanmark ændrede betingelserne? I har jo noget at handle med.

Det er selvfølgelig også en idé, da der jo netop er noget at handle med. Det må jeg lige kigge nærmere på, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale Gjensidige / Nykredit forsikring... Deres måde at behandle os på var helt til grin.

 

Historien går kort ud på, at jeg kontakter dem for at gennemgå vores forsikringer og forhandle om prisen, da jeg har fået et rigtigt godt tilbud i et andet selskab. Vi kunne spare næsten 10.000 kr. om året. Dog er dækningen på deres hundesygeforsikring ikke lige så høj / god som hos det nye selskab, så de anbefaler at vi lader hundeforsikringerne blive hos Gjensidige.

 

Da vi flytter vores forsikringer, bliver jeg igen kontaktet og der regnes på forsikringerne, men de kan stadig ikke give samme tilbud. Jeg har hele tiden fortalt dem om at vi beholder hundeforsikringen hos dem, hvilket var helt i orden.

 

Efter ca. to år, kontakter de os igen og vil give et tilbud og kan stadig ikke matche vores nuværende forsikringer. Kort tid efter, modtager jeg et brev, hvor vores sygeforsikring bliver opsagt, da vi ikke længere har andre forsikringer hos dem. De giver os fjorten dages varsel. Jeg kontakter dem for at få en forklaring og bliver spist af med forskellige hver gang jeg er i kontakt med dem. Jeg beder om at blive kontaktet af en chef, hvilket aldrig sker. På det her tidspunkt er Bella 6 1/2 og det er svært at finde en sygeforsikring til hende, med mindre jeg er klar til at betale 4.500 kr. om året.

 

Jeg ringer og klager min nød til vores nye forsikringsselskab og de finder meget hurtigt en løsning. De vælger at tegne Bella, med forbehold for hendes allergi. Heldigvis er der helt styr på det, så det er ikke et problem.

Ja det kunne selvfølgelig også være Topdanmark kunne finde på det, hvis vi flytter alle andre forsikringer end Zazus :hmm: og tak for ikke-anbefalingen, de er også altid gode at have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige skiftet alle vores forsikringer også hunde forsikring og sygeforsikring.

Walther var ikke sygeforsikret da han var for gammel da vi fandt ud af at man kunne syge forsikre en hund :oops:

 

Zeus har været syge forsikret altid. Vi skiftede så til tjenestemændenes forsikring (det kræver man er medlem af en bestem faglig organisation) ex min mand er tjenestemand og medlem af HHKF.

 

Så her pr 1. februar er Walther sørme sygeforsikret og vi sparer ialt ca 4000 kr om året vi har så alle forsikringer hos dem. Og Walther blir 10 år næste måned. :blink:

Tjenestemændendes har vi haft, dog ikke til hundene - men vi kunne nemlig spare en del penge ved at flytte væk fra dem, så derfor skiftede vi. Hundene var vidst forsikret hos Agria dengang så vidt jeg husker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig også en idé, da der jo netop er noget at handle med. Det må jeg lige kigge nærmere på, tak :5up:

 

Det er i hvert fald altid godt at få tjekket sine forsikringer igennem, gerne årligt.

 

Udover det så kan I jo spørge Topdanmark, hvor meget de fortsat dækker af de ting I har fået foretaget på hhv. Liva og Zazu (og de andre), så har I også det at gå ud fra, når I skal sammenligne tilbud samt vurdere fordele/ulemper ved at skifte selskab.

 

Men forsikringstjek og så kan det jo være Topdanmark kan matche bedre tilbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne selvfølgelig også være Topdanmark kunne finde på det, hvis vi flytter alle andre forsikringer end Zazus :hmm: og tak for ikke-anbefalingen, de er også altid gode at have :-D

 

Pudsigt nok så har vi udelukkende positive erfaringer med gjensidige :lol: men vi har så ikke dyreforsikring hos dem, kun alt det andet. Ingen har pt kunne matche pris grundet en gruopeaftale manden er i.

 

Hunden er i Dyrekassen og vi er fint tilfredse.

 

Jeg ville derudover ikke flytte Zazu før hele hendes forløb er færdigt. De dækker stadig en del år endnu. Nyt selskab vil formentlig intet dække af ryggen og det gamle dækker trods alt noget.mem vær OBS på at du måske ikke kan beholde hundesygeforsikring i selskabet hvis I flytter de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt nok så har vi udelukkende positive erfaringer med gjensidige :lol: men vi har så ikke dyreforsikring hos dem, kun alt det andet. Ingen har pt kunne matche pris grundet en gruopeaftale manden er i.

 

Hunden er i Dyrekassen og vi er fint tilfredse.

 

Jeg ville derudover ikke flytte Zazu før hele hendes forløb er færdigt. De dækker stadig en del år endnu. Nyt selskab vil formentlig intet dække af ryggen og det gamle dækker trods alt noget.mem vær OBS på at du måske ikke kan beholde hundesygeforsikring i selskabet hvis I flytter de andre.

Men jeg tror ikke sådan lige Zazu bliver færdig - selvom der forhåbentlig kommer ro på for nu, så kan det sagtens udvikle sig med årene jo. Dyrlægen ville ikke udelukke en operation om 2-4 år fx. Det er ikke sikkert det bliver nødvendigt, men det er ikke til at sige. Og om 2-4 år så rammer vi/er inde i perioden hvor de nedskriver - ergo vil vi jo alligevel aldrig kunne få dækket en scanning og operation. Vi vil selvfølgelig kunne få dækket for det beløb vi har, men så er forsikringssummen dét år jo så også opbrugt. Men vi skal til vaccination og tjek med alle banditterne på mandag, så vil jeg lige snakke med dyrlægen, om hvad hun forventer der skal ske i den nærmeste fremtid og hvor sandsynlig eller forhåbentligt IKKE sandsynlig en operation i fremtiden er. :-)

 

Men nej, det er ikke sikkert de vil være tilfredse over at vi flytter alt andet end Zazus forsikring. Vil under alle omstændigheder ringe til dem igen på mandag og så bede om at snakke med hende som har sendt os brevet vedr ændringerne - så må jeg lige høre hvordan vi egentlig ér dækket ift Zazus ryg fremadrettet og sådan, så jeg har helt styr på det, inden jeg træffer en beslutning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg tror ikke sådan lige Zazu bliver færdig - selvom der forhåbentlig kommer ro på for nu, så kan det sagtens udvikle sig med årene jo. Dyrlægen ville ikke udelukke en operation om 2-4 år fx. Det er ikke sikkert det bliver nødvendigt, men det er ikke til at sige. Og om 2-4 år så rammer vi/er inde i perioden hvor de nedskriver - ergo vil vi jo alligevel aldrig kunne få dækket en scanning og operation. Vi vil selvfølgelig kunne få dækket for det beløb vi har, men så er forsikringssummen dét år jo så også opbrugt. Men vi skal til vaccination og tjek med alle banditterne på mandag, så vil jeg lige snakke med dyrlægen, om hvad hun forventer der skal ske i den nærmeste fremtid og hvor sandsynlig eller forhåbentligt IKKE sandsynlig en operation i fremtiden er. :-)

 

Men nej, det er ikke sikkert de vil være tilfredse over at vi flytter alt andet end Zazus forsikring. Vil under alle omstændigheder ringe til dem igen på mandag og så bede om at snakke med hende som har sendt os brevet vedr ændringerne - så må jeg lige høre hvordan vi egentlig ér dækket ift Zazus ryg fremadrettet og sådan, så jeg har helt styr på det, inden jeg træffer en beslutning :blink:

 

Jeg tænker, at nedskrivning tik trods, så dækker de stadig noget, hvor den nye formentlig intet vil dække. Så selvom summen er hurtigt brugt, så er det lidt bedre end ingen støtte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt nok så har vi udelukkende positive erfaringer med gjensidige :lol: men vi har så ikke dyreforsikring hos dem, kun alt det andet. Ingen har pt kunne matche pris grundet en gruopeaftale manden er i.

 

Hunden er i Dyrekassen og vi er fint tilfredse.

 

Jeg ville derudover ikke flytte Zazu før hele hendes forløb er færdigt. De dækker stadig en del år endnu. Nyt selskab vil formentlig intet dække af ryggen og det gamle dækker trods alt noget.mem vær OBS på at du måske ikke kan beholde hundesygeforsikring i selskabet hvis I flytter de andre.

 

Det samme havde vi, indtil vi valgte at flytte vores andre forsikringer. Det hele virkede som om, at vedkommende jeg talte med den gang, har lovet os mere end vedkommende kunne holde. Det er bare ærgerligt, at man ikke indrømmer, at der er sket en fejl/misforståelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...