Hop til indhold

Om at kurere folks angst for hunde


Niels M
 Share

Recommended Posts

En sjov og dejlig historie.

 

Vi havde vagten ved Dragør havnefest og damen der stod for det var panisk angst for hunde. Første dag krævede hun, at jeg ikke tog hunden ud af bilen før hun var gået. Dagen efter talte vi om det og jeg fik overtalt hende til, at gå med hen til bilen og hilse på hunden i buret. Han var en super sød rotte og sagde ikke andet end glædes piv til hende. Senere mødte jeg hende på pladsen og fik hende overtalt til, at nusse ham lidt. Dagen efter kom hun jublende og krævede selv, at kæle ham. Hendes hundeskræk var væk og hun var så glad! Det indbragte stor ros fra kunden og jeg fik sgu' 6 flasker vin fra dem for indsatsen!

 

Nogen andre der har prøvet lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er stødt på adskillige der siger de har været bange for hunde, som har skulle herhjem af flere årsager..

 

Hvor de har spurgt om Alba ikke kunne blive lukket væk, hvor jeg har garanteret dem at vi nok skulle sørge for at hun ikke kom i nærheden af dem. Hvor det så er endt med, at de alligevel har endt med at give hende godbidder eller nusse hende.. Fordi hun udstrålede at hun ikke kunne finde på at gøre dem noget, "blidt" blik har vi hørt mange gange :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er det at være bange for hunde, og det at være angst for hunde (Cynofobi).

 

Jeg tror mange folk som er bange for hunde, bare skal møde de rigtige hunde, og så skal de nok elske hunde :lun: Min svigerfar var rigtig utryg ved hunde, og i dag har de selv hund, det tog ikke mange møder med Dexter så var han kureret :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

frygt for hunde er som regel lige som mange andre fobier.. grundløse eller logik løse og baseret på følelser eller dårlige oplevelser der så generaliseres underbevidst.

 

som andre fobier er den bedste måde at afhjælpe dem på, at blive udsat for sin "frygt." under kontrolleret forhold, hvor vedkommende ikke presses men 'puffes kærligt'

ind i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

frygt for hunde er som regel lige som mange andre fobier.. grundløse eller logik løse og baseret på følelser eller dårlige oplevelser der så generaliseres underbevidst.

 

som andre fobier er den bedste måde at afhjælpe dem på, at blive udsat for sin "frygt." under kontrolleret forhold, hvor vedkommende ikke presses men 'puffes kærligt'

ind i det.

 

I know... Det var nu ikke for forklaringens skyld jeg startede tråden, blot for, at dele en god oplevelse med jer og høre om andre havde haft lignende oplevelser. BTW. Det kaldes kognitiv terapi...

Link til indlæg
Del på andre sites

I know... Det var nu ikke for forklaringens skyld jeg startede tråden, blot for, at dele en god oplevelse med jer og høre om andre havde haft lignende oplevelser. BTW. Det kaldes kognitiv terapi...

 

Yup.. det er en dejlig historie.. med vores lille hund som er en meget rolig og godmodig chihuahua glemmer de hunde bange at de er hunde bange. .. så kommer min dejlig klodset retriverblandings hvalp på 26 kilo lige i hælene på sin "mor" og så husker de det igen....

 

☺ ☺ ☺

Link til indlæg
Del på andre sites

Yup.. det er en dejlig historie.. med vores lille hund som er en meget rolig og godmodig chihuahua glemmer de hunde bange at de er hunde bange. .. så kommer min dejlig klodset retriverblandings hvalp på 26 kilo lige i hælene på sin "mor" og så husker de det igen....

 

☺ ☺ ☺

 

Jeg er personligt mere nervøs for en chihuahua tæve end en rottweiler. De plejer, at være nogen små hystader..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er fantastisk til den slags - Dyr kan give mennesker så meget som mennesker ikke kan give dem, fordi mennesker har svigtet så voldsomt.

 

Jeg er meget rørt hver gang jeg oplever Aslans effekt og empati. Han ved altid hvem han skal gå hen til. Der hvor han rørte mig mest, var da en pige havde mistet et ufødt barn. Han veg ikke fra hendes side hele terapien igennem - det er den slags oplevelser, der gør mig så eddersur, når folk ikke er gode ved hunde eller træner dem på hårde måder.

 

her er han sammen med en pige, der har PTS. Hans væsen beroliger hende.

 

terapiny.jpg

 

Hans bagage gør at de knytter bånd til ham, for han har selv "været der", som de siger. De spejler sig. En menneskeliggørelse, men en der gavner andre.

 

Han har også hjulpet en lille pige over sin hundeskræk. Hun endte med at ligge foran ham og udbryde - Ved du hva Aslan? Jeg ææælsker dig bare!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila har gjort indtryk på mange børn der har været utrygge ved hunde. Fordi hun er tilpas ligeglad og ikke søger kontakten.

 

Så så kan hun en masse tricks der kan gøre børn imponeret

 

Jeg elsker selv boxer e fordi jeg som barn var bange for hunde, men kom over det via en meget sød og gammel boxer tæve, der bare lod sig klappe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er fantastisk til den slags - Dyr kan give mennesker så meget som mennesker ikke kan give dem, fordi mennesker har svigtet så voldsomt.

 

Jeg er meget rørt hver gang jeg oplever Aslans effekt og empati. Han ved altid hvem han skal gå hen til. Der hvor han rørte mig mest, var da en pige havde mistet et ufødt barn. Han veg ikke fra hendes side hele terapien igennem - det er den slags oplevelser, der gør mig så eddersur, når folk ikke er gode ved hunde eller træner dem på hårde måder.

 

her er han sammen med en pige, der har PTS. Hans væsen beroliger hende.

 

[ATTACH=CONFIG]130752[/ATTACH]

 

Hans bagage gør at de knytter bånd til ham, for han har selv "været der", som de siger. De spejler sig. En menneskeliggørelse, men en der gavner andre.

 

Han har også hjulpet en lille pige over sin hundeskræk. Hun endte med at ligge foran ham og udbryde - Ved du hva Aslan? Jeg ææælsker dig bare!"

 

Det er bare så skønt når man får lov til, at opleve sådan noget! Super fedt billede i øvrigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster blev bidt voldsomt som barn og har været skrækslagen for hunde lige siden. Hun var ved at tude af skræk da hun skulle besøge mig første gang efter jeg fik Karla. Men alle mine hunde er jo søde og venlige, så dem er hun ikke længere bange for og det er hendes datter så sandelig heller ikke!

 

Jeg havde været lidt nervøs for at skulle have lånehunden med på besøg. Den er lodt atørre end de andre og min søster er stadig bange for fremmede hunde og især store hunde. Men gamle Mollie indyndede sig med det samme.

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster blev bidt voldsomt som barn og har været skrækslagen for hunde lige siden. Hun var ved at tude af skræk da hun skulle besøge mig første gang efter jeg fik Karla. Men alle mine hunde er jo søde og venlige, så dem er hun ikke længere bange for og det er hendes datter så sandelig heller ikke!

 

Jeg havde været lidt nervøs for at skulle have lånehunden med på besøg. Den er lodt atørre end de andre og min søster er stadig bange for fremmede hunde og især store hunde. Men gamle Mollie indyndede sig med det samme.

 

[ATTACH=CONFIG]130761[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130760[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130759[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130758[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130757[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130756[/ATTACH]

Hey hvad sker der for Karla og barn! Sejt gået:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey hvad sker der for Karla og barn! Sejt gået:-D

 

Ja, Karla er så god med hende :lun:

 

Påsken sidste år, da vi var på camping sammen. Karla og Nora holder øje med livets gang udenfor campingvognen...

image.jpg

 

Karla var absolut ikke fan, da Nora var baby. Men da hun begyndte at blive så gammel at hun kastede med ting ig mad, begyndte hun at tø op :lol: det hjælper så også at Nora synes det er hysterisk morsomt at kaste en bold og at Karla henter den. Kongelegen over alle kongelege for min boldmaniske hund, som jo ellers aldrig får lov at lege den leg andet end som belønning til træning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har omvendt rigtig mange der var bange for hunde og specifikt dobere.

Chase var den bedste.

 

[ATTACH=CONFIG]130765[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]130764[/ATTACH]

 

Men Scoop er virkelig godt på vej til at følge i hans potespor. :lun:

 

Skønne billeder! Ja, takket være filmindustrien er doberen ligesom rotten en misforstået race. Godt du gør dit for, at ændre dette!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde som barn en dum oplevelse med min bedste ven, en rotte. En skønne dag blev hun skummel og lumsk. knurrede og sneg sig ind på os og shit hvor blev jeg pludselig bange - vores venskab var brudt.

Siden har jeg ikke rørt ved en rotte.... før jeg kom til dette forum og @gedetossen inviterede mig og min familie på mini ferie ved dem og hun opfordrede mig til at have massere af kiks med til hendes Rotter.

Kort efter vi var ankommet var kærligheden hel...... jeg sad i en lænestol med to dejlige rotter på skødet og den 3. ved siden af. SÅ lækre hunde! Jeg er så taknemlig for at jeg fik den mulighed.

 

Efter jeg er kommet herind har jeg fået lov at møde flere lækre hunde og alle og enhver er jo kærligheden selv.

Så jeg var i den modsatte ende.

 

Men begge vores piger har også været brugt som "lær ikke at være bange" hunde. Begge to overfor andre hunde og børn og begge er SÅ dygtige, selvom de er lige vel kærlige ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...